Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cittarin RUKKA A.W.S. haalarista

28.12.2005 |

Ostinpa tuollaisen alesta pojalle ensi talvea varten :). Kun halvalla sai... ;).

Nyt sitten kiinnostaisi käyttökokemukset haalarista? Kestävä? Vähän mietityttää peppuosan kestävyys, sitä corduraa kun on vain lahkeissa polvista alaspäin (toki sielläkin sitä tarvitaan). Ovatko lämpimät? Pitävätkö kosteutta?

Ja sitten se kokoasia... Eli meidän poika on nyt 2 v 6 kk ja noin 90 cm pitkä, jos jatkaa kasvamista tasaisesti niin on vuoden kuluttua noin 98 cm pituinen. Ostin haalarin kokoa 104... minkä kokoisilla on ollut käytössä? Onkohan ihan valtava pojalle vuoden päästä...

Meillä poika on sellaista rotevaa sorttia, ja on tänä talvenakin käyttänyt Lassien supratechia sekä Reimatecia molemmat kokoa 98. Ostin viime vuonna alesta 92 cm haalarit, jotka oli sitten syksyllä myytävä pois kun olivat liian pienet...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta haalarin laadusta; mun mielestä tämä AWS vaikuttaa paljon kestävämmän oloiselta kuin esim. Reimatec (jonka pepun meidän 2 ½ v. on saanut jo tässä parissa kuukaudessa päreiksi!! Olen HIUKAN pettynyt kun maksoin puvusta maltaita!), ja vähintäänkin yhtä kestävältä kuin esim. Remu. Kangas on paksumman oloista.

Mä en sitä RVP:tä ole koskaan nähnytkään, joten siihen en osaa verrata. Sitten taas esim. Peuhari on mielestäni ihan älyttömän painava ja jäykkä haalari, en ostaisi sitä ikinä... No, nämä on makuasioita :).

No, ensi talvenahan sen sitten näkee, millainen on käytössä :).

Vierailija
2/9 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuulemma tehdään kiinassa...

Mutta mielenkiinnolla lueskelen käyttökokemuksia talvelta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon heikommalta kuin meidän rukka rvp, joka on tänä talvena käytössä. Koot ovat joka tapauksessa reiluja: meillä 110cm pitkä käyttää nyt rukkaa kokoa 104cm, koska 110cm on aivan liian suuri. Eli reimatecissä käyttäisimme ilman muuta kokoa 110cm, mutta rukan mitoitus on toisenlainen.

Itse ostin meidän rvp-haalarin lokakuussa sokokselta, ja maksoin siitä 59e (kanta-asiakastarjouksena). Aws:stä meillä ei kokemusta, mutta rvp on ainakin hyvä.

Vierailija
4/9 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Rukka RVP on ihan erilainen kuin tuo AWS.. AWS taitaa olla vaan tuulen- ja kosteudenpitävä, RVP on vettäpitävä versio.

En ostaisi.

Vierailija
5/9 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin syksyllä Hobby Hallista Rukka aws:n tarjouksesta, ja harmitti kun näin sokoksella sitten samaa laatua paljon halvemmalla lokakuussa. En tiedä citymarketin aws:stä, mutta ainakin hobby hallin aws oli siis samaa laatua sokoksen rukkahaalarin kanssa. Tässä on kyllä peppu vahvistettu myös, eli oisko se cittarin haalari kuitenkin vielä erilainen.

No, joka tapauksessa, koosta: koko on 98, ja meidän poika on nyt ainakin se 98 cm pitkä, mahd. jo vähän enemmän ja hoikka - haalari on sopiva mutta ei ole yhtään turhan iso kun on fleecet alla.

Vierailija
6/9 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tytöllä Hobbarista tilattu Rukka A.W.S. ja pitää kyllä vettä. Alaosan saumat on teipattu.

Myös Rukan sivuilla www.rukka.com kerrotaan A.W.S. -materiaalin olevan vedenpitävää. Sitä käytetään myöskin aikuisten ulkoilupukuihin.

Mä olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon tytön haalariin, ilomielin huolisin sellaisen ensi talveksikin :). Lämmin, kestävän oloinen ja kaikin puolin hyvä. Siitä RVP:stä ei taas mulla ole puolestaan kokemuksia, sitä kun ei täällä meidän periferiassa myydä missään.

Vierailija
7/9 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nimittäin kotona sekä Hobbarin, että Cittarin Rukka AWS-haalarit... ja ne on kyllä aivan samanlaista kangasta, paitsi että Hobbarin versiossa on myöskin pepussa cordura, cittarin haalarissa vain lahkeiden alaosissa :).

Että ota nyt sitten selvää :).

Meillä ollaan oltu kyllä molempiin versioihin tyytyväisiä. Koot on mun mielestä aika hyvin kohdallaan noissa. Eivät siis isoja, eivätkä pieniä mitoitukseltaan. Joten tuskin 98 cm pituinen hukkuu 104 cm pukuun, vaikka voi reiluhko olla.

Vierailija
8/9 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lokakuussa Sokos/Prisma 100-v tarjouksesta ostettu Rukan RVP, joka ollut loistava. AJattelin ostaa alesta sellaisen ensi talveksikin, mutta hiplattuani sitä Cittarissa, jätin sen rekkiin. Laatu vaikutti ihan erilaiselta, ei lainkaan niin tukeva ja jämäkkä. Samaisesta syystä en ole uskaltanut HobbyHallin pukua tilata, ajattelin sen olevan jotain cittarin puvun materiaaliin verrattavaa.

Vierailija
9/9 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tytöllä 2v3kk on käytössä Hobbarin Rukka AWS, ja olisin ostanut Cittarista alehaalarin, mutta... Hintaa jäi 30% alenkin jälkeen yli 60 euroa, ja Hobbarista haalarin sai 59 eurolla. Haalarin laatua en sen tarkemmin tutkinut, joten en tiedä oliko samanlainen kuin Hobbarin AWS. Jos Cittarissa hinta lasketaan vielä puoleen, niin sitten saatan sieltä ostaa...

Tyttö on muuten nyt n. 92 cm, ja 98-senttisessä Rukassa on sopivasti väljyyttä, mutta ei ole liian iso (toisena haalarina on Lassie Supratech 92 cm, joka on juuri sopiva). Ensi talveksi olisin ostanut 104-senttisen.