" " " SYYSSÄTEET KESKIVIIKKONA" " "
Kommentit (39)
[color=green]Plussa tuulia ja onnea ja tsemppiä ja kaikkea positiivista että se postiivinen tulos tupsahtaa testiin!!! bd bd bd bd!
Ja Villis... on kai täällä niitä ekasta kerrasta raskaaksi tulleita ihan masentumiseen saakka, siis hyvät niille, eikös Jonzun plussa ainakin ollut ekasta tärpistä? Joten kaikki on mahdollista!!! Tsemppiä!!
Minä luin jostakin netistä, ettei solkkua suositella raskaana oleville. Mutta eiköhän senkin harrastuksen voi lopettaa sitten, kun on ensin plussannut (täällä siis toinen solkkua rakastava). Suoraan sanottuna en kyllä käsitä, että mitä haittaa siitä on?!? Siis se säteily vai? Ilmeisesti sitten ei suositella myöskään auringonottoa raskautuville? Tai onhan niissä joku aaltoero, mutta tuntuu kyllä vähän hätävarjelun liitoittelulta. Jos jollakin on ihan asiatietoa aiheesta tämän minun mutu-tiedon korvikkeeksi, niin vastailkaahan =)
Voi, olet sinä Kathy ahkera, kun jaksat urheilla vilutuspäivinäkin! Minäkin olen koko päivän arponut pumppiin menemistä, joten taidan minäkin sinun innoittamana tsempata ja käydä hakemassa hien pintaan. Sen verran kuitenkin lintsaan, että soitan miehen hakemaan, ettei sitten tarvi tuolla " kauheassa" pakkasessa hikipäässä pyöräillä kotiin.
Ja Riika: olen erittäin tehokkasti korvannut kaiken rehkimisen herkuilla, joten valitettavasti parikymmentä puolen kilon voipakettia on tullut muutaman vuoden sisällä entisten päälle =/
Joo, kai siinä ne säteet on pahaksi, mutta en kyllä käy kun 3-5 kertaa etten ihan kärähdä reissussa. Mä yleensä kans tykkään siellä maata mutta viimeksi tosiaan tuli tosi heikko olo, olin 18 min. Ja yleensä olen 20. Oksetti ja heikotti sen jälkeen, oli tosi kiva vetää tunnin spinning siihen päälle, oli vähän niinku pikku krapula päällä, toivottavasti ei tänään tule että jaksaa pumppaa. Ajattelin vähän lisätä painoja kun mulla on aina samat.. ja hauis niin raivostuttaa ku ei jaksa enempää ku se 2 ja puol per pää. Siihen en saa koskaan lisää ;) Joten menehän sinäkin kun minäkin menen!!! *tsemppaa*
Tuo edellinen oli varmaan kommentia minun viestiin, joten vastaan taas Kathylle =)
Minäkin olen jämähtänyt aika monessa kohtaa samoihin painoihin, mutta lisähaastetta saa suoritustekniikasta. Esim. hauiksessa voi jättää tangon ylhäällä tarpeeksi kauas rinnasta, jottei tanko " lepää" kyynärvarsien päällä (eli painovoimaa vasten joutuu jännittämään). Samaa logiikkaa voi noudattaa ojentajissa. Ne ovat kuitenkin niin pieniä lihasryhmiä, että kilon lisäpaino on 40 % painoa lisää (plus tanko)! Se on aika paljon.
Itsellä kun on hiukan alan koulutusta takana, tulee usein aika kriittisesti katsottua suoristustekniikoita tunneilla. Liikkujathan saavat ihan rauhassa latoa painoja ja tehdä miten haluavat, mutta ohjaajilta toivoisi joskus tarkempaa otetta. Joskus ohjaaja itse esim. juuri hauisten kohdalla heiluu ja huojuu tangon mukana, kun on liian isot kiekot. Ja jäävät rytmityksetkin joskus tekemättä, kun ei jakseta hitaasti rutistaa...
Tsemppiä Kathylle illan tohinoihin!
Pyrtsi
ps. Pahoittelut kaikille, että minun jutut ovat tänään olleet ihan mistä sattuu teemasta. En tiedä, kuuluisko palstaetikettiin pysyä paremmin aiheessa... =)
eli vain ihan pakolliset asiat kävin kaupungilla hoitamassa. Ja nyt näen sinisiä ja punaisia ja vaikka minkävärisiä tähtiä päässäni kun niin ärsyttää... viikko sitten auto on huollatettu ja korjattu kaikki " pikkuviat" (lähes 500 euroo!!) ja nyt siinä vilkkuu joku valo.. airbageissa jotain häikkää. Voihan hitsit että rasittaa just nyt tuo kosla!
TAELSAlla on jännä tilanne..! Jännittää sun puolesta! ja nyt mää arvailen sun nimiä :)
Sanokaas te pumpista tietävät kathy ja pyry, että millaisialla painoilla tällaisen heikkokuntoisen kannattaisi aloittaa se? Vai pelkällä tangolla? Salilla ohjaajat tosin suositteli etten ehkä ekaks alkais niillä tunneilla käymään, kun mun selkä vihoitteli silloin keväällä, mutta jos nyt jo kuitenkin uskaltautuisi koittamaan.. Lihaskunto ei tosin ole juuri lähtötilanteesta muuttunut, on ollut niin pitkä tauko nyt salilla käynnistä. Mutta jospa teidän esimerkin innoittamana saisin itseni lähtemään sinne useammin, kunhan tämä halavatun flunssa hellittää lopullisesti!
jes, emmerdale alkaa! moikat!
piti vielä sanomani, että olipas ikävä temppu siltä exltä muuttaa suunnitelmat tolleen :( kurja tyyppi taitaa olla.
Ihan pikaseen ajattelin vastata galluppiinne: eli valitsin nikkini sen mukaan, kun en ensin tahtomaani saanut, niin valitsin tän, koska toivon kastavani tulevan tyttäreni sitten joskus Oliviaksi ;)
Nyt saunaan rankan hiihtoreissun jälkeen.
Ps. Vatsaa jomotellut jo pari päivää, johtuuko joulumässäilystä vai onko mahatautia liikkeellä?? Ei kait tää voi mitään mahdolliseen raskauteen liittyvääkään (toiveista huolimatta) olla, sillä koskee vatsalaukun tuntumaan poltellen molemmilta sivuilta. Outoa. Ei tahdo mahatautia!!! Blaah.
Taelsalle tosiaan peukutukset. Jännään täällä tosissani kanssasi, olisi se vaan oikeesti aika teille jo sen plussan tulla. Kauan sitä on odotettu, ja en kyllä yhtään soisi lisäodotusta, vaikka itse tunnuit hyvin rauhallisesti asiaan suhtautuvan (kyllä sitä varmaan vuoden jälkeen on jo tottunut ottamaan rauhallisesti...) Eli PLUSSA TUULIA *puuh* *puuh*
Täytyy varmaan itsekin ruveta lämpöjä mittailemaan, jotta voi säästyä turhilta testaamisilta (ja rahan kululta).
Huomenna lupaan olla vähän niukkasanaisempi, johan tässä muut palstailijat hermostuu... =)
Olipa Kathy kiva, että sain siulta puhtia lähteä sinne pumppiin! Ei näin jälkeenpäin harmita yhtään, että tuli lähdettyä. Ja Riikalle suuntaa antavaksi ohjeeksi, että kyllä sen tangon lisäksi kannattaa jotakin painoa laittaa. Olisiko hyvä periaate 2,5 kg kiekko per pää isoissa lihasryhmissä ja 1 kg per pää pienten lihasten kanssa (ojentaja, hauis, olkapäät). Varmasti jaksat enemmälläkin, mutta noin ekaksi kerraksi... Ja kannattaa sen ekan tunnin jälkeen laittaa lapulle itselleen ylös, että mitä teki milläkin painoilla ja jaksaisiko enemmällä. Seuraavalla kerralla lappu mukaan, niin saa treenistä enemmän irti!
Mutta siellähän ohjaajat kertovat kyllä aloituspainot, jos ilmoittaa olevansa ekaa kertaa. Ja muutenkin tietenkin selkäasioiden, yms. kannattaa jutella ohjaajan kanssa, minä täällä vaan mutu-tietoa jakelen =)
Nyt kotihommiin ja sitten sohvalle katsomaan Helmiä ja Sikoja! On se vaan hyvä vilmi!
-Pyry-
Ensiksi TAELSALLE plussa tuulia kamalasti!!!Ja tietysti muillekkin!!!
Pyrylle siitä " ihanasta" vieraasta et se huonosti pukeutuja oli nainen..ja oma anoppi viel..
Ja joku kyseli et mistä tärppäs..ja juu todellakin tämä öttiäinen tärppäs ekasta kierrosta.:) Eka lapsi kolmannesta,toinen toisesta ja tää ekasta..seuraava sit vissiin tulee ehkäisyn läpi.xD
Eli on se mahdollista et tärppää ekasta kierrosta!!Ja moni kaverini on tullu raskaaksi säännöllisestä pillereiden syönnistä huolimatta.
Ja mitäs muuta..ajatelkaa..mua stressaa jo nyt kaverin häät jotka on elokuussa..tai siis se et mitä pistän päälleni jos tämä raskaus nyt hyvin sujuu ja etenee..aika iso maha jo silloin on kun laskeskelin et laskettuaika ois syyskuun alussa.
Mutta nyt vaivun sohvalle lepäilemään..ainiin joku sanoi et polttelee mahaa..se voi hyvinkin olla et maha on ärtynyt jostain..mulla on kokemusta sen verran et kaks kertaa on ollu lääkekuuri mahan tulehdukseen..ja ilmeni poltteluna ja sit silleen et kun jotain söi niin tuli ylämaha etenkin kipeeksi..
Mutta nyt,hyviä öitä kaikille =)
Jonzu
Ja täytyy laittaa ohjeet testiin mahd. pian :)
Mulla on nyt hääkuume! Oon koko päivän mietiskellyt niitä. Tuli mieleen, että jos mitenkään sattuisi löytymään niin hommaan sinne pääshowksi hypnotistin :) Näin sellaisen vaihtarivuonna jenkeissä ja se on varmaan hauskinta mitä olen nähnyt!! Ihmiset tekee ihan uskomattomia asioita hypnoosin alaisina :D Tai ehkä osa niistä jutuista sopisi paremmin polttarikamaksi, ettei mee mummuilla pulla väärään kurkkuun :D
Öitä kaikille! Huomenna palailen taas töihin eli täällä roikkuminen loppuu top tykkänään! :D
Viime pinoutumisestani onkin vierähtänyt aikaa, taisin viimeeksi pinoutua marraskuun lopulla. Meillä hajosi kotoa tietokone ja uusi saatiin vasta joulun alla, joten siksi olen hiljaiseloa viettänyt. Kävin kyllä pikaisesti lukemassa pinoja aina silloin tällöin työkoneelta mutta en uskalla siellä kovin kauaa vauvasivuilla pyöriä, etten kärähdä näistä vauvahaaveista :)
NikkiG: Minun nikkini tuli lempinimestä ja syntymävuodesta.
Ja vähän omaa napaa: Kaksi viimeistä kiertoa ollaan oikeasti tjottailtu, enkä ole kp:iä laskenut. Eilen aloin miettiä, että viime menkoista on aikaa, joten piti kaivaa kalenteri esille ja nyt on sitten menossa jo kp 35/29-35. Oireita ei ole, lämpö on kyllä koholla mutta musta tuntuu, että mulle on kyllä iskemässä flunssa. Ai niin, alaselkä on kyllä ollut jo kaksi viikkoa ihan hirveän kipeä, mikä ei mulla liity menkkaoireisiin. No, en kyllä usko tämän SITÄ olevan, joten eiköhän se täti huomenna kurvaa paikalle...
Mutta nyt painun nukkumaan. Plussasäteitä kaikille säteillle!
venla
Siitä solarium asiasta...
Löysin netistä tällaisen jutun...
" Yksi riski on sekä solariumissa että auringonotossa: raskausaikana tulee helposti erilaisia pigmenttiläiskiä. Eli tasainen rusketus saattaa jäädä haaveeksi ja sen sijaan tulee pisamia, maksaläiskiä ja laikkuja, tummempi " naamio" kasvoihin jne. Tämä on aivan normaalia raskausaikana ja nämä pigmentit häipyvät synnytyksen jälkeen. Suosittelen kuitenkin malttia auringonotossa, ettei tule ikäviä yllätyksiä.."
Säteilyturvakeskus ei ilmeisestikään kuitenskaan kiellä solkkua raskauden aikana! Kunhan käyttää tervettä järkeä käynti kerroissa! Kantsii käydä vaiks säteilyturvakeskuksen sivuilla mieltään huojentamassa!
Taelsalle plussatuulia puhallan, samoin Kathylle!
Ja toki kaikille muillekin!
Nyt nukkumaan!
Ai niin, josko joku plussannut syyssäde tämän näkeepi, niin onko säteillä viikkopinkka odotuspuolella!?! Yritin sellaista käydä etsimässä, mutta ilmeisesti olen nolo... en löytänyt...
Nyt, zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
-S-
Uudelleen...
Liian vikkelät sormet...
Oli itekki pakko käydä kattoos joten käykääpä täällä...
http://www.stuk.fi/sateilytietoa/ukk/uvsateily/fi_FI/uv3/
Nyt ötyjä!!
-S-
Onnittelut kaikille plussanneille! Ainakin Jonzu ja Serafi olivat plussanneet. Suuren suuret onnittelurutistukset teille!
Ja nyt siis menen nukkumaan..
venla
[color=deeppink]Ja vaikka joulukin meni jo! ;D
Ei vaan.. kaikki muut jo nukkuu, joten miun piti vielä vähän viivytellä, että pääsin rauhassa palstailemaan.. ;) VIeroitusoireita alkoi jo olla! :D
Mies raukkakin on ihan flunssainen ja taisi hyytyä jo petiin, joten siitäkään seuraa.. :/ Kunhan ei vaan se tauti iske minuunkin, ei kiitos!!! hus hus kaikki pöpöt, minä isken niitä nyrkillä, jos yrittävät lähennellä! (hmm.. tarkoittaako tämä uhkaus sitten sitä, että miestäkin on mojautettava... :O no ei nyt sentään! :D)
[b]Pyryttäjä[/b] -se en kyllä ollut minä/me, jotka näit... en ainakaan muista liikkuneeni siihen aikaan.. *miettii otsa rypyssä* Ei, ei me kyllä olla koko viikolla olla liikuttu rattaiden kanssa, joten mahdotonta! (heh, eikö ole hauska miettiä jokaisesta vastaantulijasta-ainakin melkein- että " oiskohan tuo se..." :D) Vuoden viimeinen vinkki tulee täältä ja se on seuraavanlainen: *miettii-miettii-miettii......* tällä mammalla on kaikkein kylmimmillä keleillä musta takki ja ei-ihan niin kylmillä puna-sävyinen.. ;) hatussa on useimmiten kaksi uloketta ;D (jätetään " ulokkeiden" kuvaukset myöhempään.. ;) ). Hmm.. ja ainakin toisella pojista hattu/pipo on raidallinen! :D (joskus jopa molemmilla!)
Ja hauska lukea noita sinun " laskelmointejasi" .. tulee nimittäin niitä harrastettua itsekin vähän turhankin usein... ;D Elokuussa tiedossa sukulaishäät ja meikä miettii että mitenkähän sitä sitten jaksaisi siellä olla, jos on viikoilla 35 tai jotain... ja kaikkea TOSI epäolennaista liittyen niihin juhliin! :D Mutta saahan sitä haaveilla, kun joskus ne voi olla sitten ihan totisinta tottakin! ;) Plus myös mietin, että kun keväällä on syntymässä vauva, jolle meidän kamppeita lainataan, että missä vaiheessa ilkeän pyytää kaikkia niitä takaisin ja sitä rataa... *hohhoijaa*
Saako muuten udella, että mistä päin olet kotoisin..?(siis Pyrtsille tämä kysymys osoitettu) Tuo sie/mie juttu miun mielenkiinnon nimittäin herätti.. Ei oo pakko vastata, mutta jos haluut, niin kerro ihmeessä! ;)
Kiva kuulla Venlastakin! :) Plussatuulet puhaltakoot! bdbdbd *peukuttaa*
Olivia, pieni toivonkipinä kuitenkin siitä mahakivusta... ;) joka tapauksessa plussatuulia sinnekin päin!
Kathyllä se matkaanlähtö vaan lähenee!!! Ja ihan vasta äsken tuskailit, että siihen on MONTA kuukautta! Kohta saat laskea TUNTEJA... ;D Plussatuulia puhaltelen sinnekin!
Jonzulle ja Serafille oikein mukavia masunkasvatteluja ja paljon, paljon tarrasukkia masuasukeille! :) pistäkää vaan siellä odotuspuolella pinoja pystyyn, niin eiköhän ne muutkin plussanneet sieltä vähitellen taas heräile! Aina välillä siellä pinoja näyttää näkyvän..
Mutta nyt nukkumaan! Hyvää yötä! :)
Ilman muuta sinne oikein erityissupersuuret PLUSSAPUHALLUKSET!!!!!! *puhkuu niin kovaa kuin ikuna jaksaa*
-ja Riikakos se oli joka totesi miettivänsä niitä sinun nimiä nyt.. Täällä toinen! ;D
Mutta NYT siis (ehkä) vihdoin viimein nukkumaan....
-Jedelede *repii sormia irti näppikseltä* *siinä luultavasti onnistumatta*
Mun nicki tulee mun lempinimestä memmu ja siihen piti joku loppu laittaa vielä ja sit olin 24 ku aloin esikoista odottamaan ja vauvan sivuilla pyörimään. Että näin..
Joulu meni hyvin, töitä piisaa tonne loppiaiseen asti, sit taas kouluun! Mut mä palailen kuulumisten kans joko huomenna tai piakkoin..miten nyt ehdin! Keskenmenon jälkeinen vuoto loppui jouluaattona joten pari viikkoa tai viikon odottelen ja teen testin että näyttäis negaa..hurjaa ajatella näin päin ;) sit vaan ne menkat sais tulla et pääsis taas puuhasteleen ja toivomaan josko uudestaan tässä joskus tärppäis :D
Mut nyt pehkuun..
Emilia
minä täällä... Enpä sitten jaksanut lähteä mihinkään ostoksille... otin sitten päiväunet, viluttu niin himputisti että piti topata päälle kunnolla, mutta ei lämmöt eivät ole nousussa, testattu kyllä. Mutta huomenna on ryhdistäydyttävä, eihän tälläisestä tule mitään. Mies jo sano että nyt olet raskaana ; ) No enpä taida, mulla nyt vaan on näitä laiskoja päiviä keskellä viikkoa, vuorotyön huonoja puolia, Riika varmaan ymmärtää ;) Mutta tietenkin toivo elää .. ;)
Joo, eipä mua tuo matka jännitä yhtään... en tiedä miksi. Paniikki iskee vasta samana aamuna eli ensi viikon torstaina. Ei edes tunnu että ollaan lähdössä matkalle... mutta ihanaa lähteä ja se loma, tulee niin tarpeeseen, näin äsken päiväunilla että yksi meidän asukas sekosi ja kävi päälle... huh.
Thaimaaseen mulla ei ollut kuin hepatiitti rokote. Muita ei ollut missään, vaikka jos jossakin olen ollut. Hieman arveluttaa se Malaria siellä Goassa ym. muut ameebat... no toivotaan että yksin tulen takaisin, enkä tuhannen loismadon kanssa..
Että kyllä luulen että Pyry voit sinne reissata, samoilla riskeillä kun minä olen menossa Intiaan..
Ihania hää juttuja... Meillä on kanssa iso suku molemmilla ja sen mukaan tulee isot juhlat vaikka puoliakaan en aio kutsua. Ja isää olen kuumotellut että saa luvan maksaa osan kuluista, tiedä sitten maksaako, jos ei jää tyttären unelmahäät saamatta ( dramtatiikka, varmasti tehoo isiin ). Mun kaverit sai kans kuvat meiltä muilta, imas samantien koneelle kuvat muistikorteilta. Niin helppoa nykyään.. Mutta niillä kävi kämmi sen poseerauskuvan kanssa, eivät kerenneet ottaa yhtään perheen kanssa kun kirkkoon oli niin kiire ja sitten oli kiire autolle ja sitten rupes sataa vettä ;)
Argh, raivostuttaa, mies soitti että sen ex vaatii tytöt uudenvuoden aatoksi heille, vaikka me oltiin jo tehty kaikki valmistelut ja vaihdoin vuorot ym. että saadaan olla yhdessä... no niin eiköhän kotka taas vetänyt pitemmän korren, että se on ärsyttävä! Niiden piti olla pe-su meillä ja tämä eil ollut ensimmäinen kerta ku se tän tekee... ja mitäs siihen nyt uskaltaa sanoa mun mies, ei mitään, ei halua riitoja sen kotkan kanssa... hatuttaa!!! Täällä ei taida olla muita uusioperheellisiä?? Vai?
Mutta nyt syömään... jospa se helpottaa! Ja sit solkkuun ja pumppiin. Tuli muuten viime viikolla hirveä olo solkussa.. tuli vaan mieleen ettei varmaan tee hyvää jos oliski raskaana... mutta en jaksa enää jossitella.. joten menen.. adios amigas!