" " " SYYSSÄTEET KESKIVIIKKONA" " "
Kommentit (39)
Ihan ekaksi Riikalle: meitin kaksi aiempaa mukeloa on tyttö 03/01 ja poika 07/02. Kiitos kannustuksesta opintoihin, sitä tarvitaan :)!
On tämä lomailu niin mukavaa, kun herättiin tytön kanssa tänään 9: ltä ja poju heräsi siskon mentyä herättämään vasta 9.30 :)... Täytyisi ruveta pikkuhiljaa ensi viikolla kääntämään rytmiä, kun arki koittaa sitten loppiaisen jälkeen. Ei kyllä yhtään innostaisi nuo aikaiset aamut ja muksujen vienti kiireessä hoitoon, mutta jospa sitä joutuisikin vaan kesään asti tekemään... ;) kp 20/31-33 (siis noin 32) ja eilen olin bongaavinani oviksen! Mutta, hiljaa hyvä tulee...
Mutta palailenpa tästä Keijujen kautta kotihommiin, joten talviset päivän jatkot ja työniloa ahkeroiville =) !
[color=brown]Huomenia säteet... taitaa osa olla nukkumassa tahi töissä kun pinoutujia ei kuulu ;) Itse heräilin tossa puolisen tuntia sitten, hups, tuli nukuttua kunnon unet.
JONZU, kiitos vastauksesta. Mä olen nyt noita mittaillut ja eilen oli 36.8C, menkkojen jälkeen laskee 36C, et kai noi on vielä sit koholla. Aamu lämpöjen mittauksista ei tule mitään koska en niin hullu ole ettäkö vapaa päivinä heräisin mittaamaan klo 6, no way! Ja pyörin muutenkin aamuyöstä niin kovaa että ei ihme jos lämmöt kohoaa.
PYRY, joo mäkin haluun kuulla sun hääsuunnitelmista!!! Kerro kerro... ja kivaa että yritys taas kybällä käynnissä!!! Tsemppiä!
OLIVIAlle toivon ovulointia mahdollisimman pian!!! Ei tollaset piiiiiiiitkän kierrot ole mistään kotoisin! Juttelin yhden mun ruotsalaisen ystävän kanssa ja se paljasti että nekin yrittää vauvaa. No se on lopettanut pillerit maaliskuussa eikä vieläkään menkkoja, uskomatonta, se käy akupunktiossa, luovuttaa verta, syö tripla annoksen lääkkeitä mutta ei mitään. Turhauttavaa tuollainenkin! Tuli siis vaan mieleen, ei ettäkö sun ei pitis murehtia pitkistä kierroista...
JEDElle tärppionnea!! Kivaa että listaemokin ottaa tosissaan tämän kuumeen :D Vaikka en nyt niiden tikkujenkaan kanssa tiedä, eihän sekään tärppiä ole meille tuonut..vielä. Kauhea ku olen pessimistinen tänään... PMS oireet pukkaa??!?! EI!
HImpulalle onnea... melko samoissa mennään, joten ensi viikolla sitten nähdään josko päästäis jo ensi kesänä pidennetylle lomalle ;) Olis se vaan täydellistä.
Muuta en nyt tytöt muista... oma napa ja sit menen ;)
kp 22 menossa ja ei mitään uttaa... illalla oli ihan ihme porauksen tunne mahassa... kesti jonkin aikaa ja loppui sitten, tietty toivon ettäkö olis kiinnittymistä mutta saattoi olla mitä vaan, oli vaan jännä tunne.
Mutta nyt aamupalalle...
Plussatuulia!!!! ♥
Sorge largesti, kun en eilen ennättänyt kymysykseesi vastaamaan!
Eli lämmöistä...
Tosin nyt tässä viimeisimmässä kierrossa en mittaillut oviksen aikoihin, mutta silloin aluksi oviksen aikaan lämpö nousi 37,4(korvasta)
Ja muutamalla asteen yksiköllä laski sen jälkeen ja hieman ennen menkkoja laski 35-36,5 pintaan!
Nyt sitten kun menkkojen olisi pitänyt alkaa niin pysyi kuitenkin " koholla" 37,1-37,4! Ja samaa rataa mennään edelleen...
Viluttaa niin vietävästi!
Neiti Nöppöstä odottaessa minulla oli ensimmäisen kolmanneksen aikana ainakin kolme virtsatulehdusta ja sellainen oli taas... Soitin meidän ihanaiselle neuvolantätille viime torstaina että jos teen positiivisen raskaustestin perjantaina niin voiko mieheni toimia pissakuskina ja viedä sen neuvolaan että hän sen tikuttaisi ja katsoisi onko tulehdusta... No olihan sellainen ja sain kuurin...
Ja mikä hulluinta ne on TÄYSIN oireettomia...
Joten aina neuvolassa sitten huomattiin että olis tällästä onko ollu oireita...
No nyt oikeastaan osasin jo sitä odottaa... =)
Mutta, minulla harvinaista herkkua tänään eli mies päivän kotona!
Kaikille kaikkea hyvää ja plussaa ja tärppejä ja hermoja!
Kiitos onnitteluista, nyt vain toivotaan että yksiönasukki sinnittelee matkassa!
Soitin tänään sitten ekan neuvola-ajan! Se olis 23.1.2006, silloin olis viikkoja 9+3 ja täti katsoi kiekosta että LA olis 24.8.2006!
Nyt tää menee!
Pidän kaikille peukkua!!!
-S-
Siis hieman ennen menkkoja laski 36-36,5 EI 35 kuten erheelisesti ekku naputtelin!
-S-
[color=magenta]Kiitos siis noista tiedoista, mä olen kyllä aika varma että jos osaa lämmöistä katsoa ei tarvitse turhia testejä tehdä! Ja sullahan ne menee ihan kirjaopillisesti ;) Täytynee toivoa että mullakin pysyy koholla, peukkuja itselle.
Muuten voisinpa pistää toisen Gallupin tuohon joululahja gallupin kylkeen... eli
G: Mistä tulee nimimerkkisi?
Ja omaan kymysykseen vastaus... ala-asteella olin aina Kathy englannintunnille ;) On siis lähellä omaa nimeä.
Mutta kai se olis mentävä tuonne Ale myynneille katsoo josko löytyis matkavaatetta...
Riikalle ja Kathylle tässä pääasiassa vastailen hääsuunnitelmista, joten muut voivat skipata yli, jos tylsistyttää =)
Oikeastaan meillä ei ole Suuria Suunnitelmia, aika yksinkertaisena pyritään asiat pitämään. Tietenkin päivään mahtuu kaikenlaista, joten kyllähän se järjestämistä vaatii. Mutta ihan perusmeininkiä: vihkiminen, ruokaa, tanssia ja vähän muuta ohjelmaa.
Minun suunnitelmat pyörii aika paljon sen ympärillä, että mitä touhu maksaa. Esimerkiksi eilen katselin kuvaajaa. Ajattelin, että olisi kiva, jos joku kuvaisi kirkossa ja juhlissa, niin ei tarvis vieraita nakittaa. Olin vähän ajatellut, että joku 300 euroa maksaisi kuvaus (studio/maisema ja juhla) ja kuvat CD:llä. Ja tähän sitten päälle kiitoskorttien kuvat, eli ehkä muutama kymppi (jos itse askartelee varsinaisen kortin). Yhden kuvaajan löysin netistä täältä Jyväskylästä, ja sillä maksoi koko päivän kuvaus 680 euroa! Haloo! Eli vieraat kuvaa =) Tai jos jollakin olisi joku valokuvausta harrastava tuttu, joka tulisi esim. satasella kuvaamaan päivän ja sitten ottaisi liikkeestä vain poseerauskuvat.
Muutenkin olemme karsineet kaikenlaista ¿turhaa¿ pois: hääautona on meitin oma auto, mitään hääkarkkeja ei yötä myöden askarrella, puvun ainoa kriteeri on, että se istuu päälle ja koristukset ovat minimaaliset. Bändi otettiin, vaikka maksaa 600 euroa, koska se on minusta ehdoton tunnelman luoja! Ja halutaan kuitenkin ¿tanssihäät¿.
Tarkoituksena ei ole mitenkään vähätellä päivää, vaan pikemminkin muistaa pääasia - naimisiinmeno. Meistä ei tule yhtään sen onnellisempi pariskunta, jos tuhlataan 10 000 euroa juhlaan, jos voidaan selvitä 6 000 eurollakin (kun vielä omasta pussista häät kustannetaan). Omilla vanhemmillani oli vain kahvitilaisuus seurakuntasalissa ja äidillä lainassa oleva kotelomekko =) Ja kovin onnellisilta he vaikuttavat.
Kaikkien pikkujuttujen lisäksi pitäisi ryhtyä selvittämään virallisia kuvioita. Lähinnä avioehto on minulle vielä mystiikkaa, ja sellainen on kuitenkin tarkoitus tehdä. Molemmat perivät aikanaan jonkin verran omaisuutta, joten minusta on ihan luonnollista, ettei niitä sitten jaeta omasta suvusta pois, jos sukset joskus menisivät meillä ristiin. Tietenkin toivotaan, ettei mene!
Eli vaikka olen tähän vauvakuumeiluun haksahtanut, ei mitään hääkuumetta ole. Haluamme vain naimisiin, ja viralliseksi yhdeksi perheeksi. Tietenkään kaikille avioliitto ei ole sen virallisempi kuin avoliittokaan, mutta meille se on ajatuksena tärkeä. Joskus kavereiden kanssa keskusteluissa on noussut esiin, että avioliitto on tärkeä yhteisen lapsen oikeusturvankin kannalta. Minä en tiedä, miten se lapsen oikeuksiin vaikuttaa, tietääkö joku?
... itse piti aamulla pistää ihan sama galluppi liikenteeseen, mutten muistanut! Hyvä Kathy!
Minun nimimerkki tuli... vain mieleen. Kukaan ei ole koskaan kutsunut minua tuolla nimellä, joten se on ihka uusi lemppari kuumeilua varten. Halusin jonkun lyhyen ja ytimekkään, ja tuo vaan tuli mieleen =) Nyt tosin mies joskus kutsuu tuolla nimellä, vaikka olen vannottanut, ettei saa, jotten paljastu tutuille! Tosi vainoharhaista, hihii!
Ihanille nuo teidän häät kuulostaa!!! VOi...nousee taas oma hääkuumekin... mutta minäpä haluan niin ISOT häät, ettei niitä ole varaa vielä kustantaa. Olen aina haaveillut " päiväni prinsessana" häistä... en nyt noin kuvainnollisesti mutta se on vaan mun juttu.. ihana puku, kirkkohäät ja kaikkea muuta " turhaa" ...eri asia sitten kun ollaan naimisiin menossa...tiedä sitten miltä silloin tuntuu! Aika näyttää.. mutta teidän häät on teidänlaiset ja varmasti täydelliset!!!
Eikä niihin tosiaan ole pitkä aika, hui... jänskää! Sit vielä se masu kasvamaan niin olis söpö siinä morsiuspuvussa!
Ja kuten huomattee..olen täällä edelleen.. pitäis mennä... yritän parhaani ;)
meidän häät maksoi yhteensä n. 3000¿. Tuttu ihminen oli laulamassa, kuvaajakin oli luokkakaverini. Puvun vuokrasin, mieheni äiti osti miehelleni puvun. Oli ihan tavallinen tumma puku, että sitä voi muutenkin käyttää (mieheni työssä esimerkiksi). Meilläkään ei ollut mitään karkkeja, eikä erityisiä koristeluja, kukkia kerättiin niityltä maljakoihin pöydille. Vieraina oli vain lähisuku ja lähimmät ystävät ja lasten kummit, yhteensä noin 50 hlöä. Tilana oli 1800-luvun lopulla rakennettu ihana vanha työväentalo :). Hevoskyyti oli kirkolta juhlapaikalle ja pitopalvelu teki ruuat. Juomat haettiin Virosta. Juhlien jälkeen tuli myönteistä kommenttia, kuinka ihanat perhe-häät meillä oli :) , lapsia tuosta väkimäärästä oli ehkä n. 10, muutama ihan pieni myös. Kiitoskortit tehtiin koneella itse.
Lasten oikeusturvasta, siihen avioliitto ei minun tietääkseni vaikuta jos on isyydentunnustuksessa sovittu yhteishuollosta. Mutta oma oikeusturva on parempi, jos vaikka miehelle sattuu jotain tai tulee ero tms. Mutta eihän tuon oikeusturvan takia varmastikaan naimisiin kukaan mene :).
Gallupiin; joskus oli joku laulu " voiii himputin himputin himputti... " ;D No ei tuo siitä tule, mutta kun hemppa oli varattu ja hippu samoin, niin päädyin tuohon sitten.
[color=navy]Hellou-hellou täältäkin!
Pyry ja Kathy, minä olen kans monena päivänä miettiny samaista galluppia, mutta en vaan oo saanu aikaiseksi (=muistanut) sitä laittaa!! :D
Eli siihen vastailen nyt heti, ennekun unohtuu! Minun nimimerkkini tulee oikeastaan kuopukselta... ;) Tai siinä vaiheessa kun aloitin täällä pyörimisen elokuussa, niin kuopus nimitti itseään noin tai ainakin jotain sinnepäin ;D ja me kutsuttiin häntä sillä nimellä välillä.. Ja kun mikään omaan nimeeni viittaava ei mennyt " läpi" eli toisin sanoen oli varattu jo, niin päädyin sitten tuohon. Eli terveisiä vaan tutuille, jos tunnistatte!!! :D ;D
Joo.. eli siitä voi päätellä meidän nuorimmaisen nimeä.. J:llä se ainakin alkaa! :D
Ja joululahjagalluppiin joka oli aikaisemmin, unohdin oikeastaan sen parhaan lahjani, koska sain sen jo ennen joulua, niin en joulu/(suklaa)höyryissäni sitä eilen (vai oliko se toissapäivänä...) muistanut! Mietin vain että sainko minä tosiaan " vain" tylsiä lahjoja, kuten pyjaman... (vaikka se hieno ja toivottu olikin!) Sainhan minä! Nimittäin uuden digikameran! :) Mutta se piti vaan saada jo ennen joulua, jotta sai sitten ottaa heti joulukuvat sill' ä :D
Hienoilta kuulostaa Pyry nuo teidän häät! :) Ja kallista lystiä se on, sen muistan omista (5 vuoden takaisista! oo.. onko siitä tosiaan NIIN kauan jo!) häistä. KAikki mahdolliset tutuntutun tutut siinä kyllä tuli hyödynnettyä, jotta ei olisi tullut niin kalliiksi. Vaikka meillä vanhemmat maksoivatkin kaiken, kun oltiin vielä niiiiiiiiiiiiin nuoria... :D (minä21 ja mies 20 siis ihan melkein teinejä:D:D:D) Itse tehtiin kyllä aika paljon ja joitakin juttuja oli, jotka ehdottomasti halusin ja sitten taas joillakin asioilla ei niin suurta merkitystä ollut, joten niistä sitten tingittiin. :) Kukin tyylilläään.
Mutta Pyrylle tosiaan, toivotaan, että teillä olisi sitten jo uusi perheenjäsen juhlissa mukana ;) vaikkakin vasta piilossa, mutta kuitenkin :D
Joo.. ja kukas se taas intoutui paasaamaan jotain niin että unohtuu taas kaikki muu... *pyörittelee silmiään* Hah. Parempi vissiin häipätä ruuanlaittoon tässä välissä.. Palaillaan taas. Tosin sisko on tulossa meille kohta, ja sitten lähdetään kaupungille (huoh, ajatus tungoksista ei kyllä houkuttaisi YHTÄÄN) kattomaan aleja ;) -viipyy huomiseen, joten vaivihkaa tänne korkeintaan illalla pääsen.. mutta huomenna sitten taas enempoi :D
Heippa! :)
Viimeinen vapaapäivä on jo puolessa! Kääks! Nyt pitää kyllä raahata tämä eukko tuonne alennusmyynteihin!
G: mun nikki on ihan vaan keksitty :) halusin jotain R:lla alkavaa ja sitten vaan pyörittelin eri vaihtoehtoja mitä oli vielä vapaana. että sellanen tarina :)
Pyry, kuulostaa hyvältä nuo teidän suunnitelmat! Tulee varmasti omannäköiset häät, koska teillä on hyvin selvillä sen päivän merkitys itsellenne. Satuin eilen surffailemaan amoriini.comissa ja luin just tuosta valokuvauksesta. Mun mielestä ihmisillä on nykyään niin hyviä digikameroita ja niillä räpsitään niin paljon kuvia, että juhlista saa varmasti hyviä otoksia vierailtakin ja lisäksi olisi joku vielä erikseen osoitettu kuvaajaksi. Poseerauskuvat sitten ottaisi ammattilainen. Tälläisia olen siis itse mietiskellyt mahdollisesti tulevaisuudessa häämöttäviin omiin häihin :)
Mitäs muuta.. Vauvakuume vaivaa kovasti, olen ehtinyt jo viikon verran toivoa että edes yksi simppanen olisi jotenkin päässyt uimaan kumiukkojen ohi ja ensi viikolla ei täti tuliskaan... Aika säälittävää :) Mutta ainahan sitä saa toivoa :) Sunnuntai-iltana tosin riideltiin miehen kanssa niin typerästä asiasta, että ei taida raskaus kuitenkaan olla ihan paikallaan nyt. :/
No niin, kerään luuni koneelta ja lähden keittelemään kahvit!
Mukavaa päivää ja jaksamista teille jotka töissä pakerratte!
Riika
Anteeksi anteeksi¿ tiedän, ettei tämä ole mikään hääpalsta, mutta pakko vielä kommentoida.
Kathy: Prinsessapäivähäissä on kyllä ihana olla vieraana! Kuten jo moneen kertaan on todettukin, niin pääasiahan on, että ne ovat omannäköiset. Joten toivottavasti pääset pian kuumeilemaan sitä hääpäivääkin! Ja nythän sinulla on tietty matkakuume, koska eikös teidän lähtöön ole vain viikko aikaa?!?
Josta tuli mieleen, että vieläkö Hippi-Hiiri on reissussa?
Riika: No minä kanssa ajattelin ihan samaa niistä kuvista sitten loppupeleissä. Enkä sitä paitsi muutenkaan ole mikään valokuvafriikki, joten jos nyt muutama onnistunut otos olisi verestämään muistoja sitten 50 vuoden päästä =)
Himppu: Minä kanssa tykkään pienistä häistä. Meille on tulossa noin 80 vierasta, ja se on kyllä ihan minimi ja maksimi. Ikävää jättää omia kavereita pois, mutta minulla on noin 20 potentiaalista kutsuttavaa enemmän kuin miehellä, kun on nuo harrastuspiirit ja koulukaveriporukat ovat olleet vähän isompia =) Sukulaisista kutsun vain IHAN pakolliset, koska muuten heitäkin olisi noin 60¿
Mahasta sen verran (varoitus: taas Pyryn jossittelu-laskutoimituksia), että jos nyt tärppäisi, niin sitten olisi häissä 18. viikko menossa. Eli harmillisesti ei olisi ihanaa pallomahaa, vaan korkeintaan sellainen turvonneen näköinen (jos nyt yhtään olen kartalla vatsan kasvamisesta, vaikka onhan se yksilöllistä). Ja harmillista on myös se, että aika alkuvaiheessa pitäisi kertoa raskaudesta, koska luulen, että polttarisuunnitelmat ovat kyllä sellaiset, etteivät sovellu raskaana oleville, mikäli kavereitani yhtään tunnen. Ja sittenhän siitä raskaudesta pitää kertoa tosi isolle sakille¿ Mutta ¿ehkä¿ kestän sen, jos vaan saisin sen plussan =)
Ja vielä tuli mieleen häämatka ja rokotukset. En ole muistanut vielä selvittää, että mitä rokotuksia Thaimaaseen tarvitaan ja voiko niitä ottaa raskaana ollessa. Jos ei voi, niin sitten meidän matka jää väliin ja mennään johonkin rokotuksettomaan kohteeseen.
Oikeastaan tämä häähässäkkä on hyvä pelastus vauvakuumeen mahdollisiin pettymyksiin. Koska onhan siinäkin hyvät puolensa, jos ei tule raskaaksi (ei ole niitä pahoinvointi/km-riskejä, turvotusta, yms, polttareita voi juhlia olantakaa, jne..). Ja raskautumattomana olisin komea tässä jäntevässä tiimalasikropassa¿ joka pitäisi ennen häitä kuoria esiin voipakettien alta =)
Jedeledelle vielä viikon vinkki: Näillä kylmemmillä talvikeleillä Pyry porhaltaa valkea-beigessä talvitakissa ja mustissa housuissa. Eilen muuten tuli minua vastaan joku meidän ikäinen nainen kahden sinisävyisiin (tai ei ainakaan punaisiin) pukeutuneen lapsen kanssa n. klo 15.30-16.00 siinä Kuokkalanpellolla. Ethän ollut sie?!? Toinen lapsista istuskeli rattaissa ja toinen köpötteli vieressä, joten ajattelin, että iätkin suunnilleen natsaisi =)
Hauskaa päivänjatketta toivotellen,
Pyrtsi
Niin,
Paras joululahja yksiöön uusi alivuokralainen, mutta oikein lahjoista... niin saimme vanhemmiltani rahaa, jolla saamme ostaa mitä haluamme! Mies tahtoo välttämättä laservatupassin... Ilman sitä nyt ei kuulemma voi elää...=)
Itse uskon ostavani kengät! Kahdetkin jos vain löydän... olen aikasta ranttu kenkien suhteen... Ja sen huomaa, nyt on sellainen tilanne, että ei ole kuin kahdet käytettävät, kun olen kolmet muut (talvisemmat) käyttänyt niin loppuun että ne on pakko heittää roskiin...
Ja nikki, se tuleepi siitä kun mieheni kutsuu minua enkelikseen ja serafihan tarkoittaa enkeliä!
Nyt menen nokkaunille! Nötterö nukkuu niin on rauha maassa!
Ai niin Pyrylle piti sanoa kanski niistä kuvaajista että ne on kyllä uskomattomissa hinnoissa! Katsele netistä onko (varmaan onkin) Jyväskylässä jotain kameraseuraa ja laita sähkärikysely että kiinostaako jotakuta pikkulisä tienesti!?!
Tsemiä suunitteluihin!
Nyt nokkiksille!
-S-
[color=orange]Teemana edelleen häät, ne on niin ihana aihe :) Pyry, toi teidän vierasmäärä kuulostaa ihanan pieneltä :) Meidän suvussa on perinteenä järjestää isot häät, joihin kutsutaan lähes kaikki sukulaiset. No olemme laskeneet että yhteensä tulisi n. 130 vierasta. Eihän tuo vielä isoimmasta päästä ole, mutta kukahan niille kaikille ruoat kustantaa?? ;) Siksipä tuo pienempi väkimäärä kuulostaisikin hyvältä. Mietin itse näitä hääjuttuja nyt siksi, että joulun aikaan oli puhetta miehen sukulaisten kanssa, että häät olis tarkoitus viettää 2007 kesällä.. Joten kai ne on sitten pidettävä :) Niinhän me olemme miehen kanssa keskenämme sovittu, mutta huomasin että sitä HIEMAN ahdisti kun tämä ääneen lausuttiin.. Miehet!
Ja sitten on tietenkin se maksukysymys. Toisaalta kannatan juuri Pyryn tyyliä, että itse maksamme kaiken, mutta toisaalta jos esim. isäni " pakottaa" kutsumaan kaikki sisaruksensa perheineen niin saa kyllä maksaakin osan.
No joo.. tässäpä tätä hääpohdintaa minun osalta. Tulipa taas jaariteltua :)
Niin vielä Pyrylle: älä yritäkään uskotella että sun tiimalasivartalo on voipakettien peitossa!! :) Höpöhöpö! Sähän olet jatkuvasti jossain liikuntaharrastusten parissa!
KATHY, miten sä pysyt vielä nahoissasi, sähän lähdet tosiaan ihan pian sinne Goalle..!!! Oon HIEMAN kade... Mut sä taidat olla sellainen maailmanmatkaaja, että otat tämän ihan coolisti :D
poistun takavasemmalle.. MOI! Riika
Vastaampas minäkin heti tuohon galluppiin..eli mun nikkini sai juurensa mun nimestä ja sit lempinimestä muuttelin viel et ei mahdolliset tutut heti hoksais.:D
Ihanalta kuulostaa teidän kertoneiden häät/tulevat häät..minä,ihmisenä joka en usko tähän ev.lut. uskontoon niin halusin ihan vaan maistraattivihkimisen ja juhlistamisen pojan ristiäisten ohella..elikkäs siis vajaa 2 vuotta sitten oli vihkiminen.Onneksi mieskin oli maistraattivihkimisen kannalla niin ei tarvinnut alkaa järjestämään kirkkohäitä..sitten niistä ois kuites pitänyt järjestää kunnon tanssihäät..ja kun olisin sit halunnut kaiken niin tiptop ettei tosikaan..
Asiasta puheen ollen..onko täällä muita jotka ois vihitty maistraatissa?Jos on niin oletteko huomanneet väheksyntää muilta ihmisiltä?Minä tämän huomasin ihan lähipiiristä..eräs henkilö ei edes vaivautunut ristiäisiin/vihkiäisiin pukeutumaan YHTÄÄN sen mukaisesti..ja käytöskin kertoi jo paljon..
Jaja mitäs muuta..hitsi tätä mun muistiani..niin joo siis testaan viimeisen kerran vielä perjantai aamuna..ja sitten jos plussaa tai haamua näyttää niin soitan neuvolaan.:) No kait minä siis olen raskaana mut hankala uskoa kun ei sitä kunnon plussaa viel ole tullut..olenkohan jotenkin hullu?!
Eilen sain kuulla että sukuun on tulossa toinenkin vauva samoihin aikoihin mutta en uskaltanut vielä omaa uutistani paljastaa..
Mutta meen nyt hoitamaan muita asioita ja tulen illemmalla uudestaan :)
Jonzu
[color=blueviolet]Ensiksi vastaus galluppiin eliikkä nimimerkkini tulee etunimen, toisennimen ja sukunimen alkukirjaimista ja se vaan pälkähti mieleen kun tänne ekaa kertaa törmäsin.
Kävin tänä aamuna PITKÄSTÄ aikaa kampaajalla. Oon yrittänyt kasvattaa tätä pehkoa ja nyt se on jo sen verran pitkä, että otatin raitoja (vaaleita ja suklaan ruskeita) sekä isot kiharat ja kyllä mieli on taas korkealla kun jotain uutta sai tähänkin päähän...
Kävin myös ostamassa sen raskaustestin kuten jo lupailin joku päivä ja samalla olen lakenut ne kp:t. Laskutoimitus antoi luvun 29/27-30 elikkä JÄNNÄTÄÄN kovasti. Yleensä on ollut pientä tiputtelua muutama päivä ennen tädin tuloa ja nyt on kyllä nippaillut vatsastakin jo siihen malliin, että tuleehan se sieltä, mutta ei mitään tiputtelua *koputtaa puuta*. Täytyy varmaan päivä pari vielä ootella niin testailen. Nyt ei tosin edes harmittais jos se täti tulee kun oon kuitenkin gynelle menossa tammikuun puolessa välissä, mutta olishan se kiva jos ei tarttiskaan mennä ja VUODEN yritys palkittaisiin.
Mutta näihin sanoihin ja näihin tunnelmiin lopetan raporttini tähän ja meen katsoon mikä tolla meidän kissa-neidillä on hätänä...
Moikka!
-Taelsa-[/color]
¿piti vielä tulla kommentoimaan. Nyt kyllä lipsahtaa taas palstan aiheesta ihan sivuun, mutta ehkä se on tervettäkin välillä =)
Jonzu kirjoitteli, ettei joku palliaivovieras (tämä oli mun ihan oma dramatisointi) osannut pukeutua, vaikka oli tuplajuhlat: ristiäiset ja vihkiminen. Juttu osui meikäläisellä suoraan hermoon: minua ottaa IHAN HIRVEÄSTI päähän, jos ihmiset eivät pukeudu juhlan mukaan!!! Minusta pukeutumisella osoitetaan, että tilaisuus on tärkeä, kunnioitettava ja ehdottomasti eroaa arjesta. Mulla on kanssa lähipiiri vetänyt aivan alta lipan pukeutumisen mm. meikäläisen valmistujaisiin (vaikka juhlittiin niitä ihan perhepiirissä). Ja muitakin esimerkkejä tulee mieleen¿ ja jostakin syystä nämä väärinpukeutujat ovat lähes poikkeuksetta miehiä =)
Minusta perhejuhliin (mm. ristiäiset ja valmistujaiset) voi pukeutua aina ykkösiin, jos ei tiedä, mitä laittaa. Nolompaa se on alipukeutua kuin ylipukeutua.
Pukeutumisesta tuli hauska tositapahtuma mieleen, joka on yhdelle perheenjäsenelle sattunut. Yritys A kutsui yrityksen B henkilöstön yhteiseen tilaisuuteen. Kutsuun oli laitettu hieman epämääräisesti, että kyseessä on ulkotilaisuus. Tästä syystä yrityksen B työntekijät saapuivat ulkoiluasuissa, kun taas yrityksen A henkilöstö oli tummissa puvuissa. Tilaisuus tosin järjestettiin ulkoilmassa. Oli siinä ollut ensin aika nolo tilanne (olivat ihan merkittäviä firmoja molemmat), mutta huumorilla siitä kuulemma sitten selvittiin!
Taelsalle ihan hirmuisasti plussapeukkuja b++d!!! Toivon todella, että vuosi yrittämistä riittäisi teille, ja meille kaikille!
-P-
Vastaanpa heti ekkuna galluppeihin.
Mun paras joululahja on kun miehen kanssa ostimme yhteisesti videokameran. Se on tosi pikkuinen ja näppärä ottaa reissuille mukaan ja lähinnä nyt tuosta jälkikasvusta halutaan tallentaa elävää kuvaa tuleville vuosille. Aika näyttää kuinka paljon kameralle tulee käyttöä.
Meikäläisen nimimerkki ei tarkoita yhtään mitään. Mistä lie tupsahtanut päähäni olla villi sekä seepra samaan aikaan. Toki olen kavioeläimiin eläimiin tykästynyt ja villikin on kiva välillä olla... ;)
Ihanaa lueskella hääsuunnitelmia, tulee ihan mieleeni omat parin vuoden takaa. Meillä oli vaihtoehtoina kaksi eri tapaa mennä naimisiin. Toinen oli se että oltais lähdetty kahdestaan pienelle matkalle johonkin erikoiseen paikkaan ja siellä pappi kahden ulkopuolisen todistajan läsnäollessa vihkisi meidät. Ja se toinen, joka sitten toteutettiin oli kunnon pohjalaishäät tanssin, kavereiden ja lähimpien sukulaisten kanssa. Vieraita oli reilu parisataa, mutta kökkähengellä budjettipuoli pysyi alhaisena. Meillä löytyi suvusta taitava kuvaaja, ruuanlaittajat, ohjelmat, koristeet tehtiin luonnonmateriaaleista ja kynttilöistä (=elohäät), boolivärkit vironviinasta ja sahti omista maltaista ym. Porukalla oli mukavaa tehdä ja apua saatiin. Paria viikkoa ennen häitä ajattelin että olikohan järkevää tuhlata näin paljon aikaa häidenvalmisteluun ja voi kun oltais valittu se toinen vaihtis, mutta kyllä se oli vaivan arvoista, näin jälkikäteen. Tosiaan kannattaa pitää punaisena lankana sitä, että häistä pitää tulla oman näköiset! Meillä se onnistui nappiin ja häät jäivät mukavasti vieraiden mieliin.
TAELSA: Voi kun pidän sulle kovasti peukkuja. Kyllä se plussanodotus varmasti vielä palkitaan!!!
Meillä on sitten tärppipäivät takanapäin, nyt kp 16/ 28-30 ja lämmöt koholla. Tuli touhuttua kp 12 ja 14, joiden toivoin nyt osuvan oikeaan aikaan. Eli jos syysvauva saadaan, niin alkunsa sai joko jouluaattona tai tapaninpäivänä. Olis niin ihanaa noin ajatella.... *haaveileen taaas syysvauvasta, huoh* Mutta kun vasta ekaa kiertoa tässä puuhaillaan niin nöyrällä mielin tässä mennään eteenpäin. Onkohan kellään syyssäteistä edes käynyt tärppi heti ekasta kierrosta? Taitaa olla hyvin epätodennäköistä, joten yritän olla innostuttamatta itseäni liikaa.
Mutta nyt syömään, uunissa jauhelihamureke ja pottuja kattilassa. Niin arkiruokaa, niin arkiruokaa näin joulun jälkeen....
Moiks,
T. Villis
Me laitettiin häiden maksut kolmeen osaa. Itse maksettiin yksi ja sit mun vanhemmat yhden ja puolisoni vanhemmat yhden. Käytännössä kuluja ei kuitenkaan tullut, sillä lahjarahoina saadut shekit kattoivat kaiken ja pääsimme vielä häämatkallekkin. Me tosin toivottiin lahjat rahana kun meillä on tuota kippoa ja kappoa jo kaikki kaapit ja varastot täynnä muutenkin. Meillä toimi tää systeemi hyvin.
Tänään oli minulla se ryhdistäytymispäivä, joka alkoi siten, että mietin erittäin vakavasti rokulipäivän viettämistä. Töissä kuitenkin ollaan, mutta otin pehmeän laskun aamuun hoitamalla ensimmäisen rutiinin - pinoutumisen. =) Nyt joulukuussa on kaikki reissaaminen käynyt näköjään todella rankaksi. Joulustakaan ei meinaa toipua millään.
Hyvä puoli kiireisessä joulussa oli se, että aika meni siivillä, ja nyt jo kp 8 menossa! Täti teki lähtöä jo neljäntenä päivänä, joten en tiedä, mistä taas tuulee¿ Mutta kohta pääsee tutustumaan tikuttamisen ihmeelliseen maailmaan! Koska kierto on nyt ollut 27-37 päivää, tilasin tikkuja varmuudeksi 15, ettei vaan jää ovis tikuttamatta =) Olen minä vähän höpsö. Ja vähän köyhempi taas, kohta on jo 50 euroa tuhlattu plussan metsästykseen. Mutta Oliviaa ja Mattia lainatakseni: so not. =D
Nyt kuppi kahvia ja ryhtiliike käyntiin!
-Pyryläinen-