Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~KESKIVIIKKOA SYYSväki-04~

28.12.2005 |

Pino avattu! :)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, keksit on kyllä jääneet nyt vähemmälle kun joulusuklaita vielä on kaapissa... Mikä näkyy myös vaa' alla. No, ei murehdita siitä vielä!

Kukkuu, ihanaa, ultrakuulumisia! Tunteista, tuo on sellainen asia joka minussa herättää AOS-puolen. Olen vahvasti sitä mieltä, että tunteita ei pidä tukahduttaa, vaan kaikki tunteet pitää olla sallittuja. Esimerkiksi ison sisaruksen viha syntynyttä vauvaa kohtaan pitää olla sallittua, mutta kiellettyä on toimia niitten tunteitten mukaan, kuten vaikka lyödä vauvaa... Tunne pitää voida tuntea, mutta omaa käyttäytymistä pitää kuitenkin kontrolloida. TOinen esimerkki: Minua nyppii aika tavalla sanontatapa, että " toivon ettet suutu tästä, mutta..." tai " älä nyt pane pahaksesi, mutta..." siis mitä? Toinen aikoo sanoa jotain, joka oikeutetusti herättäisi minussa jonkinlaisen tunteen, mutta samaan hengenvetoon hän kieltää minua tuntemasta sitä tunnetta???? Rehellisempää olisi sanoa, että " älä näytä minulle sitä tunnetta, vaan teeskentele" , mutta niinhän ei kukaan tietenkään sano. No joo, ei tästä sen enempää.

Alli, tervetuloa mukaan! Joukkoon mahtuu kyllä. Ja olet oikeassa, et ole ainoa lokakuinen, itse asiassa jollain (Hellullako) taitaa olla sama syntymäpäiväkin. Itsekin tähtäsin lokakuun kymmenenteen (LA oli 30.9.) mutta Lillipä yllätti ja saapui jo 29.9.

Ayap, voi kurjuuksien kurjuus! Kylläpä elämä nyt teitä kaltoin kohtelee. Mitä lääkettä Väkkärä saa, ja missä muodossa? Kerro, jos voin jotenkin auttaa, tehdä jotain puolestanne.

Omia kuulumisia: Käytiin katsomassa kaloja, oli mukavaa. Tosin toinen pojista sanoi että Serenassa olisi kivempaa... ;-) Remontti edistyy, nyt on osassa olohuonettakin tapetteja, ja kaikissa huoneissa on uudet patterit paitsi tuulikaapissa.

LeikkiGee: Lilli tykkää lukea kirjoja, mieluiten isin kanssa. Veljien leikit kiehtovat myös, ja niissä pitää saada olla jollain lailla mukana, vaikkapa sitten heittelemällä legoja ympri huonetta kun pojat rakentelee. Joululahjaksi saatu piirustustaulu on hitti meillä kuten monella muullakin.

Uuden Vuoden Gee: Varmaan tapetoidaan, laitetaan lattiaa, siivotaan, kootaan keittiön kaappeja... Ehkä laitetaan jotain tavallista parempaa ruokaa ja syödään oikeilta lautasilta (eikä kertakäyttö-) ja käydään pihalla katsomassa raketteja. Varmaan olen aika alamaissa, kuten uutenavuotena yleensä. Hmmm.

Nyt pitää laittaa pojat nukkumaan, on vähän rytmi lipsahtanut... Hyvää yötä!

T. ANkkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
22/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin erilainen oli meillä. n. klo 13-21 oltiin kynttilöitten valossa ja suurin osa ajasta myös ilman juoksevaa vettä. Varsin tunnelmallista, mutta samalla raskasta vahtia, ettei kukaan polta itseään ja pelätä, milloin tulee hälytys. No, onneksi ei tullut.

Joulukirkkoon menin yksin, kun mies sanoi, ettei hänellä voimavarat riitä lähteä katraan kanssa, kun mä oon kuorossa laulamassa. Ihan hyvä niin. Alussa oli sähköt, mutta suurimmaksi osaksi oltiin kynttilävalaistuksella ja akustisesti. Tunnelma oli käsinkosketeltava. Sitä paitsi oli helpottavaa itkeskellä kaikessa rauhassa hämärän turvin, kun pappi saarnassaan puhui siitä onnettomuusasiasta ja joulun vietosta.

Mun vanhemmat käväisi tunteroisen. Meinasi heidänkin tulo tyssätä, kun just oli lehmä poikinu.

Esikoinen oli ensin pettyny mutta joulupäivänä jo ihan mielissään kun huomasi mitä oli saanut eikä koko ajan miettinyt, mitä ei saanut. Keskimmäisen saamat jutut oli sekä hänen että Pekan mielestä kivoja. Pekka oli ihan täpinöissään omista paketeistaan. Vaikkei paljoa leluja saanut. Ite sain kirjoja, suklaata ja vaatetta.

Tänään kävästiin Kokkolassa korjuuttamassa mun silmälasit. Eipä ollu kummosia alelöytöjä. Huomenna Lapualle kyläilemään.

Mä oon ollu välillä ihan tajuttoman väsyny, siksi en oo saanu kirjotettua, vaikka oon oikeastaan koko ajan kotosalla ollu.

Kovasti paranemisia sairaille!

Tervetuloa uusi! (Nikki jo unohtui, mutta jospa mäkin sen opin)

Yniäiselle on pitäny sanoa, että jos et vielä ostanu kartioita, niin en nykyään suosittele. Ennen pidin niistä, mutta nyt oon pari jo laittanu pois ja neljä odottaa postitusta, jos sais vaikka uusia tilalle kun ovat ihan normaalikäytössä halkeilleet tai tullu pieniä " koloja" reunaan. Parille muullekkin tutulle on käynyt niin.

Ja Ylivieskassa on Kärkkäinen tai nykyään Iso Kärkkäinen. Jos ajelette " suorinta tietä" (siis ei rantateitä) pk-seudulta Ylivieskaan, menette hyvin todennäköisesti sekä Lilan kodin ohi että myös meidän vierestä että ilmoittele ihmeessä, jos innostutte esim. kesällä ajelemaan.

Kukkuulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Kiinnostais tietää mikä on la.

Jaksamisia kaikille!

Paljon kommentoitavaa unohtui, mutta laitan tämän nyt tulemaan, ettei kirjoittaminen kokonaan jää.

T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Alli! Meidän joukkoomme tosiaankin mahtuu, the more- the merrier :)

Mekin kävimme tänään tk:ssa. Antsan korvissa ei ollut tulehdusta, mutta keuhkot rahisivat kovasti (ja yskä on aivan omaa luokkaansa :()

Lääkäritäti antoi reseptin Sir Ephedrin-yskänlääkkeeseen (joka on lievästi keuhkoputkia laajentavaa, tuttu monelle, varmaan). Resepti olikin aikuisten vastaavaan lääkkeeseen, onneksi apteekin täti oli valppaana...Soitto lääkärille ja asia korjaantui. Ruokahalua ei poikaraisella ole ollut ja viime yönä nukkui aivan pätkissä (onneksi mies jaksoi nukuttaa rintansa päällä).

Voi Ayap, paranemista Väkkärälle!!!

Keskimmäiselläkin on kova yskä. On melkein mielissään, kun edellispäivänä vielä kadehti, että isoveli saa lääkettä ja huomiota, eikä jaksa leikkiä hänen kanssaan. Kovasti miettii, miten hän sitten huomenna makaa kipeänä ja saa Panadolia.

Sairaskertomus tuntuu tämä minunkin kertomukseni olla. Taitaa olla kohta jokaisessa syysmammakodissakin jonkinlaista köhää ja tulehdusta koettu.

Antsa tykkää kovasti leluautoista. Joululahjaksi sai yhden ison, joka painamalla liikkuu itsestään eteenpäin. Isoveljen autoillakin päristelee eteenpäin (tosiaankin päristelee ajaessaan). Miestä lienee oppinut? Päiväkodista varmaan, koskei isoveljensä enää (tai oikeastaan ikinä)ole autojen kanssa oikein pelaillut.

Kaikenmaallisia luurankoja löytyy monesta lapsuudenperheestä. Minun ei ole poikkeus.

Taasen paranemista kaikille sairaille (Tuttiksen korvaan parannuspuhallus)*

Saamuska

Vierailija
24/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sassa kiittää ja kumartaa onnitteluista!!! Äippä täällä pähkäilee et mitä kokeilis seuraavaksi! Kun se etelän reissu on reilu parin viikon (KÄÄK!) päästä ni miettii tietty et olis sellasta mitä reissussa pystyis hyödyntää (niinku maissinaksut, rusinat tai kuivatut mustikat). Ku nyt vaan osaisin päättää!!!!

Voi Ayap!!!!! Mega-HALI ja rutistus!!!!!!!!!!!!!! Teille molemmille! Kurjuus!

Uusivuosi-G: Syödään inkkari-lättyjä (wraps) varmaan ihan omalla porukalla, ei ole ainakaa sovittu mitään, hiukan siideriä ja pihalla raketteja, tinaa valetaan ja silleen. Meillä on muuten 1.1. 6v hääpäiväkin. Oho, enpä ole edes ajatellu asiaa... Tuossa reissussa on kyllä hääpäivälahjaa ihan yllin kyllin. Jos menis vaikka sillon miehen kanssa kahdestaan ulos syömään. Jos nuo ipanat vaan saa johkin.

Nyt Sassa huutaa...

Kerppu

Vierailija
25/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, noi paikat on mulle niin omalaatuisia keskittyimia, ettei kai ihme, jos olen hieman pihalla:) Saa nahda tuleeko kesalla lahdettya jonnekin reissuilemaan, vaiko eiko.

Ankkis, mika vuoden vaihtumisessa masentaa? Toivottavasti tana vuonna ois poikkeus ja ois kivaa! Mulla ei ole mitaan odotuksia. Viime vuonna oltiin lasten kera kotona keskenamme ja sekin oli kivaa. Koira parka vaan pelkasi raketteja ja pauketta eika halunnut ulos ollenkaan:( Minakaan en oikein tykkaa noista raketti- ja paukkuhommista, kun meilla paukuttelu alkoi taalla jo eilen! Siis heti kun rakettikaupat aukesi. Tanaan on kylla ollut hiljaisempaa. Ois kiva, jos raketteja ois vaikka pariin otteeseen sillon aattoiltana ja muu pauke jais siihen. Sillonkin niita rakettejakin ois kiva katella vaikka vaan omalta parvekkeelta, olenhan kerran melkein menettanyt nakoni toisesta silmasta raketin takia (vaikka mitaan vaaraa ei kukaan tehnyt eika kannissa koheltanut). Olkaa siis ihmiset extra varovaisia rakettien kanssa!

Olen muuten samaa mielta tunteista. Esikoisella on valilla tosi vaikeaa ja meillakin on vaikeaa sen takia. Koitetaan silti aina sanoa, etta joskus voi harmittaa tai suututtaa ja se on ihan ok. Nimenomaan sita koitetaan opettaa, etta voi tulla sanomaan, jos nain on ja vaikka halata tai jotain. Kiljuminen, riehuminen, tavaroiden heittely, seka lyominen sen sijaan on huono tapa ilmaista turhautumistaan. Kun vaan me aikuisetkin muistettais se aina:) Pakko tosin heti sanoa, etta lyoty meilla ei olla ikina, paitsi juuri lapset toisiaan.

Nyt pitais kai lahtea nukkumaan...

T: Ynis

Vierailija
26/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saarnaa...

Jatkoa tunnemietteille. Tunteet tulevat ja menevät, eikä niitä suuremmin voi valita. Teot ovat toista maata. (nyt menee jo totellisen saarnauksen puolelle) Vapaa tahto koskee mielestäni juuri tekoja. Niissä ihminen kykenee ja pystyy (useimmiten) valitsemaan itse.

Kielletyt tai padotut tunteet lisäävät hallitsemattomien tekojen mahdollisuutta. Tässä minusta oiva esimerkki on ulkopuoliset ihastumiset avioliiton aikana. Voin pitää jotain ihmistä oikein hurmaavana ja kiinostavana, mutta oma valintani on, mitä tunteelle teen. Mietinkö, mikä saa kiinnittämään huomiota muualle, mitä omalle parisuhteelleni voisin tehdä, että se tuntuisi taas yhtä kiinnostavalta, mitä koen olevani vaille vai pelästynkö tunnettani enkä sano puolisolleni mitään, ihmettellen yksin kuinka latteaa parisuhde on?

Jaksamista rankkaan aikaan, Ankkis.

Alli, tervetuloa taustalta parrasvaloihin. Kyllä täällä jotkut lapsistakin puhuvat. Ja lisää luettavaa ja tuoreita kuulumisia on aina mukava saada.

LeikkiG: tässä olen huono. Kukkis leikkii, mutta mitä? Poikasen kanssa kyllä. Matkii kaikkea Poikasen tekemää mm.legoleikkejä. Menee istumaan. Laittaa hatun päähän. Varastaa Poikasen tärkeitä juttuja ja pakenee paikalta. Lukee lehtiä, perusteellisesti. Piirtelee.

K

Vierailija
27/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhalluksia otetaan vastaan enempikin. Illan ollut pientä kipua, siedettävää mutta kun nukutin kersoja niin jopas alkoi makuulla vihloa oikein julmetusti. Lienekö istua kökötän ja nukun sitten niin? Täytyy haalia kymmenen tyynyä makkariin. Särkylääkettä nappasin mojovasti taas, ehkäpä se auttaa kohta. Nyttyne itkee kovin kun laittaa unille, kauheetsi pitää silittää ja sekään ei tahdo auttaa. Toivottavasti ei oo enää korvat pipit. Säännöllisesti annan kipulääkettä molemmille, vaikka tänään ei oo ees kuumetta ollut.

Alli (olihan?), tervetuloa mukaan, kyllä tänne mahtuu ja eipä näitä pinoja taida olla montaa taaperoilla enää pystyssä. Olemme uniikkeja :)

Nyt meen koittaan unia vaikka haluttaisi miehen kainalossa itkee tätä surkeutta. Hää touhuaa tallissa uuden lelunsa kimpussa, olen vähän mustis kyllä.

Kauniita unia siskot

Tuttis

ainiin Ayap, puuuh, puuuh paranemispuhkuja sinnekin! Ei oo kivaa ei. Uutisissa muuten aika kamalia nuo rs-virusjutut, pienet saa kärsiä taas kovin. Täytynee ottaa siitäkin selvää, ettei vaan sellainen iske.

Vierailija
28/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynkän G: Uusivuosi mökillä, lähtö huomenna. Raketteja, loistava menjyy, seuraa, saunaa ja hiihtoa. Sukulaisvierailuja.

t@hdelle olen unohtanut vastata kans, 6.7. Aikaistivat päivällä la:n. Hehheh, ei suurempaa vitsiä voisi olla. Lisää kymmenen päivää niin ollaan lähempänä.

Alli - Kukkanen on syntynyt 6.10.04.

Ayapille jaksamista sairaskierteeseen.

Jotain muuta, en muista?

Kukkuu ja Ihmelapsi (12+6), muut nukkuu

Vierailija
29/29 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin ajattelin mennä sinne mattoja kyyläämään kohta...

Terwetulloo ALli! Meidän Hellu tosiaan samalla päiväyksellä, eli lokakuun syyslapsia. EI haittaa menoa yhtään :)

Ayapille kaikki mahdollinen jaxu, kuten muillekin sairashemmoille. Ajattelin teitä korwa- ja algeerikipuisia koko sen ajan, kun Hellu ekan pikkuflunssansa nyt ennen joulua sitten sairaili. Horroria pienten sairaudet, horroria!

Kiittis vaippainfosta. Hellulla piberon 10-14 kg housut ovat alkaneet hiertää vähän reisistä (vaikka tyyppi varmaan just ja just sen 10 kg on), joten olen yrittänyt kartoittaa vaihtoehtoja. Lambersseista tulee peppu punaiseksi... housuvaippa oltava, muuta ei tuolle makaronille enää saa ripustettua päälle. Haku siis päällä edelleen.

Meillä isi lomalla ja ukkiappi VIHDOIN, päivän murjottamiseni, jälkeen tajusi jättää meidät rauhaan. En viitsi edes aloittaa valittamista aiheen tiimoilta, ei riittäisi yön tunnit... ja nukkumaankin pitänee mennä joskus.

Ohos, tajusin päivän jo vaihtuneen... täytyy mennä zekkaamaan torstipino pydeen...

C U,

m:)