Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~KESKIVIIKKOA SYYSväki-04~

28.12.2005 |

Pino avattu! :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin hieman paremmin! Nea vielä nukkuu, kohta varmaan heräilee.

Illalla käytiin mun siskon luona hakemassa joululahja, joka oli keinuhevonen. Nea sitten onnellisena keinui ja lauloi kiikkuu kiikkuu! Lempileikkejä on kirjat, laatikoiden tyhjennys, musiikin kuuntelu ja välillä jaksaa hetken itsekseen leikkiä leluilla. Mutta vain hetken.. Välillä tykkää potkutella autolla pitkin asuntoa ja hoitaa nukkea. Eniten nauttii siitä, että hänen kanssaan ollaan ja leikitään ja pelleillään. Kirjoja kyllä kuuntelis koko päivän, jos äiti ja isä jaksais vaan lukea.. Uusin juttu on aakkoset; luettelee perässä kaikki kirjaimet aasta ööhön aika mallikkaasti, x ja z tuottaa hieman ongelmia! :)

Tuttis, hienoa et lääkärissä meni hyvin! Tulepa joskus alennusmyyntien aikaan tänne päin, niin mennään koko porukka shoppailemaan! :)

Kerppu, IHANAAAAAA! :-)

Ayap, voi miten kiva kuulla, et Pyörsky voi paremmin!

Tänään pitäis lähteä ale ostoksille kaverin kanssa. Nealle vaatetta ja itselle ulkoilupuku hakusessa. Ahdistaa jo valmiiksi vaatteiden sovittelu pukukopissa..mieluiten Nealle vaan ostelisin. Haalaria mietin ens talveks, et mikähän koko kandeis ostaa, onkohan 92 sopiva??

Mut juu, ajatukset pakenee päästä. Mukavaa päivää jokaiselle!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
2/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuipa elämäni lyhyimmältä joululta! Eilen palasin jo töihin, joten olemme palanneet arkeen. Aatonaattona ajelin Keski-Suomeen anoppilaan ja jouluaattona ajeltiin sieltä Paraisten mummolaan. Tapaninpäivänä takaisin kotiin - eli neljästä päivästä kolme meni autoillessa. Ensi vuonna pysymme Espoossa, mun vanhemmatkin asuvat silloin täällä.

Anoppilassa oli taas perinteisesti ahdistavaa. Miehen äiti on aika vaikea ihminen ja mies kärsii näistä vierailuista. Itse olin nyt niin iloinen miehen ja typyn näkemisestä, etten ehtinyt sen vajaan vrk:n aikana ahdistua lainkaan ja anopin kanssa pystyin ensimmäisen kerran suht normaaliin keskusteluunkin. Hänellä vaan on sellainen ihana asenne, että omat lapsensa ja aviomiehensä eivät ole _mitään_; ei anna minkäänlaista positiivista palautetta, moittii ja vähättelee joka asiassa. Sellainen virtahepo olohuoneessa, tosin ilman alkoholia. Minua mielistelee. Typyn hoidossa eivät olleet auttaneet koko aikana yhtään, eivät syöttäneet/käyttäneet ulkona jne. Aatonaattona anoppi ei vaihtanut pyjamasta päivävaatteisiin koko päivänä. No, tuo on sellainen kuvio jota en voi kai koskaan ymmärtää. Itse pystyin nyt ensimmäisen kerran siihen, että annoin vaan mennä " läpi korvien" ja kylläpä olikin helpompi olla. Miehelle kumpuavat mieleen kaikki aikaisemmat huonot ja ahdistavat muistot ja hän on näitten vierailujen jälkeen aina muutaman päivän surkeissa tunnelmissa.

*huokaus* Onneksi meillä kotona oli rentoa ja mukavaa. Typy näytti viihtyvän yhtä lailla kummassakin paikassa, onneksi. Mies on sitä mieltä ettei enää käy yökylässä kotonaan, pikapiipahduksia vain. Ehkä se onkin mielenterveydellisesti parasta.

Tänään mennään illalla kavereille kylään. Uudenvuodenaattona typyn kummit tulevat meille kylään, tehdään hyvää ruokaa muttei valvota myöhään - sekä kummisedällä että minulla sunnuntaina päivystys. Onneksi löytyi kohtalotoverit tähän alkuiltapainoitteiseen juhlimiseen. :)

Päivähoitojärjestely on vielä mietintämyssyssä, tänään kyläpaikka on juuri tuo hoitajaehdokas, keskustelemme siellä asiasta. Yritän myös järjestää itselleni puolipäivätyötä maalis-toukokuuksi, aamupäivätyö olisi ihanteellinen ratkaisu ja typy voisi mennä tuonne kotihoitoon. Täytyy esimieheltä kysellä saanko virkavapaata. Taitaa vaan olla tämän vkon lomalla.

Pupuilua tuli joulunpyhinä harrastettua todella suorituspainotteisissa merkeissä hipihiljaa typyn nukkuessa vieressä. Onneksi siitä hommasta voi yleensä nauttiakin! Ei tosiaan ollut sitä saunaa johon paeta ;)

Joulupinot olen lukenut mutta hatarasti on jäänyt mitään mieleen. Kerpun tytölle on alkanut kaura ja päärynä sopia, mahtavaa. Pidän peukkuja ettei tuu takapakkeja!

Nyt pitäisi kai tehdä jotain hyödyllistä. Kamalaa kun jossain päin suomea ei pääse kuin tappelemalla lääkäriin, mulla on tälle päivälle vielä kymmenkunta vapaata aikaa. Ihmiset on joulunvietossa pois pk-seudulta joten hiljaista on. Eilen oli tosin aivan täysi ja kiireinen päivä.

- teukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy nukku 21.30-6.30 ihan putkee,sit meinas tukehtua yskään,mut joi vettä paljon ja nukku puol9 asti!!!!Lämpöä on kyl viel 37.8 mut parempaa päin :-) Mulla alko yöllä yskä ja meni valvoessa aikaa....

Eilen tuota miestä taas mietin...me tehdään asoita hyvin eri tahtii esim.mies menee ruoan jälkee koneelle ja mun mielest pöytä pitää korjata heti!Eilen lupas auttaa,mut jäi koneellee istumaa...aikani ku keittiössä äksylin tajus tulla auttaa!!Ja yks ilta tyhjen tiskakoneen ja mies selvästi ajatteli et nyt hän on tehny tarpeeks vaik hommaa ois ollu..ja oliki sit mulle!!!Jotenki nyt ajatukset ei mene yksii...Oonko vaa nii väsyny täst vuodesta vai tuoko toinen lapsi nii paljo enempi tekemistä?!En tiiä mikä on...

KOhta tulee poika kotii,onneks mun vanhemmat vaa tuovat sen ja lähtevät tänää kotiinsa takasin...Ei nyt oikein jaksais yövierailuja!!

Enkeli:Mukavaa shoppailu reissua!Voi ku pääsisin mukaa!!!!!

jatu

Vierailija
4/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti yritän kirjoittaa. Saas nähdä tuleeko tästä mitään. Veeti tossa viereessä mennä viipottaa ja repii tavaroita hyllyiltä alas minkä ehtii.

Veetillä oli sitten korvatulehdus oikeassa korvassa. 2 viikkoa sitten tulehdus oli vasemmassa korvassa. Kylläpä oli taas lääkäri ei voi muuta sanoa. Ensin ei osannut laskea lääkkeen annostusta Veetille ja kun sai sen laskettua niin sekin oli väärin ja toinen lääkäri sitten korjaili. Muuta ei edes viittynyt kattoa kuin korvat. Sanoin kyllä että hengitys on rohissut. En tiedä ymmärsikö lääkäri kunnolla mitä yritin selittää.

Ihanaa tuttis että teillä meni lääkärissä hyvin.

Eiliseen lelugeehen:

Veetin suosikkileluja on kaikki kielletyt tavarat. Omia lelujaan vaan heittelee ja levittää ympäsi asuntoa. Mielenkiinto ei Veetillä riitä kauan leluilla leikkiä. Suosikki omia leluja Veetillä on miekka, vasara ja pari pehmolelu koiraa. Miekalla tykkää äitiä hakata. Vasaralla hakataan ihan kaikkea. Ja pehmolelu koiria halaillaan.

Yleensä Veetin suosikki jutut ovat kiipeily tuoleille, eteisen lipaston päälle ja ylipäänsä kiipeily.

Meillä ollaan koko ajan menossa. Kerralla ei paikallaan istu kuin max.2 minuuttia ja sit taas mennään.

Tällänen vauhti Veeti meillä.

Jaahas nyt täytyy mennä. Nyt Veeti näyttää tyhjentävän eteisen kaappia, huoh.

Öttis ja Veeti

Vierailija
5/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapikaa olen vikaissut pinot aina aatonaatosta lähtien. Huh, olihan siinä urakkaa.

Kovasti pienokaiset sairastavat. Meillä oli nuha ennen joulua mutta siihen onneksi jäi.

Kerpun Sassalle onnea kaurasta ja päärynästä!!! Hienoa!

Unohdinko jo kaiken muun kommentoitavan?

Vaippoina meillä tällä hetkellä Liberon joku 7-14kg, vai oisko se haarukka noin iso? Ja Lidlin vaippoja käytämmä kans. Ovat ihan yhtä hyviä. Yöllä on ollut Muumin Walkersit mutta nyt ne on loppu. Ehkä pitäs siirtyä housuvaippaan kokonaan, alkaa olla aikamoista taistelua tuo vaipan vaihto jo.

Lelug: Onni sai paljon vaatetta lahjaksi mutta tuli sieltä legoja ja puupalikoita ja tuommoset leikkiurut, joista lähtee jos jonkinlaista ääntä. Ja kyllä tykkää soitella ja viritellä=laulaa mukana:) Suosikkileikit on lelujen levittely, laatikoiden tyhjennys (öhöm, kiellettyä kotona, sallittua mummulassa...), kiipeily (uusi taito), pöö leikit, portaissa kiipeily mummulassa. Joskus viihtyy tovin lueskelemassa kirjaansa tai vaikka Annaa.

Meillä on rytmit vähän pyllyllään. Ei tosin siten, kuin oisin toivonut joulun jäljiltä. Joulun aikana heräiltiin 6 aikaan, nyt kahtena aamuna 5.30! Ja äiti hurraa! Nukuin viikonlopun aikana kaks yötä ku tukki, kun mies oli täällä ja sain nukkua 9 asti. Kun mies läks Kokkolaan, en osaa nukkua Onnin kanssa. Heräilen 1-2h välein vaikka Onni nukkuu ihan yhtäsoittoa. Tosi ärsyttävää. Alan olla tosi väsynyt. En tiedä mikä se on, joka herättää Onnin jo niin aikaisin vaikka menee nukkumaan 20.30. Väsyneenä herää aina. Tänään otin viereen, alkoi itkeen mutta kun sanoin vähän isommin, että nyt nukkumaan, torkkui poika pyörien mun viekussa melkein tunnin. Minä tietty en, kun yritin olla liikkumatta ilman peittoa...

Eilenkin nukkui kahdet päikyt mutta tänään vein sitten vajaa tunti sitten unille, jospa nyt yhdet unet riittäis.

Ruokaa menee taas isoja määriä ja ruokavaliossa on nyt viljoista kauran lisäksi myös vehnä ja näyttää sopivan. Hyvä niin.

Ulkona on n. 15 asteen pakkanen ja kova tuuli. Hyrr, en ole edes nenääni näyttänyt ulkoilmalle.

Tämänkin ajan aioin käyttää nukkumiseen mutta tässä tämä meni, hitaan nettiyhteyden kanssa. Ja isäkin tuli töistä, joten eipä täällä nukkua saiskaan.

Nyt tuli omanapapainotteista tekstiä. Sorge.

T-P

Vierailija
6/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän näyttäytyi. Yksi yksitoistasenttinen minivauva potkiskeli kuvaruudussa. Jalat, kädet, pää, sydän ja kaikki tarvittavat sisäelimet näkyivät. Hyppyrinenä niin kuin tytöllä, väitti mies.

Olot on kaikonneet, tuntuu ihan tavalliselta. Paitsi minivauva kyllä syntyy pessimistiselle äidille (jos kaikki hyvin menee). Epäillyttää, oliko ihan tyhmä juttu koko kolmas lapsi. Ei huvittaisi yhtään olla raskaana, menettää toimivaa kroppaa lapselle, muuttua kiukkupetteriksi tai valvoa yli vuotta (parhaassakin tapauksessa) öisin.

Sain kyllä huojennusta ystävältäni, joka synnytti kolmannen lapsensa juuri. Hän lohdutti, ettei ensimmäiseen puoleen vuoteen ollut iloinnut raskaudestaan. Minullakin on siis aikaa.

Kiskaisin hiihtolenkin naapurin pellolla. Taidan olla tosiaan hurahtamassa, se oli älyttömän kivaa. Lämminkin tuli.

Kukkanen hermostuu. Teukkis, ymmärrän täysin anoppilakuvauksesi. Nimim. hämmästelevä miniä. Paitsi mua ei enää mielistellä...

Kukkuu

Vierailija
7/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kunnon väsypäivä. Eilen miehen kanssa illan päätteeksi rupateltiin että Motti tuntuu jotenkin paremmalle. Jep. Valvottiin sitten 02-06. En ole vieläkään herännyt. Tänään oli tarkoitus tappaa tylsyyttä käymällä alessa Motin kanssa, mutta jäi nyt tekemättä, että mies sai edes aamulla hiukan nukkua. Jos auto olisi jäänyt mulle, olisi joutunut lähtemään junalla jo seiskalta, autolla riitti puoliyhdeksän lähtö. Vaikka ihana mies olisi kyllä mennyt junallakin. Onneksi päästiin ulos, Motilla on sen verran edelleen räkää, ettei oikein vieraitakaan viitsi kutsua.

Väsypäivän seuraus on järjetön sekamelska. Minä olen maannut sohvalla ja Motti on pistänyt tuulemaan. Että sotkeminen ja tavaroiden purkaminen kaapista on kivaa Motinkin mielestä. Kiipeilyharrastus on tainnut käydä selväksi, samoin soittaminen ja kaikilla autoilla ajelu. Ykkösjuttu tällä hetkellä on traktori, isi opetti kuinka se pääsee yli esteiden, joten toisinaan kuluu kovasti aikaa kun Motti pörisee traktorinsa kanssa. Usein keskittyminen lasketaan minuuteissa, mutta toisinaan Motti jää jotain itse kehittelemäänsä touhuamaan pitkäksikin aikaa, laittaa palikoita purkkiin tai kantaa ympäriinsä sangossa ja näpertelee jotain pientä. Nuken hoito ottaa lisää edistysaskeleita, nyt ottaa jo syliin ja antaa omaa maitoa. Hauska seurata vierestä. Tosin eilen taas raivostui nukelle ja hakkasi sen päätä lattiaan. Ehkä on ihan hyvä että meille ei ole tulossa toista;)

Tuttis: Kiva kun lääkärireissu sujui hyvin ja olette saaneet avun!

Kerppu: Ihana kuulla noin hienoa uutisia!:) Olihan tuo jo aikakin.

Jatu: Voimia parisuhde eloon. Toivon parempia tuulia sinne suunnalle!

Kukkuu: Sinä olet rohkea, kun sinä uskallat ääneen sanoa pessimistiset ajatukset raskaudestasi. Minusta tuo on realismia, sanoisinko, tunnistan omia ajatuksiani sanoistasi, vaikken olekaan raskaana. Ei kai se niin olekaan tarkoitettu että kaiken pitäisi olla aina niin vaaleanpunaista tai sinistä.

Onko Mimmuli saanut levättyä?

Taidan kömpiä nukkumaan. Elämän pieniä autuuksia, päiväunet:)

Aavis ja Motti

Vierailija
8/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini on siis flunssassa. Sairastaa kolmatta kertaa elämänsä aikana, kaksi aikaisempaakin sairastumista oli flunssia. Räkä juoksee ja lämpöilee, muuten on oma itsensä, ehkä viihtyy enemmän sylissä. Hyvä että räkätauti tuli kuumeen kera, katoaa nopeasti, ainakin muilla kerroilla on kadonnut. Uudeksi vuodeksi on kaveripariskunta tulossa meille 7kk vanhan vauvansa kanssa. Annoin jo etukäteisvaroituksen, mutta uskon että Sini on lauantaina jo ok. No eipä minulla tarkoitus ollutkaan isommin tämän masukkini kanssa pyöreitä juhlia, mutta harmi jos Sini on kipeä ja he eivät voi tulla. :-/

Tean miehelle jaksuja, sukulaisiaan ei voi valita.. Meillä mies myös aina alamaissa pyhien jälkeen, tosin eri syystä. Hänellä äiti ja isä jo pitkään olleet kirkkomaassa, mutta joulu on perhejuhla ja mies haluaisi vanhempansa katsomaan Sinin pakettien avausta yms.

Sassa, kiva että nyt on löytynyt masuusi sopivaa täytettä! Onnea! :-)

Hyvä että Kukkuunkin masussa on asiat hyvin! :-)

Tuttis, *Huoh*, Sini ei olekaan poikkeava! Sisällä kun suostuu kävellä muutaman metrin kengat jalassa ja toppavaatteet päällä. Ulos kun mennään, neiti nostaa kädet pystyy ja huutaa kuin jalopeura, jollei pääse syliin, liikkuvaan pulkkaan tai rattaisiin. Jep, Sinin mielestä ulkona ei omatoimisesti liikuta, ei pyllykiitoa, ei kontaten eikä kävellen. Ehkä joskus ymmärtää että ihan itse liikkuminen ulkona voi olla kivaa...

Mukavaa, mies lupasi synntärilahjaksi uuden maton olkkariin! En ole ihan varma onko Hobby Hallin yksi matto ihan oikeaa sävyä mutta kun sen tilaa niin sitten tietää! Sini heräsi..

Lila75

Vierailija
9/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia toivotuksia alkuun, HIENOA Kerppu, että teillekin löytyy sopivia ruoka-aineita. Kyllä te olette saaneet sitä odottaa.

Tuttiksen pojille tervehtymistä.

Lilalle piti kommentoida, että minä siveyden sipuli en edes ymmärtänyt Iso-Esan nimen kaikkia merkityksiä. En taida pystyä itse ostamaan sitä, pitää laittaa mies asialle, ettei tule punasteluja. Mutta kyllä yksi Iso-Esa on nähtävä.

Hips, ja sitten Aaviksen innostamana tunteista pikasaarna. Minä opettelen tuntemaan tunteitani. Siihen kuuluu myös sen myöntäminen, että kaikki tunteet eivät ole mukavia tai kivan kuuloisia ja varsinkaan ne eivät saa minua näyttämään hyvältä tyypiltä. Silti tärkein läksy on mielestäni totuus; tunteet eivät ole vaarallisia. (vaikka oma viha joskus pelottaakin).

Tunteet tulevat ja menevät. Parhaimmillaan niiden myös voi antaa tulla ja mennä. Vahingoksi tunteet ovat vain silloin, kun niitä pidättää tai kun niitä ei uskalla myöntää itselleen. Silloin helposti käy niin, tunne kätkeytyy toiseen tunteeseen.

Helppo esimerkki on suuttumus silloin, kun säikähtää lasten turvallisuuden puolesta (ajatuksena ettei lapsi saa aiheuttaa minulle sitä surua, jota onnettumuus aiheuttaa)

Rehellisiin tunteisiin saa myös rehellistä vastakaikua. Kun olen uskaltanut myöntää, että en pidä miehen viikonloppumenoista, koska pidän miehen seurasta, olen onnistunut rakentavassa keskustelussa. Kun taasen tiuskasen, että taasko sinä menet kavereiden kanssa, on vastaanotto ollut huomattavasti tuloksettomampaa.

Seliseli. Siksi en pelkää myöntää pessimistisiä tunteitani. Olen vitivarma, että ne ovat ohimeneviä ja suorastaan kuuluvat kuvioon. Vielä kun oppisi iloitsemaan rehellisesti...

NegaKukkuu

Vierailija
10/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisen viestin nääs :)

Täällä on joulusta selvitty kunnialla.Hyvin meni kaikki.

Mä oon nukkunut ja kattonut telsua niin paljon että ei jaksa enään!

Lahjoja tuli,jopa liikaakiin tytölle ainakin.Oli raukka ihan pääpyörällä

Lelugee Hilma tykkää leikkiä legoilla,pehmojutuilla, ja pukin tuomalla hellalla :O Lukeminen on ihan pop,kiipeää itse sohvalle ja lukee plus päpättää koko ajan :)

Kiellettyjen lelujen listalla on äitin lompakko,puhelin,askarteluhommat,keittiön kaapit,kenkä kaappi,

tiskikone,roskikset!!!!

Mulla on niiiiiiiiin kuvottava olo ettei ole todellista!Siis kaikki hajut,arg ja

mitään ei pysty syömään paitsi omenoita. Kiva tehdä ruokaa,äsken yritin ja yökkäillä.Mä taidan ulkoistaa ton miehen päivällisen pariks kuukaudeksi pahimmassa tapauksessa.

Joten Kukkuuu en mäkään taida hehkua täällä,

ihan samoja wiiliksiä kun siellä .. No ehkä se tästä!

Varasin just neuvolat mulle ja tytölle.Uuteen neuvolaan mennää koska muutto on kipiiiii neljän viikon päästä!!!!!

Uutena vuotena töihin sit aioin ilmoittaa tästä tilanteesta plus mennä työterveyslääkärille.

Aaviksen perheen Unihiekkosta ****

Lilan perheelle tervehdyssäteitä *****

T-Pn Onnille kanssa muutama tunti unta lisää **

Noin Hilma voi antaa omasta aamustaa,nukkuu meinaa tosi pitkään...!

Öttiksen veetille korvaan puhallus *****

Ainiin korvista tuli mieleen Hilmalla 10päivä korvalääkäri tkssa.

Hei paljon ykstyisellä maksaa putkitus??????

Mä aattelin jos tooosi pitkä jono on tkssa niin pitää harkita ykstyistä

paitsi ei kimalaista,enään ikinä...

Toivotaan et on terveenä pikkugimmanen sinne asti.

OkHk

Palataa Gimmaset ja kundilaiset

Ramika och Hilma

Vierailija
11/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin meikäläinenkin sai sen korvatulehduksen. Tärykalvolla kuulemma ilkeen näköinen rakkula, ja sehän on halavatun kipee. Menin itse sinne yksityiselle, kun eilen peruin pojan ajan sinne tältä päivältä. Aamuyöstä tietty kipu yllätti ja tässä sitä kärvistellään, koitan pitää pojan sanat mielessä " äiti, älä kitise" . Yksityinen on tosi ihana lääkäri, ah niin helläkätinen että en ees tuntenut koko tutkimusta. Ja eilinen ronkki melkoisesti kun pumppaili sitä ilmaa korvaan ja ei muka nähnyt kunnolla vaikun takia. Kummasti vaikut oli yössä kadonneet kun tää tä' ti näki heti ja selvästi. Laittoi pari akuneulaakin, mutta ei ne kyl kipuun oo auttaneet. oon niellyt kunnolla lääkkeitä kerralla, ehkä ois voinut vähän porrastaa (tea älä lynkkaa). pari antibioottia, dual actia, burana 600...

kertokaa ihmeessä poppakonsteja kivun lievitykseen, se puuduttava tippakin on lopettu :(

Sairastupa vaikenee...

Tuttis

Vierailija
12/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeileppa pumpulipalloa korvaa.

Meillä on sillä psykoginen vaikutus ja särky vähenee.

Se on kyllä sääli kun se puuduttava tippa on lopetettu.

R

Vierailija
13/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään yksityiselle putkitukseen ja maksaa noin 750¿. Tämä siis Pohjamaalla.

Vierailija
14/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein silloin toisen Ynis-kayttiksen, kun lapsivesi meni ja keskella yota halusin siita teille kertoa lapsenvahtia odotellessa. Varsinainen kone ei silloin toiminut eika uusi kone toimi nytkaan, joten muistin tan:) Skandiaakkoset siis puuttuu.

Pikkurinsessa kuuli alakertaan, etta napyttelen koneella ja alkoi kiekua. Taitaa jaada lyhyeksi viesti. Mutta taalla ollaan, kiharat kivempina kuin ennen tata aamupaivaa:) Kampaajalla siis kavin kohentamassa kuontaloa.

T: Ynis

Vierailija
15/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raportoin vaan lyhyesti, että olen lukenut päivän pulinat ja todennut, että täällä on hienoja ihmisiä.

Väkkärällä on korvatulehdus oikeassa korvassa - ja keuhkokuume. Voi paska.

Vierailija
16/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olen tosiaankin uusi " hahmo" täällä. Olen jo aika kauan taustaillut ja käynyt lukemassa kuulumisianne. Ajattelin että ehkä voisin ujuttautua jo vihdoin itsekin tähän joukkoon mukaan? Tai että uskaltaudun vihdoin kirjoittaa ...Tosin - minun kohdallani on niin, että lapseni ei ihan syyskuun vauva ole. Koska aikoinaan syntyi lokakuun puolella, alkupuolella tosin. Mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin täällä on muutamia muitakin lokakuun 2004 alkupuolella syntyneitä? Olen etsinyt ns. vertaisryhmää eikä muita ole oikein löytynyt - joten suonette anteeksi, jos tunkeudun joukkoonne???

Täällä kun kotona on yksin pienen kanssa, niin kaipaa tosiaan välillä jotakin / joitakin ihmisiä joiden kanssa vaihtaa kokemuksia ja kuulumisia. Ja sen mitä olen teidän, syysmammat, kuulumisia lukenut, niin monet kerrat olen ajatellut kuinka paljon olen tuntenut samoja tunteita, ajatellut samoja ajatuksia ja kokenut samoja tilanteita/asioita.

Pieni esittely voisi olla vielä paikoillaan: Eli tyttöseni on syntynyt lokakuun 8. päivä. On siis iloinen ja touhukas 1 v 2 kk ja rapiat. Itse olen aikonut olla hänen kanssaan kotosalla vielä syyskuuhun -06 asti. Sitten kutsuvat työt. Asumme, minä+mieheni+tyttöseni, Espoon suunnalla.

Muuta en tässä nyt keksi kirjoittaa. Kysymyksiä saa toki esittää :) Jos kiinnostaa enemmän. Mutta kaiketi tässä tulee " tutuiksi" jos arkikuulumisiaan täällä saapi vaihtaa.

Vielä haluan vastata tähän menossa olevaan LeluG:iin. Meillä tosiaan hyvin samanlaisia leikkejä kuin useimmilla. Suosikkeja ovat legot, pehmolelut ja kirjat. Tykkää kiipeillä esim. sohville, portaissa, jne. mihin nyt pääseekin kiipeilemään. Lisäksi erityistä mielenkiintoa saavat äidin voidepurkit (mikäli saa käpäliinsä) ja kengät. Hmmm. Kenkäfriikki, kuin äitinsä? Tykkää myös apinoida kaikkea mitä teen / teemme.

Toivottavasti pääsen vielä kertomaan lisää kuulumisiamme teille. Innolla kuitenkin aina luen teidän pinoa ja sitä mitä teille kaikille kuuluu.

Toivon myös vielä, että kaikki sairastavat pikkuihmiset paranisivat pian!

T. A ja tyttönen

Vierailija
17/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joukkoon mahtuu!!

Ihania ultra kuulumisia Kukkis :-)

Minulla on todella meluisa poika,huomaan sen kun on oltu paripäivää erossa...kohta korvat tottuu tai kuuroudun hitaasti..

Iltatoimet kutsuu..

jatu

Vierailija
18/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayap: Ei voi olla totta! Elämä on epäreilu, ei voi mitään, mutta niin se vaan on. Lämmin halaus sinulle ja väkkärälle.

Alli71: Tervetuloa mukaan, aina tänne mahtuu. Ja mitä aktiivisemmin, sen parempi. Nim. tänään lisää viestejä kaipaillut;)

Tahtoisin nähdä Yniksen uuden tukan:) Olen menossa kampaajalle pe ja vähän on mietinnässä mitä ihmettä tälle tekisi. Luonnonkiharat on rasittavat, ei ikinä näytä huollitellulle, sikäli kun siihen muutenkaan pystyisin....;)

Taitaa olla PMS, olen täysin raivoissani miehelle, joka nimenomaisesta pyynnöstä unohti tuoda mulle karkkia ja totesi päälle ettei asia nyt niin vakava ole.Hyvähän se on sanoa, kun ei itse ikinä kaipaa makeaa.

Niin ja meidän parempi auto on rikki, kiva. Se pitää ilmeisesti hinata korjaamolle. Ja huonompi auto on myös rikki, ei olla viitsitty korjuuttaa kun se ei ikinä mitään hyödytä. Vaihtoehtoiset kulkupelit ovat siis traktori tai hevonen. Kipii:/

Aavis ja Motti

Vierailija
19/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Alli71 joukkoomme! :-)

Aavis, se taitaa olla teillä sitten miehen kanssa, joka aamuinen kulkupelien arvonta, Kummeleiden tapaan.. Toivottavasti saatte pian jommankumman auton kuntoon! Minun pieni helmeni laitettiin seisontaan, on ollut tuskaista kun on ollut vain 1 auto.. Ahdistaa välillä kun ei pääse yhtään minnekään, jos mies on autolla jossain.

En laita omaa 8( . )8. Tämä päivä oli niiiin syvältä! Hobbarikin oli myinyt loppuun sen maton mitä ajattelin....

Lila75 rv 29+6 ja Sini 1v 3kk

Vierailija
20/29 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet on aina tervetulleita joukkoomme kirjavaan!

Aavis, minunko hiukset nayttais huolitelluilta:) Ei, vaikka mita tekis:) Mutta taa pehko on tuhannesti kivempi kuin se paata pitkin liimautuva jaykkatukka. Mun on helppo sanoa piikkisuorilla hiuksilla, mutta nauti luonnonkiharasta ja koita ottaa kaikki irti siita! Tuntuu, etta suurin osa koittaa vaan vetaa kiharaa suoraan, kun luonnonkihara vois nayttaa ihanalta, kun sen oikein puristelee kiharalle. Mutta ymmarran toki, etta koko ikaansa se malli ei jaksa kiinnostaa:)

Kerroinko eilen, etta hankin esikoiselle toppapuvun ensi talveksi. Tanaan ostin lisaksi jotain vaatteita kaupungilta aleista. Hoikkeliinille tytolle loysin kivat saadettavavyotaroiset housut Clairen loppuunmyynnista ja toiset housut H&M:lta. Noi saadettavat kuminauhat on pelastus! :)

Itsellenkikin himoitsen vaikka mita, mutta kun kaapissa on jo liikaa lahes kayttamattomia vaatteita. Mitapa taalla kotona niin paljoa kuluttais.

Soin kasan Dumleja ja maha sen kun kasvaa. Tanaan muuten tokkasi jouluruuat, mita ei yleensa ehdi tapahtua. Onneksi mies viela jaksaa innostua kinkusta.

Kalluppi: Uuden Vuoden suunnitelmat?

Meidan ois tarkotus menna kavereille ja lapset mummolaan! IIK:) Saa nahda mita siita tulee, vai tuleeko mitaan...

T: Ynis