Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muista TYKSissä käyviä?

27.12.2005 |

Olemme hoidossa TYKSissä, ja ajattelin kysellä onko muista siellä käyviä?

Meille on siellä tehty 1 IUI ja tammikuun lopussa on aika (uudestaan) IVF suunnitteluun.

Jos siis on, olisiko kommentteja ja kokemuksia IVF hoidon toimenpiteistä ja muusta juuri TYKSissä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme TYKSissä. Tosin meille tehtiin kaikki esitutkimukset ja IUI:t väestöliitossa ja vasta IVF:n lähdimme TYKSiin. Nyt on eka tuoresiirto takana, josta nega ja huomenna selviää miten ekan PASin kävi.

TYKSissä on kolme lääkäriä, jotka mielestäni kaikki ovat ihan mukavia. Hiukan siellä on armejanmeininki, verrattuna siis väestöliittoon, mutta jotenkin mulle tuli sellainen olo, et hei nyt alkaa tapahtumaan, kun asioita tartuttiin kunnolla sarvista kiinni. Hoitajat ovat tosi ihania ja auttavaisia. Ajat ovat välillä myöhässä, mutta ei sille vaan voi mitään. Kannattaa laittaa tarpeeksi parkkirahaa.

Vierailija
2/4 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Cember,

Me olemme olleet alusta lähtien Tyksissä hoidossa ja voin sanoa, että mielipiteeni julkisesta sairaanhoidosta on täysin muuttunut. Meitä on aina hoidettu hyvin ja meidät on otettu huomioon yksilöinä eikä " liukuhihnapotilaina" . Kuten Rottamestarikin mainitsi, Tyksissä on usein ajat myöhässä, että siihen kannattaa varautua varsinkin IVF:n kohdalla, kun käyntejä on aikast usein.

Meitä on hoitanut pääasiassa kaksi naislääkäriä, yhden kerran oli mieslääkäri. En ole kokenut epämiellyttävänä lääkärin vaihtumista, koska kaikkien kanssa olen tullut hyvin juttuun. Meillä on ollut aika paljon komplikaatioita matkalla ja henkilökunta on ollut TODELLA empaattista. IVF:n kohdalla käytiin etenkin hoitajan kanssa läpi tarkkaan, mitä milloinkin tapahtuu ja juteltiin punktion kulusta jne. Jännitin ensimmäistä punktiota tosi paljon, mutta ihan turhaan. Nyt olen käynyt läpi kaksi punktiota eikä kummallakaan kerralla ole ollut kipuja. Koko toimenpide on tosi nopeasti ohi ja kipulääkkeellä saa kunnon " humautuksen" , niin etten ainakaan minä ole tuntenut oikeastaan mitään. Muuten punktion tekee se lääkäri, joka on ensimmäisessä ultrassa. Tai näin oli ainakin minun kohdallani.

Senkin puoleen on positiivista sanottavaa, että kaikkien murheiden jälkeen saimme ensimmäisen positiivisen tuloksen toisen ICSIn tuoresiirrosta : )

Tsemppiä hoitoihin ja paljon voimasäteitä!

t. esperance

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu pitkään Tyksin hoidossa ja tyytyväisiä ollaan. On koettu ilkeitä epäonnistumisia, mutta ollaan joka kerta saatu hyvä hoito, niin fyysinen kuin henkinenkin.

Yhden kerran pari vuotta sitten käytiin Väestöliitossa, kun Tyksiin tuntui olevan jonoa, mutta veri veti takaisin Tyksiin, Väestöliitto ei ollut meidän paikka. Jotenkin tuli sellainen olo, että kun maksetaan enemmän, saadaan enemmän lepertelyä, mutta ei se ollut meillä tavoitteenakaan. Tyksistä hyvän kuvauksen antoi rottamestari, sellainen vähän armeijameininki toi meille turvallisen olon, homma toimi, eikä jahkailtu.

Onnea matkaan!

Vierailija
4/4 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei ole toivottavaa kellekään nämä epäonnistumiset, on ollut hyvä, että esim. itsekokemissani kohdunulkoisissa raskauksissa, ne on hoitanut sama lääkäri, joka on ollut " raskautta suunniteltaessa" eli samassa talossa kaikki asiat hoituneet. Laboratoriossa voi käydä lähimmässä labrassa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme