Mitä mieltä olet?
2-vuotiaaan lapsemme kummi unohti jälleen kokonaan lapsemme. Emme odota häneltä suuria lahjoja tai vastaava. Joulukortti tai edes tekstiviesti jouluntoivotuksineen olisi riittävä. (Lapsemme muistaa kummiaan...tai siis me muistamme lapsen nimissä....joulukortilla. Olimme myös varanneet lahjan kummille, jos olisi poikennut pyyntöömme vastaten käymässä.) Kuuluisiko mielestäsi kummin jotenkin huomioida jouluna vai olenko vain pikkusievä ihminen, jota kyseinen käytös harmittaa? (Kummi ei muistanut myöskään keväällä syntymäpäivänä, mutta ajattelin, että vain unohti. Joulua on vaikea olla huomaamatta ja unohtaa...)
Kommentit (7)
Se on minusta tärkeämpää, kuin muistamiset " pakollisina" päivinä. Kysyhän kummilta suoraan, onko hänellä jotain periaatteita, että hän esim. ei halua olla lahja-automaatti ja siksi niin kärjistäen ei muista kummilastaan merkkipäivinä ja jouluna.
Itse odotan kummeilta muistamista jouluna ja synttäreinä, myös me muistamme lapsien puolesta heitä. omia kummilapsia minulla on 2 ja heitä tapaan tosi harvoin (asuvat kaukana). Lahjat kyllä ostan ja synttäreillä käyn, mutta varmaan mukavampi olisi vähemmän lahjoja/enemmän yhteistä aikaa -tapa.
Kyseessä siis nuori poikamies? Eikö vaan? sellaiset ei välttämättä osaa katsoa tilannetta lapsen kannalta. Vaihtoehtosi ovat: puhu kummille tai unohda. Et voi pakottaa toista ihmistä muistamaan. Onko ensi jouluna sinusta kiva olla, jos saatte kortin sen jälkeen kun olet sitä erikseen mankunut? Kaikki kummit eivät muista, joten kasva itse ensin aikuiseksi.
Tyttäremme on kova höpöttämään muutenkin. Emme itse viljele sanaa kummi, koska pelkäämme lapsen pettyvän. Meidän puheissa hän on " Esko" .
kummien pitäs jaksaa,keretä ja kaikkea
Halusin vain realistisesti tietää, että millaiset teidän muiden äitien odotukset kummien osalta ovat? Ilmeisesti olen liian vaativa äiti, koska oletin kummin muistavan lastamme edes tekstiviestillä jouluna. Minun tulee siis muuttaa omaa käsitystäni kummeudesta. Kummia en ole vaihtamassa - vaihdan siis omat käsitykseni.
T: liian tiukkis äiti?
Ei millään pahalla.