Miten tällä myyjällä voi olla näin paljon samoja vaatteita myynnissä?
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=25107419
Siis esim. kyseistä vaaleansinistä 92cm Reimatecia on myynyt ainakin 3kpl! Lisäksi Paljon jotain Reimatec housuja. Sulkeutuneissa samanvärisiä ja -kokoisia useampi kuin nyt taas myynnissä.
Voikohan tavaran alkuperä olla muualta kuin omien lasten käyttämiä, kuten esittelyssään sanoo?
Mitä mieltä olette?
Kommentit (13)
Olen huutanut aidosti lapsilleni vaatetta! Olen löytänyt vasta hetki sitten koko huuto.netin! En ole todellakaan sama henkilö tuon myyjän kanssa. Ilkeää, kun täällä kirjoitellaan asioista, mitkä ei todellakaan pidä paikkaansa! Sen kuin ilmoitatte ylläpitoon, minulla ei ole ainakaan mitään salattavaa.
Tiedän tiedän, olen äitiyslomalla ja jaksan pohtia kaikkea turhaa.. Mutta tällä myyjällä on, ja on ollut, valtaisat määrät eri kokoisia Reimatecin ja Ticketin haalareita ja hanskoja, tytöille ja pojille. Lähinnä pohdin, kuinka hän raaskii myydä kaikki ' todella hyväkuntoiset' vaatteet pois, eikä säästä niitä nuoremmille sisaruksille. Ja todellakin samanlaista ja samankokoista haalaria saattaa olla myynnissä yhtäaikaa kaksi. Jos vaatteet on omien lapsien käyttämiä, perheessä on varmaan 10 lasta ja niistä parit kaksoset, iältään 2-16v.
HuutoNetissä voi olla myyjänä myös oikeushenkilö (=yritys), mutta tässä tapauksessa kyseessä näyttää olevan yksityishenkilö.
1) Mikäli yksityishenkilö myy omassa tai perheensä käytössä verovuoden aikana ollutta omaisuutta on saatu luovutusvoitto verovapaata 5000 euron asti, sen yli menevä osa on veron alaista tuloa.
2) Tässä tapauksessa tuskin tuotteet ovat olleet laisinkaan käyössä, eli toiminta on yritysluonteista. Yritystoiminnan alv-raja on 8500 euroa, mutta mikäli tilikauden liikevaihto ylittää ko. rajan on koko liikevaihto alv:n alaista toimintaa.
Tällä hetkellä myyjän saama myyntitulo on jo reilusti yli 5000 euroa.
Olisi tällaisen tavaramäärän omistajan fiksumpaa toimia esim. toiminimen nimissä, silloin ei tällaisia keskusteluja syntyisi, sillä kyllähän jokainen tajuaaa ettei tällaista tavaramäärää ole ollut omassa käyössä.
Kyseessä on joko asioista täysin tietämätön tai ovela kettu joka ansaitsee hyvin verottomana, sillä niinkuin joku epäili että on ostettu konkurssipesän huutokaupasta, niin silloin kappalehinta on varmaankin ollu todella alhainen.
Kyllä uutta saa myydä, mutta silloin myyjä on rehellisesti yrittäjä ja huolehtii veroistaan, vai mitä ?
Vierailija:
Siis molemmat samanlaiset haalarit on olleet myynnissä samaan aikaan. 9mam9 on vaan koittanut kummat lähtee halvemmalla. Lopettanut huutamasta toista kun on saanut ekan itelleen. Näin mäkin tekisin...
Ja se, että huutaja on Tampereelta nyt ei kerro yhtään mitään. Huomasin kyllä saman itsekin. Eipä ole eka myyjä jolla joku kaveri korottaa... Mutta eihän niillekään mitään voi, kukaan huuto.netissä ei voi tietää varmaksi niitä vedätyksiä.
Kuvaus myyjällä nyt vaan on vähän pielessä, mutta kai toi muuten on ok... Onneksi ei ole pakko tolta mitään huutaa.
minäminä:
En ole todellakaan sama henkilö tuon myyjän kanssa.
tuollaiset summat pitäisi kyllä jo verottajalle ilmoittaa..
jotain hämärää tuossa kyllä on
Huutajat eivät kai ole ostaneetkaan?
Mutta tämänhän voitti " 9mam9" , on saanut myyjältä positiivisen palautteenkin...
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=24928413
Parin päivän päästä kuitenkin sama haalari taas myynnissä. Ja mitä ihmettä, " 9mam9" huutaa taas...
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=24928432
Ja silti vaan porukka huutaa. Ja yllättäen joku 0-palautteinen... No joo, kaikkihan aloittaa jostain, mutta...
Ja tuo 9momjotakin näyttää olevan Tampereelta oikeastikin ainakin myymiensä kohteiden perusteella.
Heti alkaa kuulostaa epäilyttävältä, jos siihen olisi joku luonnollinen selitys niin kai se olisi vastannut kun on kerran muihinkin kysymyksiin vastaillut?
itse taisin olla samaisessa lastenvaateliikkeen konkurssihuutokaupassa kuin tämä myyjä. Aitoja merkkivaatteita sai ihan hullun halpaan hintaan...ainoa vain, että niitä piti ostaa laatikoittain. Yhdestä laatikosta kun jonkun halusit, niin sait 25 muuta vaatetta " kaupan päälle" .
Itse mietin, miten hankkitua noista itselle sopimattomista eroon, kun jos olen oikein ymmärtänyt niin uusien vaatteiden myyminen olisi jo verotettavaa puuhaa. Mutta tässä tapauksessahan ei ole mitään laitonta, kun myy " erittäin hyvä kuntoista" ja ostajat palautteissaan kertovat tuotteiden olleen " kuin uusia" !!? Niin, uusiahan ne ovatkin. laput vain poistettu ja kun myy ne kerran käytetyinä, niin ovat jo mukamas omaa irtainta! Tunnuksen takana taitaa ihan oikeasti olla mies; nainenhan tätä ei olisi keksinyt!!
Siis molemmat samanlaiset haalarit on olleet myynnissä samaan aikaan. 9mam9 on vaan koittanut kummat lähtee halvemmalla. Lopettanut huutamasta toista kun on saanut ekan itelleen. Näin mäkin tekisin...
Vierailija: