Pitäisikö vauvan potkujen tuntua napakoilta rv 20 paikkeilla(uudelleensynnyttäjällä)?
Mitä nyt napakat voivat ylipäänsä tässä vaiheessa olla... mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan. Rv 19 menossa ja viikosta 16 on tuntunut pienoista liikehdintää, vähän voimistuen viikko viikolta. Mutta liikkeet ovat edelleen tosi vaimeita eikä suoranaisia potkuja juuri ole, ja tuntuvat vain pari kertaa päivässä jaksoittain.
Muistelin että esikoinen potki jo suht kovia tällejä rv 20. Hän liikkuikin tosi paljon koko raskausajan. Hermoja raastavaa jos tämä kakkonen onkin paljon rauhallisempi, kun tottui kovaan menijään 1. kerralla.
Kommentit (6)
oikea aerobikkaaja jo 16 rv:stä lähtien. Tän kakkosen liikkeet on vieläkin vaimeampia vaikka meillä jo viikkoja 25. Rakenneultrassa selvisi, että istukka on lapsen ja mun vatsan välissä ja toimii vaimentavana patjana. Eli luotan tuohon nyt enkä' hermoile. Kyllä tää kaveri usein liikkuu ja joskus vähän napakamminkin tuntuu, mutta ei tosiaan samalla tavalla kuin esikoisesta.
Mulla molemmissa raskauksissa istukka etuseinässä, mikä vaimentaa liikkeitä todella paljon. Ekasta tunsin hentoista liikehdintää rv 21+?. Nyt tokasta olen tuntenut rv 14 hentoa liikehdintää, lähinnä puskemista.
Eka oli todella vaisu liikkuja, potki tuskin ollenkaan mutta raapi sitäkin tehokkaammin.
Tämä nykyinen masuasukki taas puolestaan potkiskelee kerrallaan tunnin. Potkut ovat tosin heikkoja, tuskin tuntuvat vatsapeitteiden läpi, jos kädellä ehtii oikeaan paikkaan painamaan.
En olisi huolissani, jokainen raskaus ja vauva on oma yksilönsä. Meillä eka lapsi osoittautui sitten kävelemää (=juoksemaan) opittuaan sellaiseksi menijäksi, että oksat pois. Toivottavasti tämä kakkonen on menossaan hieman hillitympi, ettei äidin tarvitse jakaantua kahdeksi.
Triku rv 22+4
Ekasta en koskaan tuntenut kovia, napakoita potkuja, vaan enemmänkin tyttö venytteli, kutitteli ja mönki vatsassa. Ihan vilkas tapaus on nykyään kyllä, vauvana ehkä enemmän rauhallisempaa sorttia. Tässä toisessa odotuksessa on ollut ehkä vieläkin vaisumpi meno, mutta nyt mulla on istukka etuseinässä, ja kuten lääkärikin totesi, eihän ne potkut helposti tunnu 2 cm paksun airbagin läpi! Kutitteluja ja myllerrystä tuntuu kyljissä ja alhaalla säännöllisesti, mutta en vieläkään tiedä miltä napakan potkun pitäisi tuntua ;-))
Tottakai sitä mielessään miettii kaikenlaista, mutta kovasti mua ainakin lääkäri yritti lohdutella, etteivät kaikki vauvat ole potkunyrkkeilijöitä. Pääasia että liikkuu päivittäin ja säännöllisesti.
taitaa olla vanhassa tutussa paikassa. Eka vauva oli suht vilkas, toka paljon vilkkaampi ja tää kolmas ainakin ultrakuvan ja sydänäänien mukaan aivan mieletön liikkuja. Toivottavasti nyt viikon sisällä alkaa jotain taas tuntumaan.
Eli sekä 1. että tässä raskaudessa istukka etuseinässä, vaimentaa tosiaan noita liikkeiden tuntemisia. Nyt olen tuntenut jotain jo aika aikaisesta asti, mutta mitään selvää potkimista ei havaittavissa (nyt vajaa 23) vieläkään. Enemmän semmoista möyrintää ja ponnahtelua. Ensimmäisen liikkeet rupesivat tuntumaan enemmän vasta 24 vkon jälkeen. Potkuja vasta loppupuolella oikeastaan.
Minä myös tässä toisessa raskaudessani noita liikkeitä kovasti ihmettelen.
Ensimmäinen raskaus " tuotti" kaksoset,joten liikkeitä tietysti sikälikin tuntui huomattavasti enemmän,mutta ne olivat näillä viikoilla (19+3) jo paljon voimakkaampia,tuntuivat mahan läpi kädelle,ja niitä oli pitkin päivää ja paljon.
Tämä veitikka täytyy herättää liikkumaan.Musiikki soimaan niin hän suostuu kutittelemaan vienosti.Potkuiksi niitä ei voi vielä sanoa,joten kyllähän se pistää mietityttämään...
Maha on kuitenkin kasvanut jo kovasti,joten ehkäpä siellä kuitenkin kaikki on mallillaan,sitä kun aina pohtii kaikenlaista.
Olisi vaan niin mukava antaa itselle lupa nauttia tästä raskaudesta ilman ylimääräisiä huolia ja murheita.
Neuvolassa ainakin minua rauhoiteltiin,että eipä niiden liikkeiden vielä ole tarkoituskaan kovin voimakkaita kaikilla olla,joten odotellaan...
Toivotaan hyviä vointeja ja virkeitä liikkeitä!