HUHTIKSET VUODEN VIIMEINEN VIIKKOPINO
Kommentit (35)
....piiiiitkästä aikaa päätin minäkin kurkata tänne kun pyörin nykyisin pelkästään siellä msn.hippusissa.
Ja syy tänne piipahdukseen on se että ajattelin tulla toivottelemaan HYVÄÄ ALKAVAA VUOTTA kaikille jotka mut vielä muistaa (*nolona*) ja kävin lukemassa sen tunteita kuumentaneen pinon vauvan kanssa liikkumisesta...-jokainen tyylillään, ei voi muuta todeta vaikka silmiä täällä pyörittelinkin,hih.
Nyt palailen tuon hepuliheikin viihdyttämiseen eli heissan :)!
-S ja A 17.04-
Samaa ihmettelen miekin, kuin joku muukin; miten tää aika menee tälleen, kohta on meidänkin pikkuneiti jo vuoden!! Ja vuosi sitten tähän aikaan ison mahan kans pyörittiin mekin!!
Vauvakuumetta on ollut, milloin enemmän, milloin vähemmän..Ensin ajateltiin että tässä vuoden vaihteen jälkeen olisi yvä aloittaa uuden nyytin metsästys, mut sitten muuttui suunnitelmat, kun mulla alkoi kummalliset kivut koveta ja en meinannut enää pystyä yksinään hoitamaan edes Miiaa..Nyt taas alkaa kuume nousemaan kun kivut on vähentyneet ja taudinkuvaan kuuluu että raskausaika menee yleensä kivuitta ja muutenkin normaalisti..
Lääkäriltä sain muuten ohjeeksi lopettaa imetyksen kokonaan kahden kk:n sisällä ja oiskohan lääkkeet tms. muuttanut maidon makua, kun ei oo Miialle paljon maito maistunut tässä lähipäivinä ja unillekin on menty vain tutin " voimalla" . Kivahan se ois, jos vieroitus onnistuisi näin helposti, ilman suurempia tappeluita, mut ikävä tulee meidän omia yhteisiä tissittelyhetkiä:(
Syömisistä oli kyselty, Miialle kelpaa aika kivasti kaikki, puurot, kasvis- ja hedelmäsoseet..Yks lemppari on kasvis-kinkkusose, aurinkoinen on kans tosi herkkua:) Eilen maisteltiin lihapulla-kasvissosetta, mutta miusta siinä oli ne lihapullat ihan liian isoina paloina, eihän Miialla oo edes hampaita et olis saanut pureskeltua, haarukalla sit niitä pienensin.
Tyttö viihtyy nyt enemmän lattialla ja melkein koko ajan nousee kontilleen heijaamaan, eteenpäin ei oo siltikään keksinyt lähteä, muuten kyllä pyörii hyvin:) Ja seisaillaan haluaisi kans olla eikä sylissä istuminen meinaa kiinnostaa.
Kyseltiin vaatteiden kokoa; Meillä käytetään jo 80cm vaatteita, jotkut 74cm on jo pieniä, jotkut menee vielä..Pitää kans lähteä ale-ostoksille ettimään Miialle vaatteita, joululahjaksi sai muutamia, mut ihmettelin, miten sukulaiset olivat ostaneet mekon??Keskellä talvea...Mutta no, tuleehan se kesäkin taas:)
Leluja tuli tytölle enimmäkseen lahjaksi, ja olivathan nuo ihan mieleisiä, paljon rapisevia ja värikkäitä osia:) Jaa, nyt alkaa kuulua jutustelua makkarista, pitänee mennä..
Mukavaa vuoden viimeistä viikkoa vaan kaikille tasapuolisesti!!
-Milenna ja Miia 27.4-
...muutaman tunnin kuluttua vähemmän hellät tunteet. Pitää hakea esikoisen passi tänään ja käydä kaupassa samalla ajattelin piipahtaa alennusmyynneissä. Mennään myöhemmin koko perhe, nyt käyn vain katselemassa mitä löytyy.
Katariina kyselit ruokamääristä: aamulla Anton syö rintaa ja kaksi maissinaksua. Lounaalla 5 tl maissi-perunasosetta ja päälle maitoa. Välipalana 5 tl päärynä persikka sosetta ja maitoa illalla 30ml-1,5 dl velliä ja maitoa siihen lisäksi. Teidän määriinne verrattuna Anton syö tosi vähän, mutta me ollaan syöty kiinteitä vasta kuukauden verran ja Antonin kanssa syöminen on ollut aikamoista taistelua, nuo määrät ovat niitä mitä laitan lautaselle, lautasella oöevasta ruoasta puolet päätyy syljettynä ruokalapulle. Maitoa Anton syö varmaan 7-10 kertaa vuorokaudessa. Ruokien välissä ja yöllä. Välillä saattaa napostella esim porkkanaa ruokien välissä.
Mutta nyt laitan lapset kuntoon ja lähden kohti kilon poliisia. Hauskaa päivää
T:Mareila+Anton 7kk
Niinssä yksinäisenä täällä Mareilan viestit nököttävät, että pakko laittaa jotain juttua pinoon.
Melkoinen hässäkkäjoulu oli meillä. Oltiin aattona ensin appilassa, sitten illaksi jouluaterialle miehen siskon luo. Tässä välissä piti ehtiä käydä anopin luona, haudoilla ja paketoimassa loput lahjat. Päivää sekoitti myös mystinen sähkökatkos, joka johtui pääsulakkeiden kärähtämisestä... Oltiin kotona niin myöhään, että oma kuusi ehdittiin koristella vasta kahdeksalta. Ens jouluna istutaan kyllä kuin tatit kotona ja mässätään jouluherkkuja. Meni vähän mönkään koko joulu tuolla tahdilla.
Nyt mulla loppuu akku läppäristä, joten moi!
Ihanaa kyllä kun mies on lomalla ja saa nukkua pitkään eikä tarvi stressata mitään. Tämähän on ensimmäinen joulumme kotona koko yhdessäoloaikanamme.
Joululahjoja tuli kyllä kasapäin, lapsille onneksi lähinnä. Esikoisen parhaat oli uusi polkupyörä ja taikurinlaatikko, keskimmäinen on aivan ihastunut parkkitaloonsa. Amanda sai mekon, sitten meiltä sen mobilen ja pari kylpyankkaa. Ihan olen tyytyväinen ettei enempää tullut hänelle.
Anoppi on tosiaan täällä ja jotkut sen jutut menee kyllä vähän yli... Ensinnäkin se kalustaa täällä ihan uudestaan ja tietää mikä on hyvä missäkin. Sitten se sen kylpyhuonekäyttäytyminen eli tulee vaan sisälle kun olen vessassa/suihkussa jne ja tekee omiaan ihan kun mua ei oliskaan! Ovea en pidä lukossa koska lapset saa halutessaan tulla. Mutta mikä mua eniten risoo on se lastenvahtiminen. Eilen just ehdin juosta ja ottaa pois kun A oli laittamassa pientä liukasta metallikuulaa suuhun (anoppi katsoi telkkaa eikä vilkassukaan millä Amanda leikkii ja se kuula oli esikoisen lahjaksi saamasta magneettisarjasta). Vuos sitten marraskuussa oltiin Teneriffalla ja anoppi vahti midän poikaa joka vahtimisen aikana tippui pää edellä aikuisten uima-altaaseen. Siis mä en kyllä sille pahemmin jätä noita lapsia ennen kun ne on vähintään nyt tuon taaperon ikäsiä...
Amanda on nyt ruvennut syömään omassa skaalassaan tosi hyvin eli 4 kertaa päivässä syö, puuroa tosi hyvin ja muutakin ruokaa ihan kohtalaisesti. Uusia temppuja on tuetta istuminen ja istumaan nouseminen ja vilkuttaminen. Se on niin yli-ihana kun heti kun joku kattoo Amandaa niin alkaa vilkutus =)) Mutta ei siinä vielä kaikki vaan se vilkutus on aivan kun jonkun kuningataräidin tai paavin sellanen kämmnen heilutus, siveellinen ja hienostunut!
Itse olin yks päivä shoppaamassa (nämä kerran vuodessa shoppaukset) kolme tuntia yksikseni ja mukaan tarttu pari hametta ja farkut ja muutama paita. Nuo muut olivat leikkipuistossa ja Amanda tais nukkua vaunuissa suurimman osan ajasta niin ei ollut mulla pelkoa mitä se suuhunsa löytää.
Siinä nämä meidän pääkuulumiset, tulkaa nyt useammat vielä tänne kertomaan =D
Eli vuoden viimeinen ketju:) Vuosi sitten sitä oltiin ison masun kanssa. Ajatelkaa, kohta meidän pienokaisten syntymästä on jo vuosi!
Kuulumisia: Meillä poika ryömii, konttaa, nousee seisomaan tukea vasten, jokeltelee (varsinkin ätä-ätä-ätä jonka minä luonnollisesti tulkitsen sanaksi " äiti" ).
Jossain aiemmassa ketjussa on kai kyselty syömisiä, meidän poju syö aamupuuron (joko täysjyväpuuroa tai riisi-banaanipuuroa), lounaaksi yhden ison " pilttipurkin" liha-kasvissosetta (eli noin 2 dl), välipalaksi pikkupurkin verran hedelmäsosetta, päivälliseksi sama kuin lounaaksi ja illalla vielä puuro. Imetän yöllä pari kertaa ja päivän aikana pari kertaa. Lisäksi poika juo vain hieman vettä eli muuta maitoa ei ota.
Joulu meni mukavasti, pukki kävi luonnollisesti luonamme ja toi ison kasan leluja lahjaksi joita nyt sitten olemme innolla tutkineet. Puolet niistä pitää aika kovaa piipitystä tai sitten vilkkuu ja välkkyy joten otimme toistaiseksi niistä patterit pois. Pukki muisti poikaa myös pikkupulkalla ja siinä istumista olemme pihalla harjoitelleet.
Äitiysloma loppuu kohta ja aloitan hoitovapaan. Tulot tippuu huimasti:( Koska te muut palaatte töihin?
Kuukautiset alkoivat sopivasti jouluna, hassua kun niillä ei ole joutunut päätä vaivaamaan 1,5 vuoteen.
Ajatus uudesta pikkuvauvasta käväisee säännöllisesti mielessä mutta mitään päätöksiä ei ole tehty. Entä te muut, esim. VeikkoLiina joka jossain vaiheessa tjottaili, mitä kaikille tjottailijoille kuuluu (olette varmaan kertoneet täällä tai siellä toisessa paikassa mutta en ole käynyt juttuja pitkään aikaan lukemassa).
Pikaseen tulen, ennenkuin menen lukemaan esikoiselel sadun. Anton on nukkumassa, päiväunia nukuttiin meillä huikeat 1 tunti, eli Anton oli tosi väsynyt.
Meillä ei kasvissoseiden syönti oiekin suju, hedelmä menee jotenkuten ja velli kohtuullisen hyvin, mutta ne kasvikset. Tänään annoin kukkakaali sosetta ja Anton yökki kuin tukehtumis kuoleman partaalla, siinähän ei siis ole kökönkökköä. Määrät on tosi pieniä siis se 5 tl per ateria. Velliä jou jo 1 dl, jihuu.
Eilen oltiin alennusmyynnissä, oikein ei mitään löytynyt, vesi kielellä odotan, Stockan alen alkamista, jos sieltä löytyisi jotain. Parit housut ostin itselle ja Anton sai 86 cm farkut ja esikoinen yhden paidan.
Kiiamaria: MInä lähes joka päivä ihmettelen, että kohta Anton täyttää vuoden, aika menee niin nopeasti =) Ajattelin olla kotona, siihen asti, että Anton täyttää 2,5 vuotta.
En muista olenko juuri laittanut vaategallupin vai meinaksinko vain, eli minkä kokoisia vaatteita hippuset käyttävät?
Anton käyttää 68-74 cm ja joitain 80 cm vaatteita.
Mutta nyt lukemaan satu ja sitten suihkuun ja pitsalle, jonka sain väännettyä tänään.
T:Mareila+Anton 7kk
meillä kova muutto tohina päällä.. lauantaina muutetaan.
saatiin myös talo kaupaksi. :)
kaikki pojat kipeinä :( ja minäkin taidan just " sopivasti" muutoksi sairastua!
P:lla jo kolme hammasta, eka ylähammas puhkesi just pari päivää sitten.
siinäpä ne, tärkeimmät =)
Aika menee ihan liian nopeaan! Kaiholla oon katsellu viime keväisiä ja kesäisiä valokuvaotoksia, kun tuo oma hippunen oli vielä NIIN PIENI. Vauvakuume on taas noussu ennenkuulumattomiin lukemiin, mutta vielä ei kuitenkaan olla jätetty ehkäsyä pois. Vielä ku naapuriin syntyi vähän aikaa sitten vauva ja joskus yöllä, kun on hiljasta, saattaa se vauvan itku kuulua seinän läpi meilleki, ni vallan sydämestä ottaa, kun toisaalta on niin ikävä sitä pikkuvauva-aikaa. (Vaikka olihan se välillä aika raskasta, mutta näin se luonto vissiin pitää huolen siitä, että lisääntyminen jatkuu, kun alkaa aika kultaamaan muistoja...)
Joulu oli ja meni, ihan kivasti kyllä vaikka poitsun nuha ja yskä hieman huolestuttikin. Joulupäivänä jouduttiin käymään jo päivystyksessäkin, kun poitsun hengitys alkoi kuullostamaan niin vaivalloiselta. Lääkkeiden avulla onneksi pojan vointi parani jo päivässä, nyt on enää nuha ja pientä yskää jälellä.
E sai kiitettävän määrän lahjoja, vaatteita enimmäkseen, niinku toivottiinki ja muutamia leluja siihen päälle. Ja vanhemmat saivat syödäkseen, huhhuh, kyllä tuli kinkkua ja vähän muutaki vedettyä niin ettei taas vuoteenn tarvi jouluruokia kaipailla.
Niijoo ja tulihan tuolle pojalle jouluna vihdoin eka hammaskin. :) Ja toinen tulee läpi ihan minä hetkenä hyvänsä. Pientä kiukuttelua onki ollu havaittavissa, mutta ei kyllä onneks yöunet oo hampaanteosta kärsineet. Ja tänään E oppi ihan kunnolla ryömimään. :))
Töihin paluu tapahtunee mulla huhtikuun alussa. Pidän äippäloman perään vielä vuosilomia pois, mutta hoitovapaalle ei meidän perheellä vielä ole varaa jäädä, kun miehenki tulot on vaan opintotuen suuruiset ens kesään asti.
Nyt lähden kuitenki jääkaapille, illanjatkoja!
-S-
vitsi, kirjotin pitkät jaaritukset äsken ja sen ainoan kerran, kun en ottanu tekstistä kopiota, niin sillon tää sivu menee jumiin ja mun jorinat katos jonneki minne lie.
Sitä taisin ainaki kirjotella, että kyllä mulla alkaa vauvakuume olemaan taas jo aika kova. Haikeena on katellu kevään ja kesän aikana otettua otoksia tuosta meiän ei enää niin kovin pikkusesta hippusesta. Oli se pikkuvauva-aika kuitenki jotenki niin herkkää ja ihanaa. Kuinkahan erilaista se nyt sitten on, jos vielä lapsia joskus siunaantuu, kun eihän ne sitten enää oo esikoisia?
No mutta vielä ei oo kakkonen tilauksessa. Mie tahtosin kyllä toisaalta jo antaa luvan tulla jos on tullakseen, mutta toisaalta, voishan sitä hetken töissäkin olla..
Josta saanki hyvän aasinsillan töihin paluuseen. Mie pidän vanhempainvapaan perään vuosilomat pois, jotenka työmaa kutsuu onneks vasta huhtikuun alussa. Mieluummin olisin jääny kotiin, mutta mein perheen talous ei vielä ainakaan oo niin hyvä, että siihen olis mahdollisuus. Onneks E menee kuitenki hoitoon vasta kesällä, kun mies pystyy opiskelun ohella olee pojan kanssa päivät kotona.
Joulut meni ihan mukavasti. Poitsu sai ison kasan paketteja, vaatteita enimmäkseen, muutaman uuden lelun ja satukirjoja. Flunssan takia jouduttiin joulupäivänä käyttämään poikaa päivystyksessäki, kun hengitys alko kuullostamaan melko tukkoselta. Lääkkeitten kanssa onneks alko taas happi kulkemaan.
Ja saihan E joulun aikaan ekan hampaanki. Toinenki taitaa tulla läpi ihan lähipäivinä. Ja tänään hää oppi vihdoin ja viimein ihan oikeesti ryömimään. :)
Enempää en kyllä muista, mitä piti kirjoittamani. Taidan ottaa nyt kopion tästä, ettei taas katoa.
Illanjatkoja!
Olen pahoillani, nyt nää mun jorinat tuli jo kahteen kertaan.......
Joulu oli ja meni ihan kivasti. Neiti sai aivan liikaa lahjoja ja me syötiin jouluruokaa vain kerran.
Meillä tjottaillaan, mutta ei tällä tahdilla pikkukakkosta tule ikinä...
Mä pidän äitiysloman päätteeksi vuosiloman ja jään sitten hoitovapaalle ainakin heinäkuun loppuun. Voi sitä rahan ropinaa!
Tyttö voi hyvin, kehittyy ja kasvaa vauhdilla. Pääsääntöisesti 74 cm vaaatteet käytössä.
Mukavaa vuodenvaihdetta kaikille! Lähdetään huomenna reissuun neidin kanssa.
mallu ja tyttö 26.4
Tulinpa minäkin kirjoittamaan muutaman sanan, kun ei vielä väsytä tarpeeksi.. : ) Laura on noin viikon ajan nukkunut yöt aika kivasti - nukahtaa ysin-kymmenen välillä ja herää ekan kerran viideltä. Itsekin saan siis ihan mukavasti yhtäjaksoista unta!
Meillä meni joulu reissatessa - ensin oltiin aatto ja joulupäivä vanhempieni luona ja sitten tapaninpäivänä siirryttiin mieheni vanhempien mökille. Kotiin tultiin eilenillalla. Jatkossa yritän muistaa ja päättää jo hyvissä ajoin, että ellei olla joulua ihan kotosalla (mikä olisi ihanneolotilani), niin sitten enintään yhdessä kyläpaikassa. Varsinkin se pakkaaminen aatonaattona ja lähteminen aattoaamuna oli ihan painajaista. Etukäteen pelkäsin Lauran lahjavuorta (emme halua hälle mitään tavarataivasta), mutta iloksemme Lauran lahjat olivat tosi kivasti ja viisaasti valittuja. Vain yksi vilkkuva ja soiva lelu tuli, ja sen kestää vielä (ts. toistaiseksi) ihan hyvin.
Kiiamaria kyseli töihinpaluusta. Itse olen hoitovapaalla ensin vuoden 2006 loppuun, mutta todennäköisesti edelleen ainakin siihen asti, kunnes Laura on 2-vuotias. Toivottavasti saisimme pikkukakkosen aikaan tässä samassa välissä, jolloin en menisi töihin ennen kuin hän on about sen 2-vuotias... yritys ei tosin ole vielä alkanut, katsotaan joskus keväällä / kesällä sitten. Rahallisesti on tiukkaa, mutta toisaalta me ollaan totuttu siihen - jompi kumpi tai molemmat ollaan opiskeltu koko yhdessäolomme eli viimeisten 7 vuoden ajan. : ) Niin ja jotain pientä iltatyötä olen kyllä ajatellut etsiskellä kevään mittaan. Mieheni opiskelee, mutta hakee tällä hetkellä kokopäiväistä työtä.
Onnea vielä Nolaanalle uuteen kotiin! Tosi monet teistä ovatkin muuttaneet tämän vauvavuoden aikana. Olen mielessäni ihmetellyt, miten se on oikein onnistunut?! En varmaan itse pystyisi organisoitumaan sellaiseen, hyvä kun saan sängyn pedattua aamuisin! Huh huh!
Mutta nyt taidan siirtyä sinne nukkumaan. Hyvää yötä kaikille ja iloista huomista päivää!
t. SannaS.
Terveisiä täältä hyyyyyytävän kylmästä ja tuulisesta Espoosta..... tai siis tuo toinen aiheuttaa toisen ;-)
Piti lähteä luistelemaan vanhempien poikien kanssa, mutta saa jäädä huomiseen, kun on niin vietävän kylmä tuuli. Myrskyähän ne ovat luvanneet.
Elmo painoi nyt 8 kk neuvolassa 8810g ja pituutta 73 cm. En jaksa neuvolapinoa kaivaa, kun se on kumminkin hautautunut kauas vuorten taakse ;-)
Elmolla on märkärupi poskessa !!! Voihan video !!! Kuolan ja hankautumisen tuloksena sai posken rikki ja vaikka kuinka sitä yritin puhtaana pitää niin pääsihän sinne joku pöpö muhimaan. Muuten menee ihan kivasti. Elmon kanssa harjoitellaan tällä hetkellä :
- Ei sanan merkitystä. esim. EI KOSKE KUUSEEN
- ELMO EI RÄPPÄÄ VAAN PAIJAA
Lähinnä nämä kirvoittavat ilkikurisia virnistyksiä herralta ;-)
Minulle tulee helmikuun alussa hoitolapsi, joten jatkan kotona oloa ainakin vuoden. Sitten katsotaan, mitä sanoo mamman pää :-)
Hoitolapsen turvin tulot on suht samat kuin äitiyspäivärahalla, joten huimaa pudostusta ei ole tulossa. Arjen kuviot kyllä muuttuvat, mutta toisaalta saanpahan ainakin olla kotona.
Vauvakuume ?????? HMMMm...... toisaalta järki sanoo, että eikös sitä 3 poikaa jo riitä?????? toisaalta on sellainen tunne, että kyllähän tänne vielä yksi mahtuisi ;-) Mutta ehdottomasti (miten niin ehdottomasti?) ei ennenkuin Elmo on vähintään sen 2v. Tyttöä on turha edes kuvitella tekevänsä tuon miehen geeneillä, joten jos sitä haluaa hullunrohkeaksi ruveta niin voisihan sitä vielä sen neljännen pojan pyöräyttää ;-)
Ei kun HYVÄT UUDET VUODET HUHTIHIPPUSILLE
P.S tuo vauva ei muuta mitään- kirjoitus on taas loistava esimerkki, miten mammat vetävät raivarit ja tulkitsevat viestejä miten haluavat.....siis niitä jatko viestejä. Itse alkuperäinen kirjoitushan oli aika........ naivi,,,,siis mun mielestä