HUHTIKSET VUODEN VIIMEINEN VIIKKOPINO
Kommentit (35)
Vietimme joulun Lapissa porojen ja lumen keskellä. Rauhaa ja läheisten seura.. Olipa ihanaa! Eilen palasin lasten kanssa lentäen ja ukko tulee tänään autoillen perässä.
Kävimme Pihlan kanssa tänään 8kk neuvolalääkärissä: 70cm ja 9100g. Eli hyvin kasvaa. Pihla sen kun hymyili ja touhusi koko ajan. Meillä on nykyään vaipanvaihto ihan urheilua, kun neiti ei kerta kaikkiaan pysy selällään.
Konttausasento löytyy edelleen, mutta ryömien edetään. Ja siitä vauvakuumeesta, minusta tämä pikku prinsessamme on ihan vauva vielä, eikä kuumeilua synny¿ Ei kyllä syntyisi muutenkaan, sillä meidän lapsiluku taitaa jäädä tähän kahteen. Ja toki vannomatta paras!
Ai niin, tärkein meinasi unohtua ¿ meidän Pihla jutteli viimeinkin. ¿Väyvä¿ on tyttömme eka jokeltelu ja kyllä sitä jo odoteltiinkin. Eniten väyvää huudellaan kun äiti on ainakin yli metrin päässä, eli aivan turhan kaukana vauva-reppanasta. On ihanaa olla tärkeä, mutta kyllä tämä äitiin ripustautuminen on mennyt meillä aivan yli hilseen.
Vuoden alkua odotan vähän jännittynein tunnelmin, sillä edessä on pullosta luopuminen ja yösyöttöjen lopettaminen samalla kertaa. Ja sitten onkin jo leikkaus ja ikuisuudelta tuntuva viikko sairaalassa. Mutta saadaanpahan neidille suulaki! Sitä ei pukki tuonut säkissään, vaikka muuten tuntuikin kantaneen puoli maailmaa...
Jepulis. Yritän vielä muutaman päivän sulkea silmäni tältä kotimme sotkulta ja pölypalloilta. Kerkeäähän sitä ensi vuonna!
Lyle ja P
Ihanaa kun näin moni on aktivoitunut =)
Nolaanalle jaksamista muuton keskelle
Vauvakuumeesta on ollut juttua, minulla on tosi kova vauvakuume, mutta ajateltin, että koitetaan edistää opintoja ennen seuraavaa pikkuista, joka todennäköisesti jää viimeiseksi. Ja minä itse tykkään kovasti kun meidän pojilla on vähän isompi ikäero ( 4vuotta ). Ja kohtalaisen rankka raskausaika karkottaa haaveet tehokkaasti, ainkin vielä ;) Mutta kaikille odottaville huisin paljon onnea!!!
Antonillekkin on hoettu EI:tä ja kun tarpeeksi painokkaasti sanoo, niin välillä Anton saattaa jopa olla menemättä tekemään pahojaa, yleensä kyllä äijä hymyilee ja virnistää söpösti =) Hetkeäkään en usko, että tuo mitään ymmärtää, korkeintaan keksii samalla hetkellä jotain mielenkiintoisempaa tekemistä tai säihkähtää äänenpainoani.
Kovasti Anton yrittää päästä seisomaan ja lempi tekemistä onkin tuettuna seisominen. Vielä ei vaan taidot riitä siihen, että itse seisoisi, eikä tarvitse vielä oppiakkaan. Esikoinen nousi seisomaan 7 kk iässä, mutta lähti konttamaan myös 7kk iässä. Anton ei nouse konttausasentoon vielä. Eihän sitä tiedä jos vaikka A nousisi tuosta seisomaan ja jättäisi konttausvaiheen kokonaan pois, kuten sanottu, hyvä kun ei vielä nouse.
Jouluna puhkesi kuudes hammas, eipä se kiusannut Antonia, tuli aika huomaamatta.
Aikaisemmin katselin kun pojat leikkivät keskenään ja taas sydän pakahtui rakkaudesta noita pieniä poikia kohtaan, tuntuu vaan, että he kasvavat aivan liian nopeasti. Muutenkin olen viime aikoina jostain syystä muistellut kaiholla sitä kun Anton oli aivan vastasyntynyt.
Sain siivottua Antonin vaatekaapin ja katselin samalla, että 80 cm vaatteita on aivan älytön läjä, joten seuraavaksi katselen 86 cm vaatteita.
Nyt lopetan tämän jorinan ja annan Antonille maitoa, jota toinen pyytää niin kovin äänekkäästi. Hauskaa illanjatkoa!!
T:Mareila+Anton 7kk
Joulunvietosta palasimme viime yönä ja oikein mukavasti sujui joulu. T sai paljon lahjoja, vaatteita ja leluja. Parhaita juttuja oli pahvilaatikot. Miehen kanssa saatiin muutama lapsenvahti-lahjakortti ja lahjakortti ravintolaan. Jouluna annettiin T:lle myös eka siirappipiparkakku. Pipru maistui ja ukkinsa antoi piparkakkua myös aamupalaksi...
Tänään oltiin 9kk neuvolassa, painoa 11260g ja pituutta 76cm. Kaikki oli ihan ok. Tähän kohtaan voisin vastata vaategallupiin, käytössä on nyt 80 sm vaatteet, nyt alkennusmyynneistä ostan 86 vaatteita. Osa 80 alkaa olla jo piukeita.
Mitähän muuta oli... Liikkumisesta, T konttaa lujaa ja liikkuu tukea pitkin. Pöytää ympäri kävellään lujaa! Hetkittäin jo seisoo ilman tukea. Sanoja on tullut lisää, äiti tulee selkeästi ja isä on titi, heiluttaminen on hauskaa. Kun kiellän jonkun asian, niin T pyörittää päätään ja hokee eieiei. ja nauraa. Eli sanan merkitys on ihan hukassa. Hauska leikki ennemminkin.
Meillä myös tjottaillaan, ensimmäistäkin odoteltiin niin kauan, että jos toiseen menee yhtä kauan, niin ikä loppuu tältä äipältä. Esikoinen sai alkunsa Clomien avulla ja sitä olemme miettineet, että missä vaiheessa pitäisi ottaa Clomit avuksi. Ei vielä, mutta ehkä sitten keväällä, jos ei siihen mennessä ole muuten tärpännyt. Ensinmmäinen syntyi keisarinleikkauksella, joten leikkausarpien parantumistakin olen miettinyt. Lääkäri sanoi, että heti voi yrityksen aloittaa, mutta muita mielipiteitäkin esiintyy asiasta. Sellaisia pohdintoja tänään.
Erinomaista uutta vuotta kaikille!
K6T 030405
Muista nimimerkkisi hyvin. Siitä tuli mieleen että missä muut odotusajan nimimerkit ovat? Muistanko oikein että oli Katriina, Ann-Christin (tms), ketäs muita oli mukana silloin joita en ole täällä " nähnyt" ?
Milja-Maaria (toiv muistin oikein, entinen namna siis), oikein oikein paljon onnea!! Minä ainakin muistan sinut =) Voi mä en kestä että mullakin on vauvakuume vaikka meille ei kyllä enää lisää tule. Mikä ihme näissä äidin hormoneissa on, olen ollut varsinkin A:n kanssa tosi väsynyt ja muutenkin jo nyt tuntuu ettei kädet riitä kaikille...
Amanda käyttää yleensä 80-kokosia vaatteita. Ei:tä en vielä ole alottanut enkä varmaan vähään aikaan vielä alotakaan. Amanda on nyt tuohon istumiseen ihastunut ja liikuttaa itseään pepulla eteen päin. Hän on myös kovin puhelias, niin kun sisaruksetkin, eli koko ajan höpisee ja KOVAA.
Pari päivää sitten oltiin pikkukolarissa, yksi täti-ihminen kaahas täysillä päin punasia (ei ollut mitkään juuri vaihtuneet tms, ei kuulema katsonut) ja vaikka mies ehti aika paljon jarruttaa niin aika kovaa jysäytettiin tätösen kylkeen. Onneksi kenellekään ei käynyt mitään ja kaikki turvaistuimetkin olin ennen ajoa tarkistanut. Auto meni korjaamolle ja me saatiin vara-auto. Huvitti kun korjaamoäijä sano että saatte melkeen samanlaisen, vähän pienemmän vaan... Oli kyllä varmaan kolme kokoa pienempi eli meillä ei edes turvaistuimet kunnolla mahdu taakse. No, ei tässä mitään pakollisia koko porukan ajoja ole.
Jaahas, esikoinen tuli iltasuihkusta ja keskimmäinen vaan hokee tuossa että ei aio pestä tukkaa.
Katsotaan jos vielä tämän vuoden puolella tulen pinoon, muussa tapauksessa: KAIKILLE KIITOS LOISTAVASTA NETTISEURASTA!
Kent
Heips!
En ole koskaan kirjoitellut tähän huhtikuun pinoon, mutta kurkkimassa olen silloin tällöin käynyt ja aina on muka ollut liian kiire kirjoittaa. Elikäs olen kahden lapsen äiti. Mieskin löytyy. Vanhempi lapsista on tyttö 2.v 7kk ja nuorempi Niko syntyi 5.4.2005.
Niko on aikamoinen vauhtiveikko. Konttaa hirveää vauhtia ja nousee jokapaikkaan ylös ja tänään seistiin ensimmäistä kertaa jo ilman tukea.
Mitä ruokaan tulee, kun joku siitä puhui, niin Nikon kanssa on ollut aika taistelua tämä ruoan aloitus. Jos Niko itse päättäisi söisi hän vain rintaa.
Öitäkään ei nukuta vielä syömättä välillä.
Joulu hulinat ovat onneksi jo ohi.Neulasia tiputtava kuusi pitäisi vielä ulos raahata.
Sänky ja uni kutsuu.
Meillä on käytössä 80 ja 86 cm vaatteet. Niko oli 76 cm 8kk neuvolassa.
Elmolle se nousi sitten eilen kuume ja aamullakin oli melkein 39 astetta.
voihan itku :-(
GALLUPIN tynkää ajattelin asiasta pistää, eli
ONKO TEIDÄN LAPSET KUUMEILLEET HAMPAIDEN SAANNIN YHTEYDESSÄ?
Meillä esikoisella oli kuume jokaikisen hampaan tulon yhteydessä
keskimmäiselle hampaita vain putkahteli niinkuin kukkia kedolle
Elmolla oli kuumetta kun ekat alahampaat tulivat, mutta toisaalta elmolla oli myös vesirokko tuolloin.
Ruokaa joutuu houkuttelemaan syömään (siis nyt kun on kipeä), mutta leikin varjolla syö suht hyvin. Vaatteissa käytetään joitakin 74 cm, muuten 80 cm. Elmo ei edelleenkään kauan viltillä viihdy, mutta seisomatelineessä senkin edessä. Ja nyt kipeänä taas sylissä. Täytyy vissiin jostain etsiä se liina taas, että pääsee hieman kotihommia tekemään.
Hesarissakin varoittelivat tänään siitä rs-viruksesta ja kehoittivat välttämään kauppakeskuksia ja lapsiperheissä vierailua. No Elmo ratkaisi tuon ongelman, kun ei kuumeisen lapsen kanssa tarvitse jalallaan ulos astua. Täytyy nuo vanhemaat kuitenkin potkaista pihalle pulkkamäkeen, kun alkaa virtaa olla enemmän kuin laki sallii ;-)
Jossen enää palaa tälle vuodelle niin
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA ja edellistä lainaten KIITOS HYVÄSTÄ NETTISEURASTA !!!! Olette tärkeitä :-)
Me ollaan oltu kohta tunti hereillä, lapsilla on jsotain syystä rytmi mennyt ihan kummalliseksi. Nukkuvat tosi pitkään, enpä viitsi valittaa saapahan nukuttua. Viime yö meni tissitellessä ja heräillessä, mikä lie syynä. Taaskaan ei Anton ollut mitenkään nälkäinen, eikä selvää syytä ollut, eipä sitä aina tarvitakkaan. Kent esimerkistä riemastuneena, aloitan lempeän unikoulun kunhan kaikki uudet vuodet ja hässälät on menneet ohi.
Tytsä82 tervetuloa iloiseen joukkoomme. Antonin kanssa tuo syöminen on myös ollut yhtä taistelua, eikä onnistu vieläkään. Sen verran utelen, että milloin olette kiinteät aloittaneet?
Vaakamom: Anton ei ole kuumeillut hampaita, taisi olla eka hammas, joka oli kipeä, niin annoin Panadolia, muuten meille on tullut hamapaita kuin kukkia kedolle, jos sallit lainauksen. Toivottavasti Elmo paranee pian. Minua pikkasen mietityttää tuo kauppakeskukseen meno Antonin kanssa, juuri tuon RS viruksen takia, kauppaan vaan pitäisi päästä ja mies tulee varmaan tosi myöhään taas. Täytyy keksiä A:lle hoitaja.
Errj: jos olet kuulolla, miten teillä kiinteiden syönti sujuu? Jos opikein muistan Helkalla oli myös uni ongelmia, miten teillä päivä/yö unet sujuvat nykyään?
Enpä muista oliko vielä jotain, itse tulen varmaan vielä huomenna kirjuuttelemaan mutta kaikille jotka eivät tule, niin OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA JA KIITOS KULUNEESTA VUODESTA, OLETTE IHANIA!!!!!
Toivotteleepi Mareila+Anton 7kk
Meillä ollaan myös selvitty kunnialla joulusta ja eiköhän tuo uusi vuosikin vaihdu mukavasti anopin 60 vuotispäiviä viettäen. Harmi vaan että pikkuisen nuha jatkuu edelleen ja tuntuu painuvan nyt tuonne keuhkoihin, kun niin kovasti yskii. Tänään olisin tarkoitus käydä lääkärissä näyttämässä, että ei tarvitse pyhän aikaan mennä käymään. Syömistä tuo yskä haittaa tosi paljon, kun on niin paljon limaa kurkussa, että vauveli tuntuu tukehtuvan kaikkiin ruokiin, jos niissä on vähänkin kökköjä.
Normitilassa meillä syödään hyvin eli neiti syö aamuisin puuron hedelmäsoseella, päiväruokana 1-1,5 pientä purkkia soseita, välipalana vajaa purkki hedelmäsosetta, iltapäivällä taas sosetta n. 1 prk ja iltapuuroa n 1 - 1,5 dl. Ja kaikkien ruokien aikana ja välillä myös maitoa (korviketta).
Töihin paluusta oli kyselyä eli mulla lähestyy.. eli kun koulut alkavat niin olisi mentävä töihin. Mies jää vielä kuukaudeksi neidin kanssa kotiin, mutta sitten helmikuussa olisi pikkuneidillä hoitoon meno. Yritetään järjestää töitämme niiin, että neiti olisi mahdollisimman vähän hoitopaikassa/päivä. Mulla on onneksi suht lyhyitä päiviä ja mies voi mennä välillä myöhemmin töihin. Välillä kauhistuttaa ajatus hoitoonviemisestä, mutta olen yrittänyt ajatella asian niin, että hyvää hoitoa tyttäremme varmasti saa, eikä hän saa siitä ikuisia traumoja...
Näillä kuulumisilla TODELLA ILOISTA UUTTA VUOTTA kaikille ja yritän silloin tällöin käydä kertomassa kuulumisia, vaikka siirrynkin tuonne työelämän puolelle.
t. huhtikuunvauva
Mareila: Meillä on puolen vuoden iästä asti yritetty syödä muutakin kuin rintaa. Yhtä taistelua on ollut tähän mennessä. Poika pitää suuta tiukasti kiinni, kun lusikka lähenee suuta. Sillä keinolla saan menemään jonkin verran ruokaa, kun pojalla on jotain kädessä mihin kiinnittää suurimman huomion. Toivon kyllä, että ruokailu alkaisi sujumaan paremmin lähiaikoina vaikka.
Minäkin olen ajatellut aloittaa unikoulun uuden vuoden jälkeen, kun loppuu kaikennäköinen touhuaminen ja kyläilyrumpa sukulaisten luona.
Raketteja odotellessa... Hyvää uutta vuotta!
Terve taas! Jätän tuon takin korjaamisen suosiolla huomiseksi ja kirjoittelen tänne..
Joulu meni ihanasti, kotona oltiin kolmistaan eikä menty minnekään. Suklaata, kinkkua jne. syötiin. Jaakollakin oli oma " porkkanalaatikko" (riisiä, nannia ja porkkanaa) jouluaterialla. Jaakon suömiset sujuvat ihan hyvin (aamupuuro n. 1dl, lounas 1-1,5dl, välipala n.0,5-1 dl, päivällinen 1 dl ja iltapuuro n. 1,5dl) ja maitoa kaikilla aterioilla ja myös joissain väleissä. Laskeskelin että Jaakko juo maitoa lähemmäs 7-8 dl/päivä. Öisin ei enää juoda mitään, vaikka muuten heräilläänkin....Niin ja lahjoja tuli kasapäin. Niitä availtiinkin useammassa erässä, niin Jaakkokin jaksoi niihin paremmin keskittyä, tai siis niihin nauhoihin ja rapiseviin papereihin.
Meillä myös on opeteltu sanan EI tarkoitusta. EI johtoihin, EI cd-levyihin EI pistorasioihin jne.. Kuusi on saanut olla melko rauhassa. Konttaamalla kun tuo heppu pääsee hurjaa vauhtia joka paikkaan. Ja nyt pitäisi nousta tukea vasten ylöskin...
Jaakolla on käytössä 68-74 kokoiset vaatteet. Taitaa kyllä olla enää yksi 68 kokoinen body kaapissa. Kamalia kokoeroja noissa vaatteissa kyllä on. Nyt välipäivinä ompelin muutamia collegeasuja ja kiroilin kun en löytänyt istuvia kaavoja käsityölehdistä meidän hoikalle pojalle. Kaikki oli mielestäni turhan leveitä, vaikka muuten oli mukavia kaavoja. Loppujen lopuksi yhdenkin raglanhihaisen paidan kavensin vielä ompelun lopuksi. No loppu hyvin kaikki hyvin, nyt on 3 paitaa ja 2 housut tehty. Yhdet hyvät paitakaavat tein itse sopivasta ostetusta paidasta. Onpahan seuraavaksi kerraksi kaavat valmiina.
Huomenna ollaan menossa mummolaan ottamaan uutta vuotta vastaan, joten nettipimennossa ollaan jälleen.
Oikein hauskaa Uutta Vuotta kaikille!
T: Hanna ja Jaakko
Onnea kaikille odottajille. Meillä ei vähään aikaan varmaan edes yritetä, maaliskuussa olisin palaamassa töihin.
t: Hanna
Mulla iski noidannuoli selkään, onneksi mies on kotona hoitelemass pikkumiestä. Otetaan vastaan uusi vuosi ihan kolmistaan, ei mitään erityisiä suunnitelmia. Juhlittiin tavallaan jo eilen, kun T oli mummolassa iltakylässä. Tehtiin ruokaa ja saunottiin ihan rauhassa. Pikkuinen tuli sitten kahdeksalta kotiin. Oli kyllä mukavaa.
Kovasti yritän kerätä voimia unikouluun. Eipä tässä muukaan taida auttaa. nyt T on ruvennut pureskelemaan rintoja siihen malliin, että auts! En kuitenkaan haluaisi kokonaan lopettaa imetystä vielä. Miten pitkään muut imettävät ovat ajatelleet imetystä jatkavansa?
Kiitos kaikille nettiseurasta, mukavaa, että tulee uusia kirjoittelijoita ja kiva kuulla " vanhoista" . Ja onnellista odotusta kaikille jo raskautuneille.
K&T 030405
Ja onnea jo uudelleen raskautuneille! Kiva on myös kuulla harvemmin kirjoittelevista! Ootte olleet tosi mukavaa seuraa ja aina on ihana kuulla että on muitakin painimassa samojen ongelmien kanssa, liittyi ne sit vauvan syöttämiseen, juottamiseen, nukuttamiseen tai mihin vain! Kiitoksia tästä vuodesta, meillä varmaan jätetään tää netin käyttö tältä loppuvuodelta nyt vähän vähemmälle, vaikka ihan vaan kotosalla oman perheen(ihanaa, kun voi käyttää tuota sanaa, aiemmin kun oli vaan " mies ja minä" ) kans ollaankin.
-Milenna ja Miia 27.4-
Huh, menipä vuosi äkkiä. Tuntuu, että vuos vuodelta aika menee nopeammin.
Katsura: Minä olen laittnut 1 v ja 6kk takarajaksi, silloin viimeistään loppuu imetys, ehkä jo aikaisemmin. Aikaisemmin ajattelin, että kun A 10-12kuukautta niin loppuu imetys, jos ne kiinteät ei ala uppoamaan, niin turha kai ajatellakkaan imetyksen lopettamista vielä ja toisaalta itse tykkään imettää Antonia, eli ei mikään kiire.
Tytsä: Anton alkoi myös syömään reilu 6kk iässä kiinteitä ekan kerran, kunnes lopetin ne, aloitettiin sitten 7 kk iässä uudestaan ja yhtä taistelua tämä on. Anton joko ei avaa suuta tai avaa ihan vähän ja kakoo kun saa ruokaa suuhun. Ainoa mikä menee on velli ja välillä sormiruoka, siis maissinaksut, tosin ei aina. Kyllä nämä meidänkin pienet oppivat pikkuhiljaa.
En muista oliko muuta, mutta tässä vaiheessa kiitän kuluneesta vuodesta, olette olleet suurena apuna ja tukena, ilman teitä olisi pää enemmän pipi =) Kiva kuulla vanhojen ja uusien kuulumisia, tulkaahan ensi vuonnakin kirjuuttelemaan =)
T:Mareila+Anton 7kk
Kaikkia teitä seurasta kiitän. HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2006 toivottelen.
Niinkuin joku tuossa juuri sanoikin: " kyllä ilman teitä olisi pää pipi, kun saisi yksin näiden ongelmien kanssa painia"
:-) Kiitos
Oliko se tytsä 82 joka noista syömisistä kyseli. Meillähän oli Amandan kanssa ihan sama juttu eli puolivuotiaana alotin antamaan kiinteitä. 7-kuisena A ei vielä syönyt mitään, joskus hyvänä päivänä sain huijattua suuhun jotakin, muuten pelkällä maidolla. Sitten vajaa 8-kuisena kun ruuat ei edelleenkään mennyt (siis päivässä A söi korkeintaan pari teelusikkaa) päätin naapurin neuvosta laittaa imetysvälit neljään tuntiin. No, siitähän Amanda sitten rupesi pikkuhiljaa syömään. Pari viikkoa meni niin että ei avannut ikinä suuta lusikalle mutta aina kun muuten avasi suun sain tökättyä ruokaa sisälle ja se myös pysyi siellä. Sitten yhtäkkiä rupesi suu aukeamaan, eka puurolle, sitten muullekin ruualle. Nyt syö neljä ateriaa päivässä, eihän ne tosin isoja ole mutta kuitenkin.
Imetyksestä, mä valitettavasti aion lopettaa koko imetyksen (haikeudella) ennen huhtikuuta koska enää en kestä (ja lääkärit käskevät lopettaa) toista allergiakautta. Olen astmainen ja todella pahasti kaikelle mahdolliselle allerginen, mikä imetysaikana on vaan pahentunut entisestään. Sitten lääkärit ehdottomasti ovat kieltäneet imetyksen aikana antihistamiinit joten siinä mielessä aika kärsimystä on ollut. Olen myös allerginen pölylle joten enemmän tai vähemmän tämä imetys allergiapatjoista ja muista huolimatta on ollut itselleni aika rankkaa myös talvisaikaan.
Hei, onko kenelläkään hyviä vinkkejä miten vauvan saisi totutettua juomaan pullosta/nokkiksesta/mukista. Me ollaan yritetty kaikenlaisia mukeja ja pulloja mutta mikään ei kelpaa. Ei vaikka sisällä olis äidinmaitoa.
Mutta nyt vielä toistamiseen: HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!
Vielä ehtii vuoden vikaan pinoon. Minäkin olen lähinnä ollut lukupuolella, mutta jos nyt jotain rustailisin.
Meillä pojan kiinteiden syöminen on myös aika minimaalista. Yöaikaan meinaa äitimamman hermo olla välillä kireenä, kun herra kaipailee tissiä alkuyöstä yleensä parin tunnin välein. Nyt on mies tammikuun isyyslomalla, niin tarkotus on tosissaan tehdä töitä niin öiden kun syömisenkin suhteen. Aaton aattona iskenyt flunssa (1vrk kuumetta ja sen jälkeen yskää ja nuhaa, jotka jatkuu) vähän tietysti toi takapakkia tuohon syömiseen.
Poitsulla käytössä vaatteita skaalalla 68-80 cm.
Pientä vauvakuumetta on. Mietityttää vaan etta koska saisi tuon imetyksen lopetettua. Hyvä ois saada vähän kropalle lepoaikaa, kun imetys on kyllä kuihduttanut melkolailla.
Iloista uutta vuotta kaikille!
Kirjoittelenpa minäkin tosi pitkästä aikaa tännekin puolelle, minä kun olen palannut tuonne ODOTUS-puolelle jo syksyllä... Tätä huhtihippusta odotellessani nimimerkki oli Namna (jos joku muistaa) ja nyt sitten odottelenkin jo KesäKerttua syntyväksi 4.6.2006!!!!
Joulu meni oikein ihanasti pohjoisessa. Meidän pikkumies ei kyllä tajunnut lahjoista yms. tuon taivaallistakaan. In-juttu meillä on ollut viimeisen 1,5 kk:n aikana tuo liikkumaan oppiminen. Eli tuettuna poika kävelee (välillä jopa juoksee!!) ja koittaapa välillä päästää toista kättä irti kävelyttäjän kädestä ja testata vähän omia jalkoja oikein tosissaan.. Veikattiin, että olis jo ennen joulua kävelly itsekseen mutta onneksi vauhti ei ole ihan niin kova.
Vaatekokona menee tällä hetkellä 74-80 cm. Syöminen sujuu meillä aikas hyvin, tosin 3 korvatulehdusta sotki hyvin alkaneita harjoitteluita joten nyt ollaan taas harjoitteluvaiheessa mutta näin meillä syödään: aamulla herätessä maitoa ja hetken päästä puuroa, lounaalla liha/kala-kasvissosetta + maitoa, välipalana hedelmä/marjasosetta + maitoa, päivällisaikaan kasvissosetta + maitoa ja illalla vielä puuro + maito. Maitoa saattaa mennä muutama kerta lisäksi riippuen kuinka ruoan yhteydessä maitoa syö.
Töihinpaluusta. Olin ajatellut palata töihin syyskuussa 2006 mutta nyt kun tämä pikkukakkonen ilmoittikin tulostaan näin pian niin siirrän työhönpaluuta ainakin vuodella ellei puolellatoista eli joko syksyllä 2007 tai sit vuoden 2008 alusta.
Kaikille oikein ihanaa Uutta Vuotta 2006!
MiljaMaaria