Te, jotka nukutte ilman alushousuja,
mistä iästä lähtien olette niin nukkuneet ja opetatteko lapsille jossain vaiheessa, että ilman housujakin voi nukkua vai annatteko itse päättää, jos vaikka 10-v haluaa nukkua ilman housuja tai vaikka alasti?
Kommentit (3)
Ei mulla ole koskaan ollut alushousuja muulloin kuin veremvuodon aikaan yöllä. Pyjaman kanssa on jo yhdet housut siinä ja paituli tms. peittää kuitenkin kaiken jos vaikka kävelee keittöön/vessaan tms. Tosin, jos yövyn kylässä, jätän alushousut jalkaan " varmuuden vuoksi" . Äiti joskus opetti jotain ilmakyplyjen antamisesta itselle. :D Siksi tämä tapa. Lapseni vielä pieniä joten ei ole vielä keskusteltu asiasta, mutta eivätköhän he saa valita yöasunsa isompana sitten sen mukaan, mikä mukavalta tuntuu.
Kirjoittelin tuohon toiseen ketjuun ja tuntui hassulta huomata, miten niin monella tuntuu olevan normaalia nukkua pikkuhousut jalassa - en ollut tiennyt olevani vähemmistössä:)
Varmaan minullekin on äiti joskus puhunut " ilmakylvyistä" tms., koska tuntuisi jotenkin epämiellyttävältä ajatus, että aina olisi jotain jalassa, eikä yölläkään saisi olla luonnollisesti. Kylässä ja kuukautisten aikaan minullakin ne pikkuhousut on jalassa myös yöllä, mutta kyllä tuntuu hankalalta ja turhalta silloinkin:)
Niin, ja lapset saa tietysti itse päättää. Itse en kyllä muista mitään tietoista päätöstä tehneeni, kai nämä asiat menee monesti siten kuin kotona on normaalina pidetty. Mutta jos nyt halua niitä pikkareita pitää yölläkin, niin siitä vaan. Minusta 24 h tuntuu vaan aika pitkältä vaihtoväliltä, itsellä kun on ollut aina aamulla tapana ottaa uudet alushousut käyttöön.
Lapset saavat itse päättää nukkuvatko pyjama/alkkarit päällä tai nakuna.
Ehkä asiaa pitää ajatella uudestaan kun lasten kaverit tulevat yökylään
(onneksi vielä ovat pieniä) :D