Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt jo meni hermot tuohon lastenhuoneen sekamelskaan!!

Vierailija
26.12.2005 |

Arvasin jo tämän etukäteen... varsinaisia lelulahjoja ei meidän 5v saanut edes hirveästi, mutta silti ne ovat kaikki tuolla levällään ja peleistä on jo osat kadoksissa kuten myös taikurinlaatikosta jonka sai.... huoh! en jaksa tätä melkein jokapäiväistä taistelua noiden tavaroiden tallessa pidosta ja lelujen raivauksesta!!!! argh!!!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vinkuu koko ajan jotain. Nyt meni totaalinen hermo ja heitän kaikki lelut roskiin.

Lopetan nyt, sillä aloitan raivaamisen keittiöstä ja sitten lelujen kimppuun. V***tu kun joka päivä saa korjata jälkiä saakeli. Ple että menee hermot ihan just!

Vierailija
2/9 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saas vaan nähä tapahtuuko näin....en voi ymmärtää miksi poikaa ei ollenkaan kiinnosta pitää tavaroitaan tallessa ja ehjinä....muutenkin ns. normaalit leikit on kadonneet johonkin ja tilalle on tullut vaan riehumista ja hyppimistä.... seassa meilläkin lisäksi 1v1kk siskon vauvalelut ja nuket... enpä taas tiedä mistä aloittaisi tuon raivauksen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostatte osan leluista joko hyllyjen/kaappien päälle tai viette varastoon. Ja aina pitää viedä samalla tilalle jotain muuta, kun hakee " uuden" lelun säilöstä leikittäväksi. Samalla se auttaa siivoamisongelmaan: lapsi alkaa siivota jälkensä itse viimeistään sitten, kun tietää lattialla lojuvien lelujen päätyvän jäähylle joksikin aikaa. Jo parivuotias kyllä halutessaan osaa korjata omat leikkinsä paikoilleen, jos siihen vain opettaa ja alussa avustaa. Viisivuotiaalle oman huoneen siistinä pitämisen pitäisi olla jo itsestäänselvyys, toki imuroinnit yms. kuuluu vanhemmille vielä pitkään.

Vierailija
4/9 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ongelmaa. Kyllä tuonikäisten pitäisi jo itse osata ottaa vastuuta omien rojujensa siivoamisesta ja ehjänä pitämisestä. Kasvatuksessa on vika, jos homma ei toimi!

Vierailija
5/9 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muovipussit käsiin ja käskekää kerätä lelut sinne. Ei ne tietenkään pussissa sen kummemmassa järjestyksessä ole mutta ovatpahan poissa silmistä. Lapselle helpompaa kuin laittaa ne oikeille paikoilleen =)

Vierailija
6/9 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vähän leluja kerrallaan lastenhuoneeseen. Loput varastossa yms. ja kun otetaan esille, joku toinen lelu laitetaan tilalle sinne.

Opetat lapsesi siihen, että vain yksi peli kerrallaan esillä. Ennen kuin toinen peli otetaan esille, aikaisempi peli täytyy kerätä pois. Jos pelillä ei pelata, osat laitetaan heti talteen.

Aikaa ja vaivaa vaatiin aluksi vanhemmalta, mutta kyllä se sitten palkitaan siistillä huoneella.

Meidän villiltä 4v. pojalta onnistuu oman huoneen siivous. Joskin usein pyytää mua avuksi ja usein menenkin, jotta siivous pysyisi mielekkäänä, kun hän on vielä kuitenkin suht pieni. Mutta siivoaa kyllä yksinkin, kun sitä vaadin.

Vierailija
7/9 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en tainnut mainita että kyllä tämä meidän 5v raivaa omat jälkensä kunhan ensin olen motkottanut aikani siitä.... ja meillä kyllä myös laitetaan osa leluista välillä " jäähylle" eikä noita leluja tuolla nyt edes ole loppujen lopuksi kauheasti... ongelma onkin vaan se että uusista leluista ei pidetä mitään huolta, lojuvat tuolla lattialla pikkusiskon syötävänä ja rikkoontuvat siinä samalla! minua huolestuttaa myös se, että tosiaan pojalta ovat kadonneet normaalit pikkuautoleikit ja legoleikit täysin jonnekin.... kokoajan hörheltää ympäri taloaja levittää vaan uusia tavaroita ympäri pöytiä ja lattioita!

no, kait se vika on sitten kasvatuksessa... missäs muualla... =(

mutta te viisaammat kasvattajat, kertokaa mitä tässä pitäis tehdä nyt! olen neuvoton!!

Vierailija
8/9 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojallasi käynnissä, siihen kuuluu myös jonkin sortin riehuminen. Ja lohdutukseksi voin sanoa että harvalla aikuisellakaan aina kaikki pysyy tallessa ja itse hukkaan osan tavaroista heti hankittuani =)

Vierailija
9/9 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo 2 v korjaa jälkiään ja PIDÄN osan leluista aina piilossa. Niitä sitten vaihdellaan. Mulla menee vaan siihen hermo kun hän ei jaksa leikkiä pitkään yhtä leikkiä vaan on vinkumassa toista. Esim. haluaa maalata vesiväreillä. Otan ne ja laitan paperia pöydän täyteen ettei sitä perhanan väriä ole joka paikassa, niin jos 10 min jaksaa niillä värittää niin hyvä on. Sitten tekee jotain muuta ja hetken päästä haluaa värittää värikynillä. Kyniä en pidä hänen ulottuvillaan koska oikeesti ei tiedä jos kyllästyksissään píirtelis seinään.

Että tämmönen vaihe menossa. Kertokaa milloin lapset alkavat keskittyä yhteen leikkiin pidemmäksi aikaa? sisaruksia ei ole, joten seuraksi yrittää aina minua.

t. vähän leppynyt 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi