EX-HAAHUT VKO 52
¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤
Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä
♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣
Nette: Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. LA 14.3
Vinku75: Km 08/05. LA 2.7.
riax: Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. LA 21.4.
Mauku75: Minä -75, mies -69. Km 10/04. LA 26.5
ranki: Km -04. LA 24.4
Melike77: Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, LA 27.3.
Lytte77 Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 LA 17.6.
miusumausu: Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. LA 11.3
Acathisia: Km 02/05 rv 8. Esikoisen LA 22.12.
rouva80: Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. LA 10.1
Miikuko: LA 4.5.
n.1979: Km -97, sen jälkeen 2 lasta. LA 19.3
Minttuli79: Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. LA 17.5.
Sonnette: Minä -73, mies -69, esikoispoika 3/03. Km 11/04. Kymenlaaksosta. LA 7.12
tiitiäinen05: Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. LA 17.3.
joanna04: Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen LA 3.5.
Bisquit: Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. LA 12.5
inkulaattori: Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. LA 2.1
Emmasophia: Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. LA 14.1
Wilkuna-72: Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. LA 4.4
Viiru74: Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. LA 30.3
.kati.: Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. LA 25.3
jaipur: Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen LA 10.4 tai 14.4
Fiona80: Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. LA 29.5
Toive06: Tyttö 2v., Km rv 6+ LA ??.6.
Aloevera1: minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. LA ??.6.
uba-aba: Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . LA 29.5.
Aapeli_77: Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. LA 16.6.
Kengu76: minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. LA 21.6.
kuutar-74: minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. LA 24.6.
Ninni-78: LA 1.7.
LA:t aika järjestyksessä
Sonnette 7.12
Acathisia 22.12.
inkulaattori 2.1
rouva-80 10.1
Emmasophia 14.1
miusumausu 11.3
Nette 14.3
tiitiäinen05 17.3.
n.1979 19.3
.kati. 25.3
Melike77 27.3
Wilkuna-72 29.3
Viiru74 30.3
jaipur 10.4 tai 14.4
riax 21.4.
ranki 24.4
joanna04 3.5.
Miikuko 4.5.
Bisquit 12.5
Minttuli79 17.5.
Mauku75 26.5
Fiona80 29.5.
uba-aba 29.5.
Toive06 ??.6.
Aloevera1 ??.6.
Aapeli_77 16.6.
Lytte77 17.6.
Kengu76 21.6.
kuutar-74 24.6.
Ninni-78 1.7.
Vinku75 2.7.
♥ Vauvoja: ♥
Emmiimi 24.5 poika , 3260g, 49cm
tirppana-78 25.6 tyttö , 3930g, 52cm, hattu 37
Rilla78 9.7 poika , 3685g, 53cm
Authr
Bella_Bambina 5.8 tyttö , 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
amiel 12.8 poika, 4570g, 54cm, hattu 38cm
mindi74 15.8 tyttö, 3900g, 52cm, hattu 36cm
Taika-80 24.8 tyttö, 3480g, 50cm
napoltti 4.9 tyttö, 3860g, 52cm
molli_sointu 10.9 poika, 4650g, 55cm, hattu 34,5
nelely 10.9 poika, 2325g, 45cm, hattu 31cm
Kiana 26.9 poika, 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
huip 30.9. tyttö, 3500g, 50cm
beoynd 22.10. tyttö, 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
Helis77 24.10. poika, 2600 g ja 48 cm
_siru_ 21.11. poika, 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
hilarius-hiiri poika
IinaMiio 24.11. tyttö, 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
Pilkukas 30.11. tyttö, 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
maaria73 5.12.tyttö, 3300 g, 52 cm
Bojo 9.12. poika, 3400 g ja 52 cm
♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣ ♠ ♣
Kommentit (31)
Minun on pakko tulla kertomaan yksi ihan hölmö juttu, joudutte siis rakkaat haahusiskot kuulijoiksi, kun ei tätä nyt viitsi oikein muillekaan höpistä. Nimittäin mulla on vauvakuume:) En edes viitsi kaivella esiin niitä vain kolme kuukautta vanhoja juttuja, joissa muistaakseni vannoin, että tämä yksi lapsi riittää jne... Höpö höpö.
Nyt on tullut sellainen ajatus, että olishan se toinenkin lapsi kiva, että olis sitten pojalla seuraa.
No miehelle vähän varovasti siihen suuntaan vihjailin ja vaikuttaa, että on hänelläkin mieli muuttunut, oli aikaisemmin yhteinen päätös, että vain yksi lapsi, kun ollaan niin " vanhoja" . Nyt ollaan sitten sitä mieltä, että jos toista meinataan yrittää, niin voisihan se tulla pikapuoliin ettei ehditä taas kovasti vanheta lisää. Joopa joo, kyllä se tuo vauva tosiaan muuttaa ajatusmaailman ihan päälaelleen vain olemalla niin ihana.
Ei kuitenkaan kai ihan vielä uskalla alkaa yrittää, olen ymmärtänyt että imetys pitäisi sitten lopettaa, jos raskaaksi tulee, onko jollain tästä tietoa tai omaa kokemusta? Eikähän se tietysti taas ihan heti tärppääkkään ja sitten tietysti taas alkaa pelottamaan, että jos meneekin kesken, että olisko kuitenkin parasta vain " tyytyä" tähän ihanaan poikaan. Eli tätä rataa menee mollin ajatukset nyt...
Sonnettea en olekaan vielä onnitellut, reilun kokoinen oli sinunkin poikasi, kuten tämä meidänkin herra, joka kasvaa hurjaa vauhtia.
No tässä näitä höpinöitä, olenkohan mä ihan höhlä? Joko muille vauvan saaneille on ehtinyt iskeä vauvakuume? Pitääkös mun nyt sitten siirtyä uudestaan haahuihin?????
Onnellista odotusta teille kaikille
molli
Ihanaa kun on lomaa! Meinasin lähteä alennusmyynteihin. Vaikka varmaan olis parempi pysytellä kotona että säästyis nekin rahat. Joulu meni mukavasti sukulaisten luona, paljon on tullut syötyä! Enää ei taida tarvita olla huolissaan ettei paino nousisi tarpeeksi. On alkanut tarttua kilot minuunkin, joka en " normaalisti" lihoa kovinkaan helposti.
Kiva kuulla taas mollin kuulumisia! Vai että vauvakuume :) Mikäs sen ihanampaa! Mekin ollaan jo mietitty seuraava vaikka ei ensimmäinenkään ole vielä syntynyt! Tosin minä olen kyllä varovaisempi, on ollut jo tähänkin mennessä henkisesti niin rankkaa että toisinaan olen sitä mieltä että jos tämä yksi vauva saadaan, niin se on niin suuri onni ettei enempää uskalla edes pyytää. Mutta taitaa se mieli muuttua aika nopeastikin :)
Petjukin näköjään kävi edellisessä pinossa! Kysyit vihlaisuista. On mulla niitä edelleen, mutta paljon harvemmin onneksi. Eikä ne enää pelota niin paljon kun kävin pari viikkoa sitten tarkistamassa ettei ne ainakaan silloin ollut mitään muutosta saaneet aikaan tuolla kohdunkaulassa. Nyt mietin supisteluja, että kuinka usein niitä saa olla että ovat vain vaarattomia harjoitussuppareita... Mulla kovettui vatsa aika monta kertaa eilisen aikana. Ei tosin tehnyt yhtään kipeetä, kiristi vain.
Vauveli on taas liikuskellut tosi vilkkaasti, ei ole edes tämä hermoheikko äiti ehtinyt huolestua jumppatuokioiden välissä, sen verran tiheästi tulevat :)
Oikein mukavaa vuoden viimeistä viikkoa kaikille!
joanna rv22
KAi mä nyt uskallan iloittautua tännekin.Aattona tein ekan plussatestin ja tänään oli vielä pakko varmistaa ;)
Vähän jotain esittelyä:oon 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa np-ultrassa rv 13 todettiin pieni asukas elottomaksi :( Kokemus oli aika rankka henkisesti ja hetken jo mietin,etten uskalla uudestaan yritääkään.Mutta niin se kuume aina vaan nousee uudelleen :)Ja näinpä ekasta yrityskierrosta saatiin tulosta.Nyt on hiukan pelokkaat fiilikset,mutta kuitenkin jotenkin paljon positiivisempi olo kuin viimeksi plussan jälkeen,silloin oli alusta saakka sellanen tunne,ettei kaikki ole hyvin.Nyt vaan toivon kovasti,että tää jaksais paremmin,että saatais ihan syliin saakka!
Sari rv 4+5
Tervetuloa sartsu joukkoomme kirjavaan :))
(.) Yöllä heräsin menkkamaiseen jomotukseen mutta eipä sitä kauaa kestänytkään ja nukuin kuin tukki aamuun asti. Olipa niitä pari eilen päivän aikanakin, muutaman minuutin kestää. Nivusia vihloo ja pää tahtoo painaa vaikkei kuulemma olekaan vielä kiinnittynyt. Turvotus iski nyt kuin salama kirkkaalta taivaalta! nyt ei sormet taivu eikä kengät tahdo mahtua jalkaan! ÄH ja PUH! Ananasmehua olen litkinyt ja ollaan kävelylenkkejä tehty, ehkä se on vähän laantunut mutta silti...
Saatiin jouluna pari vauvanvaatettakin vielä lahjaksi (niitä on nyt aivan_liikaa!) No, eipä ole ongelmaa mitä vaaville laittais päälle, hih.
Oikeen mukavaa odotusta kaikille!
Rouva rv 38+1 ...toivottavasti jakautuu piakkoin ensivuoden puolella...
Kai minäkin uskallan tänne vihdoin ja viimein ;)Olen täällä käynyt jo kurkkimassa. Oireet ainakin jatkuvat. Kiva, että tänne siirtyy muitakin haahuista. Toivottavasti tammikuu tuo muitakin tullessaan.
eisttely: minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla.
Plussa tuli 14.12 ja la.22.8.2006 (Tekayn kiekko). Olen menossa 5.1 ultraan (rv7+2 silloin) ja toivotaan, että sieltä löytyy jotain sykkeen kanssa.
Lauris rv6+0
Kiva, että wbm:n odotus on sujunut ja oikein oireiden kanssa. Tervetulotoivotukset sartsu ja lauris. Voimia myös teille alkuraskauden pyörteisiin.
Omassa mahassa on tapahtunut pienoista kasvua. Omasta mielestä massu jo näkyy selvästi, mutta muut kyselevät, onko se kasvanut. Sitten kun oikein esittelen niin huomaavat myös :) Liikkeet tunsin varmasti ekan kerran 17+1, jolloin aamusella kunnon muljahdukset. Sen jälkeen ei ole muljahdellut, vaan ainoastaan sitä sellasta kutittelua olen havainnut. Päiviäkin saattaa olla välissä, etteivät tunnu ollenkaan. Tuota mahan kovettumista olen myös huomannut tässä joinakin päivinä. Ja se onkin sitten pitkään kova, melkeinpä kokonaisen päivän kerrallaan?! Onko teillä muilla tommosta? Kai se sitten on sitä supistelua, vaikken huomaakaan, koska se kovettuu ja koska " vapautuu" . No, neuvola on torstaina niin voin sielläkin tentata ko. ilmiöstä. Noin parin viikon päästä olisi rakenneultrakin (9.1.). Sukupuolta me ei kuulemma haluta tietää...mutta innolla (ja pienellä pelollakin) odottelen, mitä siellä mahassa onkaan.
Jeps, jatkanpa töitä. Täällä pitää vaan toimia, vaikka tosi sitkeä yskä vaivaa :( Hyvää loppuvuotta kaikille!
Mauku rv 18+4
Lähes joka päivä käyn teidän kuulumiset lukemassa, mutta viestiä ei ole tullut jätettyä taas kohta kahteen viikkoon. Eipä mulla kyllä ihmeempää kerrottavaa ole ollutkaan, odotus kulkee tutuksi käynyttä rataansa. Neuvolääkärissä kävin tilanteen tarkistamassa ja onneksi kaikki oli kunnossa. Välillä supistelee ja edelleen oksettaa, mutta onneksi huomattavasti vähemmän kuin muutamia viikkoja sitten. Inhottavaa kohdunkaulan vihlontaakaan ei ole ollut nyt kuukauteen. Pikkuneiti (unen perusteella " Reiska, 4517 g ja 58 cm) liikkuu tosi vilkkaasti ja on venyttänyt masun jo aika mahtavan kokoiseksi!
Sonnettekin oli sitten jo poikansa saanut - onnea koko perheelle! Muillakin on ollut hyviä kuulumisia. Erityisen mukavalta tuntuu wbm:n hyvin edennyt odotus kaikkien vaikeuksien jälkeen!
Oikein hyvää ja vauvantuoksuista uutta vuotta kaikille jo näin etukäteen, jos en loppuviikosta muista toivottaa!
Riax rv 23+4 ja Reiska
Tervetuloa uudet ex-haahut sartsu ja Lauris!
Kiva kuulla wbm, että raskautesi on sujunut hyvin
rouvalla alkaa olemaan jännät ajat käsillä, ihanaa kohta saat sinäkin oman nyytin
vai on mollilla jo vauvakuume, sitä ei tiedä kuinka suuri perhe teille vielä suodaan. Mekin " suunniteltiin" yhtä lasta, mutta on nuo lapset vaan niin ihania, että kolmas on tuloillaan..tämä saa jäädä sit kyllä viimeiseksi
Omassa navassa taas alkaa supparit vaivaamaan. Kaks viikkoa kun tuli töitä täyteen saikun jälkeen, niin heti rupes supistukset lisääntymään. Muutamia kipeitäkin tuli taas tänään töissä.
Muuten vauva liikkuu vilkkaasti, joten sen puoleen saa huokaista. Seuraava neuvola ois 4 päivä ja sthän siellä käydään kahden viikon välein.
Hyvää viikonalkua kaikille
T:Nette 29+0
taas kirjoittelen, kun lapset katsovat aamuohjelmia telkkarista. Eipä tänne tosin kummempia kuulu. Maha kasvaa ja kerran mielestäni tunsin jo muljahduksen, joka tuntui vauvan liikkeeltä, mutta enpä ole enää varma, kun se jäi ainoaksi ja siitä on jo 4 päivää. Huomenna on onneksi neuvola, niin kuulee(toivottavasti) sydänäänet ja viikon päästä onkin jo rakenne ultra.
Onnittelut Sonnetelle omasta nyytistä ja oli mukava lukea, että WBM pysyy edelleen joukossamme!!!
Tervetuloa uusille ex-haahuille(nimimuisti pätkii)!!!
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!!!!
Uba-aba rv 18+2
Lomalla ehtii näköjään pinoutua vaikka joka päivä! :) Tänään tuli sitten rv22 täyteen! Eikös tämäkin ollut jonkinlainen raja!
Eilen taas hiukan säikähdin kun kaupassa alkoi sattumaan vatsaan. Ei pahasti, mutta sellainen ikävä kiristävä tunne. Oli pakko lähteä kotiin. Illalla vatsa kovettui muutaman kerran sohvalla maatessa, eli levossa... Mistäs sen sitten tietää onko nämä vaarattomia harjoitussuppareita vai mitä... Onneksi olen lomalla, jospa nämä vähän rauhoittuisivat ennen ensi viikkoa. Mulla on seuraava neuvola jo ensi viikolla ja silloin on myös lääkäri. Ihan sopivasti, niin pääsen tarkistuttamaan paikat taas. Kyllä tässä on esikoisen odottaja taas pää pyörällä kun pohtii supistuksia sun muita nipistyksiä ja jomotuksia. Eilen rupesi nimittäin jomottelemaankin ikävästi tuolla nivusissa ja selässä, oisko nyt sitten niitä liitoskipuja.
Tuli tuosta anoppiketjusta mieleen... Jouluna käytiin miehen sukulaisten luona. Täti kyseli että onko raskaus sujunut hyvin. Kerroin että kaikki on tähän asti mennyt hienosti. Siihen hän sitten vastasi että niin hänen tutullaankin kunnes ultrassa ilmeni joku kamala asia ja raskaus jouduttiin keskeyttämään. Ja miksiköhän tuo piti siinä joulupöydän ääressä kertoa? Etten vain alkaisi luulemaan liikoja sen perusteella että ollaan päästy puolivälin yli ilman suurempia ongelmia? Hohhoijjaa... No, sitten miehen mummo sanoi että onkohan siellä poika tulossa... Jos on tyttö niin sittenhän pitää ehdottomasti tehdä vielä poika. No, tuota ei nyt niin vakavasti kannata ottaa, vanha ihminen on kyseessä. Mutta kyllä minä kuitenkin tunsin piston sydämessäni. Eipä ollut käynyt mielessäkään että jonkun mielestä meidän pikku prinsessa olisi " vahinko" joka pitää sitten myöhemmin korjata " tekemällä poika" ! Kaikkea sitä kuulee...
joanna rv23
Tulin juuri siitä kuuluisasta nt-ultrasta (tai mikä liekään). Pelko sinne mennessä oli hirvittävä. Olin ihan varma, että sintti on jostain syystä heittänyt henkensä tällä välin.
Mitä vielä... =). Viikkoja piti olla 13+4, mutta sepä olikin mittausten mukaan 14+1. Niskaturvotusta 0,8mm. Edellisessä ultrassa (yksityisellä, vk 9+6) toukka oli 3cm pitkä ja nyt 8,5cm. Eipä ihme, että on koskenut niin pirusti viimeaikoina tuonne alavatsaosastoon... perillinen siellä kasvaa ja tekee itselleen tilaa.
Kätilö oli todella höpötteleväistä mallia. Kertoili koko ajan, mikä on mikin toukan ruumiinosa ja kertoi, että kaikki kunnossa. Ultran jälkeen mieheni totesi, että: " onneksi se ainakin on terve... toistaiseksi" . Mutta ei saa kuulemma vieläkään hillua ilosta... höh. Omituinen tapaus koko äijä =D.
Nyt voi siis huokaista helpotuksesta joksikin aikaa...
Meidän pinoa ylöspäin, oltiin vajottu kolmannelle sivulle!!!
Tervetuloa mukaan uudet ja ihanaa lukea WBM:n kuulumisia!!!! Tietty muidenkin mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan...
Mä kävin sitten eilen tutustumassa meidän synnärin palveluihin... Aamulla 09 heräsin mielettömiin mahakipuihin eikä mikään asennonvaihtelu auttanu. Soitin yhdentoista maissa neuvolaan ja sieltä käskivät suoraan soittamaan synnärille (eivät tässä maassa tee sisätutkimuksia neuvolassa ollenkaan). Niinpä sitten kävi kutsu synnytysosastolle jotta näkevät onko tämä a)mahatautia b)synnytys käynnissä vai c)istukka irronnut tai jotain vastaavaa. Käyrällä olin reilun puolisen tuntia ja muutama kivuton supistus tuli 8 min välein. Mahaa tosin särki aivan mielettömästi ennen ja jälkeen supistuksen mutta siis itse supistus oli vain sellaista kiristävää tunnetta. Nuori lääkäri teki ultran ja istukka ja kaikki muukin oli kunnossa. Kätilö teki vielä sisätutkimuksen ja täällä on tilanne jo alkanut etenemään koska olin kahdelle sormelle auki mutta 1cm kaulaa jäljellä. Loppupäätös oli etä joko mahatautia tai sitten synnytys käynnissä kun kerran jo vähän auennutkin... Ei muuta kuin kotiin odottelemaan kun asutaan ihan sairaalan vieressä. Illalla klo21 järkky mahakipu loppui yhtä äkillisesti kuin oli alkanutkin ja sen jälkeen olo on ollut hyvä. Eli ilmeisesti oli tämä jokatalvinen vatsatauti joka kyllä teki musta ihan puolikuolleen. jos olisi synnytyksen käynnistänyt samalla niin en tiedä miten olisin pystynyt ponnistamaan tai mitään. Mutta nyt siis ihan hyvissä voimissa taas, lähes kivuttomia supistuksia on tullut tänäänkin mutta kätilön käskystä vältän kaikenlaista ylimääräistä puuhamista kun kuitenkin toivon asukin pysyvän matkassa sunnuntaihin asti...
Emmis 37+4
Poistun täältä joukosta. Saimme jouluaattona prinsessan klo 14.00. Kokoa neidillä oli upeat 4395cm ja 53cm. Raskausviikot oli 40+2.
Hyvää loppuvuotta kaikille ja jaksakaahan odottaa rauhassa.
Ja eikun vauvaa ihastelemaan...
Acathisia ja jouluprinsessa
Onnea Acathisia !Ihan mukavan kokoinen käärö =)
Huoh...itestä tuntuu,että synnytykseen on sata vuotta!Mua vaan pelottaa,en osaa yhtään iloita raskaudesta.Mietin jo,että jos kuitenkin menis yksityiselle ultraan.Mutta eipä se taitais olla kun hetkellinen rauhoitus.Eihan mulla viimeksikään ollut mitään oireita,ettei kaikki olis hyvin ja silti vauva oli eloton.Eli kai siellä ultrassa pitäis sit juosta joka viikko,jos siitä mielenrauhaa meinais...En tiiä,pitää nyt katsoa pystynkö olemaan rauhassa.Harmittaa,kun meidän neuvolassa ei ole ultraa,vanhassa oli ja siellä kyllä ultrailtiinkin vaikka ihan mielenrauhan vuoksi :)
Hiukan alkaa etova olo nostaa päätään,sitäkin pelkään kuin ruttoa.Mulla on molemmissa kesken menneissä ollut voimakkaammat oireet.
Sari,sekavissa tunnelmissa ja Toivo-Unelma 5+0
Sartsu, kyllä se ultraus toisi aina ainakin hetkeksi levollisen olon, joten itsekin toivoisin siihen pääseväni pian. Minulla ensimmäinen keskenmeno huomattiin np-ultrassa rv 12 ja toisessa raskaudessa pääsinkin sitten kaksi kertaa ultraan. Tosin toisen ultrauksen jälkeen n. vajaan viikon päästä alkoi vuoto, joka johti keskenmenoon rv 8+5. Kyllä tämä alku on niin piinaavaa ja pelottavaa. Myös minulla, varsinkin tuossa ensimmäisessä oli varsin voimakkaat raskausoireet, joten siksikin uskoin kaiken olevan hyvin.
Tässä raskaudessa kävin ultrassa tk:ssa kun rv oli kasassa 7, silloin koko vastasi 6+6. Seuraava ultra olisikin sitten äitipolilla (kun neuvolalääkärin kaikki ulrausajat oli jo täynnä) n. kolmen viikon päästä, jos kaikki menee hyvin sinne saakka. Tuntuu vain niin kovin pitkältä ajalta odottaa.
Turvotusta on aina, varsinkin iltaisin. Masu pullottaa ja muutenkin tuntuu, että olisin pyöristynyt muutoinkin. Eikä ihme, kun miettii mitä kaikkea on tullut syötyä. Painoa oli tullut lisää, eikä ihme, onhan joulu takana. Eilen mulla oli se neuvola, ja jäin vähän ihmettelemään, kun terveydenhoitaja ei suositellut mitään monivitamiinivalmistetta. Olen käyttänyt multivitaa, mutta en muuta. Käski lopettaa sen ja aloittaa pelkän d-vitamiinin syömisen. No ookke sitten. Pitäisi syödä monipuolisesti ja terveellisesti muutoin. Ei kieltänyt muut kuin maksaruoan, hauen ja graavikalat. No, eipä ne kuulu muutoinkaan ruokavaliooni, joten ei tee tiukkaa.
Mutta olen huomannut, että aika erilaisia ohjeita nuo terveydenhoitajat
sitten antavatkin..olin kuvitellut, että tietyt linjat olisi kaikilla samat.
Emmis: hui, että..sulla on kohta oikeasti jänskät paikat tiedossa!!! No, nyt ainakin tiedät miten synnärillä toimitaan ja millaista sirllä on. Kävit ikään kuin vauhtia hakemassa. Toivon onnea synnytykseen, kun sen aika sitten koittaa (olet ajatuksissani!!)
Joanna: voin vain kuvitella (jos tämä raskaus kestää) että itsekin varmasti tarkkailen itseäni esikoisen odottajana koko ajan. Nytkin mietin " kuuluuko tämä asiaan" tai jos hetken on parempi olla (ettei ällötytä mikään) on huolissaan.. kaitpa tämä on normaalia?? :) Hyviä jaksuja, ja ajattele joanna, olet jo noin pitkällä!!
Uba-uballa on myös mukavia tarkkailuhetkiä tiedossa, on varmaan ihanaa miettiä oliko tuo potku? :) hyviä vointeja myös sinulle
Vinku, kiva että sinulle sattui mukava kätilö. Jäi varmasti kiva fiilis ko. ultrasta..
Ja kelle en nyt muistanut kommentoida, hyviä jaksuja oikein paljon!!
Terveisin wbm
p.s. vai on jo mollilla vauvakuume, eikös se ole vain ihanaa?? :)
Acathisialle suuren suuret onnittelut hyvän kokoisesta kääröstä!!!
Emmiksellä on kyllä hyvin vauhdissa tuo synnyttämään lähtö :) Katsotaas kauanko vaavi enää masussa viihtyy? Kerkeätkö nyytin hakuun jo ennen mua ;))
Itsellä lonkkia vihloo ja alas painaa ettei meinaa kävelemään päästä. Mut kun vauhtiin pääsee niin sit voi taaperrella rauhassa ;) Masuakin välillä kiristelee ja tulee välillä niitä menkkajomotuksiakin. Kävin vielä sokerirasituksessakin näin viimemetreillä (on mennyt varmaan liian hyvin tää raskaus niin jotain vänkää piti neuvolatädin vielä keksiä, plääh). Hyväthän ne arvot oli. Parempihan niitä on katsoa kun sitä diapetesta kuitenkin monille tulee. Mulle ei sit ole tullut, kun tuota painoa vaan niin pirtanasti :(
WBMlle voimaa ja lohtua siihen piinavaan alkutaipaleeseen! Pian ne potkut tuntuu ja saa varmuutta vaavin elossaolosta.
Oikein mukavaa Uutta Vuotta kaikille tasapuolisesti!
Rouva 38+3
kiitti kovasti onnitteluista kaikille ja yrittäkäähän odottaa rauhassa niitä ihania vauvoja. Odotus palkitaan..
Acathisia ja prinsessa 5vrk
Acathisialle suuren suuret onnittelut komean kokoisesta prinsessasta!!! Saapa nähdä onko minä vai rouva80 seuraavana vuorossa vai etuileeko joku muu...
Neuvolassa kävin taas tänään, kaikki ihan kunnossa. Täällä ei käydä kuin kahden viikon välein näin loppuaikanakin joten seuraava aika mulla on vasta 12.1. Toivon kovasti että se aika jää käyttämättä... Ja Rouva80, eihän sitä tiedä vaikka mä ehtisinkin ensin mutta mieluiten vasta sunnuntaina. TArkoituksella olen jättänyt kaikki kotityöt miehelle enkä edes kävelyllä ole nyt käynyt kun se selvästi lisää supisteluja. Mutta jos sunnuntaihin selviän niin sitten alkaa moppi heilua ja lenkkejä vedetään monta kertaa päivässä =) Säkin ilmeisesti mielellään pidät asukin kyydissä vuoteen 2006 jos vain onnistuu?
Olipas kiva lueskella taas muidenkin kuulumisia, mä olen vain huomannut että tämä loppuraskaus tekee kyllä ihmisestä TOSI itsekeskeisen. Siis mun on ainakin todella vaikea keskittyä muiden kuulumisiin/juttuihin, jotenkin sitä on niin itseensä nyt keskittynyt. Toivottavasti tämä omanapaisuus ei haittaa muita...
Emmis 37+5
Acathisialle onnittelut vauvasta, ja tsemppiä muillekin loppumetriläisille, ja tasapuolisuuden nimissä tietysti meille kaikille muillekin.
Kerron nyt ihan ensin hyvin omanapaisia kuulumisia rakenneultrasta. Kaikki oli hyvin ja vauva liikkui vilkkaasti. Hassua kun olen miettinyt, että onko ne vauvan liikkeitä vai masun muljahteluja, joita tunnen, niin ultrassa sain siihenkin varmuuden. Näin monitorista, miten vauva potkaisi, ja samalla tunsin itse potkun. Jännä tunne! Olen siis tuntenut liikkeitä joka päivä jo melkein parin viikon ajan, mutta nyt vasta tajuan sen. Samalla reissulla katottiin virtsanäyte ja verenpaine, molemmat ok. Mulla on neuvolassa/lääkärissä mitatessa aina se yläpaine 130-140, kun kotona mitatessa se on noin 120. Jännittäminen kuulemma nostaa sitä, ehkä mä sitten hiukan jännitän. Ihanaa tietää, että masussa on kaikki kunnossa. Neuvolakortin mukaan vauvan koko vastaisi viikkoja 19 eikä 20 kuten mulla eilen oli. Pitäisikö tuon perusteella jo siirtää laskettua aikaa eteenpäin? Tehdäänkö se neuvolassa? Huomasin asian vasta kotiin tultuani.
Kyllä sitä muuten aika haahuksi vieläkin olonsa tuntee, nyt sitten jännitän että tuleekohan mulle raskausmyrkytys, tai jos vauva vaikka syntyykin ennen aikojaan. Koko ajan sitä on jostain huolissaan, ei se hermoilu päättynyt alkuraskauteen. Musta tuntuu, että hormonit tekee myös tepposiaan, välillä on ihanan seesteinen ja iloinen olo, välillä itkettää ilman syytä. Onko muilla vastaavaa?
Ai niin, sain eilen kuulla, että yksi ystävänikin odottaa vauvaa rv 8, onpa mukava kun on sitten joku, jonka kanssa pääsee vaunulenkeille keskellä päivää äitiyslomalaisena. Ketään muita porilaisia tulevia äitejä en tunne. En sitten tiedä, josko synnytysvalmennuksessa tai synnyttämään mennessä tutustuisi, olisi tosi kiva, jos olisi samassa tilanteessa olevia tuttuja, teidän virtuaalituttujen lisäksi. Tämä pino on minulle henkireikä, joka päivä tätä luen, vaikka harvemmin kirjoittelenkin.
Mites meinaatte viettää uutta vuotta? Me ollaan miehen kanssa kaksistaan (+ masuvaavi), käydään varmaan katsomassa ilotulitusta ja herkutellaan.
Onnellista uutta vuotta kaikille ex-haahuille! Ensi vuonnahan me kaikki loputkin ne vauvamme saadaan..
Minttuli79 20+1
pitäisi joskus perehtyä, mutta menköön nyt noin ;)
Itse asiassa hyvää Tapaninpäivän iltaa! Me kävimme tänään perinteisellä Tapaninpäiväajelulla (sis. paljon syöpöttelyä) ja sukuloimassa. Oli ihan kiva päivä, kun näki pitkästä aikaa sukua ja ystäviä. Me ollaan miehen kanssa oltu aika epäsosiaalisia tämä kulunut syksy (raksan ym kiireiden johdosta) ja tänään sai täyttää sosiaalista tyhjiötä ihan mukavasti. Huh huh, en uskalla kyllä vaa`alle nousta, mutta keskiviikkona pitäisi kun olisi neuvola. Olen lihonut, sen tietää ilman vaa`alle nousemistakin.. ei ihme, kun miettii syömisten määrää?
Mitens muiden joulut ovat sujuneet? Onko uusia haahuvauvoja syntynyt??
Mulla on hieman huono olo, jatkuva napostelu pitää sitä hieman kurissa.. hetken.
Nyt taitaa olla menossa rv 8+6, en ole aivan varma. Pitäisi tarkastaa kalenterista. Päivä kerrallaan yhä vain :)
Oikein hyviä oloja ja jaksamista kaikille!!
T. wbm