White Plains NY, tietoa??
Miehelle on tarjottu töitä White Plains' istä, New Yorkin osavaltiosta. Olen netistä yrittänyt etsiä tietoa kouluista ja sen sellaisesta, mutta en osaa tehdä kattavaa vertailua kaupungin/lähistön koulujen tasosta, asuma-alueiden turvallisuudesta jne.
Sattuuko kukaan palstalainen asumaan alueella/lähistöllä? Olisin kiinnostunut kuulemaan asuma-alueista ja erityisesti kouluista; onko yksityiskoulu ainut varteenotettava vaihtoehto Suomessa nyt neljäsluokkalaiselle lapselle?
Tarkoituksemme on viipyä kolme vuotta, jonka jälkeen takaisin Suomeen. Olen kaikesta tiedosta kiitollinen!
Kommentit (3)
Myös koulut ovat hyvämaineisia ja monet kunnalliset koulut ovat yhtä hyviä kuin kalliit yksityiskoulut esim. Manhattanilla. Kannattaa liittyä suomamerikkamammat yahoo yhteisöön, siellä asiasta tiedetään varmasti paljon enemmän!
Näillä eväin pääsen taas askeleen pidemmälle, kiitos teille!
Otan edelleen tietoa vastaan kaikista mahdollisista ja mahdottomistakin asioista:)
Itse asuin vuoden White Plainssin lähellä (n.15min), Rye Brookissa. Itse White Plains on isohko kaupunki, mistä löytyy paljon hyviä ravintoloita, kauppoja ja iso leffateatteri. Siinä ympärillä on useampia pienempiä " kaupunkeja" ja " kyliä" , joissa on kaikki koulut ja muut palvelut lähellä. Tälläisiä kaupunkeja on mm. Mamaroneck, Rye, Rye Brook, Harrison, Scarsdale, Larchmont...Nämä alueet on mielestäni turvallisia. Rikoksiahan sattuu toki jokapuolella, mutta ei sen enempää kuin Suomessakaan. Oma järki mukaan, ja varmasti pärjää!
En tarkemmin tiedä noista kouluista, mutta taitavat aika pitkälle olla yksityisiä.