Lahjatoiveita: DVD-soitin, tietokone yms....
Meinasi silmät tippua päästäni kun jossain chatissa oli jonku pikkupojan toive ym. dvd-soitin ja UUSI tietokone.!! jotenkin tämä nykyajan tavaran paljous on mennyt aivan hulluksi. Toki kyseiset laitteet meiltäkin löytyy mutta itse tienatuilla rahoilla ostettuja. Pointtini on se, että nyky lapset ei näköjään arvosta mitään. Heidät jo pienestä opeteaan että rahaa saa kun vain pyytää.
Muistelin omaa lapsuutta ja joululahjoja. Suurin saamani sähkölaite taisi olla hiustenkuivaaja! Ja siitäkin olin aivan älyttömän onnellinen. Toki meillä oli monta lasta ja vain isä töissä, ettei ollut rahaakaan mällätä,mutta mielestäni on ollut hyvä opetus elämää varten se, että itse pitää ansaita rahaa.
Huomasin vain eräänkin nuoren kohdalla, kun aikuisikä tuli ja tähän asti on kaikki saatu vain pyytämällä, niin kyllä on vaikeaa kun pitääkin alkaa tehdä työtä sen eteen että rahaa tulee. Mielestäni ei pidä hukuttaa lapsia tavaroihin, se ei todella tuo onnellisuutta, kiittämättömyyttä ennemminkin. Ja tämä ei todella tarkoita sitä ettei lapsille voisi mitään ostaa, onpa tuota tavaraa meilläkin, tarkoitan vain että kohtuus kaikessa.
Kommentit (8)
Täällä ap. Arvasin, odotin jo eikö noita tule jotka kateelliseksi haukkuvat! En ole kade, en, päinvastoin säälin näitä nykylapsia jotka oppivat saamaan kaiken tosta noin vaan. Et tainnut raukka ymmärtää pointtiani. Kyllähän minä olisin voinu isompiakin asioita pyytää, mutta olenpa onneksi tajunnut sen hetkisen tilanteen, vaikken iällä pilattu ollutkaan.
Onko sinun, haukkujan, mielestä sitten hyvä että nykyään annetaan kaikki mitä pyydetään? Älä tule sitten tänne itkemään kun omat lapsesi ovat aikuisia, uusavuttomia jotka eivät arvosta antamisasi asioita pätkääkään. Uskon että me joille kaikki ei tule tarjottimella, ymmärrämme elämää aikalailla enemmän. Ja, nyt ei ollut kyse vuosiluvuista, en minä ainakaan pystyisi lapselle ostamaan lahjaksi uutta tietokonetta näillä palkoilla..
Kyllä minä aion lapsilleni ostaa tietokoneen, jos sitä vanhempina haluavat. Mielestäni ns " hyvä harrastus" .
Miksi en sitten antaisi jouluna? Ei siinä ole minusta mitään ihmeellistä.
lahjaksi 1980-luvun alussa. Commodore 64.
Kävyilläkö teillä leikitään?
Jos rahaa on hankkia, niin eikö olellisempaa ole miettiä mitä hankitaan, kuin että minkä hintaista hankitaan?
Ja jos olisit lukenut tarksti olisit huomannut että sanoinkin että meillä sitä rojua on myös liikaa, mutta puhuinpa siitä kun kaikki tulee nykyään kuin taivaalta lapsille, sitten ei ymmärretä rahan arvoa yms. Ja jos vielä tarkemmin olisit lukenut olisit huomannut että meillä myös tietkone on. Toki nykyaikana tarvitaan sitä mutta kohtuus kaikessa,
just...
ja ennen vanhaan hiustenkuivaaja saattoi maksaa saman verran kuin dvd-soitin nykyään.
On ihmeellistä miten jotkut ostavat kaiken mitä lapsi vain keksii pyytää! Ja eikun Visa vinkumaan. EI lasten pitäisi oppia siihen että kaiken haluamansa saa, koska niin ei mene elämä..