Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sormien tunnottomuudesta

26.12.2005 |

heipä hei!!

turvotusta on aivan liikaa, ja oikean käden keskisormi on lähes koko ajan tunnoton ja muutenkin koko kättä tikkuilee koko ajan, onko kohtalotovereita???

Alkaa olla melko hermoja raastavaa kun oikea kätinen olen ja tuntuu että olen kuin työkyvytön=)

Raskausviikkoja on 38, että eiköhän tämä tästä kohta helpota.... Rianna05

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta löytyy täsmälleen sama vika! Menossa on rv 37 + 3, ja oikea käteni on ollut huonon verenkierron johdosta jo yli viikon heikkotuntoinen. Raskauteni on muuten ollut oireeton ja olen edelleenkin erittäin hyvässä kunnossa, joten siksi oikean keskisormen ja etusormen puutuminen harmittaakin! Ei voi yhtä tehokkaasti käyttää näppäimistöä, kutoa tai laittaa hiuksiaan...

Terveydenhoitaja sanoi, että asialle ei oiken voi mitään. Vaikka kuinka jumppaan, liikun ja olen normaalisti, tunto ei vain palaudu. Onneksi oireella ei liene mitään sen kummempia seurauksia. Kunhan ei pahenisi synnyttämään lähtiessä...

Vierailija
2/6 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla etten ole ainut jolla tälläinen loppuajan riesa on ilmaantunut. Vaikka vaiva onkin tympeä.

Myös minulla on koko raskaus ollut liiankin helppo, tarkoitan että oireeton. alkupahoinvointia oli, mutta sitä lienee lähes kaikilla. Supistanut ei ole vielä kertaakaan, ei ainakaan " oikealla tavalla" että maha menisi kovaksi, alavatsaa nyt on joskus repinyt/vihlonut, mutta ei kipeästi. Nyt viimeiset viikot ovat vain olleet hankalia koska turvotus on niin kova ettei talvikengät sovi jalkaan saati sitten nahkasormikkaat. Ja siitäpä tämä pikainen painon nousukin johtunee. Mutta molemmissa käsissä siis on sormet ikäänkuin hellät, kun esim. yrittää kättä puristaa nyrkkiin, ja juuri tämä oikea käsi sitten, nimetön ja keskisormi, eivät tunne välillä ihan mitään. Voi puristaa tai vääntää vaikka kuinka kovaa. Meikkaaminen esim.hankalaa kun ei meinaa meikit pysyä kädessä. Olen yrittänyt koko ajan kättä liikutella ja hieroa, mutta ei mitään auta. Pistelee vain. Varmaan jossakin jotakin verisuonta sen verran puristaa, että siitä johtuu. Mutta on tämä kieltämättä aika pelottavan tuntosta, aivan ku kaksi sormia olis " kumisia" ...heh..onneksi tämä ei ole ikuista! Rianna 38+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli loppuraskaudesta sama vaiva. Myös hetken puhelimessa puhumisen jälkeen luurikäsi meni tunnottomaksi. Samoin öisin vaivasi sormien puutuminen. Helpottui synnytyksen jälkeen ja hävisi kokonaan. Jaksamista ;)

Vierailija
4/6 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmissa raskauksissa hävinnyt tunto molemman käden sormista pari kuukautta ennen synnytystä ja palautunut vasta muutama kuukausi synnytyksen jälkeen. Ensimmäinen raskaus oli viimeisillään talvella, jolloin ei näkyvää turvotusta, jälkimmäinen kesällä ja oikein kovasti turvoksissa kädet ja jalat, mutta tähän tunnottomuuteen se ei näköjään vaikuttanut, samalla tavalla esiintyi molemmissa.

Nyt on jälkimmäisestä synnytyksestä kohta 5 kk ja aavistus enää tunnottomuutta jäljellä. On ollut ehdottomasti inhottavin raskausvaiva, erityisesti harmitti molemmilla kerroilla pienen vauvan hoito tunnottomin sormin (pienet napit, ei voi tuntea silkki-ihoa sormenpäillä jne.). Joka tapauksessa, ei kannata kaikkea toivoa heittää jollei heti synnytyksessä häivy, häipyy ennemmin tai myöhemmin. Ekalla kerralla mulle heitti yksi kätilö synnytyssairaalassa " voi kestää vaikka koko loppuelämän" , ja se itketti kovasti. Että oli pösilö!

Tsemppiä teille kaikesta huolimatta, pikku vaiva kuitenkin palkintoon verraten!

Vierailija
5/6 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ikävää kuultavaa, että tunnottomuus voi jatkua vielä synnytyksen jälkeenkin! Luulisi, että jokin fysioterapia tms. hoito auttaisi? Onko kukaan keksinyt konsteja vaivan lievittämiseen?

Vierailija
6/6 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädet varsinkin aamuyöllä niin että kävi tosi kipeää ja se seurasi minua loppuraskauden n.kuukauden ajan, synnytyksen jälkeen vaiva alkoi helpottamaan, kauhulla odotan että milloin se alkaa taas vaivaamaan kun rv 21+jotain.