Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua syytettiin joulupöydässä lapseni hengen vaarantamisesta :(

Vierailija
26.12.2005 |

Istuimme ruokapöydässä sukulaisten kera, mieheni sukua. Olen viimosillaan raskaana ja tarjolla oli homejuustoja, joita söin. Puhuimme siinä, kuinka niitä tulisi välttää raskaana ollessa, niitä juustoja, koska niistä voipi saada listerian. Näitä tapauksia on n. 10 Suomessa vuosittain + listerian voi saada monesta muustakin ruuasta.

No, anoppini siinä vieressä vaahtosi kuinka HÄN ei ainakaan söisi ja vaarantaisi lapsen henkeä. Totesi miehellenikin, ' mutta ajattele, jos se olisi sinun lapsesi' .

Olin pillahtaa itkuun ja masennuksissa ja paniikissa koko yön, että nyt saan listerian.

En tiedä - mitä olette mieltä, saako tuollaista sanoa. Etenkin kun olin jo syönyt niitä juustoja ja istuimme pöydässä joka oli täynnä mieheni sukulaisia ja minusta todetaan siinä kuinka olen vastuuton äiti ja vaarannan lapseni hengen - sitähän nuo kommentit olivat suomennettuna.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suusta alas. Mene maalaisjärkesi kanssa vaan muualle.

Vierailija:

ja paljon paljon muuta " kielettyä" . Maalasijärellä selvii aika pitkälle. rauhoitu ja nauti masusta sillä vielä sinä määrät tahdin kohta se on toiste päin :)

Vierailija
42/44 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 tartuntaa tänä vuonna, keskimäärin 25% kuolee, joten 7.5 ihmistä on kuollut tänä vuonna listerian vuoksi ja näistä ei todellakaan kaikki sikiöitä (en tiedä onko yhtään). Näin ollen - HIEMAN EPÄILEN, että olisi heittänyt, että sikiösi kuoli listerian vuoksi kun suurin osa sikiökuolemista aiheutuu geenivirheistä jne.

Listerianhan voi todeta sinusta, joten jos se oli todettu sinusta, niin saattoi tietysti olla syynä. Muuten tämä viestisi oli täyttä pskaa ja kiitos tästä tosi paljon.

t. ap

Vierailija:

Tosin tuo listeriakuolemien määrä sikiöillä on 20-50 vuodessa Suomessa, eli ei nyt ihan turha pelko... Itsellä epäiltiin tätä sikiön menetymisen syyksi...:/ Ja lääkäri sanoi silloin tuon luvun, eli muutama kuukausi sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannalta todella tärkeää.

Tupakka on huomattavasti vaarallisempaa ja ihan todistetusti. Tosin, itse en paasaisi moisesta raskaana olevalle - eiköhän hän sen tiedä.

Vierailija:

Eikö pärjää ilman niitä juustoja tuon raskauden ajan? Pienihän se riski tietysti on, mutta aina se jonkun kohdalle napsahtaa. En minä kyllä ottaisi sitä pienintäkään riskiä. Mulle ei joku ruoka-aine ole niin tarpeen, että sillä riskeeraisin lapseni hengen. Aina paasataan tupakasta ja se yksikin tupakka on täällä av:lla on niin julmetun vaarallinen, mutta jostain syystä tällä palstalla paapotaan sitten äitejä, jotka syövät " ei suositeltavia" ruoka-aineita tai nauttivat alkoholia.

Haloo! Miksi niitä laitettaisiin kiellettyjen listalle niitä ruokia ja miksi sanotaan, ettei turvallista rajaa alkoholin käytölle tunneta???? Oiskohan se siksi, että siinä on kuitenkin ne riskinsä!!!!

Vierailija
44/44 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toksoplasmoosin voi sada jos niitäei ole pesty hyvin. Ja sianlihasta vois saada trikiini matoja! Hyi, joulukinkku! Ja niin edelleen ja niin edelleen!!!! Lukemattomia määriä eri tauteja voi saada mistä vain, paras ettei syö mitään!!!!!!!!