Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Lokakuisten viikko 25***

16.06.2008 |

Avaan uuden ketjun uudelle viikolla, silla en loytanyt avausta ainakaan viela.... Kirjoitan hetken paasta enemman, jos vaikka joku muukin on samaan aikaan kirjoittamassa...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siipan äiti tuli hakemaan meidän mukelon hoitoon ja mä olen saanut käydä lamppuostoksilla ja kuokkia puutarhaa (heh, kuulostaapa hienolta sanalta, "pihaa" ennemminkin). Mulla aina sydäntä riipaisee olla tuosta vauvasta erossa, mutta kun ollaan aikalailla kaksin aina, niin varmasti tekee meille kummallekin hyvää... Siivoamaan kyllä pitäisi ruveta, mutta kas kummaa kun oli pakko käydä lukaisemassa sähköpostit ja kai nyt sitä tännekin pitää tiedottaa itsestään :D

Huomenna olisikin neuvola. Ihan paikallaan, niin pääsee valittamaan kaikista supisteluista sun muista krempoista. Toivon mukaan se lääkäri ei nyt ole vielä tällä kertaa, koskapa mennään paikalle yhdessä tytön kanssa (=mukelo ei vieraassa paikassa juuri muuta tee kuin istuu sylissä). Meillä masuvauva on ollut viime päivinä ihanan vilkkaana, mutta nyt eilisen ja tämän päivän on pitänyt turhankin suurta hiljaiseloa. Kippasin tuossa juuri kaksi kuppia kahvia, josko se saisi vauvaan vähän eloa...

Ja omaa napaa vielä sen verran (=valitusta tottakai), että mulla on jo nyt lähtenyt yöt menemään päin prinkkalaa. Meillä tuo tyttö on ollut hirmu huono nukkuja, mutta nyt meillä ollaan jo useampi kuukausi pääsääntöisesti nukuttu, joten pikkasenko kyrsii sitten herätä ilman syytä ties kuinka monta kertaa yössä. Vessareissuilta toki olen säästynyt, mutta eipä tuo unettomuus kovin hääviä ole...

Seksiasioissa olen ihan samalla linjoilla MUMMYn kanssa...Mulla tosin ihanana lisänä on vie4lä kaamea alapään turvotus (noisesta ei ollut tietoakaan edellisessä raskaudessa) ja varmaan tätä vauhtia paikat muurautuu umpeen ;) Siippaa pitää tietty koittaa miellyttää kerran viikkoon, mutta ihan rehellisesti nukkuisin mieluummin... Itsellä muuten oli synnytys myös imukuppisynnytys, mutta kuten tuossa aiemmin kirjoittelenkin, niin yölliset vessareissut on vielä jääneet väliin. Päivisin toki täytyy käydä vessassa varmaan vartin välein...

Ja hankinnoista oli juttua. Itse olen toistaiseksi hannkinut vauvalle vasta yhden puvun (ja sekin 62 senttinen...). Tosin jos tulokaskin on tytttö (kuten ultran mukaan on) niin onhan meillä aika kasa tuon reilun vusikkaan vaatteita, tosin ovat nyt kierrossa kaverilla. Tuplavaunut pitäisi hankkia. Olenkin jo katellut jotain huuto.netistä, mkutta vielä pitäisi koittaa kaksi kuukautta malttaa... Ja meillä tyttö nukkuu vielä pinnasängyssa, joten pitää miettiä, ostetaanko me vauvalle jokin kehto-tsydeemi vai tuolle vuosikkaalle "isojen tyttöjen sänky".

Nojoo, kaipa se pitäsi tarttua luutuun. Miten toi siivoaminen voikin olla näin vastenmielistä!!

Niin, ja oikein oivalliset juhannukset kaikille! Me ollaan ihan vaan kotosalla perheen kesken, josko sitä saataisiin vihdoin korkattua grilli täällä uudessa kodissa :)

Coltsfoot ja Elli 24+2 (jumatsuikka!)

Vierailija
22/25 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä on nämäkin sivut taas. Eilen kirjoittelin tänne pitkät pätkät ja kaikki hävisi ts. tuli ilmoitus, että keskustelut pois käytöstä...ja nyt äsken sama juttu!!! Joten kokeillaan vaan nyt näin tuleeko tästäkään mitään...Ja joskus jos saisi lähtemään sen viestin mitä piti :|

susasana 24 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla ilmaantunut kamalaa suonenvetoa öisin jaloissa?

Mulla on alkanut tällainen mukava vaiva, onneksi ainut tällä hetkellä! Viime yönäkin heräsin tosi kovaan suonenvetoon oikeassa sääressä, sattu ihan pirusti! Osaako joku sanoa mikä vaivaan auttaisi?

Tilasin eilen Vauvatar- nettikaupasta Oran turvakaukalon vaaville. Ja muuta pientä.. vaunut tilattiin samasta paikasta ja tosi kätevästi tuodaan kotiin asti ja tämäkin turvakaukalo ilman mitään rahtimaksuja. Ihan sellainen perusmalli on, mikä kiinnitetään turvavyöllä auton penkkiin.

Huominen päivä meneekin tontilla hommissa, illalla mennään mun vanhempien luokse grillailee. Lauantaina yhdelle mökille päiväksi, toivottavasti olis hyvät ilmat että pääsis uimaan!! Ihanaa kun on kolme päivää vapaata!!

katjaäippä ja masukki 24+2

Vierailija
24/25 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästäaikaa kommentoin minäkin tänne jotain:

Päänsärky: Mulla särkee satunnaisesti. Vähän helpotti kun kävin hierojalla, oli vissin niskat jumissa. Muuten pitää vaan kyttäämällä kytätä, että ruokaa/välipalaa tulee syötyä parin tunnin välein, verensokerit tippuu näes kuin lehmän häntä. Todella rasittavaa, mutta jos ne muistaa (+ vähintään 1 kuppi vahvaa kahvia aamulla) niin yleensä särky talttuu. Vähän kyllä hirvittää kun silmissä on alkanut näkyä tähtiä, ei paljoa, mutta tulee vaan raskausmyrkytys mieleen... Ei vaan pitäisi iskeä kolmosesta jos ja kun kakkosesta ei ollut mitään ja sama isäkin kaikilla. Turvotustakin tosin on aika lailla :(.

Pissa-asiat: Mä kans ramppaan alvariinsa vessasta. Yhtä pissakoetta varten olisi pitänyt olla väh 4h pissa, mä oikeasti jouduin miettimään miten sekin on mahdollista. Onneksi niille kelpasi pestyyn purkkiin taltioitu aamupisu, kai se sentään oli juuri ja juuri 4h :). Snadia karkailua oli *alkuraskaudessa*, etenkin jos aivasti tms, nyt ei tartte välttis samalla tavalla muistaa kiristää paikkoja kasaan. Outoa tuokin, luulisi että pikemminkin loppua kohti paikat löysenisi enemmän?

Seksi: Meillä on sitten taas niin päin että mulla ei kertakaikkiaan nappaa yhtään. Ihan karseeta, mies ei myöskään tykkää jos hommaa tehdään "säälistä" tyyppisesti, joten vähän harvaksi menee. Veikkaan että syynä on hormonit, väsymys (kakkonen karjuu pari kertaa /yö), stressi jne. Esikoisesta tilanne oli muuten päinvastoin, etenkin loppuraskaudesta ukko juoksi lähinnä vaan karkuun :-), kai se iso maha yms teki homman hiukka vastenmieliseksi. Onneksi tuosta pystyy molemmat puhumaan ja mies itse suhtautuu asiaan linjalla "väliaikaista se vain on". Eli minua juttu ahdistaa paljon miestä pahemmin.

No joo. Pitänee jatkaa suursivousta... Juhannukseksi tulossa 3 tuttavapariskuntaa ja mä en vaan osaa olla panikoimatta, yhtään ei jaksais mutta pakko yrittää puunata.

Voikissa ja masulainen 23+ rapiat

Vierailija
25/25 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo mainitsin kommentoin kovastikin päänsärkyjä sun muita parina iltana mutta kun nuo viestit haihtuivat jonnekin avaruuteen on jo valmiiksi sellainen tunne, että paljonko tähän nyt viitsii naputella...Mutta jos nyt jotain.

Mulla on myös ilmennyt kramppeja muutaman kerran pohkeessa ja se on kyllä kamala herätys. Muu ei auta kuin jalan painaminen lattiaa vasten ja siinäkin kestää aikansa ennen kuin helpottaa. Sekin kuulema johtuu siitä, että kohtu painaa isoja verisuonia tuolla alhaalla, joten lieneekö sille mitään tehtävissä. Kolmatta lasta odotan ja kaikista on tuota vaivaa ollut. Saa nähdä milloin alkaa närästys, Rennietä jo ostin varastoon.

Cisseköhän se mainitsi ettei ole "raskausihminen" ja yhdyn tuohon itsekin. Potkut ovat ihania ja vauvat -tottahan toki- mutta tämä kiristys, puristus, krampit ja vessassa ravaaminen. Puhumattakaan viimeisistä viikoista jotka varsinaista huohottamista jo sitten onkin. Mulla aikaisemmat vauvat eivät ole suostuneet laskeutumaan vaan ovat kiikkuneet ylhäällä aina synnytyksen käynnistymiseen saakka. Potkineet lähinnä solisluihin...Joten tilanpuutetta on omilla elimillä ollut juu. No, anteeksi tämä valitus. Kiitollinen toki olen raskaudesta ja siitä, että kaikki on mennyt normaali vaivojen puitteissa. Mutta miehelle näistä on turha valitella...

Josta täytyykin sen verran mainita, että lieneekö minulla joku mielenhäiriö vai mikä, mutta tuntuu etten osaa hänen kanssaan nykyään kuin riidellä. Jotenkin hänen sanomiset ja tekemiset- ja varsinkin ne tekemättä jättämiset -korpeavat aivan kamalasti. Onneksi enää pari päivää niin lähden tuttavan kanssa( + lapset molemmilta) reissuun. Olen siis nyt toista viikkoa kesälomalla. Ehkä tässä lomalla on tullut liikaa siivottua ja pyörittyä oman navan ympärillä...Joten lienee paikallaan vaihtaa maisemaa. Ihan sen miehenkin kannalta.

Tämä tältä erää ja kaikille hyvää keskikesän juhlaa!!

susasana 24+1