Yöllä syödään 2 tunnin välein, päivällä neljän..? vauva 3kk
Mitä hemmettiä mä olen tehnyt väärin? =)
Eli siis päivällä kun nukkuu päikkäreitä niin helposti syö vaan 3-4tunnin välein. Yöllä kuitenkin ensimmäinen pätkä on jo monena yönä ollut vaan 3 tuntia ja siitä eteenpäin 2 tunnin välein.. Noin joka neljäs yö ensimmäinen unipätkä on jopa 5h! Mikä neuvoksi? Koitanko vaan antaa tuttia yöllä kun herää (jos siis herää jo kahden tunnin jälkeen tai välillä jopa vielä aikaisemmin) yleensä tuttia ei yöllä syödä vaan olen aina antanut rintaa kun herää ja sen jälkeen on nukkunutkin kuin pieni enkeli sen 2 tuntia kunnes herää taas...
Tosi sekavaa tää mun kirjoitus mutta siis miten toimin yöllä kun herää? Kun pidemmänkin aikaa pystyy syömättä olemaan... ainakin päivisin!
Velliäkin alettiin neuvolan suosituksesta antamaan iltaisin... (nyt neljänä iltana annettu eikä vielä ainakaan mitenkään auttanut!) Miten muilla?
Vinkkejä kaipailen!
-Alpukka ja Pinsku 3kk+ 6pvä
Kommentit (4)
Meillä herättiin kanssa parin tunnin välein, välillä tunninkin välein. Ruvettiin antamaan velliä 3 kk iästä, ja muutaman kerran auttoikin yöuniin. Päivisin meillä kyllä syötiin tunnin- puolentoista tunnin välein. Nyt vasta on ruvennut yöunet pitenemään, kun ollaan syöty soseita kolmisen viikkoa. Päivisin imetysvälit on olleet 3-4 tuntia. Ja öisin on muutaman kerran mennyt jopa kahdella syötöllä. Ikää pojalla tulee ensi viikolla 5 kk, pitkään on siis mennyt ja kohta pitää ruveta unikoulua yrittämään jos heräillään useasti.
Yleensä jos poika herää tunnin- kahden välein, yritän rauhoittaa muuten kun syöttämällä. Ja joskus tämä auttaakin, mutta yleensä on helpompaa imettää niin ei tarvitse taistella. Joten valitettavasti hyviä vinkkejä ei ole, aika näyttää auttavan heräilemiseen. Tuntuu vain että juuri kun oppii nukkumaan, sitten tulee hampaita yms. liikkumiset eteen...
4 tuntia, kerran viikossa jopa 6 tunti, yleensä vain kaksi tuntia. Aamuyön heräämiset 1-2 tunnin välein. Muksu on 3.5 kk. Päivisin nukkuu pitkät pätkät eikä herää nälkään, sillä en syötä heti herättyään, vaan odotan, että vauva selvästi on nälkäinen. Yritän opettaa siis siihen, ettei syödä heti kun herätään. Toivon tämän pikkuhiljaa heijastuvan tuonne yöhönkin. Olisi kivaa, jos muksu oppisi nukahtamaan aina vaan uudelleen ilman tissiä yöllä. Välillä nukahtaa uudelleen heijaukseen (meillä keinuva kehto)....
Tänään olen taas paljon energisempi...(viime yönä nukuttiin taas suht hyvin! =)
sama homma,joskus vahingossa saattaa olla 4 tuntia väliä mutta tosi harvoin.poika on 2kk ja viikko päälle,velliä annettu viikon ja ei se nukkumiseen/syömiseen ole vaikuttanu,tuntuu vaan että lisää ruokahalua! Viimeyönä heräiltiin syömään 2tunnin välein=) Taitaa johtua vaan siitä että mitä enemmän on päivisin virikkeitä sitä enemmän on ruokahaluaki. Anna vaan mammaa ja velliä niin paljo ku jaksaa syä,tietää ainakin että on tyytyväinen ruan saannin puolesta=) Hyvää uuttavuotta teille!