Moni lapsisen perheen lahjominen
Tuli tässä mieleen jouluaattona kun aloin laskea:
Minulla on 3 sisarusta, josta kahdella on 3 lasta ja yhdellä 5 lasta, eli yhteensä 11 lasta. Meillä on vaan 1 lapsi. Eli me saadaan sisaruksiltani 3 lahjaa lapsellemme, ja me joudutaan ostamaan mun sisaruksille yhteensä 11 lasten lahjaa!!!
Minusta tämä on kyllä vähän epäreilua.....
Kommentit (10)
mulla on vain yksi veli, jolla ei ole lapsia. Meillä taas on viisi lasta. Hän ostaa joka joulu kaikille lapsille yhteisen lahjan, koska haluaa välttämättä ostaa jotakin. En loukkaantuisi yhtään, jos ei ostaisi yhtäkään lahjaa.
enkä ajattele ollenkaan, että mitä me saadaan! Meillä ei nimittäin ole lapsia vielä ollenkaan. En ole ikinä ajatellut asiaa noin, hankin lahjat puhtaasti antamisen ilosta ja lasten riemu tuo meillekin joulun.
Vierailija:
enkä ajattele ollenkaan, että mitä me saadaan! Meillä ei nimittäin ole lapsia vielä ollenkaan. En ole ikinä ajatellut asiaa noin, hankin lahjat puhtaasti antamisen ilosta ja lasten riemu tuo meillekin joulun.
Samaa mieltä! Mieheni sisaruksilla on yhteensä 6 lasta ja ostin jokaiselle lahjan,puhtaasti antamisen ilosta! (omia lapsia on kolme).Joskus jos on ollut tiukempaa olen ostanut esim.pelin yhteiseksi lahjaksi.En voi ymmärtää tuollaista ajatusmaailmaa.Minä,minä ja minä.
on 8 lasta ja 28 lastenlasta. ja jokainen saa syntymäpäivä- ja joululahjan. kyllä minä ainakin loukkaantuisin jos mummu alkaisi " valikoimaan" että kukas nyt saakaan lahjoja ja kuka ei! lahjat ovat aina halpoja, alle 20e (mm. eilen tuli il divon cd, ei kyllä kuulu suosikkeihini..) joten ei siihen nyt niin valtavasti rahaa mene. älä ole ap niin itsekäs vielä jonain päivänä sinulla voi olla itselläsikin monta lasta.
jos mummollas o 8 lasta ja 28 lastenlasta ja jokasen joululahja maksaa 20e, se tekee 720e hard cold cash jos ostaa lahjan kaikille. plus tohon päälle synttärilahjat kaikille joka vuosi.. keskimäärin siis 60e kk pelkkiin lahjoihin pienestä eläkkeestä? mä en edes kehtais ottaa mitään vastaan..
eikö niitä lahjoja anneta antamisen ilosta eikä laskeskellen, mitä itse on antanut ja mitä saa, ja paljonko on tase ja kate???
miksi annatte lahjoja jos olette niin saitoja, että pitää märytä kun ei saa niin paljon kuin antaa?
että sain kaikille sisarusten lapsille kunnon lahjat. älkää olko itsekkäitä, joulu on kerran vuodessa vaan:)
nooh..meillä pitää ostaa muiden 13 lapselle lahjat..sitten vielä isovanhemmat ja kaverit ja puoliso ja vielä omatkin lapset!...jokaiselle jos ostaisi jonkun 20-30e lahjan niin oltaisiin vararikossa...
joskus tuntuu aika epäreilulta,että pitää ostaa paljon lahjoja,ja että niistä vielä valitetaan,vaikka eikö olisi pääasia että muistetaan ja annetaan kiva lahja...mutta ei...
tulisi saada? Sisaruksesihan todennäköisesti ostavat myös muille sisarusten lapsille lahjat kuin vain sinun lapsellesi. Eli ostavat myös itse useamman lahjan kuin yhden?! Itsekkyydellä ei ole mitään rajaa...
Lautapeli sopii lahjaksi, jos lapsia on useita.