Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohdunsuun tilanne täysin epäkypsä rv 38+

25.12.2005 |

Hei,

onko jollain ollut samanlainen tilanne, että näillä viikoilla vielä ihan epäkypsä tilanne kohdunsuulla? Korkealla/takana, kiinni, kiinteä?

Koska synnytit? Ajan takaa sitä, että voiko kuitenkin pian tapahtua jotain, vai pitääkö yrittää asennoitua odottamaan vielä pari viikkoa yli?

Oma olo on jo aika karsea, kremppoja riittää, joten pikaista äksöniä toivoisin...

Kiitos vastauksista!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni ihan paripäivää ennen synnytystä lääkäri tutki ja sanoi että on niin epäkypsä tilanne että viellä kauan kannan vatsaani.

mutta synnytys käynnistyi tosiaan rv 39 ja vaikka epäkypsä tilanne niin kun päästiin synnärille olikin yhtäkkiä alkanut tapahtua.

eli ei kerro mitään.synntys kun alkaa ei ennakkotilanteella merkitystä ainakaan noilla viikoilla.

muissa raskauksissa taas mulla ollut hyvinkin kypsä tilanne jo aikaisin.neljännestä makuutettiin rv 31 sairaalassa kun supistukset alkoi ja kaikki paikat pehmeät ja jo auki.syntyi kuitenkin vasta 40+3

kolmannesta taas kohdun suu oli auki 3cm jo rv 36 ja kanavaa jäljellä vain 1cm sekä paikat pehmeät.lääkäri käski pakata kassin valmiiksi ,lähtö tulisi koska vaan.mutta niin mentiin taas 40+3.

eli kyllä se synnytys sitten alkaessaan tekee tehtävänsä.

tsemppiä paljon tulevaan,ei ole enää paljoa aikaa jäljellä!

L+5

Vierailija
2/5 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilane kuin sinulla eli niin epäkypsä kuin olla voi, mutta sitten yllättäen 38+6 viikolla meni lapsivedet. Yksi päivä odoteltiin supistuksia, mut niitä ei kuulunut joten seuraavana päivänä käynnistettiin, silloinkin vauva oli vielä todella ylhäällä ja paikat kiinni, mut onneksi lääkkeillä saatiin käyntiin ettei joutunut leikkaukseen. ja loppujen lopuksi aukesi todella nopeasti.

R-p ja esikoistyttö 2v3kk ja kaksostytöt 12vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja lapsi syntyi rv 40+5 :) Eli nopeasti se homma etenee, kun alkuun pääsee.

Vierailija
4/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 38+4 paikat kiinni ja kiinteät, pituus 3cm. Epätoivoisena olin varma yliajalle mennään ja reilusti, mutta niin se vaan pikku-ukko syntyi 40+1. Rv 39+6 paikat oli vielä kiinni mutta kohdunkaulan pituus lyhentynyt 1,5cm.

Vierailija
5/5 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva ei ollut edes laskeutunut, paikkojen kypsymisestä puhumattakaan. Niin vain homma käynnistyi 39+1 vesien menolla! Koko tilanne oli aika hämmentävä koska olin ihan varma että vauva ei tule ulos vielä viikkoihin.... Käynnistykseenhän lopulta sitten jouduinkin, kun mitään muuta ei tapahtunut 12 tuntiin. Itse synnytys kesti ' vain' 7 tuntia, eli ihan kohtuullinen.