Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*//HELMET 2009, viikko 25 ma-to\\*~*~*

16.06.2008 |

Juhannusviikko!!!

Tässä viime viikon keskusteluihin linkki:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo miumiun tarina oli niin uskomaton! Upeaa... Jotenkin jäi mieleen käyttämäsi sanonnat "äitiinsä tullut taistelija" ja "Hah! mä tiesin!" Tuntemuksiisi oli helppo samaistua, vaikken olekaan leikkauksia kokenut, isän menetyksestä tai syövästä nyt puhumattakaan. Oikein paljon onnea matkaan! Toivon TODELLA, että kaikki menee hienosti. Taistelkaa, miumiu ja masuasukki!

Minä puolestani elättelen, että tämä jonkinmoinen väsymys ja ruokahaluttomuus (ei etominen, vaan se, ettei oikein ole nälkä), olisivat merkkejä siitä, että Naavantappura on sittenkin pysynyt matkassa mukana. Olen vähän laihtunut, kuten ennenkin raskauden alussa. Tunnen itseni kumman naiselliseksi ja yhtäkkiä kaikki tiukat vetimet ovat alkaneet kiinnostaa - tietysti, kun niihin ei ole kauan mahdollisuutta, jos maha alkaa kasvaa. :D

Hyvää juhannuksen aikaa kaikille!

t. Tuplajuhla ja Naavantappura 6+6 (LA 040209)

Vierailija
22/53 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli mukana ja kaikki oli hyvin =) Kokoa tällä hetkellä 8,8-9,0 mm, vastaa kuulemma viikkoja ja sydämen sykekkin löytyi. Nyt on olo niin ilonen ja helpottunut, naamaan oikein sattuu kun niin hymyilyttää...jos nyt pysyis olemaan murehtimattakin, vaikka toki tiedossa on, että mitä vaan voi sattua, mutta jonkinlaista varmuutta tuo kuitenkin. Ehkä sitä sitten juhannuksena voidaan kertoa kummipojan perheelle ja kavereillekkin, kummipoika (4 vuotta) on tässä jo hetken aikaa puhunut meidän vauvasta, mistäköhän se on arvannut?! hassuja nuo pikkuihmiset =D

Tervetuloa uusille ja todellakin aika uskomattomalta tuntuu miumiun tarina...ihanaa!

Hyvää juhannusta kaikille, vaikka ehkä sitä vielä ennen tulee kirjoteltua jotain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkanut selvempiä oireita...

Ihan armoton väsymys! Nukuin lyhyet päikkärit esikon päiväuniaikaan ja n. klo 18 oisin ollut jo aivan valmis kaatumaan taas sänkyyn. Pieni lepohetki silloin ja nyt onneksi pääsee nukkumaan kohta! Mun sisko oli kylässä iltapäivällä ja hällehän mun olotila siis selvisi ;o) No pyysin kuitenkin pitämään vielä suuta supussa...

Sitten nälkä on ollut ihan jatkuva ja välillä pientä etomista... Voi kun toivon ettei pahaa oloa tulisi tässäkään raskaudessa! Töitä kun en oikein pahan olon kanssa pysty tekemään ja se olisikin jo harmillisempi juttu yksityisyrittäjälle.

Niin, kun oltiin puistoruokailussa ja meni melkein klo yhteen ennen kuin mä sain ruokaa, tuli tosi huono olo ja kiukku iski... Huomenna on pakko ottaa ittelle eväsleipää!

Niin ja mielestä mennyt täysin, mitä ei sais syösä. Vahingossa oon syöny hyvällä omalatunnolla maksalaatikkoa ja tänään pastoröimatonta tuorejuustoa... ;o(

V rv 4+5 / 5+3 (+ t 2 v. 4 kk)

Vierailija
24/53 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn nyt tänne tuolta kolmosen kuumeilijoista.

Oirelistaa minultakin: ;)

Pieniä nippailuja ja kolotteluja on ollut jo pitemmän aikaa, mutta äsken huomasin että rinnat on ihan kunnolla kipeät! Tuntuu heti paremmalta, että olen ihan oikeasti raskaana!! :)

Pientä huonon olon poikasta on jos joutuu istumaan paikallaan, kuten töissä. Onneksi salmiakki on keksitty! En oksentanut kertaakaan aiemmissa raskauksissa enkä aio tälläkään kertaa ;)

Väsyttää myös tosi paljon.. Loman tarpeessa!

Sunny 5+0

Vierailija
25/53 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monicala, miumiu & sunny-74:Tervetuloa mukaan!

Visbe: Mitäs neuvolassa sanottiin?

Hannekka: Ihanaa, että teillä ultrassa oli kaikki hyvin!

(.) Eilen aamupäivällä pitikin sanoa, ettei ole ollut huono-olo... Nukuin muksujen kans päikkärit, ja sen jälkeen etoi ihan kunnolla! Lapset söi välipalaa, niin minä keitin itselleni kahvit, minkä jälkeen etoi ja huimas ihan kauheasti. Päivällisellä yritin syödä jotain, ja sitten vähäksi aikaa etominen vähentykin. Taas myöhemmin illalla kuvotus nosti päätään! Väsy oli ihan kauhea, joten menin itsekin petiin heti lasten mentyä nukkumaan. Mutta en saanut nukuttua, kun välillä tuntui että koko huone kieppuu ja paha olo vaan voimistuu... Pakko oli nousta ylös. Luin kirjaa ja join monta lasillista vettä, niin vähitellen karmea olo loppui. Edelleenkään ei kuitenkaan tarvinnu oksentaa! Jostain kumman syystä tekee mieli suolaista, esim. feta-juustoa ja suolakurkkua, sekä tuoreita vihanneksia kuten porkkanaa, tomaattia ja kurkkua. Näköjään tämä on tällainen iltapainotteinen raskauspahoinvointi... Tänään menen illaksi töihin, niin saapa nähdä, miten menee!

Mimmi75, rv.5+2

Vierailija
26/53 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille!

Minulle ei kuulu ihmeempiä, oireet on ennallaan ja vointi ok. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola, sitä odottelen.

Alkuraskauden ultraan en aio mennä. Ollessani toista kertaa raskaana (eka raskaus päätyi keskenmenoon rv 5 paikkeilla) kävin ultrassa rv 6+4, jolloin vauva ja syke näkyi. Mutta rv 11+6 ultrassa sikiön todettiin kuolleen joskus rv 9 paikkeilla. Kaavintahan siitä tuli (itse asiassa kahteen kertaan, kun eivät saaneet kerralla kaikkea pois).

Kävin kylläkin esikoista odottaessa ultrassa rv 10+0 yksityisellä ja kunnan ultra oli rv 11+0. Olin varannut yksityisen ultran jo aiemmin ja kunnan tuli sitten aika lyhyellä ajanvarauksella. Tällä kertaa odotan kunnan ultraa.

Hyviä vointeja kaikille!

Saara ja masuvauva rv 6+4

Vierailija
27/53 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipparalle en löydä lohdutuksen sanoja, todella väärältä tuntuu kun noin käy. Voimia ja jaksamista!

Uusille tervetuloa, en muista nyt nimimerkkiä mutta jollakulla tais olla sama la. kuin mulla (23.2)?

Omaa: oireita ei edelleenkään ole, hiukan rinnat painettaessa arat ja pieniä nippailuja alavatsalla. Saisi tulla edes hiukan kuvotusta, ei muuten mutta aikaisemmassa km:ssa ei oireita ollut ja kahdessa onnistuneessa raskaudessa alkoi pahoinvointi aikaisin (niin kovaa en toivo nyt, olin tiputuksessa sairaalassa jo rv6+)

Juu, alku-ultra on parin viikon kuluttua. Ei malta odottaa :)

Tutti rv4+2

Vierailija
28/53 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa todellakin uusille Helmen odottajille!!! :D Ja paljon tarrasukkia mukaan kaikille!

ON: Jos taas välissä ilmottelis itestään ja et kaikki on täällä menny ihan hyvin tähän asti ainakin:) Hieman pahaaoloa ja väsymystä on ollu ja mullaki ajottuu oikeestaan iltapäivän ja illan puolelle tuo pahaolo. Rinnat kans ollu vähän arat, mut ei paha. Pystyy onneksi vielä nukkuun mahallaan ku mahallaan nukkuja olen ja uni tulee parhaiten silleen :) Mikäs tässä on ollessa kunhan masuasukki pysyy kyydissä mukana :D Toivotaan niin!

Itse en ajatellut mennä varhaisultraan vaan odotan malttamattomana onkos se nyt sitte np-ultra se eka ultra, niin kuitenkin sinne asti.

Kauheasti tekis mieli kertoa omalle äitille ja anopille, mutta oon kyl jo valmiiksi miettiny et miten asia esim.anopille selviää....vasta kuitenkin ku eka ultrakäytynä ja ekat ultrakuvat taskussa. Mut silleen kuitenki ihan kiva, et tietää et vauvaa meiltä jo oikeastaan "odotellaan" (tai no kyselty et koska meille) niin ei tartte pelätä et miten kaikki suhtautuu. Ehkä omalle isälle kertomista eniten jänskätän ku hän tosiaan osaa olla sellanen "jurmu" , mut uskon että se ottaa asian kuitenkin hyvin ja viimeistään sitte ku syntyny nii sulattaa kuitenki kaikkien sydämet! :) Mut mitn ressiä en siittä ota!

Että sellasta tänne :D Ja hyvää juhannusta kaikille tasapuolisesti jos en ennen sitä enää kirjota tänne!!!!

AngelEye ja masuasukki rv 5+4

Vierailija
29/53 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille helmivauvaa odottaville!

Uusi juuri plussannut ilmoittautuu varovasti. Tein haamutestin (selvästi kuitenkin näkyvän) jo maanantaina ja tänään tuli vahvempi viiva. Nyt sitten tässä sulatellaan tätä iloista uutista. Meillä entuudestaan kolme lasta; poika -96, poika -98 ja tyttö -03. Minulla ikää jo 38 ja miehellä 41. Neljännen kuumeilu on ollut kaiken kaikkiaan (mielen tasolla) pitkä projekti. Nyt hieman varkain haaveesta näyttäisi tulevan totta. Tosin riskit tällä iällä jo hieman jännittävät ja kaikkeahan voi tässä vaiheessa vielä tapahtua, joten asiasta iloitaan vielä hyvin matalalla profiililla.

Oireita minulla tässä vaiheessa rintojen arkuus ja "juiliminen" alamahalla. Tarkkaa laskettua aikaa en oikein pysty määrittämään, kun en edes tarkalleen muista, milloin viimeiset kuukautiset olivat.. Toukokuun puolivälissä kai. Yritys ei siis ole todellakaan tässä kierrossa ollut millään muotoa laskelmoitua ja luulin, että olin toisella paikkakunnalla ovulaation aikaan koulutusreissulla. Pieniä ihmeitä voi kai kuitenkin tapahtua!!!

Tietääkö teistä kukaan la-laskuria, missä la:n voisi määrittää plussausajankohdan tai oletetun ovulaation perusteella? Maanantain hennosta viivasta oletan, että raskaus on ihan alkumetreillä. Olisikohan rv 4+1 tai 4+2. Rinnat on tosin olleet jo arat reilun viikon ajan mutta minulla on rinnat arat pari-kolme päivää myös ennen kuukautisia.

Monettako vauvaa muut odottavat? Osaatteko sanoa, milloin viimeistään, olisi hyvä ilmoittautua neuvolaan, jotta ehtisi alkuraskauden ultraankin?Ikäni puolesta olen ajatellut mennä noihin tutkimuksiin, kun hieman nuo riskit pelottavat. Lisäksi meillä jo entuudestaan yksi kehitysvammainen lapsi (esikoispoikamme). Toisaalta ei ihan vielä huvittaisi neuvolaan soitella, kun testi ihan juuri vasta plussaa näyttänyt. Eivät varmaan neljännen odottajaa aivan heti käynnille otakaan.

Onnellista odotusta kaikille ja lohtuhalaus kaikille keskenmenon kokeneille.

T. Hieman pöllömystynyt Oliviaana

Vierailija
30/53 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliviaanalle myös tuosta la-laskurista. Itse en ole kokeillut, mutta muut ovat sivuilla jutelleet että www.tekay.fi olisi erilaisia laskureita. Eli just esim. oletetun ovulaatioajankohdan perusteella voisi laskea la:n. Käy kurkkaamassa jos löytäisit tuolta! :)

ON: Niin väsynyt ja äklö olo etten oikein jaksa kirjoittaa. Olen sairaslomalla heikon ja pahoinvoivan olon takia. Mikään ei meinaa mennä alas, mitään en jaksa tehdä. Ensi tiistain neuvolaan saakka olen saikulla. Sitä odotan kovasti jo muutenkin:) Eipä tässä muita oireita oikein kaipaakaan. Rinnat edelleenkin tosi arat. Koska se mahtaa loppua, vai loppuukko edes?? Nyt kun vaan viikot kuluis ja olokin paranis.....

Mukavaa juhannusviikkoa kaikille! Huomenna suurimmalla osalla ainakin vika työpäivä, ja sitten odotettuun (ja pelättyyn:) ) juhannuksen viettoon! Saa nähdä, kuinka moni paljastuu kun saunaoluet/siiderit ei maistukaan:D

tikru ja masukki rv 7+2

Vierailija
31/53 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Nipparalle, todella kurjaa! :( Voimia ja jaksamista surutyöhön ja uuteen yritykseen.

Tervetuloa uusille, teitä olikin paljon! Miumiulla varsinkin oli hurja tarina, tsemppiä raskauteen ja rankan sairauden voittamiseen! Ja onnittelut alkuraskauden ultran "läpäisseille", on se niin ihanaa...! :)

).( Risteilyt on risteilty ja hauskaa oli. Mutta myös aika rankkaa. Väsymys kostautui heti etovana olona eikä ruoka maistunut. Toisen yön sain onneksi nukuttua paremmin ja sitten maistui ruokakin. Tosin pääosin elin hedemläsalaatilla ja muilla tuorehedelmillä. Perinteiseen tyyliin yritin lappaa lautaselleni suklaamoussea, mutta eihän se maistunut, ällötti vain...

Kotiin tultua piti taas pari tuntia vetää unosia, että jaksaisi. Vähän sellainen unissakävelijäolo kyllä on. Eli minun oireeni näyttävät keskittyvän tuohon väsymys/etominen-akselille, rinnat ei edelleenkään kipeät eikä vatsassa tunnu miltään.

Tuplajuhla: Toivotaan, että kaikki on kunnossa oireettomuudesta huolimatta. Huomaan, että syömällä vähän väliä ja kunnolla etomiseni pysyy hyvin poissa, mutta yritän nyt iloita siitä, sillä parin viime päivän aikana olen saanut sitä toistakin vaihtoehtoa kokeilla.

Miesten suhtautumisesta raskauteen: Mies on ollut todella suloinen, tukee ja auttaa, kun näkee, että olen väsynyt tai pahoinvoiva. Johtunee ripityksestäni ja omasta kypsymisestään, sillä aiemmissa raskauksissa en saanut yhtä paljon kaipaamaani huomiota.

Voih, Amandalle olen kade, kun olet päässyt salille asti. Vähän mietin, että jos tässä saisi huomenna kunnolla syötyä, että lähtisin käymään salilla. Haluaisin kuitenkin pysyä hyvässä kunnossa ja näin alussa voisi treenata vielä kovaakin. Minulla on herkästi supisteleva kohtu, joten keskivaiheilla voivat kävelylenkitkin olla liikaa.

Mekin pidetäänä tällä kertaa mahdollisimman pitkään raskaus salaisuutena, ainakin sinne nt-ultraan asti. En odota innolla tästä raskaudesta kertomista, tiedän ainakin, että äitini ei ole kovin innoissaan. Monestakin syystä vain odotan, että viikot kuluisivat. Toisaalta, lomalla on ihana olla, joten nyt saa aika vähän mataakin.

Ja neuvola edelleen varaamatta, joten taidan ottaa sen huomisen missiokseni...

Uninen Hilpsu rv 6+5

Vierailija
32/53 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutuksen sananen.. Varmasti saat ihan terveen lapsosen ilman kilppariakin..

Itse olen tehnyt kaksi ihan tervettä lasta ilman kilpirauhasta ja raskaudetkin on ollut helppoja , nyt työn alla on meidän 7 lapsi ja sekin siis ilman kilpparia... Keho sanoo tälläkinhetkellä että olen raskaana mutta testit negaa...

Mutta siis ole valoisalla mielellä. Terveitä vauvoja syntyy ilmankin kilpirauhasta :x

Vierailija
34/53 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin määrittämässä laskettua aikaa. Laskuri antoi 22.2.. Ehkäpä näin todellakin voisi olla. Jos nyt raskaus jatkuu onnellisesti, vauva todennäköisesti syntyy jo vähän aikaisemmin, koska sectio-synnytys tulossa.

Jännittävää! Nyt täytyy lähteä tuulettamaan ajatuksia täältä koneen äärestä lenkille.

oliviaana

Vierailija
35/53 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipan ja terkut neuvolasta, tättärä sai lasketuksi ajaksi 31.1, mutta uskon vakaasti että ultrassa siirtyy helmikuun puolelle joten pysyn täällä. Kaikki oli ok ja lääkäriä varattiin ensi kuulle jo :)

Masussa kaikki ok, aamuisin etoo mutta menee syömällä ohitse. Väsymys on valtaisaa ja nukunkin paljon (sen minkä töiltäni joudan) Onneksi mies on mukana jutussa taas ja antaa minun levähtää <3

lastwish 7+4

Vierailija
36/53 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee..... ressasin viime viikolla ja alkuviikonkin kun ei ole paha olo, no nyt on! mitään muuta en voi kuvitella laittavani kurkusta alas kun kylmää appelsiinimehua :D sängyssä käänsin kylkeä ja koko huone alkoi pyörimään! Väsymys on edelleenkin kova. Ei muuta kun mökille juhannuksen viettoon tänään jo :)

Vierailija
37/53 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 6+2

Vierailija
38/53 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat!

Voi että mua harmittaa, kun ei ehdi kirjoitella tänne. Tai jos ehtisikin, niin olo on ollut niin heikko tai väsynyt, ettei kykene.. :(

Pahoittelut Nipparalle täältäkin, niin kurjaa, että pitkän odotuksen jälkeen annetaan vain lupaus tyhjästä. :'(

Meillä mies on ihanasti mukana, silittelee masua ja juttelee jo kaverille. Selkeesti miettii asiaa pitkin päivää ja pohtii, milloin tapahtuisi mitäkin. :)

Tikru, viime pinossa kerroit unestasi, jossa vauva oli syntynyt liian aikaisin ja "isona". Nuo on silleen hauskoja unia, että aika monet näkee noita. Itse näin vähän aikaa sitten, että rv14 syntyi terve tyttö, joka oli oikean vastasyntyneen kokoinen ja jäi eloon. :) Taitaa tosiaan tää alitajunta tehdä kovasti töitä.

Mimmi75, meillä on sama tilanne, että vielä voidaan pohtia, onko kyydissä yksi vai kaksi kaveria. :) Oliskin aika hauskaa, jos päästäisiin kimpassa tuplia odottelemaan. :) Millä mielin ootte pohtineet kahden mahdollisuutta? Meillä lähinnä huvittuneena, kumpikaan ei oikein usko, että sellainen tuuri olisi voinut käydä. Mies tosin sanoi, että tulisihan hoidoille parempi rahallinen vastine, jos olisikin kaksi tulossa. :D

Ihania uutisia monilla ollut ultrasta! Hieno homma. Itselläni siihen on aikaa vielä viisi päivää..

Tänään lähdetään juhannuksen viettoon, joten en ole koneen äärellä kuin tiistaina seuraavan kerran. Rauhallista ja turvallista juhannusta kaikille!

Naanuli ja Helmi 6+6

Vierailija
39/53 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirettä on pitänyt, mutta nyt edessä yksi yövuoro ja sitten loma! Jee!

Ultrassa kävin maanantaina, ja kyllähän sieltä pieni "olento" löytyi, viikkoja keskenmenosta silloin kasassa 6+6 mutta alkio oli huomattavasti pienempi korkeintaan kuusi viikkoinen(niinkuin uumoilinkin). Hentoinen sydämmen syke löytyi ainakin ultraavan kätilön mukaan ja mieheni. Itse en kyllä mitään huomannut mutta kaipa se pitää uskoa, että siellä elämää on.

Eli yksi etappi saavutettu mutta vielä olisi monta mutkaa edessä, ennen kuin vauva käsiimme saadaan.

Miina ja rv 6+jotain

Vierailija
40/53 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Ihan epäuskoisena tänne kirjoittelen. Testasin tänään plussan, joskin haalean sellaisen. Laskettu aika olisi laskurin mukaan 24.2. jos pikkuinen jaksaa sinne asti pysyä kyydissä. Meillä oli keskenmeno maaliskuussa, joten aika skeptisesti ja pelokkaastikin suhtaudun vielä tähän raskauden alkuun. Mutta raskaana olen kunnes toisin todistetaan! Sunnuntaina teen uuden testin ja toivon saavani siihen oikein tumman viivan. Meillä on ennestään 5- ja 4-vuotiaat lapset ja kolmas olisi kovasti toiveissa.

Oireina on rintojen arkuus ja vihlaisut alavatsassa. Tänään on alkanut olla jopa vähän etomistakin. Saapi nähdä, miten näiden oireiden kanssa käy!

Iloista juhannusta muille helmiskäisille!

Rallentando 4+2