Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä helluntaiseurakunnan jäseniä?

24.12.2005 |

Itse haluaisin mennä tilaisuuksiin joskus tutustumaan,mutta korkea kynnys yksin mennä. Helluntai srk. tilat ovat naapurissani.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siellä meidät otettiin tosi lämpimästi vastaan. Tutustuin heti muutamaan ihmiseen ja vaikka en niin aktiivisesti käykään, niin aina on kuitenkin yhteys Saalemiin ja tiedän kuuluvani sinne.

Missäpäin asut?

Vierailija
2/10 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

elä sie hyvä lapsone paa näppiäs siihe soppa siit ei hyvä seuroo nii moni on muutoinki saanu nupisa sekasin ettei sit ehdoin tahdoin kannata tehä. on mul lähipiirin käyny tosi pahastiki mut itehä tuon päätät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso-setä:

elä sie hyvä lapsone paa näppiäs siihe soppa siit ei hyvä seuroo nii moni on muutoinki saanu nupisa sekasin ettei sit ehdoin tahdoin kannata tehä. on mul lähipiirin käyny tosi pahastiki mut itehä tuon päätät

Tauti puhkesi, kun hän oli vielä helluntailainen.

Tunnen myös nuoresta lähtien uskossa olleen luterilaisen, joka sairastui depressioon ja rajatilaan.

Tunnen myös erään ateistin, jonka perhe oli myös ateisti ja hänkin sairastui mieleltään: psykoosissa vanhemmat veivät mielisairaalaan.

Oikeastaan tunnen siis erilaisia ihmisiä, jotka ovat sairastuneet mieleltään. Tarkoittaako tämä sitä, että ei kannata kuulua mihinkään ihmisryhmään, jotta ei sairastuisi?

Toisaalta tunnen myös entisen huumeidenkäyttäjän, joka tuli uskoon (taitaa käydä siion-seurakunnassa) ja sekasin mennyt nuppi parani. Elää nykyään erittäin normaalia elämää tämä ihminen.

Tunnen myös toisen entisen huumeidenkäyttäjän, joka vähän aikaa kävi kirkossa, mutta hänen uskonratkaisustaan en tiedä. Kuitenkin hän ilmoitti äskettäin, että on nykyään terveen kirjoissa ja skitsofrenian oireita tai huumeita verestä ei ole enää löytynyt vuosiin.

Tunnen kai liikaa ihmisiä, kun en osaa yleistää oikein mitään asiaa vain yhden tilanteen mukaan:)

Vierailija
4/10 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen minäkin enemmän tai vähemmän uskovaisia, joilla on nuppi sekaisin. En siis voi yhdistää uskoa ja henkistä sairautta.

No,mutta asiaan.

Koen itseni monenlaisten elämänvaiheiden jälkeen uskovaksi ihmiseksi. Se, missä uskonasioita voisin käsitellä ja olla taivaan isän lähellä on mielestäni helluntai srk., koska koen heillä olevan paljon hyviä asioita yms.

Vierailija
5/10 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaverini pyynnöstä Helluntaalaiskirkon Joululaulu tilaisuudessa (tosin en lupaessani tiennyt että kyseessä on helluntai kirkko).

Mutta kyllä oli suuri ero. Niistä tosiaan huomasi että ovat uskovaisia. Saarna oli paljon reippaampaa ja sanat tuli sydämmestä, varsinki se jatkuva Jeesus huuto. Ja seurakunta pimahti. Katoin niitä ihan kauhuissaan. Lutherilainen sopii mulle paremmin, tosin taidan kohta siirtyä Moskejan puolelle. ; )

Mutta jos sua kiinostaa niin mene ihmeessä sinne, ihan mukavia oli. Ja tuskin tiesivät että olin Lutherilainen.

Vierailija
6/10 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni_äiti:

Kävin kaverini pyynnöstä Helluntaalaiskirkon Joululaulu tilaisuudessa (tosin en lupaessani tiennyt että kyseessä on helluntai kirkko).

Mutta kyllä oli suuri ero. Niistä tosiaan huomasi että ovat uskovaisia. Saarna oli paljon reippaampaa ja sanat tuli sydämmestä, varsinki se jatkuva Jeesus huuto. Ja seurakunta pimahti. Katoin niitä ihan kauhuissaan. Lutherilainen sopii mulle paremmin, tosin taidan kohta siirtyä Moskejan puolelle. ; )

Mutta jos sua kiinostaa niin mene ihmeessä sinne, ihan mukavia oli. Ja tuskin tiesivät että olin Lutherilainen.

Huusivatko kesken laulujen vaiko niiden välissä?

En ole nykyään käynyt, lapsuudessani kylläkin joskus.

Ei kai se haittaa, vaikka olisivat tienneetkin sinun olevan " lutherilainen" . Käsittääkseni juuri helluntailaiset ovat suvaitsevaisia. Olen käsittänyt, että sinne voi mennä kuka vaan.

Vierailija
7/10 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa/tervemenoa vaan! Itte kuulun helluntaiseurakuntaan, vaikken sun kotiseudulla. uudet otetaan mielellään mukaan, eikä ainakaan meidän seurakunnassa harrastateta pakkokäännytystä kun ovesta astuu sisään, vaan katsella ja kuunnella saa ihan rauhassa. Monet luterilaiset ystäväni ovat tykänneet rennommasta meiningistä, joka tilaisuuksissa on. Monia se myös tosin kummastuttaa, mutta tutustua kannattaa aina! Jos haluat kysellä jotain niin ollos hyvä!

Vierailija
8/10 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun Helluntaiseurakuntaan ja nimenomaan Oulussa. Meininki on todella asiallista ja mukavaa. Kannattaa käydä vaikka ekaksi sunnuntain päivätilaisuudessa klo.11. Siellä käy aika paljon väkeä, nuoria ja vanhoja. Monia lapsiperheitä. Lastenhoitohuone on ihan ylimmässä kerroksessa, siellä helposti tutustuu toisiin äiteihin ja isiiin. Kannattaa nykäistä hihasta jotakuta ja kysellä lisää jos kiinnostaa. Muista tilaisuuksista saa tietoa seurakunnan ilmoitustaululta joko ulkopuolelta tai sisällä on ilmoitustaulu jossa on laajempaa tietoa seurakunnan toiminnasta.

Käännytystä on turha pelätä ja jos joku sitä tekee niin kannattaa jättää omaan arvoonsa. Seurakunta koostuu ihan tavallisista ihmisistä joten meitä on moneksi... Ihan niin kuin joka paikassa muuallakin. Olen ollut muissakin hell.seurakunnissa mukana ja nimenomaan pidän erityisesti Oulun helluntaiseurakunnasta. Suosittelen!

Vierailija
9/10 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käännytystä. Enkä liioin kiinnostu käännyttäjistä,jos niitä tapaan. Kyllä se kääntyminen täytyy lähteä omasta sydämestä. Ei uskovaiseksi voi toista tehdä väkisin. Olin muuten yhteydessä yhteen pastoriin ja ajattelin mennä käymään tilaisuuksissa.

Vierailija
10/10 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jane2:

Mä kuulun Helluntaiseurakuntaan ja nimenomaan Oulussa. Meininki on todella asiallista ja mukavaa. Kannattaa käydä vaikka ekaksi sunnuntain päivätilaisuudessa klo.11. Siellä käy aika paljon väkeä, nuoria ja vanhoja. Monia lapsiperheitä. Lastenhoitohuone on ihan ylimmässä kerroksessa, siellä helposti tutustuu toisiin äiteihin ja isiiin. Kannattaa nykäistä hihasta jotakuta ja kysellä lisää jos kiinnostaa. Muista tilaisuuksista saa tietoa seurakunnan ilmoitustaululta joko ulkopuolelta tai sisällä on ilmoitustaulu jossa on laajempaa tietoa seurakunnan toiminnasta.

Käännytystä on turha pelätä ja jos joku sitä tekee niin kannattaa jättää omaan arvoonsa. Seurakunta koostuu ihan tavallisista ihmisistä joten meitä on moneksi... Ihan niin kuin joka paikassa muuallakin. Olen ollut muissakin hell.seurakunnissa mukana ja nimenomaan pidän erityisesti Oulun helluntaiseurakunnasta. Suosittelen!

Missä osoitteessa tilaisuudet on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän