Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi hukkui pph:n luona, miltä tuntuu siitä joka tuli hakemaan lastaan myöhempään

Vierailija
16.06.2008 |

kuin oli sovittu. Tunteeko perhe osasyyllisyyttä lapsen hukkumiseen koska puolustus käyttää lieventävänä asiana sitä että yksi lapsista haettiin myöhempään kuin mitä oli sovittu.

"Puolustuksen mukaan tapahtumahetkellä lapsia oli liikaa, koska erästä puolipäivähoitolasta tultiin hakemaan tavallista myöhempään juuri onnettomuuspäivänä."

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoaika on 10 h/ pv

Vierailija
2/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko osapäivähoito ( 4-5 h/ pv)

tai

kokopäivähoito (suositus max 10 h/ pv)

muutoksia tulee koko ajan, ja hoitajien tulee varauta niihin-

tilanteet muuttuvat koko ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin pitää olla hakemassa 16.00.

Vierailija
4/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä hoitajaa tietenkin, jonka vastuulla ne lapset on! Ihan uskomatonta vastuunpakoilua!

Vierailija
5/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jollain perusteella ne rajat on laitettu, miten monta lasta saa olla valvottavana. Varmasti tämäkin kirjoittaja on samaa mieltä, että jos laitetaan sata lasta joen lähelle ja heille yksi hoitaja valvomaan, tiedossa on pitemmän päälle ruumiita. Mutta missä menee se raja, siinäpä sitten kysymys. Joka tapauksessa tietty, yhteisesti sovittu raja oli ylitetty.

vaan sitä hoitajaa tietenkin, jonka vastuulla ne lapset on! Ihan uskomatonta vastuunpakoilua!

Vierailija
6/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minulla on tällähetkellä neljä "puolikasta".

Tytöt (sisarukset) ovat hoidossa ma-pe klo 7-11.30

Pojat (veljekset) ovat hoidossa ma-to klo 13-17.30

Minulle on elintärkeää, että tytöt haetaan sillon kun on sovittu. Minullahan on myös 2 täyspäiväistä lasta ja ajatelkaapa, jos tytöt "unohdettas" joku päivä hakea, niin minullahan olisi täällä iltapäivällä 6 lasta! Ja sittenkö olisi minun vika, että lapsia on liikaa, jos jotain sattuis?

Onneksi minun hoitolasten vanhemmat hakevat lapsensa aina silloin kun pitääkin ja ovat muutenki ihania tyyppejä!

Eräs PPH

Vierailija
7/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö siinä ole edelleen yksi lapsi liikaa, jos enimmäismäärä on 4?

Vierailija
8/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä siis iltapäivisin 5 "päätä"

Vierailija
9/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos hoitajasta riippumattomista syistä jonain hetkenä lapsia on enemmän kuin laki sallii, niin totta kai se on puolustukselle lieventävä asianhaara.

Kyllä sen puolipäiväisen lapsen vanhempien mielessä pitäisi vähintään käydä ajatus olisiko tätä tapahtunut, jos he olisivat hoitaneet hommansa sopimuksen mukaisesti.

Vierailija
10/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee toisella hoitajalla esim. äkillinen sairastuminen ja pitää ottaa varahoitoon päiväksi lapsi(a).

Mutta itse olen hyvinki tarkka silloin eli monesti ollaan oltu sisällä, jos on paljon pieniä. Olen aina selittänyt tilanteen vanhemmille ja hyvin ovat asian ottaneet. Onneksi todella harvoin on enempää kuin se 5 lasta, mutta esim. viimeviikolla oli kerran parin tunnin ajan 7. Silloin sanoin jo aamulla vanhemmille asiasta ja kerroin, että siskoni tulee apukäsiksi vaihtamaan vaippoja jne ja että menemme ulos 20min tavallista myöhemmin, eli sen jälkeen kun ylimääräiset on haettu pois.

Meillä on aitaamaton piha (tosin pistotien loppupäässä) ja en uskalla yksin lähteä pihalle kolmen 1-vuotiaan, kahden 2-vuotiaan, 3-vuotiaan ja 5-vuotiaan kans.

Normaalisti siis minulla on 2x 1v, 2v, 3v ja 5v.

kesälomalla oleva pph

Vierailija
11/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajalla kaksi ylimääräistä lasta kunnan pyynnöstä (sillä hoitopaikkoja kunnassa liian vähän).

Lisäksi hoitajan täysi-ikäinen tytär oli auttamassa äitiään ja valvoi lapsia pihalla, kun hoitaja puki vaatteita viimeisen lapsen päälle.

Voi tulla vielä tosi mutkikas case, kun mietitään kenellä vastuu tapahtuneesta.

Vierailija
12/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolustuksen tehtävä tottakai on etsiä lieventäviä asianhaaroja, mutta kyllä vastuu kuuluu hoitajalle + kunnanjohtajille jotka painostivat ottamaan liian paljon lapsia.

Vierailija
13/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on turha hakea syyllisiä mistään muualta kuin niiltä tahoilta jotka ovat saaneet kuningasidean laittaa lapsia hoitoon tuollaiseen ympäristöön, joka on itsestäänselvästi turvaton vaikka olisi vain yksi lapsi.

Vierailija
14/14 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu on sekä kunnalla että pph:lla. Kumpikin on toiminut väärin tai huolimattomasti. Kunta siksi, että on tietojen mukaan painostanut hoitajaa ottamaan liikaa lapsia. Hoitaja siksi, että vastuu lapsista on aina kuitenkin hänellä, vaikka joku muukin taho olisi toiminut väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi