Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä lapset 7 ja 4 vuotiaat saavat 20 pakettia per nekku ja

Vierailija
23.12.2005 |

pohdinkin tässä et onko tuo määrä jo LIIKAA?

Tuossa on mukana jo isovanhempien ja osittain myös kummien lahjat mut saattaapi olla et jotain vielä tulee lisääkin.

Itse olen ostanut kummallekin yhden pleikkapelin, muutamia leluja (rock bratz angel -nukke, turtles robotti jne.), yöpuvut. Toinen saa rummut ja toinen sitten enempi sellaista turhamaista tavaraa mikä tietysti sopiikin kun tyttö on kyseessä ja huulikiillot sun muut kiinnostaa. Toppatakki, karvakengät ja sukkia on tulossa. Molemmat saavat sukset-sauvat-monot setit, dvd:tä tulee muutama, pussilakanasetit ja suklaata. On muutakin mut en muista...

Miten muilla lahjatilanne? Mitäpä se pukki tuo huomenissa..?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta EI SAA ostaa lapsille 30 pakettia, ja jos niitä on kertynyt niin paljon, niin laittakaa osa jemmaan vaikka synttäreitä odottamaan. Ihan sairasta ja materialismiin kannustavaa, sanokaa mitä vaan.

Vierailija
2/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin ok, jouluna ei kitsastella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaako ne kiinnostua niistä kaikista kymmenistä lahjoista? Yritän silti olla moralisoimatta, vaikka itse olen eri mieltä lahjojen määrän suhteen. Eli ei siitä sen enempää.

Meillä itsellä lapsi on vasta puolitoistavuotias, joten ei mitenkään odota joulua tai lahjoja vielä. Yhteensä lahjoja tulee silti varmaan noin 10. Itse ostin niistä yhden ja isä yhden. Loput kavereilta ja isovanhemmilta.

Vierailija
4/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita ei joululahjana eikä varsinkaan mitään lakanoita yms.

Vierailija
5/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä määrässä on myös isovanhempien sekä kahden kummin lahjat...eikä kyseessä ole rahattomuus, meille joulu merkitsee ihan jotain muuta kuin suurta tavaramäärää.

Vierailija
6/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes ymmärrä, että joulu on joku tavarajuhla. Vaikka on 3 isompaa

sisarustakin. Saa 3 pakettia, kirja, juna ja isommalta sisarukselta

ehostettu autotalo.

Vierailija
7/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen vuosi päätän että nyt emme osta älyttömästi lahjoja.

Lapset kirjoittavat pukille kirjettä jossa 2-6 toivomusta. Silti taas tänä vuonna ostin toistakymmentä lahjaa. Joista suurin osa on kylläkin sellaista joita oikeasti tarvitaankin ja joita olisi kuitenkin pitänyt lapsille ostaa.

Kuten housuja, villapaitoja, yöpukuja, unileluja, koulutarvikkeita, kenkiä, kirjoja, lautapelejä, jatkoa sarjoihin : junarata, bioniclet, nukkekotitavarat. Extrayllärinä tytölle kitara, kun toiveena aloittaa soittotunnit.

Jouluaattona itselle saa hyvän mielen siitä kun katselee lasten kasvoja lahjakasojen kasvaessa.

Ja kyllä meidän lapset osaa arvostaa antamisen iloakin. Yhdessä on tehty innolla lahjoja sukulaisille ja niitä salaa paketoitu.

Ehkä tää tapa juontuu siitä kun itse olimme lapsia niin isovanhempamme antoivat älyttömästi lahjoja.

Mutta mitään turhaa krääsää en suostu ostamaan vaan sellaista jolla oikeasti on käyttöä.

Vierailija
8/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meilläkin 2v saa noin 40 pakettia kaikkiaan. Mielestäni

täysin ok, jouluna ei kitsastella!

Vierailija
9/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä paketteja aikuisillekkin noissa määrin :P

Vierailija
10/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna tulee 2-3 lisää appivanhemmilta jotka tulevat meille jouluaaton viettoon. Ihan liikaa, mutta kun meillä sellainen tapa, että siskot ja veljet ostaa lahjoja (me myös niiden lapsille) niin ei " voi mitään" .

Meiltä mieheni kanssa on 5 lahjaa/ lapsi ja ne ovat kaikki hyvin toivottuja ja toivottavasti järkeviä ja iloa tuovia.....

Vierailija
11/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä mummilla myös n.15, plus kummit tuovat huomenna ja tädit ja sedät. suvun ainoa pikkuinen. :D

Vierailija
12/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostettu 2. Duploja ja lautapeli (lasten). Loput sukulaisilta, kummeilta jne. Minun 2 lastani ovat suvun ainoat pienet (ja pysyvätkin varmaan vähän aikaa), joten kaikki hemmottelevat... Olisi mielestäni väärin olla antamatta ihmisten lahjoja, jotka he ovat rakkaudella ostaneet! Toivovat itsekin lahjan antajat varmasti, että lahjat menevät perille. Liikaahan tuo on, mutta itse en voi asialle mitään. Joukossa toki on muutamat " tarpeellisetkin" kuten gore-tex-kengät jne...

Vierailija
13/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista itse olemme ostaneet neljä (molemmat vanhemmat ostivat kaksi mieleistään) ja loput lähisukulaisilta. Ja juuri mietimme, että pitänee säästää ainakin pari lahjaa alkuvuodesta vietettäviin synttäreihin, ettei lapsella mene ihan pää pyörälle tavaramäärästä.

Vierailija
14/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitteko kaikki samat määrät kun olitte itse pieniä? Muistelen saaneeni noin 6-7 lahjaa yhteensä vanhemmilta, isovanhemmilta ja neljältä kummilta. Meitä oli 3 lasta eli yhteensä pukilla oli kontissa noin 30 pakettia, kun vanhemmat saivat toisiltaan ja muutamilta läheisimmiltä sukulaisilta ja naapureilta suklaarasioita. 50 lahjaa tekee normaalilla sukulaismäärällä vähintään 6-8 pakettia per antaja!

Mietin juuri pari viikkoa sitten miten lahjojen hankkiminen on nykyään hankalaa, kun omaperäisiä ja kotimaisia lahjoja ei löydy helposti. Itse sain lapsena lähes pelkästään itse tehtyjä lahjoja: nukkekodin, nuken kätkyen, keinuhevosen, nukenvaatteita, villasukkia... Ainutlaatuisia ja aina mieluisia saada. Espoon-kummi sitten lähetti meidän köyhään perheeseen Barbien ja joskus satasen kirjekuoressa. Nyt kaikki saavat samat Bioniclet - mikä merkitys niillä paketeilla on kun etukäteen lahjat on kaupan kuvastosta valittu ja kavereilla on kaikillaan keskenään samat Kiinassa tehdyt romppeet?

Vierailija
15/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hyödyllisiä ja " hyödytömiä" . Lapsella on myös paljon vaatteita paketissa, kummit ovat kysyneetkin että mitä, olen sanonut että vaatteita (niitä kun tarvitaan ja lelut ei kauaa kiinnosta), ja kaiken huipu kun lapsi venähti ihan yllätysnopesti, menee ihan yläkäyrillä pituus. Paketeissa n.15 pkt lelulahjoja.

33

Vierailija
16/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kirjoittivat, että ostavat kymmeniä lahjoja, koska " sitä onnea on niin ihana katsella" . Joopa joo. Eiköhän ne lapset ole onnellisia juuri siitä mihin ovat tottuneet. Turha selittää, että kymmeniä lahjoja saavat osaavat arvostaa joka ikistä. En usko, eikä usko kukaan muukaan. Onhan se tietysti helppo ostaa hyvää omaatuntoa ja hukuttaa lapsi lahjoihin. Kun ei ole aikaa ja kiinnostusta olla oikeasti läsnä lapsille, niin hukutetaan ne roinaan. Ovatpahan hetken aikaa vaivaamatta aikuisia. Mua lähinnä säälittää ajatus taaperosta kymmenien lelujen keskellä. Mahtaa olla pienen pää pyörällä, ellei jopa hätääntynyt. Ei pieni lapsi pysty käsittelemään tuollaista roinamäärää. Joulun perimmäisestä sanomasta tai tunnelmasta on turha tietysti enää puhua edes samana päivänä.

Vierailija
17/38 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paketteja autotallissa niille yhteensä 40-50 eli 10 lahjaa tai hiukan päälle/nenä.

Itse olemme ostaneet suurimman osan, kummeiltaan jokainen on saanut 1-2 lahjaa ja miehen vanhemmilta yhden jokaiselle. Mun vanhemmat ei osta.

Meillä on vanhemmille lapsille 6 ja 9 luvattu ja ostettu 2 heille tärkeää toivetta (hintaa katosmatta vaikka 55¿ maksava poni hirvittikin...), lopuissa paketeissa on ns. hyötylahjoja eli yöpaitaa, rukkasia, villapaitaa, hammasharjaa... Vanhin saa Stigan

Musta ihan sopivasti, rakastan itse antamista ja olen jouluihiminen, minä itse en synttäreiksi tai nimppareiksi osta leluja ollenkaan, vaatetta tai jonkun videon saavat silloin.

Vierailija
18/38 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on materialistista touhua,,, voi voi

ei teidän lapset arvosta kohta yhtään mitään kun kaiken saavat jo ennen kuin 1v täyttävät.järjetöntä!!

omassa suvussa olen nähnyt yhdessä perheessä mihin tuo johtaa....

Vierailija
19/38 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan moni lapsi saa/sai äidiltä/isältään lahjana vain HIV:n.

Antakaa lapsillenne rakkautta ja AIKAA. Ylimääräiset rahat voi laittaa vaikka köyhien avuksi.

Tottakai lapsiaan kohtaan saa olla hyvä ja antelias, mutta lahjakasoja kasvattamalla teette lapsistanne onnettomia. Muutaman vuoden kuluttua niille ei mikään enää riitä ja silloin koette itsennekin jo riittämättömiksi.

Mutta hyvää joulua kaikille. Tuskin kukaan ilkeyttään ostaa lahjoja omalle kullalleen.

Vierailija
20/38 |
24.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 1-vuotias saa varmaan 6 lahjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän