Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain sairaanhoitajan paikan Englannista, Birminghamista.

23.12.2005 |

Ongelma on se, että olen 1- ja 2-vuotiaden lasten yksinhuoltaja. Miten kallista päivähoito on Englannissa ja miten paikkoja haetaan, kuinka aikaisin? Olen asunut Englannissa ennenkin mutta lapsettomana joten en ole näitä asioita joutunut pohtimaan. Työt alkavat huhtikuussa. Kiitos jos joku ehtii vastata.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut Englannissa enkä osaa siis vastata kysymykseesi. Mutta oletko miettinyt au pairin ottamista? Itsekin olen sairaanhoitaja ja Norjassa meillä oli au pair ja voin sanoa, että se oli hyvä ratkaisu. Jäi siis pois hoitoon viemiset ja hakemiset ja siitä aiheutuva stressi.

Vierailija
2/10 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teen pitkää päivää ja myös yövuoroja. Ajattelin että Aupair voisi olla päivät vapaalla, tehdä kotitöitä ja vaikka opiskella paikallisessa collegessa tms. Ilta- ja yövuoron aikana hänelle tulee kuitenkin paljon työtunteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoito Englannissa on kallista. Useilla sairaaloilla on kuitenkin oma " tarha" , joka varmasti on harkitsemisen arvoinen vaihtoehto, varsinkin jos teet vuorotyota. Kannattaa kysya sairaalasta. Voit myos saada jotain tukia, koska olet yksinhuoltaja, mutta en tieda onko niiden saamiseen jokin raja kuinka kauan pitaa ensin asua maassa.

Au pairia miettiessa kannattaa muistaa, etta au pairilla ei lain mukaan saa olla paaasiallista hoitovastuuta alle 3-vuotiaasta. (paaasiallinen hoitovastuu tarkoittaa paria kolmea tuntia pidempaan / paiva). Au pair siis soveltuu lahinna hakemaan lapset tarhasta tai koulusta. Yhtena vaihtoehtona voisi harkita live-in nannya. Kallishan se on , mutta toisaalta lapsia on kaksi ja jos teet vuorotyota niin se toisi joustoa aikatauluihin.

Vierailija
4/10 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit saada alennuksen tarha maksuihin.

Saat myos elatusta lastesi isältä.

Lasten elatus määräytyy kulutusten mukaan. Voit varmaan pyyttää apua hoitomaksuihin

Vierailija
5/10 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on päivähoito Englannissa. Meillä lapset ovat kaksi kertaa viikossa puolipäivää (8-13) päiväkodissa hoidossa ja hinta on 18,50 puntaa per nokka per kerta. Maksamme siis kuukaudessa saman verran näistä parista hoitosessiosta kuin Suomessa täysipäiväisestä hoidosta joka arkipäivä. Asumme myös pienessä kylässä ja minulla on se käsitys, että isommissa kaupungeissa olisi vielä kalliimpaa.

MUTTA, aiemmin vastanneet ovat oikeassa, kaikenlaisia alennuksia, tukia ja työpaikan omia tarhoja on olemassa, joten niistä kannattaa ottaa selvää työnantajalta.

Valitettavasti itse en osaa sanoa muuta kuin, että kaikkien yli kolmevuotiaiden (pre school-tyyppiseen) hoitoon saa tukea valtiolta.

Toivottavasti asiat järjestyy ja pääset muuttamaan tänne Midlandsiin! :-)

Vierailija
6/10 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuosta meidän tarhan hinnastosta, että viiden päivän kokopäivähoito (8-18) maksaa 138,02 puntaa/kk. On siis yksityinen ja yleinen, ei minkään työnantajan ylläpitämä, päiväkoti.

Vuorotyö voi olla tosiaan ongelma, koska en ole ainakaan itse törmännyt 24h päiväkoteihin täällä ja täkäläinen tuttava hämmästeli kovasti, kun kerroin, että Suomessa on sellaisia.

Ehkäpä nuo sairaaloiden mahdolliset omat tarhat on, koska työntekijätkin tekevät vuorotyötä.

Vierailija
8/10 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meilla taalla lontoossa todellakin on maksut £130+ viikko, tarhassa tai sit perhepaiva hoitajilla. Ei kai se Ero voi noin kauhee olla;)

Jouluja kaikille lontoosta, Mama-Njogu

Vierailija
9/10 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama pää kesät talvet, kyllä viikkohinnasta on kyse. Kiitos kun korjasit! :-)

Ja hyvää joulua kaikille myös täältä!

Vierailija
10/10 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.finn-guild.org/fg_forum/

Sieltä löytyy paljon suomalaisia jotka asuvat englannissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan