Tyhjentävä GALLUP: Paljonko juot jouluna alkoholia? Rehellisesti?
Määrät vain tähän, ei mitään selittelyjä eikä toisten vastausten arvostelua.
Kommentit (52)
..ulkoilun jälkeen pari lasia glühweinia ja sitten illallisella menee arvatenkin 2-3 lasia punkkua ja sitten myöhällä taas ehkä vähän glühweinia.
T. Lapseton
Eli kaljan tissuttelua, ehkä 3 ööliä. Punaviinillä terästettyä glögiä pari lasia päivällä. Luulen, että on siinä. Tuskin olen edes kännissä.
Puoliltapäivin skoolaamme ensin kuoharilla, kun vieraat tulevat ja joulurauha julistetaan.
Ruuan kanssa juon lasin valkkaria (alkupalat) ja lasin punkkua (pääruoka) ja mahdollisesti snapsin.
Jälkiruuan ja kahvin kanssa konjakin.
Mahdollisesti illalla vielä lasin pari vinkkua.
Mitä tuosta nyt tulee: 6-7 annosta, 10-12 tunnin aikana. Kun yksi annos palaa kahden tunnin aikana, niin eihän mulla ole nukkumaan mennessä juuri edes yhtään alkoa veressä.
Varsinkaan, kun samalla syödään hyvin.
mutta jos en olisi niin ottaisin varmaan pari lasia viiniä ruoan kanssa, ja lapsen mentyä nukkumaan pari olutta / viinilasillista.
Hiukan sitten saatamma isännän kanssa maistella kermalikööriä illemmalla
kalkkunan kastikkeeseen tulee kuitenkin punaviiniä.
jouluun ei minusta oikein kuulu alkoholi. Muuten kuin ruoan kanssa
kanssa juotua viiniä/siideriä pari lasia/ilta.
Viiniä ruoan kanssa ja viiniä myös illalla, mutta hillitysti.
Saatamme tietenkin myös syödä liköörikonvehteja.
Siis kahdella jouluaterialla lasin, pari viiniä, ehkä yhdet hömpsyt joulupäivän iltana äitin kanssa. :)
Meillä on ollut aina tapana ottaa aikuisten kesken viiniä ja olutta ja konjakit, mutta tarkoitus ei ole örveltää.
Varattuna on 1 plo punkkua ja Bacardi Cocoa. Tuskin kaikki menee, kun joulupäiväniltana pitää mennä jo töihin.
Jouluun ei kuulu alkoholi humaltumismielessä. Ruuan kanssa tietenkin voi viini´ä juoda lasi,pari.
jouluaatto-iltana, ajattelin tarjota glogia lammikkeeksi, kun lapset on nukkumassa
joulupaivana punaviinia lasi tai kaksi ruuan kanssa, tai sitten illalla 1 Gin&Tonic, tai ei mitaan, ei ole nyt tarkkaa suunnitelmaa, ollaan vaan oman perheen kesken
tapaninpaivana ehka pari drinksua (GT), tai sit ei yhtaan, jos olen kuskivuorossa. Ollaan sukulaisissa
ps. vietämme joulua aikuisten kesken
pääruoan kanssa 2 lasia punaviiniä, jäkkärin kanssa pikkutilkka portviiniä. siinä se.
ja illalla lasten mentyä nukkumaan noin lasin.