Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja älytön väsymys ja jano

Vierailija
22.12.2005 |

Olen vasta rv 12 ja nyt tätä älytöntä väsymystä on kestänyt n. 4 viikkoa. Alkaa jo ihan tosissaan olla vaikeuksia selviytyä päivistä esikoisen kanssa, kun yhtäkkiä iskee iltapäivisin melkein pyörryttävä väsymys. Hb saattaa olla alhainen, mutta seuraava neuvolakin on vasta rv 15. Kotona olisi kyllä rautatabletteja, mutta niitä ei kai saisi vielä tässä vaiheessa syödä? Eikä ne viime raskaudessakaan kyllä hemppaa nostaneet.

Lisäksi ajoittain on ihan tajuton jano joka ei meinaa juomisellakaan helpottaa, tätä ei kyllä onneksi ole ihan joka päivä näin pahana.

Kuulostaako normaalilta, vai olisiko aihetta soitella ylimääräistä neuvolakäyntiä joulun jälkeen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen mulla alkoi raskauden aikainen sokeritauti väsymyksellä ja janolla.

Vierailija
2/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko sanoa onko kuinka akuutti tilanne jos olisi sokerit koholla, siis että voinko odottaa joulun jälkeen tai tammikuun neuvolaan, vai pitääkö heti mennä?

Rv 9 ei ollut sokeria pissassa. Voinko itse nyt jotenkin hoitaa tilannetta (pitäisikö olla syömättä sokeria tai hiilihydraatteja varmuuden vuoksi?)

Olen muutenkin menossa sokerirasitukseen rv n.28, koska painoindeksi juuri 25.1 ja lähisuvussa diabetestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyt kokeissa nyt ennen joulua niin on sitten turvallinen ja hyvä mieli pyhinä.

Vierailija
4/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja epäilen onko ollenkaan auki näin aatonaattona.

Onko siis oikeasti vaarallista jos on raskausdiabetes ja odottelisin ensi viikkoon? Täällä ei kyllä päivystykseen oteta tällaisella syyllä :(

ap

Vierailija
5/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta soita ihmeessä päivystykseen ja kerro oireista ja huolesta mitä se voi tehdä, jos sitä ei heti hoideta.

Vierailija
6/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys ja jano ovat eerrrriitttttäin yleisiä raskausoireita, ei niille mitään voi. Kuten ei myöskään matalalle hemoglobiinille, joka johtuu normaalista veren laimenemisesta raskaudessa (ei niinkään raudan tai punasolujen puutteesta). Jos nyt sattuisi olemaan raskausdiabetes, sekin alkaa hitaasti, eikä vaadi mitään välittömiä hoitotoimenpiteitä. Ja eikös sitä väsymystä ollut jo vaikka kuinka pitkään, ja rv 9 pissassa ei ollenkaan sokeria? Ehkäpä nyt vaan ap otat joulun ihan levon kannalta ja soittelet neuvolaan sitten välipäivinä.

Vierailija
7/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eipä tuo nyt kyllä siltä kuulosta. Jos olisin ap, en kyllä ennen joulua tekisi mitään.

Vierailija
8/8 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan sitten uskaltaa katsella tilannetta ensi viikkoon asti.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi