Voiko netistä Kelan sivuilta seurata oman hakemuksen kulkua?
Siis ku oon jättäny kelaan jo reilu kaksi viikkoa sitten hakemuksen, eikä oo kuulunu yhtään mitään, ei edes äitiyspakkauksesta...
En millään jaksaisi odottaa, että saisin äitiyspaketin kotiin. 19.12. Kela on saasnut vuoden 2004 verotiedot. Saa nähdä, kuinka kauan kestää, että tulee äitiysrahatiedot.
Muistan joskus opiskelija-ajoilta, että opintotuen päätöstä pystyi seuraamaan netissä...
Tiedättekö asiasta?
Tinttu81
Kommentit (4)
Minä jätin pakkaus- ym. hakemuksen 13.12. kelaan. Pakkauksen osalta päätös annettiin samana päivänä, jonka jälkeen toimitusaika on noin kaksi viikkoa. Tosin virkailija varoitteli, että näin joulun pyhien alla toimitusaika voi venyä vähän reilumman mittaiseksi. Suurella innolla odottelen kuitenkin pakkausta saapuvaksi tammikuun alussa.
Päivärahoista virkailija sanoi, että käsittely on hitaampaa ja varoitti, että niitä joutuu odottamaan vielä hyvän tovin.
Vaikka periaatteessa aikaa on vielä hyvin, niin silti ottaa päähän, kun noita päätöksiä joutuu odottamaan niin kauan. Samoin äitiyspakkaus olisi kiva saada jo kotiin ja penkoa laatikkoa. :) Sitten saisi hakea hoitopöydän, pestä vaatteet pikkuiselle ja laittaa kaappi valmiiksi. Voi että kun aika kuluisi nopeeta! En millään malttaisi odottaa, että saisi oman nyttin syliin. -huokaus-
Kiitos vastauksista! Iloista joulua!
Tinttu81
Jätin jo ajat sitten hakemuksen mutta netin kautta katsoessani ei tiedoissani ollut mitään. Otin yhteyttä kelaan ja sieltä tuli kyllä vastaus heti sähköpostiin että hakemus on vastaanotettu 1.12 mutta päätöstä ei ole tehty. Mua ihmetyttää että miksi kummassa siellä sivuilla sanotaan että siihen voi mennä pari päivää että omissa tiedoissa näkyy että hakemus on kuitattu vastaanotetuksi kun homma ei näköjään kuitenkaan toimi, kohta kuukausi mennyt. Harhaanjohtavaa ja hyödytöntä.
Äitiyspäivärahatietoja voi seurata kelan sivuilta (samoin kuin muutamia muitakin hakemuksiaan). Valitse etusivulla ihan yläreunan palkista kohta " asiointi" ja uuden sivun auettua vasemmasta reunasta klikkaa kohtaa " siirry palveluun" . Äitiyspakkaushakemuksen tietoja sieltä ei valitettavasti näe.
Aluksi siellä lukee vain, että hakemus on kirjattu saapuneeksi, ja päätöksen näkee ilman perusteluja pari päivää aikaisemmin kuin kotiin asti ennättää postin lähettämä päätös perusteluineen.