Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaisitko tällaisen kaverin joulutervehdykseen?

Vierailija
22.12.2005 |

Minulla on eräs lukioaikainen tuttava. Olen kirjoitellut hänelle säännöllisesti sähköpostia kuulumisistani ja lähettänyt tekstareitakin, mutta ikinä hän ei ole niihin vastannut tämän kuluneen vuoden aikana. Viime vuosina 2-3kk viiveellä tyyliin:" Sori, on ollut niin kamla kiire etten ole ehtinyt vastata.." . Kyseessä on yksinasuva, naimaton nainen. Nyt sain häneltä joulutervehdyksen sähköpostiin, kuva hänen koirastaan, saman tervehdyksen hän oli laittanut kaikille tuttavilleen.

Minua todella nyppii se, etten saa vastausta kuulumisiini, vaikka kyselen niissä hänenkin elämästään ja kuulumisiaan. Tuntuu, ettei hän juurikaan piittaa kaveruudestani. Ajattelin, etten vastaa joulutoivotukseen, tuskin hän sitä edes huomaisi. Olenko liian nipo/yliluokkaantunut tässä asiassa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laittaisin joulutervehdyksen. mulla vähän samanlainen kaveri. oltiin joskus kun paita ja peppu mut hän muutti toiselle paikkakunnalle, ei kovin kauas mut ei silti ehdi tulla kylään, mä olen kyl kyläilly hänen luona joskus. eikä vastaa aina viesteihin/sähköpostiin. Nyt viime viikol kysy meidän osotetta joulukorttiin, sitä ennen ei hänestä ollu kuullu kuukausiin mitää

Vierailija
2/2 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan hyväksyä että ihmiset ja elämäntilanteet muuttuu ja siinä sivussa sitten osa entisistä kavereista putoaa kyydistä pois. Se on luonnollista. Itse olen ainakin todennut useammankin lukio yms. kouluaikaisen kaverin kohdalla, että kun ollaan " kasvettu aikuisiksi" , ei enää synkkaakaan samalla tavalla kun ei ole enää jotain tiettyä yhdistävää asiaa, esim. koulua. Ja kouluaikaiset ystävyyssuhteet mun mielestä muutenkin on tavallaan olosuhteiden pakosta solmittuja. Paljon parempia kavereita olen saanut myöhemmin elämässäni, kun on tavallaan voinut valita ihan aidosti samanhenkisiä ystäviä itsensä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla