Mikä tekemsi päätös vaikuttanut eniten siihen, missä olet ja mitä teet juuri nyt?
Kommentit (12)
8 vuotta sitten olin tosi yksinäinen, kaikki kaverit+tutut asui kotipaikkakunnallani, minä opiskelupaikkakunnalla... Harkitsin vakavasti muuttoa... Jonku kk:n sisällä tapasin nykyisen mieheni ja jäin tänne!
Ilman sitä päätöstä tuskin asuisimme nyt tällä paikkakunnalla jne.
se muutti koko elämäni suunnan. piti tulla uranainen, vaan kuinkas sitten kävikään? sain vielä enemmän.
Jätin koulun, kaverit, perheen ja lähdin seikkailemaan maailmalle.
Nyt, 8 vuotta myöhemmin, en kadu päivääkään. Olen opiskellut ulkomailla itselleni mukavan ammatin, olen asunut lukuisissa eri maissa ja olen naimisissa elämäni miehen kanssa.
Jos olisin jäänyt Suomeen aikoinaan, olisi mulla poroporvarillinen, tylsä ammatti ja luultavasti tiet nykyisen mieheni kanssa olisivat eronneet, sillä hän olisi lähtenyt kuitenkin maailmalle.
Muutin pois kotikaupungistani ja täällä tutustuin uusiin ihmisiin ja myös mieheeni. En tiedä, millaiseksi elämäni olisi muodostunut, jos aikoinaan olisin päässyt opiskelemaan kotikaupunkiini hakemalleni linjalle.
sitämyöten yteinen asunto ja lapsi...
opettajantunneistani tehtiin virka joka julistettiin julkiseen hakuun. minä tulin haussa kolmanneksi mutta minua pyydettiin virkaan valitun äitiyslomasijaiseksi. en suostunut siihen. nyt olen tyytyväinen äskettäin väitellyt FT ja yliopistotutkija.
Vierailija:
Muutin pois kotikaupungistani ja täällä tutustuin uusiin ihmisiin ja myös mieheeni. En tiedä, millaiseksi elämäni olisi muodostunut, jos aikoinaan olisin päässyt opiskelemaan kotikaupunkiini hakemalleni linjalle.
Eli muutin opiskelujen perässä, ja löysin elämäni miehen ja tänne jäätiin asumaan.
Vaikea sanoa, kumpi, miehen valinta vai opiskelupaikan valinta ;)
Todennäköisesti olisin edelleen mieheni kanssa, vaikka olisin valinnut toisen alan ja paikkakunnan opiskelulle. Kaikki muu elämässämme olisi varmasti aika erilaista siinä tapauksessa (eri asuinpaikka, ystäväpiiri, harrastukset, työ jne. ) joten pakko sanoa, että opiskelupaikkakunnan ja -alan valinta!
jos ei olisi ollut miestä, en olisi ajatellut lasten hankintaa.
jos emme olisi menneet ivf-hoitoon, meillä ei olisi kahta ihanaa lasta.
jos ei oltais naimisissa olisi saattanut tulla erottua, kun olisi ollut helpompi lähteä avoliitosta. ja onneksi mentiin aikoinaan naimisiin: nyt ei välttämättä jaksaisi järkätä juhlia.