Taas tuli Joulutähti! Vi**u!
Anoppi lahjoitti jo toisen joulutähden tänä jouluna. Ekan sain nimipäivänä ja nyt toisen joulukukaksi. Meillä on taaperteleva utelias lapsi, enkä ole kovin muistavainen kastelija. Varmaankin kuolevat alta aikayksikön. Eka onkin jo aika nuupahtaneen näköinen. Siis miksi ei voi ajatella sitä saajaa? Joku muu kukka olisi ollut mieluisampi, esim. Tulilatva, Joulukaktus tai Amaryllis.
Kommentit (22)
Ensinnäkin miten voit olla noin epäkiitollinen, anoppi ei varmaan ole pahaa tarkoittanut kukkia antaessaan :o(
Mutta jos pelkäät joulutähden myrkyllisyyttä, voitha antaa vaikka jollekin, joka siitä varmasti ilahtuisi.
MUTTA: ÄLÄ USKO TUOTA EDELLISTÄ KIRJOITUSTA; jo yksi ainoa lehti voi lapsen tappaa. Kuivat lehdet vielä myrkyllisempiä kuin elävät. Nosta kukka (jos aiot pitää sen) niin ylös ettei lapsi yllä ja varmista etteivät irronneet lehdetkään varise lattialle!
niitä lehtiä yksi kerrallaan. Arvatkaapa vaan minne ne lehdet tippuvat, ... no lattiallepa tietenkin sinne vaavin saataville. Vaikka miten korkealle sen tähden laittaaa niin kuolleet lehdet leijailevat lattialle. Sitten kun se on siellä korkealla, niin joko sitä sitten unohtaa kastella tai sitten sitä kastelee liikaa ja kummassakin tapauksessa se kuolee nopeasti.
Tulilatva tai Amaryllis eivät paljonkaan kastelua kaipaa, joten ovat huolettomampia lapsiperheessä.
Joulutähti ei ole niin myrkyllinen kuin on ennen väitetty!Kävin googlen kautta etsimässä jotain tekstiä asiasta ja päädyin esim. www.huiskula.fi sivuille ja siitä kukkien ystävä- sivuille.Sieltä löytyy joulutähden myrkyllisyydestä asiaa.Olen jo aikaisemmin asiasta kuullut, mutta ajattelin varmistaa jostain ennen kuin kirjottelen tänne...
Lahjoita se pois, jos noin koville ottaa!
kannattaisi ap miettiä kunnolla, mitä kiitollisuus tarkoittaa!!
toiselle.
Siis miksi se ei viitsi ajatella lastenlastensa parasta! Allergiselle siskolleen hän ei vie allergisoivia kukkia, mutta meille tuo mahdollisimman myrkyllisen.
t: ap
heti korjata pois. Vaikka ne eivät olisi myrkyllisiä (jota ne toki ovat), niin johan ne ovat niin isojakin, että pieni taapertelija saa siitä suunsa täyteen ja tukentuu.
Minä kyllä ajattelen lasteni turvallisuutta. Kaikkia se ei tunnu kiinnostavan. Senpä vuoksi saamme aina silloin tällöin lukea lehdistä lapsille kuolemaan johtaneista onnettomuuksista.
Mikä estää sinua panemasta sitä kukkaa niin korkealle, ettei lapsi siihen ylety?! Semmoiselle alustalle, että lehdet ei tipu maahan ,vaan esim. sinne kaapin päälle?
" Omaa jaksamista ja.."
Onpa tosiaan rankaa ja vaikeeta parin kukan takia.. =D =D
" Omaa jaksamista ja lapsen henkeä tässä vaan ajattelen. Minä en jaksa tunnin välein tarkistaa onko se joulutähti taas pudotellut uusia lehtiä lattialle, jotka pitäsisi tietenkin het
heti korjata pois.Vierailija:
silti putoilevat lattialle. Ei ole sellaista paikkaa, josta ei putoilisi. Pitäisikö sisustaa uudelleen tai muuttaa...?
ei voi olla noin hankalaa löytää sille paikkaa. olen samaa mieltä, kun joku tuossa sanoikin: ap:lle ei olisi ollut hyvä, olisi se kukka ollut mikä hyvänsä. No, joku saa kai sisältöä elämäänsä turhan valittamisesta.
-16-
Toi kauhean kasan leivonnaisia. Etukäteen ei kertonut leipovansa meillekin ja itsekin olen hikihatussa leiponut, nyt joka s...tanan paikka täynnä pikkuleipiä, pullaa ja kakkuja. Itse en edes välitä syödä makeaa.
Joulutähti, Euphorbia piulcherrima
Kasvi aiheuttaa lähinnä paikallisia ärsytysoireita.
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;2613&voucher…
Vierailija:
Joulutähti, Euphorbia piulcherrima
Kasvi aiheuttaa lähinnä paikallisia ärsytysoireita.
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;2613&voucher…
kun on tuo kuopus erittäin hankalassa iässä.