itsekäs ja muita arvosteleva käyttäytyminen
Minua raivostuttaa aikuiset, jotka eivät osaa käytöstapoja. Mieheni on tällainen moukka, joka jälleen pilasi yhdet juhlat eilen. Hänen perheessään ja suvussaan sanotaan asiat sellaisena kuin sylki suuhun tuo ja heti muiden päälle. Minut on kasvatettu aina ja joka tilanteessa huomioimaan ensin muut ja heidän tunteensa. Joka jumalan perhejuhlissa häpeän silmät päästäni mieheni sammakoita, joita hän päästelee koko ajan suustaan. Yritän parhaani mukaan korjailla sanomisia ja kääntää niitä huumoriksi, väsyn ja suutun. Ei todellakaan ole korrektia aina kysellä gradua vaille valmiin sukulaisen valmistumisesta joka kerta tyyliin "koita nyt saada se tehtyä". Maalta tulevia voi kyykyttää kaupungissa ajamisesta ja antaa mahdollisimman nöyryyttävästi hankalia ajo-ohjeita, miten päästä kotiinpäin. Suureen ääneen aina täytyy ylistää omaa veljeään ja aloittaa sama tarina hänen yrityksestään, jonka jokainen on kuullut moneen kertaan. Ei voi kuunnella mitä toiset puhuvat, vaan aloittaa aina oma tarinansa toisten päälle. Vaimoaan voi myös mollata julkisesti.
Muuttaa ei yli nelikymppistä miestä voi. Ei ymmärrä, jos yritän selittää mitä kuuluisi kohteliaaseen käytökseen. Suuttuu vain ja valittaa, että aina moitin häntä. En vain kehtaa mennä enää minnekään sosiaalisiin tilanteisiin hänen kanssaan. Lapsenikin osaavat jo parempaa käytöstä ja huomioivat muita.
Itseään täytyy syyttää, että tulikin otettua tuollainen moukka.
Kommentit (2)
Mieheni perhe on aina kaikessa vähän parempi kuin muut, tietävät, osaavat yms ja antavat muiden ymmärtää sen. Minun lapsuuden perheessä ihmisiä kunnioitettiin ja ajattelenkin ihmisistä pääsääntöisesti hyvää. Ollaan usein törmäyskurssilla kun mieheni mollaa tuttuja/ ohikulkijoita minulle.
älä itse ainakaan nolaa miestäsi julkisesti