Millaisen lahjan saan ostettua eurolla? Ei ole enempää rahaa
Kommentit (14)
Eli saadaan 51 euroa.
Ei tämä henkilö kysellyt yhtään rahatilanteestamme.
Kirjoitin vaan että rahat tiukilla jne.
miten kehtaat kerjätä rahaa jos tilanteesi ei olehuono. omia verorahoja, höhö !!!viet rahat toiselta joka sitä todellakin tarvitsee.. älyhoiäläjätä!!!!!!
Tee joku jättisydänpipari tms ja koristele se oikein hienoksi ;)
Saa tehtyä monta huopakoristetta (tähtiä, sydämiä..). Jos kotoa vaan löytyy jotain narua millä ripustaa..
kynttilätuikun tiimarista
roikkuvan joulukoristeen
kortin
lehden gloria, avotakka, anna, tekniikan maailma (kirpparilta)
karkkia (irtiksiä aika paljon)
ruusun tai jonkun leikkokukan:)
leipomosta leivoksen/tortun/piparin/arnoldsista donitsin
lemmikille luun tai pienenlelun
tussin tai kuulakärkikynän tiimarista
kumin/ viivoittimen ym
korvikset, korun tms ninjasta, h&m:ltä, korukaupasta?
Jotain kaapeista varmasti löytyy!
- Metallihenkareista saa väännettyä joulukuuseen tähtiä
- Käy poimimassa pajunoksia ja väännä niistä kranssi
- Sulata kaikki jäljelle jääneet kynttilänpätkät ja tee niistä kynttilä
- Leivo pullataikinasta pullapoikia tms.
- Kirjoita runo tai joulusatu ja tekstaa se kauniisti siten, että sen voi halutessaan vaikka kehystää
- Maalaa jouluinen kuva
- Askartele kirjanmerkki (piirrä, virkkaa, ompele...)
- Ompele tilkuista patalappuja tai neulatyyny
- Askartele jouluisia tulitikkurasioita
Mielikuvitusta vain kehiin!
Meilläpäin eurokaupassa ollut myös koko puisia leikkuulautoja yms yms.
on tosi monet allergisia, en suosittele sitä lahjaksi!
samanlaisia söin pienenä, 600 gr, ja reippaasti alle euron, ovat jouluherkut alennuksessa!
onpa melko uskomatonta jos sinulle on noin vaan myönnetty ja vielä rahana. Kaikissa tietämissäni ev.lut.kirkon seurakunnissa avustuskäytäntö on se, että tarkkaan tutkitaan taloudellinen tilanne ja kartoitetaan onko esim sosiaalitoimistossa jo käyty ja muut tuet jo haettu. Srk:n antama apu on kaikkein viimesijaisin ja vain kaikkein vähäosaisimmille tarkoitettu. Apua ei anneta sähköpostitse vaan henkilokohtaisella käynnillä. Lisäksi tietääkseni mikään srk ei anna raha-rahaa vaan maksuosoituksen esim Valintataloon tai muuhun ruokakauppaan, eikä sillä voi ostaa kuin peruselintarvikkeita. Nimenomaan avustus ei ole " verorahojeni ottamista takaisin" , tuossa on asenne jo kyllä aika vääristynyt.
ja teen siis tätä päivätyökseni, olen käsitellyt tuhansia avustuspyyntöjä, vastaus ei ole tuulesta temmattu.
Ap kysymykseen: itse leivotut sämpylät, jos aineksia (=jauhoja) on, tulevat edullisiksi myös
Itse olen kerran saanut seurakunnalta apua kun olimme " ahdingossa" perheeni kanssa.. Ei sieltä tullut rahaa penniäkään!! Yhden laskun he maksoivat, sain kuivaruokaa mukaani ja ostokortin ruokakauppaan jossa on myös lista mitä sillä saa ostaa!! Eli ihan peruselintarvikkeita vain!
Minulle sanottiin että rahaa seurakunnasta ei jaeta! Muuta meiltä ei tarkistettu kuin tulot..
Ja tuota ruoka-apua mielestäni saa melkein kuka vaan kun menee itse diakoniaan sitä hakemaan.
Mutta että sähköpostilla, hah! Kuka kurja kuvittelee että seurakunta ei halua ihmisen sen vertaa nöyrtyvän että hakee itse oman apunsa..
Olis se sitten helppoa kun kaikki sais rahaa 50 euroa vaan yhdellä sähköpostilla!
koko elämäntilanteen vakavasti ottamisesta.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/68A1192FF598AD70C2256FEB00258F21?Open…
Paljon sait rahaa? Millainen tilanne teillä on?