Raskaana hormonikierukasta huolimatta. Muita samassa jamassa?
Perjantaina täällä huokailinkin, että testi näyttää positiivista. Ultrassa selvisi, että Mirena on kauniisti paikallaan kohdussa. Sikiöpussi on myös kohdussa ja viikkoja kasassa noin 7-8.
Lääkäri sanoi heti suosittelevansa keskeytystä. Itselläni on jo kolme lasta, mutta jokin äidinvaisto heräsi suojelemaan uutta elämää. Kierukkaa ei saatu parista yrityksestä huolimatta poistettua. Kukaan ei kuulemma tiedä, mitä paikallisesti iso määrä hormonia aiheuttaa sikiölle.
Olen huomenna menossa toisen lääkärin luo kuulemaan hänen mielipiteensä, mutta keskeytykseen en haluaisi. Toisaalta, en tiedä olisinko valmis ottamaan tietoista riskiä lapsen kehitysviasta tai suurentuneesta keskenmenostakaan :(
Onko palstalla ketään joka olisi synnyttänyt vauvan joka on saanut alkunsa hormonikierukasta huolimatta?
Kommentit (2)
Olen myös raskaana Mirenasta huolimatta. Kauniisti oli minunkin Mirenani paikallaan, kun raskaus todettiin viikoilla 7-8. Kierukkaa ei edes yritetty poistaa, koska alusta alkaen oli selvää, että vauva pidetään ja riski keskenmenolle olisi kasvanut valtavaksi.
Minulle taas sanottiin, että istukka tuottaa keltarauhashormonia enemmän tällä hetkellä (siis silloin vkolla 7-8), kun kierukka. Vauva on ultrattu varmaankin 7 kertaa tähän mennessä ja kaikki näyttää ihan normaalille. Olen ollut kahdessa eri verikokeessa (np-ultran yhteydessä ja sitten oli joku kfp seula (en nyt muista tuota kirjainyhdistelmää, oliko noin). Molemmat olleet ok. Rakenneultrassa kaikki myöskin ok.
Raskauteni alussa vaihdoin kuulumisia äidin kanssa, jolla oli vajaa kuukauden ikäinen terve tyttövauva. Mirena kierukan seurauksena myös hän oli saanut alkunsa.
Minua niin harmittaa, kun en päässyt kirjautumaan tämän uudistuksen takia aiemmin tälle palstalle.. Huomasin samana päivänä tämän viestisi, kun olit tämän kirjoittanut. Toivottavasti olet vielä täällä!! Viimeksi olen sinusta "kuullut" kun kerroit odottavasi kaksosia!
t. M@MIx2 rv 22+4
Ei missään nimessä suostunut keskeytykseen. Vaikka lasta ei yritetty oli kuitenkin tervetullut sellaisena kun tuli.
No mutta täysin terve ja totaalisen normaali tyttö oli tuloksena!
Kannattaa ehdottomasti käydä toisella lääkärillä joka toivottavasti saisi kierukan poistettua!