Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tänään kauppakeskuksessa 2-vuotiaani kanssa...

Vierailija
21.12.2005 |

Ja tietenkin nykyään (uhmaiän laantumisen jälkeen) aika sopuisa lapseni sai siellä aivan kamalan hepulin. Hän ei ensin antanut riisua haalareitaan ja kohta ei enää suostunut istumaan rattaissa. Laitoin vyöt kiinni, mutta hetkessä olikin rattaissa pelkät haalarit ja kengät jäljellä kun tyttö pujotteli itsensä niistä pois. Tyhjät haalarit rattaiden vöihin kiinnitettyinä olivat kyllä aika hupaisa näky. Onneksi tyttö sitten rauhoittui mutta ehdittiin kyllä kerätä aikamoisia katseita...

Nyt tuli sitten taas koettua tämäkin, millaista on raivoavan lapsen kanssa kaupassa. Viime kerrasta onkin jo aikaa. Käydään todella harvoin näissä isommissa kauppakeskuksissa ja vielä harvemmin käyn niissä kahdestaan kuopuksen kanssa. Mutta isille oli pakko käydä ostamassa lahjat.

Mutta kysymys teille jotka " olette kasvattaneet lapsenne niin hyvin etteivät koskaan kiukuttele kaupassa" : MITEN OLETTE SEN TEHNEET? Meillä tämän kolmannenkin kasvatus on mennyt pieleen tässä suhteessa...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa oli kaksi isompaa ja yksi noin parivuotias lapsi. Pikkuinen alkoi huutaa kiukuissaan jotain ja isommat lapset yrittivät rauhoitella häntä. Äiti etsi tyynesti hyllyltä tarvitsemaansa ja sanoi isoille lapsille, että antakaa hänen olla rauhassa, kyllä hän kohta rauhoittuu. Kun äiti oli etsimänsä löytänyt, hän otti lapsen syliin ja sanoi tälle jotain johon lapsi huusi, että " en ole kiukkuinen pieni mies, eikä saa rakastaa minua" . Sitten hän rauhoittui.

Normaalisti minua rasittaa huutavat lapset kaupassa, mutta tuo äiti oli niin rauhallisen oloinen, että itsestänikin tuntui, etteihän tässä ole mitään hätää =) Ja loppu kauppareissu sujui paremmalla mielellä.

Vierailija
2/25 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan karmivan hyvin kuinka mun oma äitini (joka ei turhia häpeillyt) alkoi kerran kaupassa vinkumaan samalla lailla kuin itse kitisin. Sitten jos pirstasin oikein kunnolla niin äiti ei häpeillyt ulista samalla lailla. Vaikka olin pieni, häpesin hirveästi ja kitinät loppuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ote ja annan lapsen hetken raivota kiukun pois) ja saan TODELLA paheksuvia katseita osakseni. Yleensä kylläkin vanhemmilta ihmisiltä. Ainoa ongelma on myös meillä jos annan raivota pitkään saattaa lapsi oksentaa (sama ongelma kuin 9:llä). Lapsi siis todella temperamaenttinen (niin kuin isänsä...).

Vierailija
4/25 |
23.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki huutavan lapsen rauhoitan, mutta muutoin annan vain äksyillä rattaissa. Ei vielä osaa pujottautua valjaista irti - onneksi. Muita ihmisiä en ajattele, jos joku katsoo pahalla, niin katsokoot. Itse olen ainakin sata kertaa katsellut muiden karjuvia lapsia ilman että on kauppareissu mennyt pieleen. Oikeasti se kiukutteleva lapsi siellä kaupassa häiritsee lähinnä vanhempiaan ja ehkä 1% kaupassa asioivista nipoista.

Vierailija
5/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei toimi, TOTEUTA edellinen!! Toista tarvittaessa, vaikka reissu kestäisi sitten 6 tuntia, se kannattaa..

Vierailija
6/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.Olin esikoisen kanssa kesällä torilla ja sai jätskitötterön ja päällimmäinen pallo putosi ja siitäkös itku ja kiukuttelu alkoi.kun en mennyt ostamaan uutta jättskiä.Poika raivosi ja huusi ja sanoi minua paskapääksi!Kyllä hävetti,kun ihmiset vahtasi paheksuvin katsein.Otin pojan kainaloon ja raahasin autoon.Koko sen matkan itki ja kirkui.Poika oli n.3-vuotias silloin.

Vierailija
7/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei meillä kovin usein mitään pahempia tule mutta kerran oli esim aivan karsea ikea-reissu. ja ihmiset kyseli että miksi me ei tehdä mitään... kun joku vaan kertois mitä tehdä

Vierailija
8/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput ostimme sitten seuraavasta kaupasta... Ongelmana on vain se että kun tuo saa hepulin niin se on niin kovaääninen ettei siihen saa omaa ääntään väliin. Mutta toisaalta, ehkä parempi kertahepuli kuin jatkuva narina. Tänäänkin kuopus oli kuitenkin loppumatkasta ok.

Onneksi huomenna lapset menevät naapuriin muutamaksi tunniksi että saadaan loput jouluostokset tehtyä ilman noita " riiviöitä" .. :)

ap

Vierailija
9/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 2-veen bravuuri oli heittäytyä makarooniksi kassajonossa kun oltiin ostamassa ruokia seuraavalle viikolle. uhkailtiin ja kiristettiin että joutuu jäämään isin kanssa autoon odottamaan seuraavalla kerralla jos ei ole kiltisti. ja olihan hän aina sen seuraavan kerran mutta sitten olikin hyvä heittäytyä jalattomaksi lattialle kun ei oltu muistettu uhkailla *huoh*

Vierailija
10/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T : 2

Vierailija
11/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä olen yksin raahautunut kauppaan aika pitkän matkan 3 lapsen kanssa ilman autoa ja olen pitkässä kauppajonossa tavaroineni niin ei mua kyllä huvita lähtee vetään, jättää tavaroita siihen ja sitten yrittää uudestaan taas jonkun ajan päästä.

Vierailija
12/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan pääsee karkuun ,juoksee näyteikkunoihin,vaatetankojen alle,pakoon pitkin käytäviä jne. Ei istu kauaa (lue 10min.) ostoskärryissä,itkee,huutaa,kitisee niin kauan,että oksentaa. Eli,jos hänet ei vie leikkimään siksi aikaa maksulliseen leikkinurkkaan(missä kiltti,kun enkeli) hänet on jätettävä hoitoon. Tosi tylsää. Jos taas otamme mukaan,koko ajan lahjottava jotenkin,että saat purkan tai pääset jonkun vempaimen kyytiin tms.jos vaan olet nyt nätisti. Ongelma on se,että jos saa raivari-itkun,oksentaa tosi herkästi ja siihen ei voi antaa kaupassa mennä. Mitäs tähän sanotte? Kohtalotovereita? Lisään vielä,että hän on aivan terve lapsi,mutta tempperamenttinen !

Vierailija
13/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on kahden lapsen kanssa kaupassa, pienempi istuu kärryssä ja isompi (n. 4-v.) ottaa ison sipsipussin hyllystä. Äiti kieltää ja lapsi alkaa kiukkuumaan. Ennen kuin kiukku pääsee lkunnolla vauhtiin, käy äiti itse makaamaan kaupan lattialle ja kiljuu ja potkii ja kiukkuaa:) Nopeasti hiljenee poika...Pitäisiköhän kokeilla luonnossa?

Vierailija
14/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:2 (3 lasta)

Vierailija
15/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä näen tuollaisen huutajan kaupassa niin en kyllä ajattele muuta kun että voi ressuja vanhempia. joko kyseessä on poikkeus tai sitten vielä ikävämpää jos homma on ihan arkipäivää. siis ressuja siinä mielessä että heitä varmaan hävettää hirveästi mutta mä en ainakaan ajattele että lapsi on jotenki epänormaali tai vanhemmat huonoja vanhempia!

Vierailija
16/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mummut varmaan tykkää kovastikin neuvoa ja varmaan suurin osa luulee,että lapsi on väsynyt ja on varmaan kierrelleet koko pvän jo kauppoja. Nyt olen viisaampi,kun sattu omalle kohdalle. t. 9

Vierailija
17/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on saanu hävetä kerran jos toisenkin. En yleensä käy hänen kanssaan kaupassa kuin kerran kuussa kun on pakko. On todella energinen ja touhukas sekä eritttttäin itsepäinen ja temperamenttinen. Kuten isänsä...:)

Kyllä meitä on katsottu useammam kerran säälivästi kun juoksen vauvan kanssa esikoisen perässä naama punasena ja yritän huutaa sitä pysähtymään. Heittäytyy usein makarooniksi lattialle ja kun nostan niin yhtäkkiä sen jalat on hyytelöä. Kanna siinä sitte kokopainollaan roikkuvaa muksua ja vauvaa lisäksi...

Onneksi Jumbossa on leikkipaikka huoh!!!!!!

Vierailija:

Jos vaan pääsee karkuun ,juoksee näyteikkunoihin,vaatetankojen alle,pakoon pitkin käytäviä jne. Ei istu kauaa (lue 10min.) ostoskärryissä,itkee,huutaa,kitisee niin kauan,että oksentaa. Eli,jos hänet ei vie leikkimään siksi aikaa maksulliseen leikkinurkkaan(missä kiltti,kun enkeli) hänet on jätettävä hoitoon. Tosi tylsää. Jos taas otamme mukaan,koko ajan lahjottava jotenkin,että saat purkan tai pääset jonkun vempaimen kyytiin tms.jos vaan olet nyt nätisti. Ongelma on se,että jos saa raivari-itkun,oksentaa tosi herkästi ja siihen ei voi antaa kaupassa mennä. Mitäs tähän sanotte? Kohtalotovereita? Lisään vielä,että hän on aivan terve lapsi,mutta tempperamenttinen !

Vierailija
18/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä kehdannu koittaa ku kotona. Meni muksujen naamat vähän hämilleen kun aloin matkiin niitä.

Vierailija:

äiti on kahden lapsen kanssa kaupassa, pienempi istuu kärryssä ja isompi (n. 4-v.) ottaa ison sipsipussin hyllystä. Äiti kieltää ja lapsi alkaa kiukkuumaan. Ennen kuin kiukku pääsee lkunnolla vauhtiin, käy äiti itse makaamaan kaupan lattialle ja kiljuu ja potkii ja kiukkuaa:) Nopeasti hiljenee poika...Pitäisiköhän kokeilla luonnossa?

Vierailija
19/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät ihan varmasti, lapsessasi on vaan vähän haastetta. ;)

Vierailija
20/25 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kauppareissut ihan mukavasti, kun olen tarpeeksi ajoissa ilmoittanut, että menemme kauppaan ja sitten kaupassa jaksaa istua kärryissä, kun tietää saavansa esim. pillimehun.. Ja sama pätee myös moneen muuhun asiaan, siis kerron tarpeeksi ajoissa mitä ohjelmaa/tapahtumaa tulossa...Ettei tule yllätyksenä ja lapseni osaa varautua tulevaan, muuten hän selvästi hämmentyy ja voi ruveta kiukuttelemaan...