Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä oikeasti " suloista" , jos 10-v uskoo joulupukkiin?

Vierailija
21.12.2005 |

Minä jo kertoisin tuon ikäiselle. Johan alkavat kaverit kohta kiusata. Itse myöskään en pidä siitä, että lapset eivät opi missään vaiheessa kiittämään saamistaan joululahjoista ja niinhän käy, jos 10-12 vuotiaatkin vielä luulevat saavansa lahjat pukilta.

Pienempien joulupukkiusko on ihan kiva asia, mutta rajansa kaikella.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo keski-ikäinen, ja uskon joulupukkiin, ja väitän lapsilleni, että se on olemassa. Jos 10v ei ole vajaa-älyinen, hän toki tiedostaa että vanhempien kaikkia väitteitä ei kannata ottaa todesta, eikä tosiaan kerro kavereilleen, että pikkuisen uskoo...:)

Joka joulu on toki vähän ylimääräistä hommaa saada lahjasäkki vain ilmestymään jostakin ulko-ovelle, mutta en edes tajua, miten muuten ne jaettaisiin. Musta olisi todella raadollista ja TYLSÄÄ alkaa yhtäkkiä jakaa lahjoja keittiön kaapista, kun joulupukki jättää säkin, se on luontevampaa. Myös minun lapsuudenkodissani ja isovanhemmilla säkki on vain ilmaantunut jostakin, myös silloin, kun lapset ovat olleet niin isoja/teinejä/aikuisia, ettei pukki enää ole tullut konkreettisesti. Alle 7v lapsille tulee pukki sisään asti. Miksi ihmeessä lopettaisin tämän pienen salaperäisyyden? Se on taikaa...;)

Vierailija
2/3 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole suloista, hassu sana, vaan se totuus, mikä ei muuksi muutu. Joulupukki tuo lahjat, houhouhouu, meeerry christmas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siinä vaiheessa ovat jo kaveritkin valistaneet lasta. Toisaalta en menisi varmaankaan lapsen uskoa musertamaan. Mutta meillä ei varta vasten valehdellakaan joulupukista, tai vahvisteta lapsen uskoa, jos se horjuu aiemmin kuin vanhemmat näkee sopivaksi. Pukki tulee ja sille kirjoitetaan toivelistat, ja annetaan sitten lasten luoda omat uskomuksensa siitä eteenpäin. Itse en edes muista, milloin tajusin joulupukin olevan satua (vanhempien veljien skeptisyys piti siitä huolen), mutta jouluillan tapahtumien jännitys ja maagisuus säilyi siitä huolimatta reilusti kouluikään asti. Samoin veljilläni.