Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ultrat naistenklinikalla

21.12.2005 |

Millaista kohtelua olette saaneet tavallisten ultrien (nt & rakenne) yhteydessä naistenklinikalla? Itselläni on jonkin asteinen pelko kaikkea terveydenhuoltoon liittyvää kohtaan. Nyt olen sitten alkanut miettimään, miten tuolla " kohdellaan" ultrauksissa yms. Onko suhtautuminen yleensä ollut ystävällistä ja ymmärtäväistä vai onko se ollut tökeröä ja hälläväliä-tyyppistä?

Entä sitten miesten mukaan tulo ultriin? Onko siihen suhtauduttu hyvin, vai eikö miesten anneta tulla mukaan huoneeseen? Jos mies saa tulla mukaan katselemaan jälkikasvua ultraan, niin " joutuuko" se katselemaan myös kaiken alapään roplaamisen (eka ultrahan tehdään sisäkautta?), vai istuuko äijä naisen pääpuolella? Näkeekö siitä monitorin, vai miten?

Olisi kiva, jos joku osaisi kertoa edes pikkasen tällaiselle ensikertalaiselle... kiitos jo etukäteen =D.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen käynyt nt- ja rakenneultrat ja ensiultran myös(rv 6) ja multa on leikattu munatorvikin siellä ja joka kerta on ollut loistavaan palvelua, vaikka monet muuta puhuukin.

Ultraan mennessä kätilö kyllä kättelee molempia ja isät ovat todellakin tervetulleita sinne, alle kouluikäisiä lapsia tuskin missään halutaan ultraan...ehkä heidän kärsimättömyyden takia ja ehkä lapsia pelottaa hämärä huone ja äitiä kaivellaan..

Kätilö kertoi meille tarkasti mitä kuvassa näkyi,paitsi sukupuolta,se on kielletty kertomasta!!.

Nt-ultran jälkeen kun menin pukemaan niin iskälle selitettiin siinä samalla vielä kerran mitä kuvissa näkyy, eli ainakin meillä kätilö oli erittäin mukava.Ja mies istutetaan äidin pää-päähän ei tarvii torttua katella...ja rakenneultrassa sama juttu.

Käyn myös äitipolilla siellä ja joka ikinen kerta olen saanut pelkästään hvyää palvelua, vaikka kyselen tyhmiä he jaksavat selittää asian niin että sen ymmärtää.

Ainut mikä mua häiritsee, on se kun naikkari on opetussairaala,eli joka käynnillä voi olla oppilaita siellä mukana. Mutta kuinkas muuten he käytännön oppii kuin seuraamalla, tähän asti olen sanonut että saa olla mukana, mutta jos synnytykseen kysyvät niin siihen heitä en halua. En vaikka he ovat tulevia kätilöitä yms.

Mukavaa raskautta sinulle,

Kuumetta ja vauva 33+5

Vierailija
2/4 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut NKL:llä kolme kertaa ultrassa, viime raskaudessa np ja rakenne, nyt vain rakenne. Joka kerta kätilö on ollut erittäin ystävällinen ja asiantunteva (eri joka kerta). Miehet otetaan hyvin huomioon ja kerrotaan mitä ruudulla näkyy jne. Muutaman kuvankin saa mukaan. Suurin osa ainakin odotushuoneotannan mukaan tulee yhdessä miehen kanssa.

Vaikka np-ultra tehdään sisäkautta, ei se ole sillä tavalla mikään sisätutkimus. Sondi sujautetaan emättimeen, thats it, ei siis kopeloida sen enempää ;-))

Ilmoittaudu ensin alakerrassa, sieltä ohjataan sitten oikeaan paikkaan. Onnea matkaan, meistä molemmista ollut aina antoisa kokemus ja onneksi uutisetkin ovat olleet hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa kolmessa raskaudessa.

Yhdessä synnytyksessä oli oppilas paikalla joka leikkasi välilihan ja ilmeisesti vähän liikaa vanhemman kätilön kommentista päätellen. Mutta oppilas ei ehtinyt onneksi enää ompelemaan enkä olisi antanutkaan vaikka jollainhan heidänkin pitäisi antaa harjoitella...

Vierailija
4/4 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin molemmat ultrat naistenklinikalla ovat olleet todella mukavia kokemuksia. Tädit ovat ottaneet meidät hyvin vastaan ja tunnelma on ollut rento. Miehen " tyhmiin" kysymyksiinkin ovat vastanneet tosi kärsivällisesti ja hyvin. Ei siis ollenkaan mitään tylyä terveyskeskusmeininkiä!

Eka ultra tosiaan tehdään sisäkautta, ja se tuntui minusta vähän inhalta, mutta kyllä sen kestää kun koko ajan näkee vauvan näytöltä! Ei siinä mieskään ehtinyt tutkimustapaan kiinnittää huomiota vaikka oli etukäteen vähän pelännyt että miltä sekin sitten näyttää ja palaako mikään enää ennalleen kun on nähnyt vaimoa " sorkittavan" ... Hupaisia pelkoja noilla miehillä... ;)

Erityisen tyytyväinen olen ollut siihen, miten hyvin nk:lla selitetään mitä kuvissa näkyy. Jotkut muualla käyneet ovat valittaneet ettei kuvissa oikein näkynyt mitään eikä tullut selväksi onko kaikki hyvin, mutta meillä ainakin laskettiin ihan yhdessä sormet ja varpaat ja esiteltiin sisäelimet ja kaikki. Ja todella kärsivällisesti etsittiin kaikki mitä pitikin löytää, vaikka Toukka oli sellaisessa sykkyrässä ettei millään meinannut kaikkea saada kuviin.

Eli huoli ja pelko pois, ultra on hieno kokemus! Ja ehdottomasti uskallat ottaa miehenkin mukaan - meillä mies ainakin pääsi ihan eri tavalla mukaan odotukseen kun pääsi näkemään tulokkaan!

Suhni & Toukka rv 25+6