Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++Syysmamma, 3 yötä jouluun!!!+++

21.12.2005 |

Huomenta!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

SyysmammaT, piti kirjoittamani.

Meidän yö oli loistelias taas. Illalla sen näkee, mitä tulee. Eilen nukahti heti sänkyyn eikä tullut sitä tunnin päästä nukahtamisesta -huutoa. Ja sitten klo 7 herättiin. Silti ei silmät meinannu itsellä pysyä auki, vaikka varmasti jo 22.30 olen itse nukahtanut. Mikään uni ei riitä velkojen takaisinmaksuun.

Aamupalaakin Onni söi enemmän kuin koskaan varmaan. Puuroa koko annoksen (teen kyllä aina vähän pienemmän, puoli dl hiutaleita, 2dl maitoa) ja vielä puoli purkkia hedelmäsosetta päälle! Tosi hienosti! En vieläkään uskalla laittaa sitä hedelmäsosetta puuroon. Meillä puuro syödään siis suolattomana ja ilman mitään lisiä. Riisihiutalepuuroon tulee kanelia ja vähän sokrua. Joskus voisilmä tuolle laiheliinille.

Tässä odotan ja toivon, että kaveri tulis käymään. Ei olla nähty muutamaan viikkoon ja olis kiva vielä ennen joulua nähdä.

Ihana reilun 10 asteen pakkanen pihalla! Näyttää vaan sille, että jouluna ei olis ku alle 10. Se ei tunnu kyllä joululle sitten, kun olis kiva kun nurkissa paukkuis 30 asteen pakkaset.

Nyt aamutoimiin omalta osalta.

T-P

Vierailija
2/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunkeutua väärään pinoon hetkeksi :)

Kiva lukea teidän kuulumisia. Mä oon täällä vähän huonossa kunnossa ja väsyny mut eiköhän se tästä. Univelkaa kans mullekki kertynyt ko on taas pitäny niin myöhään kattoo tv:tä ja Sarah herää aamulla ennen seiskaa.

Meillä typyn nuha onneks hellittäny. Toissapäiväivänä 1v neuvolareissulla jäi rokotus saamatta mut uus aika saatiin vuoden alkuun. Neuvolassa saatiin " ohjeeksi" opastaa neiti konttaamaan kun neuvolatäti piti tärkeenä et edes vähän aikaa tekis sitäki. Ensin aattelin et no ei varmaan enää opi mut kyllä se on sen hokannu. Oon välillä pitäny nilkoista kiinni et pysyy konttausasennossa kun on edenny ja on ihan itekki pariin otteeseen kontannu. Peppukiitäminen on kuitenkin toimivampi typyn mielestä ja saa ollakin.

Nyt pitää mennä vähän lepäämään että joskus paranis. Toivottavasti nyt osuin oikeaan etten erehtyny ja kirjottanu turhaan kuulumisia väärään pinoon. Hauskaa päivänjatkoa!

-Nina ja Sarah-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamut tosiaan alkaa liian aikaisin:)

T-P, sulla tuntuu olevan ihmeellisen tiivis kaveriporukka, tai sitten hirveästi kavereita, kun aina riittää seuraa. Olen kade:) Minä näen kavereita ihan liian vähän ja välimatkaakin on kaikkien kanssa ihan turhan paljon. Ulkoilukavereita ei ole:(

Nyt iskikin kauhea väsymys taas. Voispa mennä peiton alle nukkumaan vielä:)

Joulu se tekee tuloaan ja tällä hetkellä sellainen tietoinen stressi on ainakin poissa. On jotenkin sellainen olo, että teen pitkin päivää vähän jotain ja kyllä se joulu sieltä tulee. Perjantaina pitäis anopin tulla pitämään lapsia pois jaloista, niin siivoan kunnolla. Eli se kai on se viimeinen suuri rutistus. Lahjathan on jo ostettu ja paketoitu melkeen kaikki. Kämppääkin olen vähän järjestellyt sen mukaan mitä olen jaksanut. Ois ihanaa, jos sais kerrankin edes jouluksi kämpän kunnolla järjestykseen ja puhtaaksi, mutta tulee kai se joulu vaikka olisi vaatekasoja ja muita kasoja pitkin lattioitakin:)

Kuulemisiin...

T: Ynis

Vierailija
4/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki meni, että langan päässä syttyi valo, kunnes luettuani loppuun tajusin:) Kiva, että bongasit mut täältä! Tsemppiä konttaustreeneihin! Eiköhän se siitä! Ja typylle Onnea paljon, kun tänäähän se virallinen synttäri on!!!

Ynis: Älä oo kade, tai oo vaan, onhan nämä kaverit ihania:) Välillä tuntuu, että olen niin yksin tässä pienessä kaupungissa. Vuonna 2002 ollaan tälle suunnalle muutettu ja olihan niitä tuttuja aluksi heti paljon, töiden kautta. Mutta nyt kun on lapsi kuvioissa, tuntuu välillä, että kuolee yksinäisyyteen. Tässä samalla tiellä asuu kaksi ihanaa arjen pelastajaa, joista toinen on nyt palannut töihin ja siksi ollaan harvemmin tekemisissä. Toinen taas on vielä kotona ja melkein päivittäin ulkoillaan heti aamusta. Ilman heitä en jaksais. Sitten on tämä kaveri, joka on pian tulossa käymään. Tavattiin viime talvena siellä yhdessä perhekahvilassa (tai sen tyyppisessä) sattumalta kerran, vaihdettiin numeroita ja vasta tänä syksynä otin yhteyttä. Heidän poika kun on syyslapsonen myös:) Ja tavataan kerran pari kuussa. Ja sitten on tuo yllä kirjoittanut Nippe, jonka kanssa tavataan turhan harvoin, kun ottaa huomioon, että lapsemme ovat aikalailla samaa ikäluokkaa.

Ehkä mä vaan kerron täällä sitten niin paljon näistä kavereiden odottamisista:) Kun usein kuitenkin on hirmuisen yksinäistä ja tylsää Onnin kanssa. Toki kiitollinen olen näistä harvoista kavereista, joita tästä kaupungista olen saanut!

Nyt odotellaan, milloin se ovikello soi. Onni on ollut oudon sylihaluinen tänään.

T-P

Vierailija
5/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään miäkin valitan väsymystä. Kun on pitkään nukkunut suht huonosti, niin yksi oikein huono yö vie voimat ja hermot ihan täysin. Olemme toipuneet oksutaudista, mutta ny vaivaa nuha. Tai siis lähinnä tytöllä. Katotaan miten kehittyy.

Nyt pyöriin Nalle Puh ja tyttökin melkein katsoo sitä ;) Kamala äiti, mutta tämmöisinä päivinä toivoisin, että tyttö katsois edes vähän lastenohjelmia.

Vai pitäsi olla jouluna 30 astetta pakkasta T-P? Mua vähän naurattaa. Mä toivon ettei nyt ihan vettä satais :)

Aavis: hyvä, että olet laittanut etusijalle oman jaksamisen. Joskus olekin miettinyt, että millä ihmeen virralla sinä siivoat ja puuhastelet niin paljon. Toivotaan, että pääsette vähän aikasemmin putkitukseen. I

Joulu tosiaan tulee. Onneksi mennää valmiiseen pöytää anoppilaan. Tänään menen nyt vihdoin ostamaan kynttilöitä, jahka mies tulee kotiin.

Meillä on ollut nyt tapana polttaa lasten kanssa pöydässä kynttilää, kun syödään. Isompi on ihan innoissaaan. Muuten ei oikeen uskalla kynttilöitä polttaa, ainakaan silloin kun lapset on hereillä.

Muutakin piti sanomani, mutten muista.

Palaan päiväunien jälkeen. Jonain päivänä päiväunet on päivän paras hetki.

Pilette

Vierailija
6/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa jouluun on kyllä vielä 4 yötä, joulupäivähän on vasta sunnuntaina.

Aatto tarkoittaa edellistä päivää - jouluaatto siis joulua edeltävää päivää. Joulupäivänä alkaa siis joulu!

Samoin uudenvuodenaatto tarkoittaa uutta vuotta edeltävää päivää, vappuaatto vappua edeltävää päivää ja juhannusaatto juhannusta edeltävää päivää. Voidaan myös puhua esim. synttäreiden aatosta eli synttäreitä edeltävästä päivästä.

Jos siis tarkkoja ollaan ;)

Vierailija
7/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä taasen, enää kaksi ja puoli päivää jäljellä ennen ruhtinaallista 3 pvän joululomaa :) Pe lähden jo puoliltapäivin ajelemaan Jämsää kohti typyn ja miehen luo. Tänään onkin vastassa tyhjä koti, mutta eiköhän siitä selvitä ;) Suuntaan Hgiin kaupoille, en oo ikuisuuksiin käynyt. Nyt saa kiertää kaikki " turhat" sisustuskaupakin rauhassa kun ei oo huokailevaa taustatukea mukana. Joululahjatkin pitää ostaa tänään, viime tipassa kuten aina.

Eilen tuli päätös päiväkotipaikasta, 500 m päässä meiltä ja kehuttu päiväkoti. Kysehän on maalis-huhti-toukokuusta vain. Vaihtoehto on ystävän luona, jonne 10km matkaa eri suuntaan kuin työpaikkamme eli aamulla yli puolen tunnin ajelut. Nyt pitäisi miettiä kumpi otetaan. Päiväkodin plussia on läheisyys, varma hoito eli ei hoitajan tai hoitajan lapsen sairaspäiviä. Ystävän hoidossa on tietenkin se kotihoitoplussa, mutta miinuksena ensinnäkin tuo matka - tietäisi aikaisia herätyksiä - ja sekin, että jos sairastelevat niin sitten ollaan ilman hoitopaikkaa. AUTTAKKEE!! Kumman näistä nyt sitten valitsisi? Vähän olen kallistumassa päiväkodin puolelle, mutta juttelen vielä ystäväni kanssa asiasta ja mietitään yhdessä. Mietin jo sitäkin, että hommaan ko. ajaksi jonkin puolipäivätyön (täällä ei onnistu), kun alkoi ahistaa koko juttu. Mies käski minun päättää.

Yöjuttujakin pitäisi ennen maaliskuuta miettiä. Nythän typy nukahtaa nätisti syliin, kannetaan pinnikseen ja yöllä heräilee kerran tai kaksi. Aamuyön herätykseltä otetaan viereen, tosin nyt on siirrytty siihen että toinen meistä, yleensä mies, menee typyn huoneen vuodesohvalle typyn kanssa. Vuodesohva jäi auki kun sisko oli kylässä ja todettiin hyväksi ratkaisuksi. Pampersin sähköpostikirjeessä oli taas unikoulusta, että pitäisi pikkuhiljaa vaan opettaa nukahtamaan uudelleen itsekseen. Tämä metodi jossa käydään paikalla sanomassa että kaikki ok, nuku vaan ja sitten poistutaan kuunnelleen itkua 5-10-15 min jne. Ehkä me kokeillaan tuota joulureissaamisten jälkeen. Ajateltiin ostaa myös ison tytön sänky ja sen kanssa alkaa opettaa illalla omaan sänkyyn nukahtamista. Mielelläni kuulen muittenkin yökuvioista (tai kuviottomuudesta :) ) ! Venlahan on ollut aina " huono nukahtamaan" , siksi kai ollaan päädytty tähän. Ei todellakaan niitä lapsia, jotka vain LAITETAAN nukkumaan!!

Nyt pitää jatkaa töitä.

- tea

ps. eilen nipisti mahassa, olikohan ovulaatio? - jos oli niin nyt voisi tärpätä!

Vierailija
8/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vielä kotona, yhtenä kappaleena, jälleen rätti-poikki väsyneenä.

Takana huonoakin huonompi yö, itse nukuin 23.30-5, siinä välissä 3 tai neljä kertaa vessassa (teitä varmaan hirveästi kiinnostaa meikäläisen öiset vessareissut, mutta kirjoitanpa kuitenkin). Ja T heräsi heti kuuden jälkeen ja on nyt kuin per*****e ammuttu karhu, vaikka on jo nukkunut päiväunet numero 1 - pituudeltaan noin 40 minuuttia... Mitenkähän minä tulen selviämään, kunhan tämä vauva syntyy? En mitenkään. Olen kuin kävelevä ruumis, se on varmaa.( Heh, ja taas mies pääsisi sanomaan että olen asennevammainen. )

Tomeralle myöhästyneet synttärionnittelut!

T edelleen kamalan räkäinen. Ja nyt pari päivää pippelin pää on ollut ihan punainen. Tulehdusko? Vti? Pissa on ollut ihan normaalia kylläkin, eikä ole itkeskellyt tai ollut kuumeinen, kärttyinen vain. Pitänee kysyä th:lta tänään, kun itse lyllerrän sinne.

Lila: Tehdään sitten joulun ja vauvan syntymän jälkeen sitä kilokontrollia yhdessä, jookos? Kyllä jouluna saa herkutella, näin mulle th:kin sanoi.

Mutta palaillaan!

Ai niin, Saamuskalle ja muille jotka on anopeistaan kirjoittanut, piti kommentoida; vaikka anopin toiminta joskus ottaa kupoliin ja paljon, olkaa kiitollisia siitä että on lähellä, huomioi ja hoitaa teiän lapsukaisia. Mulla anoppi ei ole mielellään meidän poikia hoitanut. Sillä kun noita lapsenlapsia riittää (tämä tuleva taitaa olla jo yhdeksäs), ja kun en satu olemaan suosikkiminiä, eikä mieheni hänen suosikkilapsensa, niin siinähän arvaa, kenen lapset siitä on kärsinyt eniten. Ja meillä vielä se " harmi" , että lapset on " vain" poikia, muiden sisarusten lapsikatraissa on nääs tyttöjäkin... Että näin ihana anoppi mulla!

Nyt hommiin, että kerkeen sinne neuvolaan tämän kärtty-kallen kanssa. Mimmu kera kiukkuilijan ja masuasukin, ja jälleen silmät tuhannen sikkuralla.

Vierailija
9/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nukuttu ei!!!25min nukuin ja poika herätti,siitä typy ½-1tunnin välein,kunnes puol5 vaihettii vaippa ja annoin lääkettä,sit jopa 2½tuntii unta!!!Kyllähän sillä jaksaa...mikä lie tyttöä valvotti...edelleinen yö meni hyvin ilman lääkettä!hHampaitten takia olen antanu...

Eilen pyykkituvassa joku naapuri näki typyn ekaa kertaa...voi ku sulonen tyttö,mutta nuo posket..onko allergiaa...Joo onhan sillä ja pakkanen...mut joku tässä syömisessä mättää,siis näissä mitkä aattelin et sopii :-(

T-P:Mäki ain luen kadena miten pistäydyt kaffella..Se yksikin kaveri on tosiaan se päivänpelastus!!En vieläkään ole toipunu ku mun pelastaja muutti reilu vuos sitte pois :-(

Joulu mieli...soitan joululauluja ja etin sitä....mies....En tiiä onko meil 10v kriisi vai mul 30 kriisi vai onko vaan nii et tää lapsiperhe-elämä ei sovi meille....Kyllä minä sit rakastan mut tahtosin vähä vastuun jakoa tähän arkeen...Streessi päällä on.Tänää tulee vieraita,huomen mies studiolla ja pe lähetää.Eilen sanoin et pakkais kamasa,pakkasko ei!!Sit aamulla taas ootetaa miestä muut valmiina ja minä pakkaan yksin kaiken!!!!!!

3 yötä jouluun on...äsken pojan kanssa laskettii :-)

Siivoomaa....

jatu

Vierailija
10/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin aivan itse eilen. Meillä joulu on ainakin se tapahtuma, kun joulupukki tulee ja syödään ensimmäistä kertaa kinkkua. Muista (varsinkaan muista kuin syysemoista) en tiedä. Jos sen haluaa Jeesuksen syntymään laskea, niin yksi päivä sinne tai tänne. Jeesuksen syntymä kun on kymmenen vuoden haarukalla laskettu juttu ja joulu juhlana vaihtui kristilliseen tapakulttuuriin roomalaisten viettämän keskitalven karnevaalien tilalle. Että sellaista saivartelua tästä tuutista.

Ollaan mummilla lepäämässä maalaiselämän rasituksista. Kukkanen on kummallisen huonotuulinen, lieneekö tauti vielä päällä. Suuntaamme hetken päästä Itäkeskukseen viimeisiä lahjoja hakemaan ja postiin. Vieläköhän mahtaa paketit ehtiä perille? (minä mattimyöhäinen) Iltapäivällä sitten eka neuvola.

Tealle kommentoisin sellaista, että meillä Poikanen aloitti päiväkodissa mun työpaikan lähellä, viisi kilometriä kotoa. Kun lopulta vaihdettiin päiväkotia lähemmäksi, olin pitkään onnellinen, kun sain olla työmatkat hiljaa. Meillä painoi myös se, että pojan päiväkotipäivä lyheni, kun se oli kodin lähellä, koska minä vein myöhään ja mies haki aikaisin. Minusta lyhyt matka painaa paljon vaa' assa. Onnea myös kakkosen tekoon!

Jatu - Kukkanen oli 78,5 ja 10,5kg neuvolassa, Typy on tosi pitkä, kuinkas pitkä sinä olitkaan, jos sun mittaseksi luvattiin kasvavan? Miehen pakkaamisasioissa neuvoisin, että jätä kylmän rauhallisesti pakkaamatta miehen omia. Keräät miehen hammasharjan kassiin, niin kyllähän mies sellaisella varustuksella pärjää. Vihasiin kommentteihin voi vastata, että sanoit pakkaamisesta ja luulit sen tapahtuneen, eihän aikuista ihmistä voi vahtia. Onkohan vähän julma opetus?

Tää lähtis nyt toimittamaanasioita, kivaa päivää kaikille, lepoa ja iloa joukkoon sopivassa määrin.

Kukkuu

Vierailija
11/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo paperihommia niin voin kaikki välitauot viettää täällä, kipii!

Kukkuulle kiitos kommentista. Kyllä minäkin niin ajattelen, että tuo lyhyt matka on iiiiso arjen helpotus. Typyhän on jo nyt joka päivä avoimella päiväkodilla ja jonkinlaiseen hulinaan siellä tottunut.

Yöuniin palatakseni, missäköhän iässä edes kannattaa alkaa haaveilla keskeytymättömistä unista? 2v? 3 v? Täysin lapsiriippuvaista?

Mun mielestä Pikku Kakkosessa kolme yötä jouluun tarkoitti jouluaattoa. Karoly Garam soitti sellollaan ja lauloi ja joulukalenterin avaamattomista luukuistahan se OIKEESTI lasketaan. Ugh.

Mihin aikaan meinasit Piletti käydä kaupungilla? Kerkeiskö kaffelle? Itse oon luultavasti 16-20 tai jotain sinnepäin, pitkän kaavan mukaan.

Mulla on epätyypillinen kaamosmasennus: kauhee ruuanhimo koko ajan. Siis kaiken ruuan, ei pelkän makean. Eilen luin ammattilehdestä että se onkin kaamosmasennusta. Kiva tietää. Väsyttääkin iltaisin ihan hirmusti. Selvästi talviuniaika olisi. Kuuden tunnin pätkityillä yöunillakin saattaa jotain tekemistä olla väsymyksen kanssa?!

Nyt taas töitä väliin.

-t

Vierailija
12/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko nähdä tänään ohimennen pikapikaa ;)? Olen menossa myös käymään kaupungilla, ainakin Mokossa. Ajasta en osaa sanoa mitään ja enkä tiedä kauanko olen keskustassa, mutta laita viestiä, jos huvittaa.

PL

Vierailija
13/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut kirjoitustasi, ennekuin lähetin ed. viestin. Siksi se siis oli kovin kummallinen. Mutta meillä molemmilla siis sama ajatus, kivaa. Käydään vaan kaffella. Ajasta en tosiaan osaa sanoa, mutta laitan txtviestin, kun selviää.

Kohta pääsen nukkumaan....

Vierailija
14/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien iloksi täällä sovitaan treffejämme :)

Soittele kun oot keskustassa, pidättelen kahvinhimoani sinne saakka!

Vierailija
15/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joulukalenteria meillä ei tänä vuonna ole mutta sen mukaanhan ne yöt lasketaan. Ja kolme niitä on. Sepäs se onkin jännä juttu, joskus mietin, etät miksihän me vietetään joulua " etukäteen" , kun synttäreitäkään ei yleensä juhlita siten;) Mutta näin se vaan on.

Olipas kiva, kun kaveri kävi. Onni vaan on ollut aamun vähän itkuinen, joten välillä piti sitä lohdutella. Ihmeen säikky ja herkkä tuo poika, kun se vahingossa tiputti oven kahvasta kaverin takin, niin alkoi itkeen hulluna. Väsymykselläkin tietty tekemistä asian kanssa. Yks syy varmaan aamupalan jälkeiseen itkeskelyyn oli kaiketi nälkä! Yleensä kun syö aamupalaksi hädin tuskin mitään, annan lounaan 10 jälkeen. Nyt söi 8 aikaan kunnon aamiaisen ja oli jo 10 jälkeen niin kova nälkä, että söi melkoisen satsin eilistä broilerisuikalekastiketta perunoilla ja omenaakin päälle. Taas joku syöpöttelykausi mutta kivahan se on, että lapselle ruoka maistuu, kun aina ei todellakaan ole näin.

Pitäs vielä yks työhakemus kirjoittaa. Itseasiassa tänään tai viimeistään huomenna, kun hakuaika loppuu tän vuoden lopussa ja ei ole tulostusmahista Oulussa. Sais vaan aikaiseksi.

Vaikka saahan noita lähetellä ja kirjoitella ja pistää parastansa. Mitään niistä ei koskaan irtoa. Yks hakemus on heittänyt meidät tänne Kokkolaan ja sen jälkeinen paikanvaihto kävi ilman hakemusta (nykyinen paikka). Eli tärppiprosentti on aika pieni. Eräänä keväänä hain kesätöitä ja laitoin kymmeniä hakemuksia. En muista tärppäskö mikään.

Nyt kai vois vähän tsiigailla noita 1-v kuvia ja etsiä sieltä se kummitädin kuva, että saapi viedä kun illalla käydään.

No ohhoh, vierähti aikaa kun isä soitti.

T-P

Vierailija
16/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkolan mummilasta. T-P,en ottanut yhetyttä kun kohta tästä lähdetään Lestille päin ajeleen. Aamulla tultiin pendolinolla ja matka meni hyvin. Tea, me ollaan vr:n kaikki junat testailtu. pendolinossa ja intercityssä saa rattaat hyvin sisälle. näissä kuitenkin ei kunnollista leikkipaikkaa. leikkipaikka ehdottomasti paras noissa vanhoissa pikajunissa, jossa sellaset 8 hengen loossit. pikajuniin rattaat saa konduktooroin avustuksella tavaravaunuun, jossa V nukkuikin joskus ihan pienenä : ). intercityssä on sellanen perhehytti joka on tosi hyvä. Nyt pendolinossa meillä ratttaat invapaikalla, jossa oli hyvästi tilaa ja V otti torkut.

Tea vielä, juu nukkumisesta. Muistan teidän unikoulut ja niiden innoittamana mekin unikouluiltiin. tarttis jotain tehdä meilläkin vuodenvaihteen jälkeen, kun neokattimaitopulloon nukahdetaan. meillä tehdään ens vuoden puolella maitoaltistus ja kovasti toivon että maito alkais sopia, sitten pääsis tästä korvikeriippuvuudesta ja josko sais sen myötä opetettua mukkumaan ilman pulloa. ajatus tuntuu vielä tosi utopstiselta.

nyt täällä hätyytellää, joten moro ja JOULUT HYVÄT vielä kaikille.

tiivii ja VIKKE (papan lemppari V:lle)

Vierailija
17/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu: mulla TÄSMÄLLEEN sama olo - miksi mitään ei tapahdu ennen kuin astun kodin ovesta sisään??? Ennen lapsia yhteiselo sujui lupsakkaasti, kun aikataulut jousti mennen tullen. Nyt yksi yrittää pitää homman kasassa niin ett kakrut olis nukkumassa ennen keskiyötä ja puhtaita vaatteitakin kaapissa niitä kaipaaville (=saman talouden jakaville, en yleistä pesulatoimintaa pyöritä, vaikka välillä siltäkin tuntuu).

Eilen olin kamala, kärttyinen, ällöttävä. Lopulta karjuin pojalle (joka TAAS) venkoili ruokansa kanssa, että NYT SYÖT KAIKEN. Vaikka raukka oli vain pari kurjaa perunakuutiota jättänyt soppalautasen pohjalle (puolustus: mä en nähnyt, koska touhusin muualla pikkuheppu kaulassa roikkuen). Isänsä pelasti pojan tään hirviön käsistä. Menin hetken kuluttua pyytämään anteeksi (pojalta, en isältään - tietty. Joku raja!!!), ja kun kysyin, että ärsyttääkö tää mun jatkuva nalkutus ja huuto, niin kultainen poika sanoi ihan rauhallisesti: " ei, kun tiedän että pyydät sitten anteeksi" .

Tämän halusin jakaa. JA KOLME YÖTÄ JOULUUN:D

s.

Vierailija
18/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireinen opiskeljaäiti ei ole ehtinyt pinoilemaan, mutta nyt on jo loma niin ehkä paremmin ehtii. Koulu kutsuu taas 2.1.

Ei kyllä ole oikein jouluolo kun täällä kotona ei ole yhtään jouluista, ei laatikoiden tekoa tai leipomista. Lähdetään jouluksi mummoloihin vasta perjantaina kun mies pääsee töistä. sitten alkaa vasta meidän joulu.

Paljastan vielä suuren salaisuuden: on täällä muutakin odotusta ilmassa kuin joulun....:) Heinäkuun loppupuolella meille pitäisi tulla tuhiseva paketti. Kävin tuolla odotuspalstalla lukemassa heiniksien pinoa- en tunne kuuluvani joukkoon, joku oli jo ostanut mammavaatteitakin(?) Itselle tämä on vielä hyvin kaukainen asia, en uskalla ajatella todeksi vielä, kaikkea voi sattua...

Nyt jouluostoksille hopihopi muumimaha ja leo 1v3kk ja maha rv 10 suunnilleen:)

Vierailija
19/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaha:Onnea,onnea :-) Kiva kun kävit ihanat uutiset kertomassa

Kukkuu:Mä oon 171cm.Typy on kasvanu kokoajan pojan pitusena mut ollu kevyempi mut oli tullu pyrähystä nii et poika oli melkein 2cm lyhyempi tänikäsenä.Typy on tullu äitiinsä..ku ei ole oikein tekemistä,vois napostella jotain ;-)

Ja ton pakkaamisen tahtosin tehä just noin,mutta...mies alkaa sit pe pakkaa omiaan ja muutenki sitä aina ootetaa ni sit vielä pakkaamista!!

Mun isä tulee meidät hakee ja se selvii hetkessä liikkelle ja alkaa hermoilee ruuhkasta ja poika jankuttaa millo lähteää ja typylle tulee uniaika ja.....AAARGH!!!!!

Tea:Aamulla jokasekuntti on tarpeen!!!Samoin illaksi ei toivo ylimääräsiä lenkkejä..

Simam:Meillä eilen..Poika ei suostunu syömää,meni leikkimää,mies istuu koneella,kello puol10!!!!!Minä kesken typyn nukutuksen et joko syö tai pesulle ja nukkumaa,mut mies vaa et ei tuo suostu syömää!!!!Mies kyllä komentaa ku sattuu sellanen tilanne,mut jos voi paeta koneellee ni antaa olla!!!!!Minä usein suutun pojalle vaik oikeesti pitäs raivota miehelle..lapsen kans vaa pääsee helpommalla :-( Hyi mua!!!!

Poika tahtoo pelaamaa,lupasin ja saan oman rauhan :-)

jatu

Vierailija
20/45 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisesti onnea muumimaha!!! Ihanaa saada lisää plussanneita syysmuoreja, heitähän on jo aikamoinen pino. Paitsi minä =( Täytyy sanoa, et tosi onnellinen olen teidän puolesta, mutta kyllä tuo kateuskin valtaa mieleni =/ Uskon, että meidänkin aika koittaa vielä, mutta tuntuu niin epätoivoiselta tämän kovan vauvakuumeen kourissa.

Kyllä jouluun on 3 YÖTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja piste. ;)

Jaksua kaikille tasapuolisesti, jotka sitä tarvitsevat =)

-frodo, kärpänen katossa-