Voiko keuhkokuume olla vähään aikaan oireeton ja puhjeta sitten uudestaan?
Sairastin n. 3 viikkoa sitten keuhkokuumeen ja sain siihen lääkkeet. Olin viikon saikulla ja lepäsin, jonka jälkeen palasin töihin. Kaksi ekaa päivää olivat hirveitä; kuumetta ym. siis kun olin palannut töihin. Eli ihan varmasti läksin liian aikaisin töihin. Mutta meidän pomo on sellainen nipo, nipo tyyppi. Tokaisi vaan mulle, että miksi tuo lääkäri määräsi niin pitkän saikun.
Mutta siis asiaan palatakseni. Nyt on perjantaista lähtien ollut pientä kuumeilua, kuume nousee iltaa kohti ja laskee nukkuessa. Nytkin on kuumetta tuollaiset 39 astetta. Töissä olen ollut, koska 3 hoitajaa ovat vuosilomalla ja ainoastaan 4 hoitajaa on töissä (olen siis päiväkodissa töissä), vaikkakin meidän puolella on tällä viikolla alle 10 lasta hoidossa, perjantaina yksi tai kaksi, jos niitäkään, isojen puolella on alle 13 lasta. Perjantaista lähtien on myöskin kylkiin pistänyt todella pahasti, mutta ei kuitenkaan niin pahasti kuin silloin aikaisemmin. Menenkö varmuuden vuoksi lääkäriin pomon narinasta huolimatta?
Kommentit (8)
Vierailija:
Lääkäriin mars, et ole kunnolla toipunut taudista.
Just joo, armon rouvalla ei ole astmaa ja kyllä minä itse astmaatikkona tiedän, miltä nuo pistot tuntuvat. Jos kyse olisi astmasta, niin pistot häviäisivät avaavalla lääkkeellä, jolla ne eivät siis häviä.
Kävin silloin röntgenissä ja vasemmalla oli alkava keuhkokuume, eipäs kun päällä oleva keuhkokuume. Ja silloin pisti (kuin puukolla olisi viiltänyt) vasempaan kylkeen, mutta nyt pistää molempiin kylkiin. Eli tarkoittaako tämä nyt sitä, että keuhkokuume on levinnyt?
Keuhkokuumekin itsessään on todella vaarallinen, hoitamattomana siihen jopa kuolee.
Sinuna menisin lääkäriin, jos kylkiin pistää on se sen merkki, että siellä keuhkoissa on vielä nestettä.
Mikä ihmeen lääkäri kirjoittaa siitä viikon saikun?? Toipuminen vie 3-4 VIIKKOA!!
Sorry aapee, mutta jos näin on, et ole saanut hyvää hoitoa! mars uudelleen lääkärriin ja kunnon saikut. Pneumonian kanssa ei ole leikimistä ja seurauksena voi olla vakavat jälkitaudit!
Kuukauden päästä pitäisi ottaa uudet keuhkokuvat, jotta nähdään että tulehdusmuutokset on parantuneet.
t. hoitsu
Vierailija:
Keuhkokuumekin itsessään on todella vaarallinen, hoitamattomana siihen jopa kuolee.Sinuna menisin lääkäriin, jos kylkiin pistää on se sen merkki, että siellä keuhkoissa on vielä nestettä.
Tuosta jälkitarkastuksesta ei ollut mitään puhetta lääkärin kanssa. Meillä oli muutenkin kommunikointi vaikeuksia, koska lääkäri oli venakko ja puhui hoonosoomi. Joutui näyttämään röntgen kuvat toiselle lääkärille, joka sitten teki diagnoosin.
Vierailija:
Mikä ihmeen lääkäri kirjoittaa siitä viikon saikun?? Toipuminen vie 3-4 VIIKKOA!!
Sorry aapee, mutta jos näin on, et ole saanut hyvää hoitoa! mars uudelleen lääkärriin ja kunnon saikut. Pneumonian kanssa ei ole leikimistä ja seurauksena voi olla vakavat jälkitaudit!
Kuukauden päästä pitäisi ottaa uudet keuhkokuvat, jotta nähdään että tulehdusmuutokset on parantuneet.
t. hoitsu
Voi paska, että Suomessa on sitten pirun osaavia arvauskeskus lääkäreitä.
Sitten pyydä niistä papereista kopio, kun kävit sillä " hoonosoomi" - lääkärillä tai pyydä jotakuta hoitajaa tarkistamaan onko siinä mainintaa jatkokontrolleista. jos ei ole, tee valitus ylemmälle taholle -> mielestäni menee jo hoitovirheen puolelle.
Äläkä missään nimessä mene töihin huomenna!
Lääkäriin mars, et ole kunnolla toipunut taudista.