kantoliinasidonta vastasyntyneelle
mikä on mielestänne kätevä sidonta vastasyntyneelle?
meillä on 5 metrinen trikoo-liina. ohjeet, joita olen löytänyt eivät joko sovellu tälle liinalle tai sitten ne ovat vasta vanhemmille vauvoille.
lisäksi kysyisin että jos ja kun liottaa harsoja ennen pesua, niin kuinka paljon sitä etikkaa tulee laittaa ämpärilliseen? tippa vai korkillinen?
kyselen näitä kun on meneillään viikot 40+2 ja olen vakuuttunut siitä ettei muksu synny ennen kun nämä epäselvät asiat ovat kirkastuneet :)
Kommentit (2)
Täällä http://www.kantoliinakanava.fi/sidontaohjeet.php?pageType=folder&currDi…
Ja sitten täällä Huggan omilla sivuilla ei minusta kunnon selitystä juuri tuolle kehtoasennolle ole, sidonta kylläkin opastetaan hyvin http://www.hugabub.com/flex/tying_the_hugabub/89/1
Mutta sinun pitää kääntää henkselit kaksinkerroin joten niistä muodostuu se pussi/kehto johon se vauva laitetaan ja sitten vedetään se smokkivyö siihen päälle tuykemaan
eli kun sinulla on sidonta valmis ja henkseli niin, että henkselin toinen reuna on kaulan juuressa ja toinen reuna on melkein kyynärpään kohdella niin käännä se kyynärpään reuna sisäkautta kaulan viereen eli samaan kohtaan kuin toinen reuna.......
Tuolta kantoliinakanavasta löytyy lähin kantoliinatukihenkilö joka vois opastaa sen kädestä pitäen.......
Jos ei vielä nyt avaudu tämä sidonta niin ota vaikka yhteyttä niin koitan paremmin selittää =)
on kietaisuristi2 ja nyytti sinne kehtoasentoon toiseen henkseliin ja jalat toiseen henkseliin.......
Trikooliina on niin joustava, että tarvii tosiaan olla se 3kerrosta kangasta vauvan ja sun ympärillä että on tukeva.... Kuvia sidonnasta löydät täältä: http://www.kantoliinakanava.fi/
Mikäli vauvan hengitys rohisee hieman siellä liinassa kehtoasennossa niin se on aivan normaalia eikä sitä tarvitse pelästyä..... maito se siellä vaan rohisee..... kyllä ne rohinat sitten ajan myötä poistuu =)) Tuli vaan mieleen kun tämä on aika yleinen pelästyksen aihe ja itseänikin se vähän aluksi arvelutti.
Pystyyn, jalat sammakkoasentoon vauvan saa laittaa kun hän aukaisee jalkansa itse sammakkoasentoon selällään ollessaan eli noin. 2-3 viikkoisena.
Jos kehtoasento ei onnistu tai miellytä teitä kumpaakaan niin voit laittaa vauvan pystyyn niin että jalat ovat sykkyrällä liinan sisällä.... ei siis ulkopuolella roikkuen. Ikäänkuin kyykyyssä istuen selkä pyöreänä......
Minä onnistuin jo synnärillä ihan itse laittamaan pojan kietaisuristi2:seen kehtoasentoon ja poika nukkui siellä tyytyväisenä kun kävelin käytävillä... ja vastaantulijat olivat ihastuksissaan =)))
En ollut sitä ennen harjoitellut elävällä mallilla... ainoastaan videon perusteella ulkomuistitsta tein sidonnan ja laiton pojan sinne.
Vaippojen liotuksesta. Minä en ole ikinä liottanut vaippoja/harsoja ennen pesua. Sinänsä vaan KAIKKINE sisältöinensä kuivana 10 litran ämpäriin odottamaan pesua.
Sitten vaipat vaan viskasin maitokakkoineen päivineen koneeseen 60 asteen pesuun. Mukaan vauvan vaatteet ja miehen kalsarit ja pyyhkeet ja kaikki joka sen 60 astetta kesti.
Pesuainetta laitan aina kaikkiin pesuihin puolet vähemmän mitä purkinkyljessä käsketään ja ihan putipuhdasta tulee...... säästäää sekä luontoa että omaa kukkaroa =)