Tamppaatko matot joka viikko? (ev)
Kommentit (26)
Osan matoista tampaan ehkä kerran kahdessa vuodessa, loppuja en koskaan. Kunnonn imuri riittää kyllä, eikä kaikki matot edes kestä tamppausta.
Anoppi taisi kerran raahata kaikki matot ulos tampattavaksi joskus kaksi vuotta sitten.
Mies tamppaa joka toinen viikko, välillä joka viikko =D.
Joskus itsekkin vein matot joka viikko ulos ravistelua varten, sitten totesin että eipä tarttekkaan ja säästän samalla selkääni!!
Hyvä imuri kannattaa hankkia!! Eikä tarvitse olla eis tamppaava imurikaan!
hän joutui joka viikko raahaamaan exänsä matot ulos:)
Tuuletan mattoja kerran pari kuussa ja harjaan kevyesti.
Meillä on vain yksi matto, jonka ohjeissa oli, että vain imurointi " sallittu" . Edes vedellä ei saisi pestä, mutta pestään kuitenkin.
meidän matot on kaikki mummon tekemiä räsymattoja, joihin pöly tarttuu.
on ihanaa tuoda raikaan ja puhtaan tuoksuisia mattoja sisälle puhtaaseen kotiin!
Maton myyjät eivät juuri koskaan suosittele tamppaamista. Minun syyni tosin on, että mattotelineelle on matkaa 200m.
pari kolme kertaa vuodessa ehkä :D
Yleensä meillä pestään matot kesäisin ja se riittää ;)
Imuri on mielestäni olemassa sitä varten.
No mun miehelle se ei ole onneksi pakkopullaa toi mattojen tamppaus - ihan on vapaaehtoisesti sen ottanut hommakseen. Koskaan en ole sitä häneltä pyytänyt. Vapaaehtoisesti myös auttaa mua siivouksessa. Me kun tehdään yleensäkin miehen kans kaikki hommat yhdessä.
t. 15
juuri koskaan. Joskus tuuletan siivouspäivänä. Pesen kyllä matot n. 3-4krt vuodessa koska meillä koiria niin matot likastuu helposti.
mattoja vai otanko suihin, niin kumman miehesi valitsee:)
aidot matot heitän hankeen kerran talvessa ja harjaan päälle. Matot pesen kerran vuodessa tai tarpeen mukaan.
Meille on tietoisesti ostettu vain sellaisia mattoja, joita ei edes saa tampata (paperinaru- yms). Eipähän sitten tarvitse koko asiaa miettiä.
Vanhin tällainen matto on yli viisivuotias ja vieläpä valkoinen, mutta hyvin on kestänyt niin lapset kuin lemmikitkin. (Nyt koputan puuta, ihan varmuuden vuoksi...)
ainakin neljässä, tampataan matot tasan joka viikko ja hartaasti ja voimalla. Saisivat lukea tämänkin ketjun. Joskus voi ottaa vähän iisimmin.
Paperinarumattoja ei ole hyvä tampata, myös monet muut saattavat menettää ryhtinsä tamppauksessa. Tuuletus ja imurointi riittää vallan mainiosti.