Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyperstimulaatio ja raskauden alkaminen

20.12.2005 |

Onko kokemuksia IVF-hoidon saaneilla hyperistä ja sen vaikutuksesta raskaaksi tulemiseen?Tai yleensäkin onko moni saanut plussan vaikka hyperin iskenyt??

Minua vain jäi mietityttämään lääkärin ja hoitajan sanonnat, että hyperillä olisi positiivinen vaikutus alkioihin ja sitä myötä raskaaksi tulemiseen...Miten ne alkiot hyötyvät siitä tilasta?

Terkuin piinaileva " pohdiskelija" Wilima

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävälleni tehtiin kaiken kaikkiaan kolme IVF-hoitoa, joista kaikista myös hyper. Eli yhtään tuoresiirtoa ei hänelle tehty. Mutta kolmannen IVF:n ensimmäinen PAS tuotti tulosta, ja nyt heillä on reilun vuoden ikäinen poika.

Vierailija
2/6 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain siis hyperin. Lisäksi raskauduin ekan IVFn tuoresiirrosta, yksi alkio siirrettiin, ja tuossa se nyt kuukauden ikäisenä sylissäni köllii.

t. Triina ja pikkumies 6vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin toinen IFV-hoito viime tammikuussa ja sain hyperin heti punktion jälkeen, joka paheni sitten siirron jälkeen ja jouduin sairaalaan ja minulle hoitaja sanoi jäädessäni osastolle, että yleensä hyperi on merkki alkaneesta raskaudesta ja niinhän se meilläkin oli.

Tulos on tällä hetkellä 2kk ikäinen. Hyperi oli ihnottava, mutta tulos siitä sitäkin ihanampi. Kauán kyllä kesti toipua siitä, koska raskaus pahentaa hyperin oireita roimasti ja raskaus oli aika raskas alusta asti ja olin todella ison kokoinen jo alkuviikoilla!!

Maikku

Vierailija
4/6 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen IVF hoito tuotti plussan mutta myös hyperin.

Hyperi iski noin 1,5 vko siirron jälkeen ja sitten oltiinkin tiputuksessa Naistenklinikalla 10 pvä. Itselläni oli huoli alkaneesta raskaudesta, mutta myös minulle vakuutettiin että hyperistä ei ole haittaa, päinvastoin se vaan auttaa alkiota.

Vierailija
5/6 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mulla hyperin oireet alkoivat heti punktion jälkeen. Kuitenkin kaksi alkiota siirrettiin, katsottiin olevan turvallista. Olo oli muutaman viikon aika kurja, sairaalaan en kuitenkaan joutunut. Ja nyt vaunuissa nukkuu 7kk ikäinen ihana pikkupoika :)

Hyperin oireet pahenevat yleensä, kun raskaus alkaa, sillä hcg stimuloi munasarjoja vielä lisää. Ilmeisesti alkioita suojaava/tsemppaava vaikutus perustuu juuri tuohon " hormonimylläkkään" .

Vierailija
6/6 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroitte että hyperin oireet pahenivat raskauden alkaessa!Eli pahenivatko ne vähän kerrallaan vai olitteko jo toipumassa oireista kun hyperin oireet taas pahenivat?Milloin pääsitte oireista täysin eroon?

Minulla oireet alkoivat punktion jälkeen ja pahenivat siirron jälkeen.Nyt pp8 ja olen jo pari pvää ollut " hyvässä kunnossa" osastohoidon jälkeen.Minulta kyllä punktoitiin nestettä pois sairaalassa sekä olin tipassa, joten sekin on voinut osaltaan toipumista auttaa.Tänään olen menossa vielä ultrassa käymään.

Tuli vain sellainen tunne, että kun " oireet" ovat lähes hävinneet ei varmaan raskaus ole alkanutkaan.

No sen näkee ensiviikolla!

*asioita ihmettelevä* Wilima

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän