Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ken tietaa perunajauheelle vastineen (Briteissa)? Pipareita haluisin leipoa...

20.12.2005 |

Hei! Haluisin leipoa pipareita, mutta en loyda perunajauhoja tasta maasta! Aitini sanoi etta maissijauhot ajaisi saman asian, mutta onko nain?! Mulla on sellainenkin pipariohje mihin ei tule perunajauhoja, mutta alkoi juttu hairitsemaan ihan periaatteen vuoksi!!! Tietaako kukaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ainakin kiisselin tekoon ja omenapiirakkapohjaan johon tulee perunajauhoja laitoin maissijauhoja ja ihan hyviä tulee, en tiedä kyl miten tuossa piparitaikinassa toimii, minulla on piparitaikina johon ei tule perunajauhoja niin en tiedä..Hauskaa Joulua!

Vierailija
2/9 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimekerrasta viisastuneena, pakkasin Suomesta mukaan perunajauhoja:) Mutta olen löytänyt täältä englannista perunajauhoja lountaistuotekaupasta. Nyt vain en muista mikä kaupan nimi on. Siellä myydään kaikkea kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä, Pandan lakritsiakin!, luontaistuote-elintarvikkeita, luomuelintarvikkeita yms. Ja olisko jauhojen nimi ollut ihan Potato flour.

Toivottavasti tunnistat kaupan. Mutta todennäköisesti menen huomenna kaupungille ja kuljen kaupan ohi, niin jospa nimi jäisi mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sanoi scottiystäväni kun kysyin mikä Kartoffelmehl on englanniksi. Tiedä häntä jos tämä yhtään auttaa?

:-)

Vierailija
4/9 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyon -- alkoi kamalasti naurattamaan sun viesti :) Asut siis kai Lontoossa? Onko se kauppa keskustassa? Olen kaynyt taalla Kaakkois-Lontoossa Greenwichin ja Lewishamin luontaistuotekaupoissa (yksityinen ja Holland and Barrett-ketju) eika loytynyt. Mutta entapa jos se olisikin Potato Starch....?!

Nyt aion kuitenkin kayttaa ohjetta johon ei tule perunajauhoja!!!

Hauskaa Joulua kaikille!

Vierailija
5/9 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sehän se luontaistuotekaupan nimi olikin:) Jauhojen nimi tosiaan saattaa olla se Potato starch. Asustellaan vähän täällä pohjoisemassa kolkassa Englantia.

Pipareista tulee varmaan ihan hyviä ilman perunajauhojakin. Mukavaa leivontahetkeä!

Hauskaa joulua kaikille!

Vierailija
6/9 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holland & Barrett myy (ja olen nahnyt muissakin luontaistuotekaupoissa). Pussi on sellainen taysin lapinakyva kirkas muovinen ja paalla on vain tarra " potato flour" . Olen joskus myos nahnyt isoissa Sainsburyn myymaloissa " erikoistuotteiden " osastossa (siella missa on hienoja oliivioljyja ja muita fiinimpia juttuja).

Maissijauho ajaa saman leivonnassa. Kiisseleissa maissijauho toimii maun puolesta taysin, mutta marjakiisseleista tulee sameita. Vaniljakiisselissa eroa ei tietenkaan huomaa.

Vierailija
7/9 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa ainakin on paljon turkkilaisia ja aasialaisia kauppoja, joista olen löytänyt perunajauhoja pusseissa nimellä FARINA. Saattaisi löytyä myös supermarkettien etnisiltä osastoilta.

Vierailija
8/9 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ja löytyikin Tescosta. Mainos tuli tänään ja ' farina (potato startch)' oli jopa tarjouksessa.

Vierailija
9/9 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mina ainakin olen saanut ihan ASDAsta perunajauhoa.

Se loytyi sellaisesta osastosta missa oli kaikkea vahan erikoisempaa ruokaa ja eri maista, ja tama perunajauho oli ranskalaista ja suoraan kaannettyna perunajauhoa ja toimii ihan just kun pitaakin.

Aika pieni vihrea paketti.

toivottavasti loydat ja paaset pikkuleipien tekoon!!