Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++++Maalisten tiistai+++++

20.12.2005 |

Aloitanpas minäkin kerrankin pinon :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti käväisen katsomassa, joko olis pino aloitettu, enkä jaksa itse aloittaa, mutta nytpäs sain aikaiseksi aloittaa.

Eelillä on jo varmaan viikon verran ollut varpaissa sellaista " ihottumaa" , vähän sen näköistä kun iho kesii. Niinpä ajattelinkin, että se on varmaan varvastamisesta johtuvaa vain. Mutta eilen rasvatessani niitä, huomasin, että varpaat on menny punaseksi ja tuntuu kuumalta. Tänä aamuna sitten soittelin Pikku Jättiin, saatiin aika 11.20. Saas nähdä mikä Eelillä on. Mistä se olis mitään pöpöä voinu saada, kun ei olla käyty missään vauvauinneissa sun muissa?

Onneksi ehdin täällä huomata, niissä arvauskeskuksissa, mitä pohjosessa on, en hoidattas edes vihamiestäni =)

Tänään on miehen viimenen työpäivä ennen 9 päivän lomaa. Onkin se raukka ollut nyt yötä päivää töissä, että saa nuo lomapäivät. Aateltiin oikein käydä syömässä tänään.

Me ollaan löydetty tosi hyvä lapsenvahti Eelille. Eeli ei edes alussa vierastanut ollenkaan ja viihtyy tosi hyvin sen tytön kanssa. Ihanaa, kun pääsee välillä miehen kanssa kahdestaankin jonnekkin.

Rosa, Eeli 9 kk ja pörpylä rv 16+4

Vierailija
2/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pikaisesti pinoudun minäkin pitkästä aikaa. Oli pakko tulla kertomaan teille ensimmäisenä plussaamisesta!! Tein testin ekan kerran jo rv 29 ja näytti negaa, mut tänään rv41 olikin sitten jo reilu plussa. Kyllä sitä mieskin aamulla totesi hieman hämmentyneenä, että näikö helposti se oikein tulee.. Molemmat lapset kun on nyt alkanut sit ekalla yrityksellä :) Tämä äiti on onnellinen!!

Helmi konttaa kovasti ja nousee seisomaan. Puita pitkin mennään jo vähän, mutta onneksi ei paljon :) Flunssa on vaivannut pientä sitkeästi jo pari vkoa. Ei siis muuta kun nuhaa, mutta ikävää sekin on. Itsellä on paha yskä ollut vajaan viikon, mutta eipä siihenkään nyt voi lääkettä ottaa.

Onkos seuraavasta tapaamisesta ollut mitään puhetta? Itse olen nyt töissä 15.1 asti eli silloin ei päiväaika sovi, mutta sen jälkeen olisi kyllä päivätapaaminen ihan poikaa.

Nyt tarvii lähteä labraan, kaunista pakkaspäivää kaikille!

Atyah + Helmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnitteluja Atyah!!! Nyt se miehesi tavoite sitten saavutettiin! ;) Vaikka kai se oli ihan kunnon yritys päällä sullakin.

Tapaamista ei varmaan enää tämän vuoden puolelle sovita, ellei moni halua. Mulla ainakin on välipäivinä vapaata tai itse asiassa heti Tapaninpäivän jälkeen sopii kyllä, mutta voisin kuvitella, että monessa perheessä tää joulun/vuoen vaihteen aika on melkolailla täyteen buukattua.

Otin äsken Helmistä joulutonttukuvia kera lavasteiden. Tuli aika kivoja kuvia. Tosin, kun mun oli pakko saada kuvaan myös elävää tulta, niin yllättäen meinasi käydä pikku äksidenttejä. Helmi kokoajan oli työntämässä sormea tuikkuun ja kerran putosi kiikkustuolista. Onneksi olin kyllä heti siinä edessä ja sain kiinni hänestä. siis tuoli on sellanen lasten keinutuoli, että pudostus ei ollut kovin korkealta. Nyt taitaa valokuvamalli olla sessiosta sen verran väsähtänyt, että ekat päikkärit kutsuvat. Pitäs vaan tuo mies saada potkittua sängystä ylös. Vaikka kylläpä tuo herää, kun vien Helmin kalkattamaan sänkyynsä. Valvoi yöllä johonkin yhteen, että oikeestaan sais vielä nukkua, mutta minkäs tees jos lapsi vaatii unille pääsyä.

Vähänkö tuli eilen TAAS huono omatunto, kun postissa saapui joululortteja. Me kun ei olla varmaan minään jouluna lähetetty yhtäkään korttia, ja sama perinne jatkui nytkin. No, lähinnä sen vuoksi otinkin nuita tonttukuvia, että voidaan lähettää joulutervehdys sähköisesti. Eli edes jollain tavalla muistetaan...

Eilen käytiin Malmilla etsimässä tonttulakkia tuota kuvausta varten ( ja joulua yleensäkin), niin eipähän meinannut löytyä mistään. Oli Prismasta, Cittarista ja lastenvaateliikkeistäkin loppu. Sitten Tiimarista ostin sellasen aikuisten mallin (maksoi onneksi vain 50 senttiä) ja pienensin sen Helmin päähän sopivaksi. Ei kai voi kuin itseänsä syyttää, kun olin HIEMAN myöhässä tämän asian kanssa.

Ei kai tässä tämän kummempia. Joten lopettelen.

lehtovi ja Helmi 8,5 kk

Vierailija
4/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on juuri herätty ja neiti leikkii lattialla. Netin äärellä kotona ollaan taas, joten joskus saatan jaksaa jopa pinoutua taas. Olen kyllä ahkera lukija, mutta ei muka aina ehdi kirjoittaa.. Meillä on aamupesutkin vielä tekemättä, kun odotan Kelalta puhelua. Aikoivat 10 jälkeen soittaa niin ei oo kiva olla just pyllyä pesemässä kun puhelin soi. Saa nähdä kuin kauan saa odottaa.

Mulla on vähän stresssi päällä ton tytön kanssa. Päivät menee hyvin, mutta yöt on ihan kauheita. Neiti on ehkä 5kk iästä herännyt ainakin sen 5 kertaa yössä syömään ja pikkuhiljaa sitten tottunut meidän väliin nukkumaan. Täälläkin on monesti unikouluista ym. puhunut, mutta oon aina vaan ajatellut, että vaikka meillä yöt on kans tosi repaleisia niin minä jaksan. Niin...nyt vois sanoa, että jaksoin. Tuntuu, että ois pakko saada nuo yöt sujumaan jotenkin. Viime yönä sit päätin kun neiti heräs, että nythän kyllä nukahdat omaan sänkyyn. Mies pani korvatulpat korviin ja minä päätin, että huuda vaikka tunti, mutta sinne nukahdat. Niinhän se sitten nukahti 45min huudon jälkeen. Toki kokoajan silittelin neitiä ja laulelin jotain, että ei olis niin turvaton olo. Vähän siis morkkisolo, kun olin niin kauhee äiti, mutta kun on alkanut tuntumaan, että tälle asialle on tehtävä jotain. Mikään muu ei pidä tyttöä hiljaisena kuin kantelu ja meidän pikkupullukkaa ei yksinkertaisesti jaksa kovin kauaa kannella.

Stressiä lisää sekin, että ollaan tuon imetyksen kanssa vähän kahden vaiheilla. Viikonloppupinoon sitä jo vähän vuodattelin. Neiti siis piti tissilakkoa(öisin söi) lähes viikon ja nyt taas kelpaisi, muttakun ei maitoa tuu enää samalla lailla. Tuttelin taas epäilen aiheuttavan allergiaa, koska posket on neitillä helottanut välillä ihan punaisena. SIksipä haluaisinkin jatkaa imetystä, mutta saa nähdä alkaako sitä maitoa enää kunnolla tulla. Kun eihän tuo enää jaksa asua tissillä koko aikaa.

No joo... vähän valitusta tuli, mutta tuntuu, että jonnekkin pitää purkaa tuntoja. Sorry!

Onnittelut plussanneelle. Saas nähdä milloin meillä se hämmennys koetaan. ;)

Vois aloittaa tämän päivän touhailut. Eilen leivoin pipareita ja piparkakkutalonkin väsäsin. Tuli niin paljon pipareita, että on meidän jouluun ja myös kotiini jonne menemme aatosta tapaniin. Tänään jatkuu leipomiset. Miehelle pitäis jotain lahjaa käydä ostamassa vielä...ei sillä että mikään jäis viime tippaan. Mutta kun joka paikassa on ihan sikana porukkaa...

Mutta tyty kaipailee huomiota. Poistun!

t.Lyyli

Vierailija
5/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas kirpeä pakkanen oli, kun vein esikkoa puistoon. Onneksi kaivoin toppahousut (mahtui kiinni just just) ja kunnon pipon. Enivei, oli kiva käpötellä ulkosalla. Santtu jäi ulos nukkumaan nuhaisena.

Mennään taas tänään lääkäriin, kun Santtu on kipeä. Varmaankin tulee ihan turha keikka, kun sanovat, että nuhaa on, ei voi tehdä mitään. Santulla on ollut pitkään ihan hirveä yskä, saatiin siihen lääkekuuri, mutta nyt iski taas uusi flunssa ja äijän hengitys vinkuu kuin ketjupolttajalla. Eilen illalla jo mietin, että kulkeeko se henki kunnolla. Torstaina lähdetään Lappiin, joten haluan käydä kuunteluttamassa Santun ennen sitä. No vakuutukseenhan noi lääkärit menee, että ihan sama vaikka ramppais siellä useamminkin.

Pitäisi ruveta vähitellen katselemaan vaatteita ym. tarvikkeita reissua varten. Ei ole kiva pakata neljän henkilön romppeita matkalaukkuihin. Talvivaatteet vie niin hitsisti tilaa. Onneksi mun vanhemmat lähtevät tänään autojunalla, joten heillä on lahjat ja matkasänky. Tyhmänä heräsin vasta eilen, että olisi kannattanut hankkia Leviltä tai sen läheisyydestä käytetty pinnasänky mökille. Huhtikuussa taas mennään sinne ja ensi syksyksi sängylle olisi jo toinenkin käyttäjä (ei kylläkään meidän toimesta, huh huh).

Nyt tarttis mennä herättelemään Santtua syömään, ettei tule lääkärissä kova nälkä. Harmi, kun toinen kerrankin nukkuu tyytyväisenä.

T. lappu & räkänokka 22.3.

Ais niin, onnea Atyah plussan johdosta.

Vierailija
6/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt päikkärit kestää... yleensä herää puolessa tunnissa.

Onnea plussanneelle, älä lehtovi pode huonoa omaatuntoa joulukorteista, kai ne on ennemminkin ilahduttamaan tarkoitettu.

Tsemppiä alkaneeseen unikouluun, lyyli! Meillä unikoulu alkoi, kun ikäänkuin kuulin pienen kilahduksen päässäni. Se oli se viimeinen pisara, joka siellä tipahti ämpärin yli. Nyt, viikon kuluttua on tyttö nukkunut kaksi yötä huutamatta. Tosin herää kerran yössä möhkimään sängyssään, mutta ei enää rupea karjumaan. Olin ennen unikoulua odottanut myös jostain viisikuisesta lähtien, että koska ne yöt paranee, auttaako puuro vai pimeä vai yövalo. Selkä oli jumissa, kun nukuin tytön vieressä aivan jäykkänä. Ensimmäinen yö oli hirveä, toinen kurja ja kolmantena rupesi kaduttamaan koko touhu, mutta neljäntenä yönä tyttö heräsi enää kerran, samoin kuin viidentenä.

Vielä kun likka oppisi nukahtamaan ilman puolen tunnin-tunnin karjumista... Ennen hänet sai vain laittaa sänkyyn ja toivottaa hyvää yötä, nyt kuuluu melkoinen protestointi.

Vieläkin nukkuu... jospa tänään saisi vielä jotain aikaan.

Korvapuustit

Ai niin, ensi vuoden puolella kyllä tällit sopisi.

Vierailija
7/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottelemaan kaikille hyvää joulunaikaa!

Olen ollut niin kiireinen viime aikoina, että tämä kirjoittelu homma on nyt jäänyt. Yritän kuitenkin välillä seurailla kuulumisia ja tulla tapamisiin silloin kun niitä on.

Minultakin onnittelut Atyah (tai Atayah, en muista miten kirjaimet menikään).

Niin ja paranemisia Lapun pojalle. Meilläkin on tänään lääkri, sillä Veeti ei syö mitään, on nuhainen ja kiukkuaa yöt.

- Ränkkä

Vierailija
8/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu mitään uutta..mutta kunhan taas aikani kuluksi täällä löpisen :)

Anteeksi nyt maalaisuuteni mutta en oikein tajunnut noita rv29 ja rv41 juttuja tuossa Atayhin viestissä?!?!?! Mutta onnea kuitenkin ihan mahdottomasti!! :)

Noora kävi tänään ekaa kertaa polviseisontaan tukea vasten! Meillä on sellainen taaperokärry täynnä leluja ja lelut kait kiinnosti sen verran että piti päästä tutkailemaan. Muuten liikuteen edelleen pakki päällä.

Neiti kävi tänään nukkumaan ekoille päikkäreille vasta klo 12! Saas nähdä mennäänkö tänään yksillä päikkäreillä. Viime yö meni kohtalaisesti, kolmeen mennessä olin käynyt 4 kertaa neidin luona, sen jälkeen nukkuin yheksään saakka heräilemättä!

Itse olen totaallisesti hukassa tuon unikoulun kanssa. En siis ole ikinä nukutellut mitenkään Nooraa, laitan siis vain nukkumaan ja lähden pois. Jos itku yltyy hurjaksi, tietysti sit menen katsomaan. Mutta yleensä siis jodlailee itsekseen sen puoli tuntia tai ei sitäkään ja nukahtaa. Näin ollaan tehty alusta asti. Mikä keino siis auttaisi noihin yöheräilyihin?? Itse luulen että aika vaan...kunhan saadaan nää hampit tehtyä niin eiköhän sitten nukuta :/

Tänään ei ole mitään ohjelmaa tiedossa...siis tyypillisten kotitöiden eli ruoanlaiton lisäksi. Huomenna menen vanhemmille paistamaan vähän jouluruokia leivinuunissa. Mies onkin koko päivä ke ja pe töissä, tuplavuorot siis. To iltana käydään ukon kanssa kaupassa ostamassa sen sata sorttia joulupöytään. Saas nähdä miten kuusen haku onnistuu kun ukko töissä ja minulla ei autoa. Ehdottaa varmaan että tuo pulkalla :/

No joo, tulihan taas vähän jupistuakin! Mutta ihanaa joulumieltä kaikille maalisäipille!

T: N&N

Vierailija
9/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa on taas vierähtänyt edellisestä kirjoittelusta. Meillä meidän pieni Ässä on sairastellut myös. Nyt on kuukauden verran ollut ihan hirveä yskä päällä. Eilen saatiin uusi antibioottikuuri ja kolmas yskänlääke. Toivottavasti alkais helpottamaan. Korvat olivat onneksi terveet. Edellinen antibioottikuuri oli nimittäin korvatulehdukseen.

Sairastelusta huolimatta meillä sujuu aika mukavasti. Ässä oppi ryömimään joulukuun alussa. Olin ollut jo huolissani ryömimättömyydestä. Edelleen meillä pottaillaan ja aika kivasti pottaan tulee " tavaraa" . Kaikkea uutta ja ihmeellistä poika oppii hirmuiseen tahtiin. Elämä on siis mallillaan.

Muutama joululahja pitäisi vielä käydä ostamassa samoin ainekset kahteen suklaakakkuun ja luumukermahyytelöön. Meidän perheen joulu on laihduttajan painajainen ;0). Muuten alkaa joulujutut olla kasassa.

Oikein paljon onnea plussanneille ja erittäin rauhallista ja kaunista joulua kaikille :)

vuokko ja ässä

Vierailija
10/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ONNENTOIVOTUKSET lähtee täältäkin Atyahille!

Nasulina: Varmaankin mennyt vaan kirjottaessa kp:t ja rv:t sekasin =)

Meilläkään ei ole tapahtunut mitään mainittavaa. Tyttö nousee joka paikkaa vasten seisomaan, ja kävelee sohvan päästä päähän (siis sohvan reunasta kiinni pitäen).

Meillä ei sormiruoka maistu ollenkaan. Tai siis tyttö ei laita itse mitään suuhun. Eikä kyllä ymmärrä oikein purrakaan mitään (paitsi äitiä), joten ruokalistalla on vaan omat soseet ja hedelmämössöt.

Mehän toteutettiin unikoulu reilu kuukausi sitten, ja sen jälkeen yhtenäistä yöunta on riittänyt klo 21-7(8). Suosittelen kaikille rikkonaisista öistä kärsiville!! Ei kait kaikki vauvat nuku unikoulunkaan jälkeen kellon ympäri, mutta meillä se auttoi, ja kahdeksan kuukautta kahden tunnin välein heräillyt (ja ainoastaan tissillä rauhoittunut) vauva alkoi kahden unikouluyön jälkeen nukkua läpi yön!

Eipä muuta tällä erää. Ciao!

Vierailija
11/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Jouluvalmistelut täällä vielä hiukan vaiheessa, mutta kyllähän tässä ehtii..Tänään vielä joulushoppailulle, haen muutaman lahjan. Torstaina lähdemme joulun vietoon! Kivaa! Tunnelma tuleekin jo siinä matkan aikana, kun maisematkin vaihtuvat lumisemmiksi. Ihana päästä herkkujen ääreen ja rentoutumaan.

Ainut, mikä nyt stressa, niin on pakkaaminen. Inhoan sitä touhua. Ollaan reilu viikko reissussa, joten auto tulee ääriään myöten täyteen. Ja enimmäkseen sitten kuitenkin luultavammin sellaista tavaraa mitä ei edes tarvitse...

Katkonaisia ovat täälläkin yöt...Ja edelleen meillä syödään öisin! Olen ollut niin laiska sen kanssa, kun pääsee paljon helpommalla, jos syöttää ja sitten kaikki jatkavat tyytyväisenä unia. Mutta nyt on kyllä oikeesti tarkoitus joululoman aikana lopettaa yösyönti. Ja luulen, että ensimmäiset yöt ovat juuri kuten korvapuusti kuvaili. Pitänee siis tsempata tai nukkua itse toisessa huoneessa, ettei " sorru" helpoimpaan eli antamaan rintaa.

Atyahalle onnittelut plussaamisesta!! Hienoa!!! Ja sanoin kaikille muillekin, jotka ovat plussanneet!

Täällä kaahitaan kovaa vauhtia joka paikkaa, muutama askel ollaan otettu taaperokärryllä, mutta ei ihan vielä sinut sen kanssa. Mieluiten Ursula menee pöydän reunaa ja sohvaa pitkin, pitelee niistä kiinni. Iso tyttö jo alkaa olla : )

Ja juu, treffit sopii joulun jälkeen!

Oikein rauhaisaa ja rentouttavaa joulunaikaa kaikille, nauttikaa!

Kevätmama

Vierailija
12/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santerilla on todennäköisesti RS-virus. Nyt sain ohjeeksi seurailla hänen hengitystä. Jos se vinkuu ja tarvitsee käyttää apulihaksia, niin sairaalaan. Vähän jännittää, että kuinka meidän joulun käy. Eli mun vanhemmat lähtevät Lappiin tänään kaikki lasten lahjat mukanaan. Toivottavasti Santtu alkaisi toipua pian. Esikolle tulee muuten aika ankea joulu jos joudumme jäämään kotiin. Noh ei nyt maalata piruja seinille....

En sit varmaan saa ensi yönä nukuttua, kun yliherkkänä kuuntelen toisen hengitystä. Ónneksi kuitenkin käytiin lääkärissä ja saimme lääkettä, sekä suihketta lentämistä varten. En tiennytkään, että nuhassa lentämisestä saa todennäköisesti korvatulehduksen. Eli nenä ei saa olla tukossa.

Lähdenpä tästä hoivailemaan sairasta pientä poikaani (joka kylläkin " leikkii" siskonsa kanssa tyytyväisenä.

T.lappu & potilas 22.3.

Vierailija
13/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille ja parantavia säteitä niitä tarvitseville!!!

Jos en enää kerkeä koneelle..

Toivottaapi tontut

Tuulia,Mimmi ja sykerö rv 13+3

Vierailija
14/14 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joulun toivotukset teille kaikillle. Ja tietysti onnentoivotus plussanneille. Meillä ei taideta plussata vielä vähään aikaan. Haluan tehdä muita asioita ja olisi kiva saada hieman laatuaikaa miehen kanssakin. Jospa vaikka päästäisiin häämatkalle joskus ensi vuonna ihan kahdestaan. Niin ja eihän mulla vielä edes ole kuukautisia, joten tuskinpa plussaisinkaan vielä. Imetän siis edelleen melko paljon.

Sairasteltukin on. Meidän 2vuotias oli vesirokossa ja toipuu siitä parhaillaan. Sai onneksi varsin lievän version ilman kuumetta. Pikku S sen sijaan ei vielä ole saanut näpyn näppyä, mitä ihmettelen suuresti. Mun tsäkällä pilkut tulevat sitten jouluaattona.

Jouluvalmisteluja emme ole juurikaan tehneet. Pipareita ja joulutähtiä ollaan toki tuon kaksi vuotiaan kanssa leivottu omiin suihin. Meillä mun äiti hoitaa joulun laiton, joten menemme sinne vain nauttimaan. Olisi toki kiva auttaa, mutta joulun laitossa hän on sen verran matami, että en viitsi laittaa mennä keittiöön heilumaan. Lahjatkin on pääosin vielä ostamatta. TOivottavasti ehdin torstaina kaupoille.

Muuten ihmettelen tässä, että mihinkä sitä nyt suuntaisi, kun kauden viimeinen tentti on tehty eikä muita projekteja ole tiedossa. Taidanpa vaan hengailla ja tapailla kavereita. On vain hankalaa rentoutua ja lomailla " ankaran" työskentelyn jälkeen. Mulla saattaa kestää useita päiviä ennen kuin pystyn kunnolla hidastamaan tahtia.

TUlisin mielelläni tapaamiseen välipäivinä

Rauhaisaa joulua kaikille!!!

T Kaisa, joka yrittää rauhoittua