@@TIISTAITA HELMIKSET@@
Kommentit (16)
Lueskelin tässä viikonlopun ja eilisen pinoja, ja ensimmäisenä täytyy kysyä että saitko h.h puhuttua sun tilanteestasi neuvolassa eilen? Toivottavasti! Yksin ei kannata näiden ongelmien kanssa jäädä, apua saat varmasti. Mä olen puhunut neuvolassa mun ongelmistani, lähinnä tuosta masennuksesta ja olen saanut todella asiallista kohtelua, toivottavasti sinulla on myös asiantunteva th. On hirvittävän tärkeää ettet paini yksin isojen ongelmien kanssa koska raskausaika on aika rankkaa aikaa muutenkin. Lisää asiallista tietoa alkoholin väärinkäytöstä löytyy esim. www.paihdelinkki.fi osoitteesta. Ja yksi paikka missä voit asiasta keskustella ja sinua takulla ymmärretään on al-anon, eli alkoholistien läheisten vertaistukiryhmät. Suosittelen lämpimästi ainakin kokeilemaan, vaikket uskoisi miehesi alkoholisti olevankaan. Ainakin paikka on pullollaan ihmisiä jotka ymmärtävät mitä alkoholi tuo perhe-elämään ja saat turvallisesti keskustella asioista jotka ovat kovinkin arkoja. Jos olet kiinnostunut al-anonista enemmän, voin etsiä sinulle lisätietoa mielelläni. Ja meille olet aina tervetullut ottamaan välimatkaa, me asutaan täällä Pirkanmaalla, ihan oikeasti.
Tänne ei kuulu kummempia, maha kasvaa ja joulu tulee vauhdilla. Jotenkin tänä vuonna ei huvita koko joulu, niin joulukorttien lähettäminen kuin lahjojen ostaminenkin on ollut varsinaista pakkopullaa. No, ehkä se joulumieli vielä jostain tulee, tai sitten tänä vuonna se jättää mut väliin. Mä niin toivoisin että oltaisiin jo helmikuussa, pääsisi tästä isosta mahasta eroon. Mua ei jaksa yhtään huvittaa se, etten oikein saa enää kengännauhoja kiinni tai että koko ajan hengästyttää. Tarkoitus on päästä omiin mittoihin mahdollisimman nopeasti, ainakin tämä on ollut tärkeä opetus etten ikinä halua lihoa näin paljoa (ilman vauvaa) jos elämä on näin hankalaa!
Mutta nyt kouluun. Koettakaahan jaksella!
Austen
Ihanaa, ollaan tytyn kanssa vapaalla tää viikko, ainoastaan torstaina teen iltavuoron. Viime viikolla oli vika tentti, ja jatkan opintoja niin kauan kunnes vauva syntyy :) Ensi viikolla teen kolme keikkatyöpäivää, kun mies on lomalla ja sitten loppuukin keikkatyöt, kun äippäloma alkaa varhennetusti vuoden alusta. Äitiyspäivärahapäätöstä ei ole vieläkään tullut.
Eilen illalla pyörin sängyssä, kun aloin miettiä, kuinka lähellä la on, ja miten sitä pärjää kahden kanssa. Eniten mua mietityttää oma lepo ja nukkuminen, eli kun todennäköisesti vauva alussa on aika rytmitön, ja saattaa valvoa myöhään, ja sitten esikko herää aina 6.30-7.30. Ja päälle vielä heräilyt imetyksen takia...kääks! Olen huono kestämään univelkaa ja valvomista...tosin onneksi hormonit auttaa siinä asiassa. Mies on isyyslomalla ekat kolme viikkoa, mutta sitten menee tietty töihin, ja mun täytyy pärjätä itse.
Kaivoin säilytyksestä ihania pieniä vauvanvaatteita, ja järjestin 50-62 senttiset kaappiin valmiiksi. Ai, että ne oli suloisia ja pieniä!!
Spiral 31+0
Enpä ole taas aikoihin kirjoitellut, kotona ei netti toimi kun muutettiin, ja töissä ei ehdi kirjoitella. Mutta pari sanaa nyt pitkästä aikaa.
Mä kävin perjantaina neuvolalääkärissä kun on supistellut aika kipeästi. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi että kohdunkaula on pehmentynyt, enää 1,5cm sekä sormenpäälle auki. Antoi lähetteen äitiyspolille sairaalaan. SIellä ultrattiin että vauva on ok. Teki kovasti hengitysharjoituksia siellä, eli rintakehä kohoili ja laski kuin hengittäessä. Kohdunsuu oli kiinteä, nelisen senttiä, mutta sormelle auki. Eli noin paljon voi käsituntuma ja ultra heittää! Mutta kaikki siis ok. Normaalia uudelleensynnyttäjälle että kohdunsuu aukeilee jo näillä viikoilla (tuolloin rv29+4).
Aion tänään ehkä varata lääkärin uudestaan. Mulle on tullut nyt niitä " rytmihäiriöitä" monta kertaa päivässä, ja kestää jopa 2h putkeen! Eli sydän alkaa lyömään täysillä vaikka istun paikallani, tulee kylmä hiki ja jotenkin " höperö olo" . Minulla on verenpainemittari kotona ja lauantaina mittasin paineet kun oli kohtaus päällä taas. Paineet oli 110/75 ja pulssi 98! Ja olin istunut jo kauan sohvalla. Eilen mittasin kanssa töissä pulssin kun kohtaus alkoi, oli 105-110/min. Kävin esikoisen aikana sydänfilmissä, mutta eihän se mitään kerro jos ei silloin ole kohtaus päällä.
Mutta mä en siis JAKSA enää istua täällä töissä. Eilen supisteli koko iltapäivän, koska en pääse lepäämään. Mä en ymmärrä, MIKSI mun pitäis täällä kärvistellä, kun koko ajan on huono olo ja heikotusta. En todellakaan voi hyvin täällä töissä ja aion tehdä sen selväksi lääkärille. Mulla olisi enää 11pv töitä, mutta sitäkään vähää en enää jaksa.
Muilla samoja tuntemuksia? Kyllästymistä töihin jne? Entä noita sydämentykytyksiä?
Mukavempia olotiloja muille kanssaodottaja-helmiksille!
t. Mikaela rv30+1
Ota sairauslomaa loppuajaksi, otan itse tänään sen sairasloman ( on neuvoal lääkäri ) vastaan vaikka olenkin yrittäjä niin on nyt pakko !! Ja pidän sen s.loman loppuunasti :)
Sairausloma helpottaisi varmaan sinunkin oloa ! ! Vointeja !!
minkki ja oskari 30+5
Ihan ensin Mikaela77 ja muutkin töissä kärvistelevät,HAKEKAA SAIRASLOMAA kun siltä tuntuu. Lääkäri antaa sitä todella helposti. Itse hain pari viikkoa sitten loppuajaksi koska en yksinkertaisesti enää jaksanut olla töissä,yöt huonoja ja sitten töissä piti päästä vähän väliä istumaan ja työkyky oli muutenkin hyvin rajoittunutta. Täytyy ajatella itseään ja etenkin vauvaa. Vaikka ollaan kaikki jo niin pitkällä että keskoisuus ei ole hengenvaara niin parempi aina lapselle että olisi suht täysaikainen!! Suosittelen itsensä kuulostelemista ja sairaslomaa!!! Itse olen nyt vuosilomalla äippälomaan asti mutta olin kolmisen viikkoa sairaslomalla ennen tätä lomaa.
Vein tuossa just miehen lentokentälle. Viettää joulun omien vanhempiensa luona ja minä omieni. Kyllä huomaa kuinka toisen naamaan voi kyllästyä koska olen nyt todella hyväntuulinen ja energiaa täynnä. Tässä on ollut kaikkea tappelua ja kädenvääntöä asioista joten on ihana vähän hengähtää,iratautua toisesta. Joulu on muutenkin varmaan aika rankkaa aikaa koska aattona esikoisemme olisi 10kk ikäinen ja kaikki muistot viime joulusta ja tämän vuoden joulun odotuksesta rupeaa jo pyörimään mielessä. Voin olla siis aika alakuloinen joten on parempi etten joudu katsomaan kun mies juo itsensä pieneen sievään. Itselle varmasti myös iskisi se viinin ja kaljanhimo että voisin hetkeksi unohtaa menneen vuoden... Ihana kyllä päästä vanhempien luo jouluksi,valmistella aattoa yhdessä,saunoa,syödä hyvin ja vain olla. Joulu on ollut jo pitkään meidän perheelle rentoutumisen juhla koska emme harrasta lahjojen ostamista toisillemme tms hössötystä. Joulusta on tullut liian kaupallinen juhla,kaiken tarpeellisen saa joulun jälkeenkin hankittua. Lapset on tietysti sitten eri asia mutta ei tätä meidänkään junioria tarvitse vielä pariin vuoteen lahjoa taikka myöhemminkään opettaa että jouluna saa paljon lahjoja ja kaiken mitä haluaa. Mutta jokainen juhlii tietysti tyylillään,meidän perheessä vain pysähdytään nauttimaan joulun herkuista,rauhasta ja lämmöstä!! : )
Meidän masussa ollaan oltu kovin oikukkaalla tuulella. Välillä potkut ja liikkeitä tuntuu jatkuvasti ja sitten voi mennä nelekin koko päivä ettei tunnu mitään. Ja päivittäin tuntuu sellaista hirveää repimistä ja kramppeja ihan alavatsassa. Se tuntuu aika pelottavalta ja tulee heti mieleen että kohtu repeää tms. Ei ole kuitenkaan mikään ihan pieni kipu eikä liity rasitukseen. Muuten kai tämä olo on suht tasaista. Selän jäykkyys jatkuu aina vaan ja maha roikkuu todella alhaalla. Istuakkin saa hyvin naisellisesti jalat hirveän leveällä... Huomenna taas neuvola ja sitten odottamaan joulupöydän herkkuja. Onneksi neuvola on ennen joulua niin voi mässätä rauhassa!! : )
Mutta nyt alan nauttimaan tästä yksinäisyydestäni ja heittäydyn kirjan ja konvehtien kanssa sänkyyn!!!
Iloista joulun odotusta kaikille!!!
Valkoista joulua Helsinkiin toivovat DEVIL&TOIVO 31+4
Täällä sitä pyöristytään ja odotellaan siinä sivussa joulua. Joulumieltä on mulla vaikka muille jakaa joten lähetän sitä ripauksen austenille :) Kotin alkaa olla kunnossa joulua varten ja kaikki herkutkin on jo tehty. Mun vanhemmat tulee tänne perjantaina ja sitä odotellaan innolla.
Ultrassa kävin viime torstaina ja siellä tehtiin painoarvio, tolos 1,7kg eli keskimääräistä isompi vaavi. Viikkoja oli tuolloin 29+6. Isompi tämä on esikkoon verrattuna joka oli kuin kirppu. Tällä hetkellä raivotarjonnasssa ja tuskin enää kääntyy. Seuraava ultra sekä synnytystapa-arvio on tammikuun 27. päivä.
Kaikki tuntuu menevän mukavasti eteenpäin. Mies ei ole hankala ja itsekin olen ollut tyyneyden perikuva, hyvä niin. Perhe-elämä kukoistaa :) Voimia kaikille joilla näin ei ole, h.h tulee nyt ekana mieleen. Helm,ikuuta odotan minäkin ja sitä kun pääsen tästä valtavasta mahasta eroon!
Mukavaa tiistaita Helmenkantajille.
Birdy ja Inkku 30+4
Tää on vaan niin hitsin kiireistä aikaa joulun alla (vaikka edelleen sitkeässä flunssassa olenkin), etten ehtinytkään.
Austen: Juu, eilen oli neuvola mutta mies päätti tällä kertaa tulla mukaan, niin ei voinut mitään sanoa tilanteesta. Mun pitää olla silloin kyllä yksin, kun alan purkautua tädille, koska muuten miehen läsnäolo häiritsee liikaa kertomaani. Pitääpä käydä tsekkaamassa tuo tukiryhmähomma, kiitos paljon vinkistä.
Meillä oli eka perhevalmennuskin eilen ja vaikka näytti synnytyksen ja istukan kuvan ja kaikkee muuta " ällöä" , niin vaikeimmin istuin penkissä kun täti puhui parisuhteesta ja jaksamisesta yhdessä. Sai puserrella nyrkkiä, ettei vaan rupea pillittämään. En tiedä huomasiko mieheni, toivottavasti...!
Mieletön tuki olette kyllä ihmiset, AIVAN IHANAA. En osaa millään kiittää tarpeeksi.
Masussa kaikki edelleen hyvin, toivottavasti vain tämä viimeisin mielialani ei ole kauheasti vauvan tunnekehitykseen vaikuttanut... Möyrii nykyään mun mielestä enemmän kuin potkii. Sf-mitta oli edelleen huima (30) eli yläkäyrällä huidellaan vissiin loppuun asti. Ja kaikki vaan sanoo että kylläpäs on söpö PIENI masu. Omituista. Hemppa ei oo noussu(115)vaikka oon nyt syöny 2 kertaa päivässä rautaa. Vaihdoin siis rautamerkkiä jos sillä olis jotain väliä(ensin söin obsidania,nyt retaferia). Mut kaikista omituisin jutska on toi mun painonnousu, kun edellisellä kerralla oli tullut yli 900g/viikko ja nyt vain 250g/viikko. Enkä ole syönyt mitenkään eri tavalla, miten voikin vaihdella noin hurjasti?
Mutta kiitos siis kaikille mieltsisti ja life goes on... Pidän teitä tilanteen tasalla aika ajoin.
h.h. rv 30+5
Mulla oli aamusella neuvola-aika, klo 8.00... Otti sokerin paastoarvon, koska sokerirasituskokeessa se oli 5.2, kun sais olla sen 4.8 ja olikin tänään sitten 4.2! Sain suuret kiitokset! Kaikki arvot olivat hyviä, ja painoakin oli nyt sitten tullut +550g/vko, eli kerääntynyt yhteensä 1.4kg ekasta käynnistä... Parin viikon päästä olisi uusi aika, jolloin soitetaan äippäpolille aikaa, pääsen juuri tuon koholla olleen arvon takia vielä kerran kurkistamaan vauvaa ennen synnytystä... Vauveli ei oikein tykännyt kun täti kokeili miten päin ollaan siellä masussa, monotteli jatkuvasti... Ja sitten olikin sykkeet korkealla, 160... Tai no on ne olleet muutenkin 140-160 joka kerralla. Mieskin oli ihan innoissaan kun sai kokeilla missä se vauvan pää on ja peppu... Meillä mies on ollut joka kerta neuvolassa mukana ja äippäpolilla. Ja on tulossa mukaan myöskin synnytykseen, saa nähdä miten siellä pärjää... Kun ei oikein muutenkaan tykkää sairaaloista... Niinkuin en minäkään. Tuon käynnin jälkeen vauva on ollut tosi aktiivisella tuulella, potkuja satelee jatkuvasti.
Niin, piti kirjoittaa jo eilen meidän joulusta... Miehen siskon porukan kun piti tulla meille koko jouluksi, niin ilmoittivat nyt sitten viikonloppuna etteivät tulekaan, yes! Kun olivat luulleet että tulevat meidän mukana joka paikkaan, aattona mun vanhemmille, ja tapanina mun kummitädille... Ja kun mies sitten kertoi ettei se menekään niin, niin ottivat sitten herneet nenäänsä, eivätkä tule ollenkaan, voi harmi! Ja kun mies vielä kertoi toiveemme, että ottaisivat sisävaatteet mukaan, etteivät luuhaa meillä joka paikkaa niillä vaatteilla millä ovat esim laivalla, ja kertoi myös että toivomme etteivät käyttäisi pyykkikonetta (pyörisi muuten joka päivä noin 2-3kertaa, ja vain heidän pyykkejään!) ja muutenkin että nyt he tulevat meille eivätkä vanhemmilleen (ollaan ostettu tää talo miehen isältä, äiti kuoli vajaa viisi vuotta sitten) niin loukkaantuivat... Mutta saammehan viettää sitten itse mieleisellä tavallamme viimeisen joulun kahdestaan...
Täytyy kohta puoliin lähteä kaupungille ja katsomaan vajaa neljä vuotiasta kummipoikaamme...
Napero ja masukki 32+5
Mietin juuri että millainen oolo mulla oli viime vuonna tähän aikaan ja olihan se tukala. La oli 20.12. mutta synnytys meni 10 vrk yli. Nyt tämä odotus on ollut kaikinpuolin helpompi. Vielä ei tarvitse puhista kävellessä, tosin kävelen aika vähän : ) Mutta eilenkin pesin lattiat oikein hankaamalla ja olo oli hyvä, paitsi illalla olin ihan yliväsynyt ja yöllä näin painajaisia ettei tuo taapero ollutkaan minun mieheni!
Minun kohdunsuuntilannetta ei tutkittu lääkärissä ollenkaan, mutta toisaalta supistuksia ei ole ollut. Toisaalta taaperon kanssa ei myöskään ollut supistuksia, ainakaan kivuliaita, mutta kohdunsuu oli pitkään auki sormelle.
Meidän perhe lähtee jouluksi minun vanhempien luokse. Ihanaa!! Asutaan Oulun pohjoispuolella enkä oikein tunne täältä ketään, siis koko Oulun seudulta... Itse olen kotoisin Etelä-Savosta ja on aivan ihana lähteä sinne tuttuihin talvisiin maisemiin, ihan mieletöntä mennä siellä ihmisten ilmoille kun voi nähdä tuttuja kasvoja ja jäädä höpöttelemään niitä näitä = )
Minä olen murehtinut meidän parisuhteen vuoksi. Kahden vauvan saanti näin peräkkäin ei oikein paranna parisuhdetta, vaikka tavallaan on lähentänyt meitä paljonkin. Kahdenkeskeistä aikaa ei vain ole tippaakaan ja vaikka vietetään hirvittävän paljon aikaa yhdessä perheen kesken niin silti kaipaan miehen huomiota tosi paljon. Johtuu ehkä siitä että seksi on ollut tauolla jo pitkään.... on aika vaikea löytää mitään korvaavaa tapaa saada mies hetkeksi kokonaan aivan omaksi!! Eikä tilannetta auta se että kaikki lepertely mitä mieheni minulle vaikkapa halatessaan sanoo on että ootpa sinä iso äiti tai olitko muka noin iso viimeeksi tms... No, toisaalta tällainen saa motivaation palautumiseen entisiin mittoihin kasvamaan!
Noniin, taas kirjoitan kamalan pitkästi... kun näin harvoin enää pysähtyy koneen äreen niin ei meinaa loppua tulla!
Oikein hyvää Joulun odotusta kaikille!!!
-Mymmeli ja myllertäjä rv 32-
Juu, tänään oli se neuvola, ja painoa oli tullu kilo lisää, eli nyt on tullu raskauden aikana 9kiloa..ja varmaan joulu saa taas painon vielä nousemaan....
sf mitta oli 32, eli yläkäyrillä mennään! :)
vauvan sydänäänet 140+, ja kovasti se oli taas liikkeessä ääniä kuunneltaessa...ei taida vissiin tykätä kun th painelee ja tunnustelee mahaa..
viimekerralla oltiin raivotarjonnassa, nyt th ei osannut sanoa oliko ihan kunnolla pääalaspäin, vaiko vähän jopa poikittain..no ptkut ainakin tuntuu edelleen kylkiluissa!
Varmaan päästään jossain vaiheessa synnytystapa arvioon, kun olen melko pieni kokoinen(alle 160cm pitkä), ja tuo sf mitta alkaa jo nousta sinne yläviivoille... mutta th ei osannut yhtään sanoa onko vaavi silti iso.. vettä ainakin tuntui olevan reilusti..
Viime päivinä ollu ihme kutinaa käsissä ja esim.sormien välissä. ja th:n mielestä mulla hieman turvotusta, joten huomenna pitäisi aamulla mennä verta antamaan, ottavat vissiin jotku maksa arvot...
onko muilla kokemusta kohonneista arvoista, eli mitä se käytännössä tarkoittaa, ja millainen hoito? vaikuttaako vauvaan ja synnytykseen mitenkään?
Eli sellaisia kuulumisia tänään neuvolasta... :)
saan varmaan jo huomenna ne verikokeitten tulokset.. niin ilmoittelen sitten miten käy!
miisa ja masu 32+5
tänään siis kävin...innolla odotin sf-mittaa joka viime käynnillä jäi mittaamatta.Nyt ponnistettiin keskikäyrän yläpuolelle,mitta 29.Ilmankos on tutut sanoneet ettei aikaisemmissa raskauksissa ole näin iso maha ollut...aina oon ollu keskikäyrän alapuolella.Hb oli 110...no joo,kunhan ei enää putoaisi.Painoa tullu 12kg,mutta siitä ei stressiä,lähtö niin alhainen ja tuo paino on johonkin hävinny.Verenpaineet loistavat!Elikkäs kahden viikon päästä sitten uudelleen.
Eipä tänne oikeastaan ihmeempää.Esikoinen kuumeessa ja harmissaan tietysti kun ei pääse tänään eskarin joulujuhliin.Jouluvalmistelut kotona jo melkein tehty,oikeastaan kuusta vaille valmis,joka tuodaan meillä sisään aatonaattona.Enkä mitään ihme stressiäkään ole saanu joulusta aikaseks...rauhallisesti odotellaan pukkia kylään oman perheen kesken.
Larppa rv 31 tasan!
Tänään oli siivouspäivä..Huh huh. Sen jälkeen pitikin pötkötellä. Vauva änkeää edelleen kylkiluissa ja syöminenkään ei ole enää hauskaa. Matala verenpaine huimaa jne. Mutta joulu tulla jollottaa. Laatikot on tehty, samoin piparit. Lahjatkin on ostettu ja kuusi saadaan keskiviikkona. Koululaisilla on viimeinen koulupäivä torstai, käyvät aamulla vain hakemassa toditukset. Perjantaina aamulla mulla on vielä neuvola ja isovanhemmat tulevat joulun viettoon.
Olo on välillä tuskainen ja yöt rikkonaisia, mutta onneksi helmikuu lähestyy kaiken aikaa...
Preludi ja rummuttaja 33+6
Lääkäriltä tultiin ja kun ovesta sissän menin niin mun ensimmäinen lause oli sitten sitä sairaslomaa kiitos ! Ettei vaan olisi unohtunu :) Nyt saa virallisesti löysätä !!
Oli tuo kaulakin lyhentyny noiden supistelujen takia että silleen ihan hyvä jäädä lepoon ! Hb oli 96 sekä painoa tullu 1500 g viikossa hui mikä nousu johan tässä joulun jälkeeen päästään ihan uusille luvuille koko elämäni aikani :) Ja vaikka paljon painoa masu on silti pieni sf oli 27 ! vaavi oli vissii taas perätilassa kun ei osannu lääkäri paljon kommentoida et kumminpäin ! Pitäis kai niiden jotain tietää ?
MYMMELI mistäpäin Etelä-Savoa olet kotoisin ?? Ajattelin että jos olet täältä meidän suunnalta ?
Mutta nyt hetkeksi lepoon soffalle , nam tekis mieli herkkuja mut nyt ei taida uskaltaa ;)
minkki ja oskari 31
Täälläkin käyty neuvolassa tänään. Painoa oli tullut puoli kiloa lisää joten saldo nyt 6,5 kiloa. Pissassa hieman proteiinia ja alapaine oli hieman kohollaan joten sain käskyn jättää kaikki ylimääräinen kikkailu pois, eli ei siivouksia tms. Ihan varmuudeksi....Paineet mitattiin vielä ennen lähtöäni uudelleen ja oli kyllä tasoittunut. Lainasin sitten äidiltäni mittaria ja seurailen lukemia ihan kotosalla. Hb:tä ei otettu kun oli viimeksi noussut ihan kivasti. Syke oli 140-160 välillä ja meilläkään ei vauva tykkää dopplerista. Ei välitä vatsan painelusta, mutta kun doppler otetaan kehiin niin johan alkaa potkiskelu :) Sf oli 30 eli ihan keskikäyrällä mennään.
Kysäisin neuvolassa että mitähän ovat ihme nipistelyt tuossa kylkiluiden kohdalla eikä siellä osattu sanoa oikein mitään. Nähtävästi kun vauva tunkee jalkojaan kylkeen niin jokin siinä liikkeessä aiheuttaa sellaisen nipistyksen tunteen.
Sain myös ajat synnärille tutustumiseen ja synnytysvalmennukseen neuvolaan. Lisäksi laitettiin lähete polille synnytystapa-arviota varten joka on kaiketi tammikuun alussa. Taas tuntuu vauva askeleen todellisemmalta!
Ostin tänään vielä vaaville pesuaineen ja sinkkivoiteen ja sitten muutaman pienen pyyhkeen ihan vauvan käyttöön. Vielä kun saa punkan, pinnasängyn ja turvakaukalon ostettua niin sitten alkaisi kaikki olla kasassa.
Nyt parkkeeraan soffalle! Ihanaa joulunodotusta kaikille!!!
Sasuliini ja hajuherne 33+4
Päivällä kun sammutin koneen ja hain postin, oli sinne saapunut kauan odotettu lappunen, äippäpaketin postihakemus... Hain sen sitten ja nyt ollaan miehen kanssa (+koirien, eivät tajua ollenkaan ettei ole heille!) hypistelty tavaroita... Ihania... Paitsi että onhan nuo värit aika poikavoittoisia, mutta... Ja isoja, täytyy tästä vielä lähteä kauppoihin kiertelemään ja ostamaan pieniä 50-60 senttisiä vaatteita... Jottei sitten ihan huku noihin... Mutta nyt tämä mamma taitaa mennä nukkumaan... Aamulla kun heräsin JO klo 7.00 (neuvolan takia) niin kyllähän sitä jo tähän aikaan nukuttaa... Vaikka töissä käydessä heräsin juuri tuolloin klo 7, eikä väsyttänyt vasta kuin 22-23... Mutta nopeaa tähän rytmiin on tottunut, että nukkuu klo 9.00 ja nukkumaan klo 22...
Napero
Kirpeää pakkaspäivää !!
Ihanaa kun on lunta ja pakkasta ja joulu kohta tulee :)
Eilinen päivä meni niin hulinoissa että ehdin käydä lueskelemassa mutta en kirjoittelemassa . Tuli laitettua viimeiset laatikot ja viimeiset lahjat . Kamalaa tuolla kaupungilla vaeltaa ison mahan kanssa ja tottakai monta mojovaa supparia sekin sai sitten aikaiseksi :( Mikähän siinä on ei tarvii kun hiukan ponnistelle niin jo tuntuu siltä että synnärille lähtö tulee ? Kyllästyttää tää jatkuva supistelu...
Mutta mun ystävä sai eilen ihanan pienen prinsessan :) Ja me päästään nyyttiä katsoo varmaan joulun jälkeen, ihanaa pieni tuhiseva nyytti ja kohta se on myös kaikilla meilläkin.. Minä ihan liikutuin , no kukapa ei tässä tilassa, kun se tekstiviesti eilen tuli ja sitä tosiaan tajusi että kohta tässä itsekin ilmoitelllaan vaavin syntymästä.
Tänään neuvola lääkäri , hyvä tarkistus ennen joulua että paikat ok. mullahan on jo pientä edistystä tapahtunu tuolla alapään suunnalla jo . Siitä onkin tullu mieleen että synnytys saattaa olla huimasti nopeampi kuin esikoisen, hui ;) Mutta ihan mukava mennä taas saa avautua terkkarille ja marista kuinka ei yöllä nukuta, yöt on ihan pyörimistä ja riekkumista ;) Huomasin että muillakin vastaavaa ? Maha on niin iso että sitä pitää käännyttää aina kyljeltä toiselle :)
Mutta jätän tilaa muillekin ja ihanaa tiistaita tosiaan , käyn kertomassa kuulumiset sitten.
minkki ja oskari 30+6