Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaste tupakoiville perheille: leikin teini-ikäistä pilttiänne

Vierailija
19.12.2005 |

Eli nyt vähän huumolilla tosiasiaa... Jos äiskä ja/tai iskä tupakoi, niin miten hoidatte seuraavan asian:

Pikku Jussi-Maija on kasvanut 13-v teiniksi joka uhmaa vanhempiaan. Koulusta on tänään soitettu toiselle vanhemmista, että pilttinne (*joka juuri oli niin suloinen pieni kullanmuru ja oppi vasta kävelemään*) on jäänyt kiinni tupakanpoltosta koulualueella. Odotatte pilttiänne valmiina, kun hän tulee kotiin.

Pilttinne tulee kotiin ja sanoo:

" Haistakaa v***tu, mun tupakointi ei teille kuulu. Mä poltan jos huvittaa."

Ja sitten pikku Jussi-Maija painuu omaan huoneeseensa ja laittaa oven kiinni.

Eli tarkoitus on nyt käydä vuoropuhelua vanhempien ja piltin (minä) kanssa. Eli yritän laittaa " jauhot suuhun" teille vanhemmille :D

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni polttaa ja meillä on vanhin lapsista 15v. Hän ei tosin polta, mutta en näe mitään ongelmaa asiassa, jos se eteen tupsahtaa. Niin kauan kun asuu meidän kanssamme, me aikuiset sanelemme säännöt, eli meillä ei alaikäiset polta tupakkaa. Käytetäänhän me alkoholiakin, eikä sitäkään teinille sallita.

Vierailija
2/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin itse polta mutta halusin kokeilla tällasta asiaa =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piltti vastaa: " Mä poltan jos mua huvittaa. Tekin poltatte."

Vierailija
4/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meilläkään teinit polta, aikuisena tehkööt mitä haluaa, mutta sitä ennen me aikuiset määräämme.

Vierailija
5/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Poltatte tekin. Et sä voi mua estää."

Vierailija
6/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA, se että vanhemmat polttaa ei todellakaan tarkoita sitä että lapsetkin aloittavat tavan. Käsittääkseni asia menee niin että nuori, kun tulee tiettyyn ikään, alkaa kapinomaan vanhempia vastaan tavalla mikä poikeaa perheestä, ja sen tavoista. Eli alkoholisti perheessä teini kapinoi aloittamalla viulunsoiton... (ikävä kyllä asia ei mene noin, mutta haluaisin ajatella näin)

Vierailija
7/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä teet niinkuin sanotaan! kotiarestia heilahti just 2 viikkoa ja jokasesta tupakasta josta vielä jäät kiinni aika pitenee viikolla!

Vierailija
8/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muuten polta ennen kuin täytät 18v! Niin sanoo laki ja minä! Se on aikuisten juttu, samoin kuin alkoholi.

Vierailija
9/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen taitaa uhota tuolle kuvitellulle piltille joka on jäänyt tupakanpoltosta kiinni. Eli mitä vanhemmat sanoo/tekee.

Vierailija
10/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sääntöjen rikkomisesta seuraa rangaistus. 2

Vierailija
11/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Voi helv**n haahka äiti!!. Mä en ala arestiin."

ja piltti jatkaa tupakointia salaa koulussa ym. Mitäs sitte ;)

Vierailija
12/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arestiakin pukkaa, jos vielä tulkutat vastaan.

Vierailija
13/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietokoneet ja pleikkarit menee pannaan ensimmäisenä. taikka myydään pois. uskon kyllä että aresti toimii, mulla ainakin toimi aikoinaan. lyödään rahahanat kiinni totaalisesti. heataan kirjastosta nippu kirjoja joista luetaan lakia eli tupakoinnin haitoista. otetaan kouluun yhteys myöskin.

Vierailija
14/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piltti menee vinkumaan mummulta ja papalta viikkorahaa kun tahtoo niin kovasti jonkun videon tms. ja ostaa rahoilla tupakkia. Piltti pummii myös kavereilta jämiä :D

Vierailija
15/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha niitä oppaita on sieltä kirjastosta hakea kun itekin poltatte.

Esimerkissä siis vanhemmat (toinen/molemmat) tupakoi.

Vierailija
16/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä nurkkien takana piilossa.

Piltti tuskin lopettaa tupakointia vaikka kuinka uhkaisi. En minä eikä kukaan kavereista ainakaan. Mutta kun tuli nikottiinin tuska, keksittiin mitä tahansa syytä, että päästiin kulmille röökille. Siellä sitten oli muutkin paheet tyrkyllä.

Mieluummin polttavat kotona ja viettävät iltojaan kotona kuin salaa polttavat ja luuhaavat kylillä polttelemassa.

Vierailija
17/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Piltti menee vinkumaan mummulta ja papalta viikkorahaa kun tahtoo niin kovasti jonkun videon tms. ja ostaa rahoilla tupakkia.

Vierailija
18/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikä nurkkien takana piilossa.

Piltti tuskin lopettaa tupakointia vaikka kuinka uhkaisi. En minä eikä kukaan kavereista ainakaan. Mutta kun tuli nikottiinin tuska, keksittiin mitä tahansa syytä, että päästiin kulmille röökille. Siellä sitten oli muutkin paheet tyrkyllä.

Mieluummin polttavat kotona ja viettävät iltojaan kotona kuin salaa polttavat ja luuhaavat kylillä polttelemassa.

Vierailija
19/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereilta jämiä, myydään jotain, varastetaan. Kaikki keinot on tuttuja. Selkäänkin tuli pari kertaa ja silti en lopettanut kun vasta sitten kun aloin odottaa esikoista.

Vierailija
20/21 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piltti ei kehtaa polttaa vanhempien edessä eikä polttaminen ole enää kova juttu ja polttelu vähenee ja menettää merkityksensä. Piltin vanhemmista tulee kaveripiirissä ihailtuja vanhempia kun tekivät noin " rajun" ratkaisun :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme