Lue keskustelun säännöt.
Onko ketään muuta, jota ärsyttää se, että....
19.12.2005 |
... jotkut jankuttavat, että jos et äänestä niin sinulla ei ole oikeutta valittaa? Ihan täyttä paskaa mun mielestä. En ole todella monena vuonna äänestänyt pressan- tai eduskuntavaaleissa ja aina olen ihan sujuvasti ilman mitään erillistä " lupaa" valittanut, jos on aihetta ollut. Mikä ihmeen ihmisille aivopesty mantra se oikein on, että " jos et äänestä, et voi valittaa" ???????????????????
Kommentit (2)
mutta ei äänestäminen mitään valitusLUPAA tuo sen ihmeemmin kuin jos jättää äänestämättä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Syynä se, että olen huomannut sen olevan turhaa. Aivan sama kuka niistä asioista päättää (ja harvoinhan siellä kukaan yksin mitään päätöksiä tekee), koska persiilleen menee joka tapauksessa. Eiköhän tätä elämää ole sen verran jo eletty, että ei yksikään ihminen saa tänne järjestymään ihanneolosuhteita. Uskon, että useimmilla ehdokkailla (oli sitten mitkä vaalit hyvänsä) on pohjimmiltaan hyvä tarkoitus, ja haluavat oikeasti vaikuttaa. Mutta karu totuus on se, että se vaikuttaminen ei ole helppoa, ja asiat eivät tapahdu aivan käden käänteessä. Ja olen kyllästynyt siihen, että aina lupaillaan ja kaavaillaan yhtä ja toista, ja kuitenkin unohdetaan kyllä heti vaalien jälkeen. Ja aivan yks lysti mitä muut ajattelevat minun äänestämisistäni/äänestämättä jättämisistäni.