Mitä tykkäisitte 1-vuotislahjaksi
Kommentit (9)
Tuskin kukaan vanhempi antaa Mariskoolia lasten leikkeihin mukaan!
Mutta, mielummin antaa vaikka Muumi-aterimia, joista on lapselle jotain hyötyä.
18 vuotta on liian pitkä aika säilöä "kapioita".
Kaikki (kuten tuo kirjoittaja tuossa äsken) eivät osaa arvostaa tuon tyylisiä lahjoja. Meillä kyllä on aloitettu yksivuotiaalle jo nyt esim joulukoristeiden kerääminen. Saa siis ihan kunnollisia "aikuisten" koristeita, ei mitään tusinapalloja, vaan esim Harrodsin joulumaailmasta ostettuja yksilöpalloja, joululahjaksi ja on saanut myös kankaalla päällystetyn puulaatikon, jonne näitä koristeita kerätään. Saa sitten mukaansa kun muuttaa kotoa pois.
Astioita ei vielä olla kerätty, ehtiihän tuota.
Mutta eivät kaikki varmaan tällä tapaa kerää. Millainen on tämä yksivuotiaan äiti? Kai sen kodista näkee ostetaanko sinne tavaroita, joita pidetään vielä 25 v kuluttua vai ostetaanko aina halvinta mitä saa ja koti on sillisalaatti.
Meillä vaaleanpunainen Mariskooli päätyisi laatikossaan odottamaan tytön omaan kotiin muuttoa. Ja kuinka moni parikymppinen sitten taas sisustaa omaa kotiaan vaaleanpunaisella.. Eli mieluummin joku neutraali väri (valkoinen, maitolasi, väritön jne), niin tykättäisiin kovasti ja varmasti olisi käyttöä heti.
voisihan sitä skoolia pitää sitten vaikka tytön synttärijuhlapöydässä vuosittain. Mutta itse antaisin lahjaksi jotain, joka tulee perheellä tarpeeseen, mukaan jokapäiväiseen arkeen. Vaikka sitten lasten aterimia, ne loppuvat meidän perheessä ainakin koko ajan kesken.
lasta varten sellaisia tavaroita joihin se ei itse saa koskea vielä vuosiin. Jos 1-vuotiaan huoneessa on koristeena Mariskooli niin viimeistään 2-vuotiaana alkaa nousta ongelmaksi se ettei siihen saa koskea, ja lahja saattaa muuttua kivasta esineestä mielipahan kohteeksi.
Jos taas on tarkoitus että Mariskooli onkin enemmän osa äidin sisustusta niin sittenhän se ei ole lahja lapselle vaan äidille. Tosin yksivuotias nyt ei vielä tajua lahjoista niin paljon ettei osaa pahoittaa mieltään siitä ettei saa itse teiltä mitään.
lasta varten sellaisia tavaroita joihin se ei itse saa koskea vielä vuosiin. Jos 1-vuotiaan huoneessa on koristeena Mariskooli niin viimeistään 2-vuotiaana alkaa nousta ongelmaksi se ettei siihen saa koskea, ja lahja saattaa muuttua kivasta esineestä mielipahan kohteeksi.
Jos taas on tarkoitus että Mariskooli onkin enemmän osa äidin sisustusta niin sittenhän se ei ole lahja lapselle vaan äidille. Tosin yksivuotias nyt ei vielä tajua lahjoista niin paljon ettei osaa pahoittaa mieltään siitä ettei saa itse teiltä mitään.
josta jää pysyvä muisto lapselle ekasta synttäripäivästä. Ja jolle on mahdollisesti jotain käyttöäkin (vaikka kekkereissä karkkikippona ;)).
ap
Miettikää nyt vähän! Lahjalla on tarkoitus ilahduttaa lahjan saajaa. Mitä iloa 1-vuotiaalle on jostain lasikiposta? Äiti ja lahjan antaja saattaisivat olla ideasta haltioissaan, mutta eihän ne lahjat teitä varten ole. Haloo! Lapset tykkäävät lasten jutuista, kuten leluista, peleistä, lehdistä, joku harva ehkä vaatteistakin. Ok, 1-vuotias ei vielä paljoa mistään ymmärrrä, mutta värikäs ja leikkimiseen innostava lelu on varmasti hänelle mieluinen.
Lapsi tosin luultavasti olisi tykännyt, sen mielestä on kiva lajitella pikkuesineitä ja roskia erilaisiin kippoihin.